Witam
Rozegrałem parę partii w podstawową wersję Pięć Klanów mam kilka wątpliwości:
1, Wg instrukcji: PORZĄDKOWANIE ELEMENTÓW Uzupełnić karty dżinów Wszystkie pozostające na stole karty dżinów leżące awersami ku górze należy przesunąć w prawo. Następnie należy wylosować i umieścić obok nich tyle nowych kart, aby w sumie na stole znalazły się 3 karty dżinów.
pytanie dlaczego w instrukcji ta sugestia w prawo ? Zastanawiam mnie , czy zakup dżina możliwy jest tylko od lewej strony (strony stosu) , tak jak to ma miejsce w przypadku TARGOWISKA ? Z drugiej strony jest punkt poniżej, w którym instrukcja ewidentnie wskazuje , że można kupić dowolnego dżina ?
2. MIEJSCA ŚWIĘTE - instrukcja: Wydaj 2 mędrców ALBO 1 mędrca i 1 fakira, aby położyć w swoim obszarze gry wybranego z dżinów leżących awersami ku górze
pytanie czy w swojej turze mogę KUPIĆ więcej niż jednego dżina ?
3. Czy korzystając z Klan czerwonych asasynów - mogę usunąć MEPLA , którego zostawiłem po drodze ?
Z góry dzięki za pomoc w interpretacji instrukcji.
Five tribes - pytania o zasady
- seki
- Moderator
- Posty: 3610
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1457 times
Re: Five tribes - pytania o zasady
1. Mam komplet dodatków i nie kojarzę by cokolwiek zależało od pozycji umiejscowienia karty dżinów.DzumA pisze: ↑02 gru 2023, 22:06 Witam
Rozegrałem parę partii w podstawową wersję Pięć Klanów mam kilka wątpliwości:
1, Wg instrukcji: PORZĄDKOWANIE ELEMENTÓW Uzupełnić karty dżinów Wszystkie pozostające na stole karty dżinów leżące awersami ku górze należy przesunąć w prawo. Następnie należy wylosować i umieścić obok nich tyle nowych kart, aby w sumie na stole znalazły się 3 karty dżinów.
pytanie dlaczego w instrukcji ta sugestia w prawo ? Zastanawiam mnie , czy zakup dżina możliwy jest tylko od lewej strony (strony stosu) , tak jak to ma miejsce w przypadku TARGOWISKA ? Z drugiej strony jest punkt poniżej, w którym instrukcja ewidentnie wskazuje , że można kupić dowolnego dżina ?
2. MIEJSCA ŚWIĘTE - instrukcja: Wydaj 2 mędrców ALBO 1 mędrca i 1 fakira, aby położyć w swoim obszarze gry wybranego z dżinów leżących awersami ku górze
pytanie czy w swojej turze mogę KUPIĆ więcej niż jednego dżina ?
3. Czy korzystając z Klan czerwonych asasynów - mogę usunąć MEPLA , którego zostawiłem po drodze ?
Z góry dzięki za pomoc w interpretacji instrukcji.
2. Możesz kupić 1 dżina. Akcje miejsca i akcje klanu wykonujesz tylko raz.
3. Tak, możesz pod warunkiem, że jest oddalony w zasięgu asasynów.
- Jiloo
- Posty: 2595
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 627 times
- Been thanked: 534 times
- Kontakt:
Re: Five tribes - pytania o zasady
Ad 1. Też nie kojarzę żeby było coś co działało na kolejność dżinów. Na pewno ważna jest kolejność towarów, ale dżinów nie koniecznie.
Re: Five tribes - pytania o zasady
Witam
Uprzejmie proszę o rozwikłanie problemu z zakończeniem gry wersji podstawowej.
W trzy osoby doszliśmy do sytuacji kiedy ostatnia osoba z licytacji dokonała ostatniego możliwego ruchu członkami klanu.
Wszyscy mieliśmy jeszcze wielbłądy.
Zaczynamy kolejną rundę.... czy, aby ostatnią ?
Jeden z graczy ma dżina ANUN-NAK: pozwalającego dołożyć trzy meple na puste pole oraz niezbędne zasoby do jego wielokrotnego użytku.
1. Czy to jest legalny ruch i można utworzyć takie "perpetuum mobile" do wykończenia zasobów i bicia rekordów , przy biernej postawie pozostałych graczy ?
Czy kolejność ma wtedy znaczenie ?
2. Załóżmy, że w tej rundzie - gracz1 nie może zrobić ruchu , gracz2 nie ma ruchu, gracz3 ma dżina i tworzy ruch ( czy to legalny ruch?) będąc ostatni w tej rundzie. Czy gramy kolejną rundę ?
3. Gracz1 ma dżina i dzięki niemu tworzy ruch, gracz2 nie ma ruchu , gracz3 nie ma ruchu. Czy gramy kolejną rundę ?
POLSKA INSTRUKCJA MÓWI:
Nie można już wykonać żadnych dozwolonych ruchów członkami klanów.
Obecny gracz i pozostali gracze nie mogą już wykonać żadnych dozwolonych ruchów członkami klanów. Gra kończy się, gdy wszyscy
gracze wykonają swoje akcje w danej rundzie. Gdy to nastąpi, gracze przechodzą do podliczania punktów.
Uwaga! Mimo że gracze nie mogą już przesuwać członków klanów, nadal mogą chcieć wykonać podczas swoich tur inne akcje, np. użyć specjalnych mocy dżinów
kluczem jest litera "i" obecny gracz i pozostali .... czyli nie ważne który z kolei jest gracz z dżinem , on powoduje, że można zrobić ruch więc tym samym nie zachodzi do sytuacji, że wszyscy gracze nie mogą dokonać ruchu, bo jeden ma taką opcję.
Proszę o wyjaśnienie tej zagwozdki.
Uprzejmie proszę o rozwikłanie problemu z zakończeniem gry wersji podstawowej.
W trzy osoby doszliśmy do sytuacji kiedy ostatnia osoba z licytacji dokonała ostatniego możliwego ruchu członkami klanu.
Wszyscy mieliśmy jeszcze wielbłądy.
Zaczynamy kolejną rundę.... czy, aby ostatnią ?
Jeden z graczy ma dżina ANUN-NAK: pozwalającego dołożyć trzy meple na puste pole oraz niezbędne zasoby do jego wielokrotnego użytku.
1. Czy to jest legalny ruch i można utworzyć takie "perpetuum mobile" do wykończenia zasobów i bicia rekordów , przy biernej postawie pozostałych graczy ?
Czy kolejność ma wtedy znaczenie ?
2. Załóżmy, że w tej rundzie - gracz1 nie może zrobić ruchu , gracz2 nie ma ruchu, gracz3 ma dżina i tworzy ruch ( czy to legalny ruch?) będąc ostatni w tej rundzie. Czy gramy kolejną rundę ?
3. Gracz1 ma dżina i dzięki niemu tworzy ruch, gracz2 nie ma ruchu , gracz3 nie ma ruchu. Czy gramy kolejną rundę ?
POLSKA INSTRUKCJA MÓWI:
Nie można już wykonać żadnych dozwolonych ruchów członkami klanów.
Obecny gracz i pozostali gracze nie mogą już wykonać żadnych dozwolonych ruchów członkami klanów. Gra kończy się, gdy wszyscy
gracze wykonają swoje akcje w danej rundzie. Gdy to nastąpi, gracze przechodzą do podliczania punktów.
Uwaga! Mimo że gracze nie mogą już przesuwać członków klanów, nadal mogą chcieć wykonać podczas swoich tur inne akcje, np. użyć specjalnych mocy dżinów
kluczem jest litera "i" obecny gracz i pozostali .... czyli nie ważne który z kolei jest gracz z dżinem , on powoduje, że można zrobić ruch więc tym samym nie zachodzi do sytuacji, że wszyscy gracze nie mogą dokonać ruchu, bo jeden ma taką opcję.
Proszę o wyjaśnienie tej zagwozdki.
- Jiloo
- Posty: 2595
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 627 times
- Been thanked: 534 times
- Kontakt:
Re: Five tribes - pytania o zasady
Nie rozumiem jak chcesz wytworzyć tutaj perpetum mobile. Mocy Dżina można użyć raz na rundę.DzumA pisze: ↑14 gru 2023, 21:31 Jeden z graczy ma dżina ANUN-NAK: pozwalającego dołożyć trzy meple na puste pole oraz niezbędne zasoby do jego wielokrotnego użytku.
1. Czy to jest legalny ruch i można utworzyć takie "perpetuum mobile" do wykończenia zasobów i bicia rekordów , przy biernej postawie pozostałych graczy ?
Ma znaczenie.Czy kolejność ma wtedy znaczenie ?
Jeśli pierwszy gracz nie może zrobić legalnego ruchu następuje wspomniana sytuacja z instrukcji.2. Załóżmy, że w tej rundzie - gracz1 nie może zrobić ruchu , gracz2 nie ma ruchu, gracz3 ma dżina i tworzy ruch ( czy to legalny ruch?) będąc ostatni w tej rundzie. Czy gramy kolejną rundę ?
O ile więc gracz może dołożyć meeple na planszę, to nie może już wykonyać ruchów.Obecny gracz i pozostali gracze nie mogą już wykonać żadnych dozwolonych ruchów członkami klanów.
To samo co wyżej, tylko że występuje w ruchu drugiego gracza.3. Gracz1 ma dżina i dzięki niemu tworzy ruch, gracz2 nie ma ruchu , gracz3 nie ma ruchu. Czy gramy kolejną rundę ?
W zrozumieniu tego działania może pomóc oryginalna istrukcja. Wg. niej wyraźnie niemożność dokonania ruchu jest triggerem zakończenia gry. Jeśli jeden z graczy nie ma możliwości wykonania legalnego ruchu to automatycznie blokuje tę możliwość kolejnym graczom.
This player, and all players after him, can no longer make any move
A na potwierdzenie moich słów cytat Bruno Cathali z BGG
(...) Then, game is finished, never mind if now there are still some new valid moves because of Anun-nak for example.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 07 kwie 2024, 22:53
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Re: Five tribes - pytania o zasady
Cześć. Czy jeżeli gracz X postawił swojego wielbłąda na płytce i w późniejszym gracz Yusunął pionka, który został wcześniej dołożony na tą konkretną płytkę, to wtedy przejmuje kontrolę nad tą płytką czy raz zajęta płytka jest już danego gracza do końca gry?
Re: Five tribes - pytania o zasady
To drugie - wg instrukcji:wrxxx@o2.pl pisze: ↑22 kwie 2024, 21:05 Cześć. Czy jeżeli gracz X postawił swojego wielbłąda na płytce i w późniejszym gracz Yusunął pionka, który został wcześniej dołożony na tą konkretną płytkę, to wtedy przejmuje kontrolę nad tą płytką czy raz zajęta płytka jest już danego gracza do końca gry?
"Jeśli w wyniku ruchu gracz opróżni z figurek cudzą płytkę, nie zmienia ona właściciela. Innymi słowy, jeśli na danej płytce znajduje się już czyjś wielbłąd, to do końca rozgrywki pozostanie ona pod kontrolą gracza, do którego on należy."