The Others (Eric M. Lang)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: The Others (Eric M. Lang)
Skany tego co miałem po polsku: https://we.tl/t-rdDQSjyAUm Teraz mam all-in angielski.
Usługa druku 3D: viewtopic.php?t=84416
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Re: The Others (Eric M. Lang)
Potrzebuje znaczników do The others. Ktoś ma pomysł gdzie to kupić?
kupiłem w dobrej cenie bez ani jednego znacznika, jak nigdzie nie znajdę to czymś zastąpie.
Albo jak ktoś ma znaczniki, to może podesłać ich zdjęcie i wymiar?

Albo jak ktoś ma znaczniki, to może podesłać ich zdjęcie i wymiar?

- AkitaInu
- Posty: 4164
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 38 times
Re: The Others (Eric M. Lang)
Obojetnie jakich (tektura czy plastik) ? Mam w punchboardach to co plastik zastapil

- raiden25
- Posty: 1742
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 52 times
- Sheade
- Posty: 316
- Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 226 times
- Kontakt:
Re: The Others (Eric M. Lang)
Nigdy nie byłem jakoś specjalnie zainteresowany "The Others", bo jak wiele gier od CMONa nie podchodziłem do nich na poważnie, natmiast jestem ogromnym fanem wszelkich settiongów "Space Horror", gdzie są różnego rodzaju abominacje i potworności, a po drugiej stronie grupa ocalałych starająca się przeżyć - więc nie będzie odkrywcze, że mam w kolekcji tytuły jak Deep Madness, Nemesis, Zombicide Invader, czy ostatnio nawet zakupiłem DOOM oraz A.L.O.N.E.
Miałem po latach okazję zagrać w The Others i mam obecnie bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony - niesamowicie podoba mi się motyw "Grzechów" oraz samej postaci Apokalipsy, tego że jest to gra rywalizacyjna 1 vs ALL, co nadaje znacznie ciekawszego aspektu do gry, ale po doświadczeniach z Deep Madness, czy chodźby Death May Die mam mieszane uczucia, dlaczego?
Grzechy - Przedewszystkim to przeglądnałem zawartość wszystkich dodatków i jestem zdegustowany, że każda nowy "Grzech" to praktycznie 1 do 1 to samo, poza naprawdę kosmetycznymi zmianami w zawartosci. Nie pokuszono się tu o żadną asymetrię, urozmaicony charakter Grzechów - CMON jak to CMON zrobił to po najmniejszej lini oporu byle to zmonetyzować najtańszym kosztem. Każdy grzech ma dokładnie ten sam rodzaj wrogów, którzy maja identyczne statystyki, nie mają zadnych swoich cech, a jedyna róznica polega na jednej dosyć prostolinijnej cesze całego "Grzechu", które między sobą nie różnia sie niczym szczególnym. Patrząc na takie Death May Die, czy Deep Madness, gdzie każdy potwór wprowadza calkowicie nową ciekawą mechanikę, tworząc ciekwe kombinacje i nowe możliwości/wyzwania taktyczne.
Abominacje oraz Kontrolerzy - zawsze w identycznej ilości i statystykach - 6 abominacji z statystykami 3/3 oraz 1 kontroler z statystyka 4/4, zaden z tych potworów nie ma swoich umiejetności, nic co by ich charakteryzowało, a nawet karty grzechu nie zawsze się do nich odwołują.
Akolici - zawsze występują w 6 kopiach, każdy ma identyczne statystyki 2/2 i zawsze działa identyczne: raz na turę można przywać jednego do dowolnej walki + jakaś mało kreatywna umiejetność nie wiele znacząca.
Karty Grzechu - zawsze ich jest 12, z czego 6 jest zawsze identycznych i generycznych dla każedego grzechu, pozostałe 6 jest dedykowane pod Grzech, ale w żaden sposób nie czuć by nawały jakiegos konkretnego charakteru grze nimi - są to bardzo generyczne akcje.
Zespoły - jak powyżej, to samo tyczy się wszelkiej maści dodatków z "Teams", nowi bohaterowie nie wprowadzają znacznych zmian, każdy dodatek dodaje tylko kolejne kafle, które poza wyglądem ilustracji nie zmieniają nawet układu pomieszczeń, nowe scenariusze to tylko inny układ rozkładu pomieszczeń, nie ma w tym zadnych nowych mechanik, fabuły, niczego - tylko w zasadzie nowy sestaw figurek.
Wykonanie - ja wiem, że todosyć wiekowa gra, ale nawet w kwestii wykonania twórcy pojecali na schemacie znanym już z Zombicide, recyklingowane style z pierwszego zombicide (planszetki bohaterów), fatalnej jakości niektóre grafiki, żetony odklejone od klimatu i stylu gry.
Monetyzacja Copy'n Paste - teraz po zapoznaniu się z The Others widze jak CMON podchodzi do swoich produktów, jadąc na znanym schemacie i nawet nie starajac się zrobić coś świeżego i unikatowego. Death May Die recyklinguje identyczny schemat z The Others, ale robi to wg mnie znacznie lepiej, bo nowe zestawy przedewicznych, czy potworów naprawdę się między sobą różnią i statystykami, ilościa ale też umiejętnościami, nowe scenariusze naprawdę wprowadzają inne wytyczne itp. Mam wrazenie że Death May Die to takie The Others 2.0 przerobione na kooperację.
Ale mimo powyższych zarzutów, niesamowicie podoba mi się mechanizm gry 1 vs ALL, tego że można dobierać różnego rodzaju powory, przez co gra staje się bardziej taktyczna niż inne "Dungeon Crawlery". Aczkolwiek Deep Madness pod tym względem nie pobije. Niemniej jednak po jednej grze odnosze nieodopartę wrazenie że kolejne dodatki nie wprowadzają niczego co by zmieniło doświadczenie płynące z gry, a raczej są takim wymuszonym contentem który ma jedynie dostarczyć inne wizualne doświadczenie, ponieważ mechanika jest tak prosta, scenriusze tak powtarzalne że można się nimi bardzo szybko znudzić.
Jakie są wasze doświadczenia z grą po latach? I przedewszystkim, jak oceniacie dodatek Apokalipsa, czy te inne scenariusze pochodzące z dodatków "XXX Team", czy one są w ogóle warte grania/posiadania?
Miałem po latach okazję zagrać w The Others i mam obecnie bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony - niesamowicie podoba mi się motyw "Grzechów" oraz samej postaci Apokalipsy, tego że jest to gra rywalizacyjna 1 vs ALL, co nadaje znacznie ciekawszego aspektu do gry, ale po doświadczeniach z Deep Madness, czy chodźby Death May Die mam mieszane uczucia, dlaczego?
Grzechy - Przedewszystkim to przeglądnałem zawartość wszystkich dodatków i jestem zdegustowany, że każda nowy "Grzech" to praktycznie 1 do 1 to samo, poza naprawdę kosmetycznymi zmianami w zawartosci. Nie pokuszono się tu o żadną asymetrię, urozmaicony charakter Grzechów - CMON jak to CMON zrobił to po najmniejszej lini oporu byle to zmonetyzować najtańszym kosztem. Każdy grzech ma dokładnie ten sam rodzaj wrogów, którzy maja identyczne statystyki, nie mają zadnych swoich cech, a jedyna róznica polega na jednej dosyć prostolinijnej cesze całego "Grzechu", które między sobą nie różnia sie niczym szczególnym. Patrząc na takie Death May Die, czy Deep Madness, gdzie każdy potwór wprowadza calkowicie nową ciekawą mechanikę, tworząc ciekwe kombinacje i nowe możliwości/wyzwania taktyczne.
Abominacje oraz Kontrolerzy - zawsze w identycznej ilości i statystykach - 6 abominacji z statystykami 3/3 oraz 1 kontroler z statystyka 4/4, zaden z tych potworów nie ma swoich umiejetności, nic co by ich charakteryzowało, a nawet karty grzechu nie zawsze się do nich odwołują.
Akolici - zawsze występują w 6 kopiach, każdy ma identyczne statystyki 2/2 i zawsze działa identyczne: raz na turę można przywać jednego do dowolnej walki + jakaś mało kreatywna umiejetność nie wiele znacząca.
Karty Grzechu - zawsze ich jest 12, z czego 6 jest zawsze identycznych i generycznych dla każedego grzechu, pozostałe 6 jest dedykowane pod Grzech, ale w żaden sposób nie czuć by nawały jakiegos konkretnego charakteru grze nimi - są to bardzo generyczne akcje.
Zespoły - jak powyżej, to samo tyczy się wszelkiej maści dodatków z "Teams", nowi bohaterowie nie wprowadzają znacznych zmian, każdy dodatek dodaje tylko kolejne kafle, które poza wyglądem ilustracji nie zmieniają nawet układu pomieszczeń, nowe scenariusze to tylko inny układ rozkładu pomieszczeń, nie ma w tym zadnych nowych mechanik, fabuły, niczego - tylko w zasadzie nowy sestaw figurek.
Wykonanie - ja wiem, że todosyć wiekowa gra, ale nawet w kwestii wykonania twórcy pojecali na schemacie znanym już z Zombicide, recyklingowane style z pierwszego zombicide (planszetki bohaterów), fatalnej jakości niektóre grafiki, żetony odklejone od klimatu i stylu gry.
Monetyzacja Copy'n Paste - teraz po zapoznaniu się z The Others widze jak CMON podchodzi do swoich produktów, jadąc na znanym schemacie i nawet nie starajac się zrobić coś świeżego i unikatowego. Death May Die recyklinguje identyczny schemat z The Others, ale robi to wg mnie znacznie lepiej, bo nowe zestawy przedewicznych, czy potworów naprawdę się między sobą różnią i statystykami, ilościa ale też umiejętnościami, nowe scenariusze naprawdę wprowadzają inne wytyczne itp. Mam wrazenie że Death May Die to takie The Others 2.0 przerobione na kooperację.
Ale mimo powyższych zarzutów, niesamowicie podoba mi się mechanizm gry 1 vs ALL, tego że można dobierać różnego rodzaju powory, przez co gra staje się bardziej taktyczna niż inne "Dungeon Crawlery". Aczkolwiek Deep Madness pod tym względem nie pobije. Niemniej jednak po jednej grze odnosze nieodopartę wrazenie że kolejne dodatki nie wprowadzają niczego co by zmieniło doświadczenie płynące z gry, a raczej są takim wymuszonym contentem który ma jedynie dostarczyć inne wizualne doświadczenie, ponieważ mechanika jest tak prosta, scenriusze tak powtarzalne że można się nimi bardzo szybko znudzić.
Jakie są wasze doświadczenia z grą po latach? I przedewszystkim, jak oceniacie dodatek Apokalipsa, czy te inne scenariusze pochodzące z dodatków "XXX Team", czy one są w ogóle warte grania/posiadania?
Radvision: Design UI/UX oraz modyfikacje dla gier planszowych
Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
BGG: Moja kolekcja gier
Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
BGG: Moja kolekcja gier
Re: The Others (Eric M. Lang)
Dla mnie po latach wciąż 8/10. Grzechy się między sobą w jakiś sposób różnią. Taktyki na wygrane są różne, a nie tylko zabijać jak najwięcej, wykonanie samej gry na dobrym poziomie. Teamy są też różne i można poskładać ciekawe ekipy. Regrywalność jest więc spora. Z minusów po latach mała ilość scenariuszy i najlepsza frajda jak się gra pełną ekipą czyli 5 osób. No i niestety nie każdemu pasuje koncepcja gry 1 vs reszta, ale po Conanie ja bardzo taki tryb lubię 

- Sheade
- Posty: 316
- Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 226 times
- Kontakt:
Re: The Others (Eric M. Lang)
Bardziej mi chodzi o to, że cena w stosunku do tego, co rozszerzenia z grzechami wnoszą jest bardzo słaba. Nie ma tu znacznej asymetri jak np między zagrożeniami w Nemesis, już nie mówiąc o zawartosci, a cena jest taka sama. Kazdy grzech to dosłownie te same rodzaje figurek, działajace w identyczny sposób, jedyne róznice to ich wygląd, jedna pernamentna umiejętność, która nie zmienia podejścia do gry i 12 kart z czego 6 to unikaty. Porównując do takiego "Voidseeders" czy "Carnomorphs" z Nemesis, gdzie cena jest identyczna bo za dodatki z the others trzeba dać ok 120 zł, pobnie jak te z Nemesis - a zawartość i wpływ na gre jest OGROMNY. Jeżeli by porównywać pod tym względem, to te dodatki z grzechami nie powinny kosztować więcej niż 50 zł.
Gdyby CMON był uczciwym producentem gier to wydał by jeden zbiorczy dodatek z wszystkimi dodatkowymi pięcioma grzechami za cenę ok 300 zł. Nie rozumiem i wkurza mnie takie "rozmienianie" na drobne. Gdyby te Grzechy faktycznie zmieniały mechanikę i sposób gry nimi to bym rozumiał, tymczasem one sa bardziej kosmetycznym urozmaiceniem, niż czymś co zmienia doświadczenia z gry - dlatego powinny być wydane jako zbiorczy dodatek, wtedy było by 40 figurek i 60 kart + kości i to było by FAIR.
A jak oceniasz ten dodatek "Apocalypse" ?
Ja bardzo taki tryb polubiłem, bo sam jestem tzw "samcem alfa" i nie lubie współpracowąć, wole sam kombinować, a moja ekipa właśnie całkiem na odwrót - więc wszyscy są szcześliwi. Ja nie muszę nikomu truć gry i mówić, co ma robić, a inni mają realnego przeciwnka. Dlatego też niedawno zakupiłem grę DOOM oraz A.L.O.N.E. Kiedyś miałem jeszcze Hard City z Kickstartera, która ma identyczny motyw - ale mimo iż jestem ogromnym miłośnikiem takich retro klimatów z lat 80, to niestety mechaniczkie gra była bardzo niezalansowana i nie wiele regrywalnosci dawała. Pozbyłem się z wielkim żalem, ale nie widzialem potencjału poza czystą wartoscią kolekcjonerską. A ostatnio zagrałem w The Others i bardzo mi się spodobała mechanika, ciekaw jestem jak wypada na tle tego DOOM i ALONE.
Radvision: Design UI/UX oraz modyfikacje dla gier planszowych
Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
BGG: Moja kolekcja gier
Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
BGG: Moja kolekcja gier
Re: The Others (Eric M. Lang)
Wydaje mi się, że to był chyba jeden z najlepszych dodatków do Others, ale jego cena była trochę duża. Jeśli pytasz czy warto, trudno mi powiedzieć, ja wtedy wsparłem all in to mam wszystko xD A jeśli chodzi o balans zaryzykuję stwierdzenie, że to jedna z najlepiej zbalansowanych 1 vs reszta. Raczej tutaj o wygranej decydują błędy drugiej strony czy głupie decyzje niż niefart w turlaniu kostką czy duża losowość. Jak lubisz takie gry spróbuj Conana też jest niezły.
Re: The Others (Eric M. Lang)
Hej,
Wiem, że odgrzewam stary już wątek, ale przeszukuje internet w informacji co było zmienione w podstawowej wersji w scenariuszach, bo niestety nigdzie już nie mogę dostać tych scenariuszy. Jeżeli ktoś ma ściany (nie ważne czy to oryginalnej wersji, czy poprawionych PL) to byłbym bardzo wdzięczny za info i podrzucenie linku do pobrania.
Wiem, że odgrzewam stary już wątek, ale przeszukuje internet w informacji co było zmienione w podstawowej wersji w scenariuszach, bo niestety nigdzie już nie mogę dostać tych scenariuszy. Jeżeli ktoś ma ściany (nie ważne czy to oryginalnej wersji, czy poprawionych PL) to byłbym bardzo wdzięczny za info i podrzucenie linku do pobrania.
Re: The Others (Eric M. Lang)
Jako, że poprzednie wygasło, a ludzie na PW czasem pytają, to może ktoś jeszcze zdąży pobrać. Jak 7 grzechów, to i 7 dni na pobranie: https://we.tl/t-96J9DykgRI
Usługa druku 3D: viewtopic.php?t=84416
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
- raiden25
- Posty: 1742
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 52 times
Re: The Others (Eric M. Lang)
Chcesz powiedzieć że to są materiały "poprawione" ? Przecież to jest połowa gry jeśli takLeinadus pisze: ↑13 kwie 2025, 12:04 Jako, że poprzednie wygasło, a ludzie na PW czasem pytają, to może ktoś jeszcze zdąży pobrać. Jak 7 grzechów, to i 7 dni na pobranie: https://we.tl/t-96J9DykgRI

Re: The Others (Eric M. Lang)
Nie wiem co było poprawioneraiden25 pisze: ↑14 kwie 2025, 10:38Chcesz powiedzieć że to są materiały "poprawione" ? Przecież to jest połowa gry jeśli takLeinadus pisze: ↑13 kwie 2025, 12:04 Jako, że poprzednie wygasło, a ludzie na PW czasem pytają, to może ktoś jeszcze zdąży pobrać. Jak 7 grzechów, to i 7 dni na pobranie: https://we.tl/t-96J9DykgRI![]()


Usługa druku 3D: viewtopic.php?t=84416
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
- raiden25
- Posty: 1742
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 52 times
Re: The Others (Eric M. Lang)
Spoiler:


Ostatnio zmieniony 14 kwie 2025, 11:02 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Powód: cytowanie
- Kniaziu
- Posty: 297
- Rejestracja: 10 sie 2021, 16:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 58 times
Re: The Others (Eric M. Lang)
To napisz może jak uda Ci się już porównać co się zmienia, bo mnie też przeraziła ilość tego, a mam niepoprawioną

Re: The Others (Eric M. Lang)
Ja mam wersję polską, ale przeraża mnie poziom tłumaczenia, jakby przekład miał kompletnie gdzieś to, żeby to brzmiało w podobny sposób do oryginału - pierwsze z brzegu: Brawler - Osiłek (!), Czy też kawałek misji "Banish the Puppeteers" - Zakaz manipulowania.
Brzmi jakby ktoś na siłę chciał, żeby to brzmiało zabawnie - aż chętnie bym sobie porównał nazwy misji i keywordy po angielsku, choć chyba tylko po to żeby się pozżymać.
Brzmi jakby ktoś na siłę chciał, żeby to brzmiało zabawnie - aż chętnie bym sobie porównał nazwy misji i keywordy po angielsku, choć chyba tylko po to żeby się pozżymać.

- raiden25
- Posty: 1742
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 52 times
Re: The Others (Eric M. Lang)
obstawiam że to szybko nie bedzie - wydaje mi się że gdzięs tutaj w wątku była taka lista zmian.
Re: The Others (Eric M. Lang)
Poprawione były z tego co pamiętam tylko karty scenariuszy (przynajmniej to dostałem od Portalu po czasie), np w Haven w Płomieniach zamieniało prawidłowo płytkę miasta na dzielnicę itd.