Too Many Bones - pytania, zasady
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Witam,
1.
Jeśli złolec ma ripostę, to po otrzymaniu od nas obrażeń, zadaje nam w naszej turze obrażenia od riposty. A co w jego turze, gdy ma nałożona przez nas truciznę i dostaje od niej obrażenia, to riposta się aktywuje czy nie? Raczej chyba nie ale wolę się upewnić.
2.
Pokonuje wilkora I odkładam na stos pokonanych złoli, następnego dnia dobieram kartę spotkania - tragiczna sytuacja, gdzie mam dobrać złola Wilkora, który jest już pokonany a w żetonach jest tylko jedna jego wersja. Wchodzi do gry czy nie?
1.
Jeśli złolec ma ripostę, to po otrzymaniu od nas obrażeń, zadaje nam w naszej turze obrażenia od riposty. A co w jego turze, gdy ma nałożona przez nas truciznę i dostaje od niej obrażenia, to riposta się aktywuje czy nie? Raczej chyba nie ale wolę się upewnić.
2.
Pokonuje wilkora I odkładam na stos pokonanych złoli, następnego dnia dobieram kartę spotkania - tragiczna sytuacja, gdzie mam dobrać złola Wilkora, który jest już pokonany a w żetonach jest tylko jedna jego wersja. Wchodzi do gry czy nie?
-
- Posty: 656
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 318 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Jeśli dobrze kojarzę to wrogowie pokonywani przez trucizny/krwawienia w ogóle nie są liczeni jako pokonani przez konkretnego gearlocka do żadnych celów.
Czyli nie aktywują riposty (Lashback, prawda?), Tantrum nie zwiększa swojego licznika pokonanych wrogów, etc.
Wchodzi o gry.
Jak karta spotkania każe Ci dobrać wroga, to go dobierasz.
Teraz mnie zaciekawiła sytuacja w której byłoby więcej kopii danego stwora, karta kazała nam dobrać jednego - czy szukać najpierw w pokonanych czy w tych jeszcze nie? Ale nie wiem czy taka sytuacja jest w ogole mozliwa.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Ja bym szukał w zakrytym stosie/pudełku. Są karty, które odnoszą się do pokonanych wrogów, więc wyciąganie go stamtąd potencjalnie wprowadza dodatkową zmianę w stanie gry.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Przepraszam jeśli już o to było pytanie ale ciężko się szuka na forum konkretnej odpowiedzi.
Spotkanie solo 003

Wybrałem 2 opcje i przygotowałem pole walki.

W takiej sytuacji, czym mam zaznaczyć inicjatywę Golema którym gram na początku przez 3 tury. Co mam zrobić jeśli nikt przez 3 tury nie zginie a ja mam wprowadzić swojego Gearloka? Czy może być więcej wrogów niż 4?
Ktoś się już z tym spotkał i znalazł rozwiązanie?
Spotkanie solo 003

Wybrałem 2 opcje i przygotowałem pole walki.

W takiej sytuacji, czym mam zaznaczyć inicjatywę Golema którym gram na początku przez 3 tury. Co mam zrobić jeśli nikt przez 3 tury nie zginie a ja mam wprowadzić swojego Gearloka? Czy może być więcej wrogów niż 4?
Ktoś się już z tym spotkał i znalazł rozwiązanie?
-
- Posty: 1131
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 328 times
- Been thanked: 328 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Moja interpretacja:
Ten golem jest twoim wrogiem od początku (tylko nie uczestniczysz w potyczce przez pierwsze 3 rundy) - więc przydzieliłbym mu parę kostka+szton jak każdemu innemu złolowi. W potyczce zawsze będą max 4 złole - tutaj golem+3 inne stwory. (A inicjatywa zgodnie z tym co na sztonie)
Sprzedam:
Isofarian Guard 669PLN,1% A Game of Strategic Chance (69zł), Weather Machine - metalowe zębatki, Chronicle X(115zł), Namiestnik(29zł), Flame & Fang(129zł),Vagrantsong(264zł), Video Game Champion(189zł)
Isofarian Guard 669PLN,1% A Game of Strategic Chance (69zł), Weather Machine - metalowe zębatki, Chronicle X(115zł), Namiestnik(29zł), Flame & Fang(129zł),Vagrantsong(264zł), Video Game Champion(189zł)
- seki
- Moderator
- Posty: 3606
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1455 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Na początku bitwy masz 3 złolców plus Golem, którego kontrolujesz i którego możesz używać do walki ze złolcami. Na koniec 3 rundy wchodzisz gearlockiem i walczysz już normalnie tzn Golema już nie kontrolujesz tylko z nim (i innymi w KB) walczysz.
-
- Posty: 656
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 318 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Jedna rzecz do uściślenia.
Tak, golem otrzymuje swój kolorowy żeton, wiec obok niego wchodzi do gry tylko trzech dodatkowych złolców. Natomiast na początku walki golem zajmuje pozycję walczącego wręcz gearlocka:
https://tmbsupport.chiptheorygames.com/ ... ace-works-
Więc nie zaczyna w kolumnie nr1 złoli.
Tak, golem otrzymuje swój kolorowy żeton, wiec obok niego wchodzi do gry tylko trzech dodatkowych złolców. Natomiast na początku walki golem zajmuje pozycję walczącego wręcz gearlocka:
https://tmbsupport.chiptheorygames.com/ ... ace-works-
Więc nie zaczyna w kolumnie nr1 złoli.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Witam wszystkich!
Mam pytanie co do jakości tłumaczenia. Są wśród was osoby które skusiły się na polską wersję grając w angielską i mogą ocenić jakość polskiej edycji? Wskazać ewentualne braki, błędy lub po prostu pochwalić, że tym razem Portal dał radę i nie ma się czego bać (albo zwyczajnie czuł na plecach oddech CTG i wiedział że nie może w tym przypadku pozwolić sobie na najmniejsze potknięcie
)?
Dzięki z góry za odpowiedź!
Mam pytanie co do jakości tłumaczenia. Są wśród was osoby które skusiły się na polską wersję grając w angielską i mogą ocenić jakość polskiej edycji? Wskazać ewentualne braki, błędy lub po prostu pochwalić, że tym razem Portal dał radę i nie ma się czego bać (albo zwyczajnie czuł na plecach oddech CTG i wiedział że nie może w tym przypadku pozwolić sobie na najmniejsze potknięcie

Dzięki z góry za odpowiedź!
- Dako
- Posty: 1171
- Rejestracja: 13 paź 2021, 18:37
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 386 times
- Been thanked: 359 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Portal w ramach współpracy wykorzystał tutejsze fanowskie tłumaczenie a jego autorzy zostali umieszczeni na pudleKerlag pisze: ↑14 lip 2024, 01:07 Witam wszystkich!
Mam pytanie co do jakości tłumaczenia. Są wśród was osoby które skusiły się na polską wersję grając w angielską i mogą ocenić jakość polskiej edycji? Wskazać ewentualne braki, błędy lub po prostu pochwalić, że tym razem Portal dał radę i nie ma się czego bać (albo zwyczajnie czuł na plecach oddech CTG i wiedział że nie może w tym przypadku pozwolić sobie na najmniejsze potknięcie)?
Dzięki z góry za odpowiedź!

viewtopic.php?f=61&t=68865&hilit=Too+Many+Bones
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 lut 2011, 21:42
- Lokalizacja: Józefów woj.lubelskie
- Has thanked: 1 time
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Mam pytanie , co mam zrobić jeżeli kolejka bitewna nakazuje mi dobrać 1 punktowego i 5 punktowego wilkora, a nie mam ich w stosach potworów , ponieważ gram przeciwko Nom,
Czy w takimrazie mam dobrać inne złotce ?
Czy w takimrazie mam dobrać inne złotce ?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9132
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3027 times
- Been thanked: 2654 times
- Kontakt:
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Stary, to pytanie już padło i to nawej na tej stronie. Nie błądź leń i sobie przewiń wątek.2010cobra25 pisze: ↑15 lip 2024, 18:04 Mam pytanie , co mam zrobić jeżeli kolejka bitewna nakazuje mi dobrać 1 punktowego i 5 punktowego wilkora, a nie mam ich w stosach potworów
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Nilis
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 498 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Umiejętność "in the zone" Ghilliego.
Mamy wirtualny 1DMG i rzucamy kością umiejętności np. 4. Decydujemy czy rzucamy dalej czy zadajemy 1DMG. Jeżeli rzucimy 4 albo mniej to zadajemy 2DMG. Jeżeli 5 albo więcej to tracę całą akcję? Czy dobrze rozumiem?
Mamy wirtualny 1DMG i rzucamy kością umiejętności np. 4. Decydujemy czy rzucamy dalej czy zadajemy 1DMG. Jeżeli rzucimy 4 albo mniej to zadajemy 2DMG. Jeżeli 5 albo więcej to tracę całą akcję? Czy dobrze rozumiem?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
-
- Posty: 656
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 318 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Mniej więcej.
Tzn. jeśli wyrzucisz 4 lub mniej to masz 2DMG i możesz powtórzyć decyzję. Jeśli wyrzucisz wiecej - tracisz te DMG.
Oddzielną kwestią jest kiedy możesz podjąć decyzję 'Ok, nie chcę akceptować wyniku rzutu i odkładam kostkę na matę gearlocka'.
Można uznać, że jeżeli gracz decyduje się na przerzut kości, to oznacza, że decyduje się na użycie skilla i już nie może później nie zaakceptować wyniku i odlozyc na matę. Więc można to zrobić tylko po pierwszym rzucie.
Można tez uznać, że można nie akceptować wyniku kiedy się chce i zwyczajnie odłożyć tę kość na matę jak wyrzuciliśmy za dużą wartość i nam wyzerowało dmg.
Gdybym miał zgadywać, to pewnie intencją autorów była interpretacja pierwsza, ale oficjalnej wykładni chyba nie ma.
Ale jakby ktoś był ciekawy: jeśli podejść do kostki najbardziej łopatologiczną strategią: jeśli aktualny rzut wynosi 4, 5 albo 6 to losuję dalej (szansa 50%, że nie spalę), w przeciwnym razię akceptuję wynik, to tak się rozkładają docelowe szanse na wynik:
DMG 0: 12%
DMG 1: 50%
DMG 2: 25 %
DMG 3: 13%
Średnio: 1.4 dmg
Tzn. jeśli wyrzucisz 4 lub mniej to masz 2DMG i możesz powtórzyć decyzję. Jeśli wyrzucisz wiecej - tracisz te DMG.
Oddzielną kwestią jest kiedy możesz podjąć decyzję 'Ok, nie chcę akceptować wyniku rzutu i odkładam kostkę na matę gearlocka'.
Można uznać, że jeżeli gracz decyduje się na przerzut kości, to oznacza, że decyduje się na użycie skilla i już nie może później nie zaakceptować wyniku i odlozyc na matę. Więc można to zrobić tylko po pierwszym rzucie.
Można tez uznać, że można nie akceptować wyniku kiedy się chce i zwyczajnie odłożyć tę kość na matę jak wyrzuciliśmy za dużą wartość i nam wyzerowało dmg.
Gdybym miał zgadywać, to pewnie intencją autorów była interpretacja pierwsza, ale oficjalnej wykładni chyba nie ma.
Ale jakby ktoś był ciekawy: jeśli podejść do kostki najbardziej łopatologiczną strategią: jeśli aktualny rzut wynosi 4, 5 albo 6 to losuję dalej (szansa 50%, że nie spalę), w przeciwnym razię akceptuję wynik, to tak się rozkładają docelowe szanse na wynik:
DMG 0: 12%
DMG 1: 50%
DMG 2: 25 %
DMG 3: 13%
Średnio: 1.4 dmg
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Na żetonie jest Tykacz Bagienny, choć w instrukcji kilkukrotnie pojawia się Tyczak Bagienny (ang. Bog Pole).Kerlag pisze: ↑14 lip 2024, 01:07 Witam wszystkich!
Mam pytanie co do jakości tłumaczenia. Są wśród was osoby które skusiły się na polską wersję grając w angielską i mogą ocenić jakość polskiej edycji? Wskazać ewentualne braki, błędy lub po prostu pochwalić, że tym razem Portal dał radę i nie ma się czego bać (albo zwyczajnie czuł na plecach oddech CTG i wiedział że nie może w tym przypadku pozwolić sobie na najmniejsze potknięcie)?
Dzięki z góry za odpowiedź!

Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Mam póki co dwa pytania:
1. Umiejętność Rozbicie - czy ta umiejętność może zbić mi wszystkie kości ataku? W sensie mam 3 kości ataku (1 nadrukowana + 2 kości z rozwinięcia). Atakuję wszystkimi trzema, wróg ma 5 PŻ. Trafiam wszystkimi atakami. I teraz tracę do końca bitwy 3 kości ataku? Czyli nie jestem w stanie już atakować? Czy zawsze zostaje mi kość ataku która jest nadrukowana na planszetce Gearlocka?
2. Talenty wrodzone. Czy bonusy z talentu wrodzonego i talentu wrodzonego +1 się sumują? Chodzi mi głównie o postać Patchesa. Gdzie ma regenerację życia na siebie na początku swojej tury, a po rozwinięciu dostaje uleczenie siebie o 1 PŻ plus dodatkowo może wybrać innego Gearlocka (w tym również siebie), aby uleczyć kolejny 1 PŻ, czyli w sumie leczy jakby 2 PŻ.
1. Umiejętność Rozbicie - czy ta umiejętność może zbić mi wszystkie kości ataku? W sensie mam 3 kości ataku (1 nadrukowana + 2 kości z rozwinięcia). Atakuję wszystkimi trzema, wróg ma 5 PŻ. Trafiam wszystkimi atakami. I teraz tracę do końca bitwy 3 kości ataku? Czyli nie jestem w stanie już atakować? Czy zawsze zostaje mi kość ataku która jest nadrukowana na planszetce Gearlocka?
2. Talenty wrodzone. Czy bonusy z talentu wrodzonego i talentu wrodzonego +1 się sumują? Chodzi mi głównie o postać Patchesa. Gdzie ma regenerację życia na siebie na początku swojej tury, a po rozwinięciu dostaje uleczenie siebie o 1 PŻ plus dodatkowo może wybrać innego Gearlocka (w tym również siebie), aby uleczyć kolejny 1 PŻ, czyli w sumie leczy jakby 2 PŻ.
-
- Posty: 1027
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Ad 1. Tak, możesz stracić w walce wszystkie kości ataku. Musisz znaleźć sposób jak rozwinąć postać tak, by radzić sobie ze zlolcami z rozbiciem.jediwolf pisze: ↑29 lip 2024, 16:23 Mam póki co dwa pytania:
1. Umiejętność Rozbicie - czy ta umiejętność może zbić mi wszystkie kości ataku? W sensie mam 3 kości ataku (1 nadrukowana + 2 kości z rozwinięcia). Atakuję wszystkimi trzema, wróg ma 5 PŻ. Trafiam wszystkimi atakami. I teraz tracę do końca bitwy 3 kości ataku? Czyli nie jestem w stanie już atakować? Czy zawsze zostaje mi kość ataku która jest nadrukowana na planszetce Gearlocka?
2. Talenty wrodzone. Czy bonusy z talentu wrodzonego i talentu wrodzonego +1 się sumują? Chodzi mi głównie o postać Patchesa. Gdzie ma regenerację życia na siebie na początku swojej tury, a po rozwinięciu dostaje uleczenie siebie o 1 PŻ plus dodatkowo może wybrać innego Gearlocka (w tym również siebie), aby uleczyć kolejny 1 PŻ, czyli w sumie leczy jakby 2 PŻ.
Ad 2. Nie sumują się, możesz uleczyć 1 punkt życia sobie albo innemu gearlockowi
- jendrusz
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 gru 2016, 16:02
- Lokalizacja: Lasowice, k. Legnicy
- Has thanked: 115 times
- Been thanked: 18 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Możesz używać kości umiejętności i planu awaryjnego albo kośćmi ataku atakujesz go na samym końcu.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2024, 18:00 przez jendrusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Lubię ilustracje Klemensa Franza.
-
- Posty: 656
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 318 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Prawie. Jedną rzecz należy doprecyzować: tracisz te kości, które zadają wrogowi obrażenia. A nie masz obowiązku używać kości. Mozesz przykładowo wyrzucić: 1, 1, 2, zaaplikować obrażenia tylko z ostatniej kości, zbić wrogowi zycie z pięciu do trzech i wyczerpać tylko jedną kość ataku.jediwolf pisze: ↑29 lip 2024, 16:23 1. Umiejętność Rozbicie - czy ta umiejętność może zbić mi wszystkie kości ataku? W sensie mam 3 kości ataku (1 nadrukowana + 2 kości z rozwinięcia). Atakuję wszystkimi trzema, wróg ma 5 PŻ. Trafiam wszystkimi atakami. I teraz tracę do końca bitwy 3 kości ataku? Czyli nie jestem w stanie już atakować? Czy zawsze zostaje mi kość ataku która jest nadrukowana na planszetce Gearlocka?
Analogicznie jeśli wróg ma umiejętność rozbicie oraz kość DEF na sobie, to kość ataku zużyta na zdjęcie DEFa nie zostaje wyczerpana.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 lut 2011, 21:42
- Lokalizacja: Józefów woj.lubelskie
- Has thanked: 1 time
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Mam pytanie ,
Czy Tantrum może używać kości umiejętność przeciwko Tyranowi ? Bo w opisie symboli na kościach są dopiski „złolec” a nigdzie nie ma np: złolec i Tyran lub sam Tyran
Czy Tantrum może używać kości umiejętność przeciwko Tyranowi ? Bo w opisie symboli na kościach są dopiski „złolec” a nigdzie nie ma np: złolec i Tyran lub sam Tyran
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9132
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3027 times
- Been thanked: 2654 times
- Kontakt:
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tak.2010cobra25 pisze: ↑09 sie 2024, 15:34 Mam pytanie ,
Czy Tantrum może używać kości umiejętność przeciwko Tyranowi ? Bo w opisie symboli na kościach są dopiski „złolec” a nigdzie nie ma np: złolec i Tyran lub sam Tyran![]()
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 656
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 318 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Na stronie 30 instrukcji, tuż nad spisem treści, masz drzewko którego wynika kto jest kim.2010cobra25 pisze: ↑09 sie 2024, 15:34 Bo w opisie symboli na kościach są dopiski „złolec” a nigdzie nie ma np: złolec i Tyran lub sam Tyran
- KurikDeVolay
- Posty: 1081
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1096 times
- Been thanked: 501 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Sprawdź kartę GARG (jak to jest po naszemu?). Tam jest cała sekcja jak grać.
-
- Posty: 656
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 318 times