Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 1084
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Co się dzieje gdy w wyniku wyciągnięcia karty kryzysu tracę porozumienie handlowe? Czy gracz, z którym miałem zawarte porozumienie musi w takim wypadku oddać mi moją kartę porozumienia czy też czerpie jednostronny zysk?
- Bludgeon
- Posty: 633
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 98 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Nie musi (a nawet nie może) jej oddać, ale Ty możesz mu ją odebrać jeśli chcesz.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Druga gra za nami i ciągle nie czujemy działania umów handlowych. Wszyscy twierdzimy, że coś z nimi jest nie tak, albo coś źle interpretujemy.
Kiedy mogę zabrać moją umowę od innego gracza?
Dzięki umowie mogę przelatywać przez sektory ze statkami przeciwnika, przez systemy (bez statków) bez wywoływania walki mogę przelatywać nie posiadając umowy?
Kiedy mogę zabrać moją umowę od innego gracza?
Dzięki umowie mogę przelatywać przez sektory ze statkami przeciwnika, przez systemy (bez statków) bez wywoływania walki mogę przelatywać nie posiadając umowy?
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
To może ja poprawię trochę to pytanie od Wuher44.
Czy można wykonać taką akcję, podlatuję do któregoś z przeciwników, robię z nimi Trade Agreement, wymieniamy się kartami, po czym zabieram swoją kartę i ja zostaję z bonusem, a przeciwnik z niczym ? O ile oczywiście przeciwnik nie ma tury po nas, bo wtedy też sobie zabierze swoją kartę.
Czy cała ta zabawa to tylko jakiś dodatek do umawiania się między graczami ? Generalnie przy takiej łatwości rozwalania tego Trade Agreement i sam fakt, że do tego się nie zużywa Command to można sobie nabijać bonusy jak się jest ostatnim graczem w kolejce, ale trochę to słabo wygląda moim zdaniem w mechanice gry.
Intryguje mnie też zapis w instrukcji, że w momencie ataku lub przejęcia przez hegemonię kulturową nie można wymieniać się TA, dopóki dany konflikt trwa. Co to oznacza czy to w ogóle ma jakiś sens ? Rozumiem że bez sensu jest się wymieniać TA w trakcie ataku, ale powiedzmy taka sytuacja, wlatuję w system gdzie przeciwnik ma control node, próbuję przejąć to hegemonią, nie udaje mi się, więc po próbie wymieniam się TA ?
Czy można wykonać taką akcję, podlatuję do któregoś z przeciwników, robię z nimi Trade Agreement, wymieniamy się kartami, po czym zabieram swoją kartę i ja zostaję z bonusem, a przeciwnik z niczym ? O ile oczywiście przeciwnik nie ma tury po nas, bo wtedy też sobie zabierze swoją kartę.
Czy cała ta zabawa to tylko jakiś dodatek do umawiania się między graczami ? Generalnie przy takiej łatwości rozwalania tego Trade Agreement i sam fakt, że do tego się nie zużywa Command to można sobie nabijać bonusy jak się jest ostatnim graczem w kolejce, ale trochę to słabo wygląda moim zdaniem w mechanice gry.
Intryguje mnie też zapis w instrukcji, że w momencie ataku lub przejęcia przez hegemonię kulturową nie można wymieniać się TA, dopóki dany konflikt trwa. Co to oznacza czy to w ogóle ma jakiś sens ? Rozumiem że bez sensu jest się wymieniać TA w trakcie ataku, ale powiedzmy taka sytuacja, wlatuję w system gdzie przeciwnik ma control node, próbuję przejąć to hegemonią, nie udaje mi się, więc po próbie wymieniam się TA ?
- Bludgeon
- Posty: 633
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 98 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Taa, trejd agrimenty są trochę nieintuicyjne, ale co zrobić.
W dowolnym momencie.
Tylko, jeśli gracie z zaawansowaną zasadą unrestricted trade routes.
Żaden element oprócz statków (i flot oczywiście) nie zatrzymuje innych statków. Możesz sobie wisieć na orbicie nawet systemu domowego i macie nadal pokój.
Możesz też swobodnie przelatywać przez wrogie systemy w których nie ma statków. Stacje kosmiczne same z siebie też nic nie robią.
Tak, tylko że przeciwnik tez może zabrać swoją kartę.

Jeśli obaj chcecie to tak.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Potwierdziłeś większość moich domysłów, za co wielkie dzięki, ale tutaj mam wrażenie że w instrukcji jest napisane, że przeciwnik wcale nie musi się godzić na TA, chociaż faktycznie może zaraz zabrać kartę więc tak jakby się nie zgadzał

-
- Posty: 1084
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Nie jestem pewien czy dobrze poruszaliśmy kostkami Borg. Mieliśmy jedno połączenie z Transwarp Hub poprzez Transwarp Conduit. Za każdym razem gdy była karta nakazująca poruszyć kostki w kierunku połączonego "czegoś", kostki wlatywały w kanał i jako, że było to jedyne połączenie ustawiały się grzecznie w kolejce czekając na rozwałkę. W konsekwencji przez prawie całą grę floty stały w jednym miejscu i co turę rozwalały sobie po kostce.
Czy tak to powinno wyglądać? Czy kostki nie powinny sobie poszukać połączenia?(Np w sytuacji gdy wszystkie systemy po drodze są już pozajmowane przez inne kostki).
Czy tak to powinno wyglądać? Czy kostki nie powinny sobie poszukać połączenia?(Np w sytuacji gdy wszystkie systemy po drodze są już pozajmowane przez inne kostki).
Spoiler:
- Bludgeon
- Posty: 633
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 98 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Jeśli mnie pamięć nie zawodzi to jak cube zastopuje bo inny cube jest na miejscu, to ten zastopowany cube kończy swoją aktywację ale ten na miejscu dostaje dodatkową i ją w tym momencie wykonuje.Darkstorm pisze: ↑13 mar 2023, 14:25 Nie jestem pewien czy dobrze poruszaliśmy kostkami Borg. Mieliśmy jedno połączenie z Transwarp Hub poprzez Transwarp Conduit. Za każdym razem gdy była karta nakazująca poruszyć kostki w kierunku połączonego "czegoś", kostki wlatywały w kanał i jako, że było to jedyne połączenie ustawiały się grzecznie w kolejce czekając na rozwałkę. W konsekwencji przez prawie całą grę floty stały w jednym miejscu i co turę rozwalały sobie po kostce.
Czy tak to powinno wyglądać? Czy kostki nie powinny sobie poszukać połączenia?(Np w sytuacji gdy wszystkie systemy po drodze są już pozajmowane przez inne kostki).
EDIT znalazłem:
A Sector may not contain more than one Cube. If a Cube's Movement would have it end in the same Sector as another Cube, it stops in the Sector before the one occupied by the other Cube. After the Moving Cube's Activation is complete, the other Cube is Activated, even if it already has an Activation Token. An Activation Token is not placed on the second Cube. If it has not yet Activated, it will still Activate as normal later in the Borg Turn.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
-
- Posty: 1084
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Pytanie o umiejętność klingonów "Ever Victorious"
Czy żeton kultury dostaję w momencie gdy wygram bitwę niszcząc co najmniej 3 statki wroga czy też mogę go także dostać w sytuacji gdy przegram bitwę ale podczas tej bitwy pokonam co najmniej 3 statki wroga?
Czy żeton kultury dostaję w momencie gdy wygram bitwę niszcząc co najmniej 3 statki wroga czy też mogę go także dostać w sytuacji gdy przegram bitwę ale podczas tej bitwy pokonam co najmniej 3 statki wroga?
-
- Posty: 913
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 318 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Tylko jesli zniszczysz przynajmniej trzy i jednoczesnie wygrasz bitwe lub doprowadzisz do wycofania sie wroga.
- Bludgeon
- Posty: 633
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 98 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Musisz "pokonać" 3+ statków wroga. To znaczy że musisz wygrać walkę w której przeciwnik zaczynał przynajmniej z 3 statkami.
Te pokonane statki to może być dowolna kombinacja zniszczonych i uciekających.
Jeśli zniszczysz 3 ale przegrasz walkę to nie dostajesz kultury.
Te pokonane statki to może być dowolna kombinacja zniszczonych i uciekających.
Jeśli zniszczysz 3 ale przegrasz walkę to nie dostajesz kultury.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
- dispe
- Posty: 387
- Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
- Lokalizacja: WWA
- Has thanked: 311 times
- Been thanked: 121 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Na kartach projektów jest symbol Warp. Nie do końca jest dla mnie jasne, kiedy z niego mogę skorzystać?
W polskiej wersji instrukcji, którą kiedyś sobie przygotowałem było coś o wyczerpaniu karty ale w oryginalnej wersji takiego zapisu nie widzę.
Czy to znaczy, że mogę używać tego dodatkowego Warpa podczas swojej tury kilkukrotnie? za każdym razem jak przesuwam jakiś okręt będący w Warpie?
W polskiej wersji instrukcji, którą kiedyś sobie przygotowałem było coś o wyczerpaniu karty ale w oryginalnej wersji takiego zapisu nie widzę.
Czy to znaczy, że mogę używać tego dodatkowego Warpa podczas swojej tury kilkukrotnie? za każdym razem jak przesuwam jakiś okręt będący w Warpie?
- SetkiofRaptors
- Posty: 481
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 388 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Słuchajcie zagieła mnie ta sytuacja wczoraj:
Gracz czerwony właśnie wygrał bitwę w systemie A, jest sobie teraz w nim 1 Flotą. Wchodzi w warpa, schodzi z kafla, kładzie się obok itd. Jest to ostatnia akcja gracza czerwonego w rundzie.
Następnie do systemu A wlatuje gracz biały.
1. Co w takiej sytuacji? Czy gracz czerwony może opuścić warpa? Moim zdaniem tak, ale nie może w systemie A, musi co najmniej jeden sektor dalej.
2. System A sąsiaduje z dwoma sektorami (ma limit 2 space lanes więc nie będzie więcej). Co jeśli zamiast tego gracz biały będzie w obu tych sąsiadujących sektorach, ale nie w systemie A? tu zaczynam mieć wątpliwości, ale wydaje mi się, że może opuścić warp w tym samym systemie, w którym wszedł. I że w ogóle zawsze to jest dopuszczalne.
3. No i teraz najgorsze: co jeśli zarówno system A, jak i oba sąsiadujące sektory są zajęte przez białego gracza (taka obława na czerwonego w warp). Dobrze zilustrowane poniżej, zdjęcie z naszej gry.
Nie mam pojęcia co zrobić w takiej sytuacji, odpowiedzi próżno szukać. Nie może przelecieć nad moimi statkami więc zablokowany, nie może tak samo opuścić warpa w systemie A jeśli trzymać by się zasad.
Myśmy ostatecznie zdecydowali, że gracz czerwony może opuścić warpa do systemu A, ale to też prowadzi do dość dziwnych sytuacji jak dwóch graczy w jednym systemie mimo braku Pokoju między nimi. Aczkolwiek w wielu normalnych sytuacjach też może się tak stać, np po ruchu do systemu z moją kontrolą. Ale może nie, może zostaje zablokowany w tym warpie?

Gracz czerwony właśnie wygrał bitwę w systemie A, jest sobie teraz w nim 1 Flotą. Wchodzi w warpa, schodzi z kafla, kładzie się obok itd. Jest to ostatnia akcja gracza czerwonego w rundzie.
Następnie do systemu A wlatuje gracz biały.
1. Co w takiej sytuacji? Czy gracz czerwony może opuścić warpa? Moim zdaniem tak, ale nie może w systemie A, musi co najmniej jeden sektor dalej.
2. System A sąsiaduje z dwoma sektorami (ma limit 2 space lanes więc nie będzie więcej). Co jeśli zamiast tego gracz biały będzie w obu tych sąsiadujących sektorach, ale nie w systemie A? tu zaczynam mieć wątpliwości, ale wydaje mi się, że może opuścić warp w tym samym systemie, w którym wszedł. I że w ogóle zawsze to jest dopuszczalne.
3. No i teraz najgorsze: co jeśli zarówno system A, jak i oba sąsiadujące sektory są zajęte przez białego gracza (taka obława na czerwonego w warp). Dobrze zilustrowane poniżej, zdjęcie z naszej gry.
Nie mam pojęcia co zrobić w takiej sytuacji, odpowiedzi próżno szukać. Nie może przelecieć nad moimi statkami więc zablokowany, nie może tak samo opuścić warpa w systemie A jeśli trzymać by się zasad.
Myśmy ostatecznie zdecydowali, że gracz czerwony może opuścić warpa do systemu A, ale to też prowadzi do dość dziwnych sytuacji jak dwóch graczy w jednym systemie mimo braku Pokoju między nimi. Aczkolwiek w wielu normalnych sytuacjach też może się tak stać, np po ruchu do systemu z moją kontrolą. Ale może nie, może zostaje zablokowany w tym warpie?

Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
- Bludgeon
- Posty: 633
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 98 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
W takiej sytuacji flota klingonów utknęła w warpie i nie wyjdzie dopóki:
A) federacja się nie ruszy z któregoś z tych 3 sektorów, LUB
B) klingoni przylecą czymś innym (albo inny gracz) i ich piu piu, LUB
C) fedsi i klingoni wymienią agreementy i fedsi łaskawie pozwolą klingonom przelecieć.
A) federacja się nie ruszy z któregoś z tych 3 sektorów, LUB
B) klingoni przylecą czymś innym (albo inny gracz) i ich piu piu, LUB
C) fedsi i klingoni wymienią agreementy i fedsi łaskawie pozwolą klingonom przelecieć.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
- SetkiofRaptors
- Posty: 481
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 388 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
A więc blokada! Najlepiej.Bludgeon pisze: ↑26 lip 2024, 00:41 W takiej sytuacji flota klingonów utknęła w warpie i nie wyjdzie dopóki:
A) federacja się nie ruszy z któregoś z tych 3 sektorów, LUB
B) klingoni przylecą czymś innym (albo inny gracz) i ich piu piu, LUB
C) fedsi i klingoni wymienią agreementy i fedsi łaskawie pozwolą klingonom przelecieć.
Trochę nie rozumiem nadal co w pozostałych pokazanych przeze mnie przykładać. Czy on może wyjść z warpa w tym samym sektorze, w którym wszedł? Np. jeśli system jest wolny, ale są tylko statki na space lanes i nie może być więcej space lanes.
A co jeśli statek Federacji jest tylko w tym systemie, w którym statek Klingonów wszedł w warp. Moim zdaniem Klingoni są w stanie wtedy spokojnie wylecieć. Że blokują statki "na trasie" czyli począwszy od space lane następnego. Czy też nie?
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
- Bludgeon
- Posty: 633
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 98 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Jeśli system jest wolny to oczywiście może.SetkiofRaptors pisze: ↑26 lip 2024, 10:25 Czy on może wyjść z warpa w tym samym sektorze, w którym wszedł jeśli system jest wolny, ale są tylko statki na space lanes i nie może być więcej space lanes.
Tak, masz rację. Statki w sektorze z którego wszedłeś w warp nie blokują ruchu.SetkiofRaptors pisze: ↑26 lip 2024, 10:25A co jeśli statek Federacji jest tylko w tym systemie, w którym statek Klingonów wszedł w warp. Moim zdaniem Klingoni są w stanie wtedy spokojnie wylecieć. Że blokują statki "na trasie" czyli począwszy od space lane następnego. Czy też nie?
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Mam pytanie odnośnie dodatku Borg
1. Klingoni walczą z kostką Borg. Zasady mówią, że jeśli tarcze Borg staną się za silne gracz musi się wycofać. Co w przypadku Klingonów których zasady mówią, że nie mogą się nigdy wycofywać?
2. Czy Disruptor technology, czyli wszystkie 6 zawsze trafiają działa na Kostkę Borg? W związku z czym nie muszę się wycofywać i mogę walczyć dalej ?
3. Czy Ever victorius czyli jeden żeton kultury za 3 pokonane statki działa na Kostkę Borg. Czyli za każde 3 wyeliminowane kostki dostaje żeton kultury ?
Z góry dziękuję za odpowiedź
1. Klingoni walczą z kostką Borg. Zasady mówią, że jeśli tarcze Borg staną się za silne gracz musi się wycofać. Co w przypadku Klingonów których zasady mówią, że nie mogą się nigdy wycofywać?
2. Czy Disruptor technology, czyli wszystkie 6 zawsze trafiają działa na Kostkę Borg? W związku z czym nie muszę się wycofywać i mogę walczyć dalej ?
3. Czy Ever victorius czyli jeden żeton kultury za 3 pokonane statki działa na Kostkę Borg. Czyli za każde 3 wyeliminowane kostki dostaje żeton kultury ?
Z góry dziękuję za odpowiedź
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 06 lip 2006, 12:03
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 42 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
wg mnieMatilias pisze: ↑02 paź 2024, 20:24 Mam pytanie odnośnie dodatku Borg
1. Klingoni walczą z kostką Borg. Zasady mówią, że jeśli tarcze Borg staną się za silne gracz musi się wycofać. Co w przypadku Klingonów których zasady mówią, że nie mogą się nigdy wycofywać?
2. Czy Disruptor technology, czyli wszystkie 6 zawsze trafiają działa na Kostkę Borg? W związku z czym nie muszę się wycofywać i mogę walczyć dalej ?
3. Czy Ever victorius czyli jeden żeton kultury za 3 pokonane statki działa na Kostkę Borg. Czyli za każde 3 wyeliminowane kostki dostaje żeton kultury ?
Z góry dziękuję za odpowiedź
1. Walczysz do końca a najpewniej do chwalebnej śmierci
2. Ta technologia działa i nadal trafiasz na 6
3. Tutaj mam wątpliwości i myślę, że części Borq Qube nie mogą być tak traktowane ale tu niech się wypowie jeszcze ktoś inny bo
może inaczej to interpretować
> Kamiya <
"Jestem starszy niż Google"
"Jestem starszy niż Google"
-
- Posty: 1084
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Z instrukcji:
Klingons get a bonus Culture Token for defeating a Borg
Cube. Klingon Marauder Fleets take a single Production
for destroying a Borg Cube.
Czyli dostajesz żeton za pokonanie kostki.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 06 lip 2006, 12:03
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 42 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Czyli cały Qube a nie pojedyńcze 3 kosteczki z niego - to w sumie się zgadza. DziękiDarkstorm pisze: ↑03 paź 2024, 08:24Z instrukcji:
Klingons get a bonus Culture Token for defeating a Borg
Cube. Klingon Marauder Fleets take a single Production
for destroying a Borg Cube.
Czyli dostajesz żeton za pokonanie kostki.
> Kamiya <
"Jestem starszy niż Google"
"Jestem starszy niż Google"
- Bludgeon
- Posty: 633
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 98 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Okazuje się że nie miałem tu racji. Klingoni muszą pokonać 3 statki ale nie muszą wygrać walki. Czyli klingoni dostaną kulturę jeśli:Bludgeon pisze: ↑02 cze 2023, 16:22 Musisz "pokonać" 3+ statków wroga. To znaczy że musisz wygrać walkę w której przeciwnik zaczynał przynajmniej z 3 statkami.
Te pokonane statki to może być dowolna kombinacja zniszczonych i uciekających.
Jeśli zniszczysz 3 ale przegrasz walkę to nie dostajesz kultury.
Wygrają walkę i zniszczą 3+ statki, lub
Wygrają i zmuszą 3+ statki do ucieczki, lub
Wygrają i zniszczą plus zmuszą do ucieczki łącznie 3+ statki (np zniszczą dwa a trzeci ucieknie), lub
Przegrają ale zniszczą 3+ statki.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
- Barto
- Posty: 150
- Rejestracja: 22 lut 2011, 19:24
- Lokalizacja: Pszczyna
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 13 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Witam, podczas wczorajszej rozgrywce doszło do ostrego sporu pomiędzy graczem Kilngonów i Andorianinem na temat działania ich technologii podczas bitwy 

Spór polegał na tym która z tych kart odpala się pierwsza i czy kiedy powinna być zadeklarowana (kto deklaruje pierwszy).
Ja interpretowałbym tak że z tekstu kart wnika że Klingon musi zadeklarować przed rzutem kośćmi natomiast Andorianin w dowolnym momencie tury walki czyli np. po tym jak zobaczy wyniki na kościach. Gracz Kingonów też to tak odbierał ale pozostawała pewna niejasność. Natomiast gracz Andorian argumentował że on to rozumie tak że jak zadeklaruje użycie swojej karty to niszczy statki przeciwnika jeszcze przed rzutem i te zniszczone statki nie biorą udziału w walce. Tak na szybko staraliśmy się znaleźć odpowiedz
ale nie znaleźliśmy nic z odpowiedzą na podobne pytanie.
Pierwszeństwo deklaracji i kolejność odpalania się efektów była tu mocno istotna bo negowała działanie czy sens zagrywania karty drugiego gracza.


Spór polegał na tym która z tych kart odpala się pierwsza i czy kiedy powinna być zadeklarowana (kto deklaruje pierwszy).
Ja interpretowałbym tak że z tekstu kart wnika że Klingon musi zadeklarować przed rzutem kośćmi natomiast Andorianin w dowolnym momencie tury walki czyli np. po tym jak zobaczy wyniki na kościach. Gracz Kingonów też to tak odbierał ale pozostawała pewna niejasność. Natomiast gracz Andorian argumentował że on to rozumie tak że jak zadeklaruje użycie swojej karty to niszczy statki przeciwnika jeszcze przed rzutem i te zniszczone statki nie biorą udziału w walce. Tak na szybko staraliśmy się znaleźć odpowiedz
ale nie znaleźliśmy nic z odpowiedzą na podobne pytanie.
Pierwszeństwo deklaracji i kolejność odpalania się efektów była tu mocno istotna bo negowała działanie czy sens zagrywania karty drugiego gracza.
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Jeszcze nie grałem, dopiero poznaje grę. Ale może ten fragment z instrukcji pomoże.Barto pisze: ↑20 mar 2025, 14:00 Witam, podczas wczorajszej rozgrywce doszło do ostrego sporu pomiędzy graczem Kilngonów i Andorianinem na temat działania ich technologii podczas bitwy
Spór polegał na tym która z tych kart odpala się pierwsza i czy kiedy powinna być zadeklarowana (kto deklaruje pierwszy).
Ja interpretowałbym tak że z tekstu kart wnika że Klingon musi zadeklarować przed rzutem kośćmi natomiast Andorianin w dowolnym momencie tury walki czyli np. po tym jak zobaczy wyniki na kościach. Gracz Kingonów też to tak odbierał ale pozostawała pewna niejasność. Natomiast gracz Andorian argumentował że on to rozumie tak że jak zadeklaruje użycie swojej karty to niszczy statki przeciwnika jeszcze przed rzutem i te zniszczone statki nie biorą udziału w walce. Tak na szybko staraliśmy się znaleźć odpowiedz
ale nie znaleźliśmy nic z odpowiedzą na podobne pytanie.
Pierwszeństwo deklaracji i kolejność odpalania się efektów była tu mocno istotna bo negowała działanie czy sens zagrywania karty drugiego gracza.
Niektóre Postępy dają Okrętom albo Węzłom
„Pierwsze Uderzenie”. W pierwszej Rundzie Walki,
jeżeli twoje Okręty mają Pierwsze Uderzenie, twój
przeciwnik musi Ponieść Straty zanim będzie rzucał
za swoje Okręty na Trafienie. Pierwsze Uderzenie
działa tylko w pierwszej Rundzie Walki.
Pierwsze Uderzenie nie przyznaje dodatkowego
Ataku przed rozpoczęciem Walki, zmusza ono
twojego przeciwnika podczas pierwszej Rundy
Walki do Poniesienia Strat zanim odpowie ogniem.
Jeżeli obie strony mają Pierwsze Uderzenie, żadna
ze stron nie może z niego skorzystać.
- Barto
- Posty: 150
- Rejestracja: 22 lut 2011, 19:24
- Lokalizacja: Pszczyna
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 13 times
Re: Star Trek: Ascendancy - pytania i wątpliwości
Od tego czasu poszperałem w necie i to wygląda tak:
żaden efekt w grze poza first strike nie niszczy statków przeciwnika przed tym nim same będą miały możliwość zrobić rzut na atak.
W tym przypadku Klingon musi zadeklarować swoją zdolność przed swoim rzutem ale jej użycie nie blokuje strzału tych statków które są niszczone. U Andorian tak samo statki zniszczone z tej zdolności też nie są niszczone przed ich rzutem, tu jedynie Andorian może sobie poczekać z użyciem zdolności jak zobaczy już wyniki na kostkach. Podsumowując: jest trochę niefortunny wording w grze ale podczas rundy walki żaden efekt np. destroy czy hit nie niszczy statków uniemożliwiając ich strzał, tz statki mogą być zniszczone z różnych efektów ale swoją kością na trafienie jeszcze zdążą rzucić. Jedynym wyjątkiem jest first strike, dodatkowo warto zaznaczyć że first strike łączy się z innymi zdolnościami czyli np. te dwie podane karty w połączeniu z first strike powodowałyby zniszczenie statków przeciwnika bez możliwości jego reakcji.
żaden efekt w grze poza first strike nie niszczy statków przeciwnika przed tym nim same będą miały możliwość zrobić rzut na atak.
W tym przypadku Klingon musi zadeklarować swoją zdolność przed swoim rzutem ale jej użycie nie blokuje strzału tych statków które są niszczone. U Andorian tak samo statki zniszczone z tej zdolności też nie są niszczone przed ich rzutem, tu jedynie Andorian może sobie poczekać z użyciem zdolności jak zobaczy już wyniki na kostkach. Podsumowując: jest trochę niefortunny wording w grze ale podczas rundy walki żaden efekt np. destroy czy hit nie niszczy statków uniemożliwiając ich strzał, tz statki mogą być zniszczone z różnych efektów ale swoją kością na trafienie jeszcze zdążą rzucić. Jedynym wyjątkiem jest first strike, dodatkowo warto zaznaczyć że first strike łączy się z innymi zdolnościami czyli np. te dwie podane karty w połączeniu z first strike powodowałyby zniszczenie statków przeciwnika bez możliwości jego reakcji.