Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 05 gru 2018, 18:15
- Lokalizacja: Lędziny
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Grał ktoś wariant solo? Jak działa? Jest zrobiony na doczepkę czy da się pograć?
- Yooreck
- Posty: 450
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 200 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Jak wyklikasz zamówienie, to też pojawi się koszt wysyłki.
- Tyrek
- Posty: 686
- Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
- Lokalizacja: Lubin
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 158 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Grałem - nie jest źle. Działa to, a jak się wydrukuje ściągawki z BGG, to nie trzeba wertować instrukcji, żeby doczytywać priorytety dla każdej akcji Harkonena.rowerzysta37 pisze: ↑23 cze 2024, 17:31 Grał ktoś wariant solo? Jak działa? Jest zrobiony na doczepkę czy da się pograć?
Wariant solo jest spoko, bo granie sam ze sobą na dwie ręce przy ukrytej informacji jest średnie niestety, a wariant solo to całkiem dobrze załatwia. Ale nie kupowałbym tej gry tylko pod kątem zabawy w pojedynkę. Ale jest to miły dodatek i osobiście miło spędziłem przy tym czas.
- Alucard1982
- Posty: 204
- Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 19 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Czy jest ktoś w stanie podać jaki jest dokładnie rozmiar planszy?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Plansza ma wymiary 100x70 i jest w dwóch częściach (50x70).Alucard1982 pisze: ↑02 lip 2024, 11:55 Czy jest ktoś w stanie podać jaki jest dokładnie rozmiar planszy?
Podpinam się i proszę jeszcze o wymiary planszetek graczy.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Czy Portal planuje wydać erratę do gry w związku ze zmianami zasad w FAQ 3.0? Jest kilka zmian które zmieniają rozgrywkę i zakończenie gry.
Widzieliście:
https://www.cmon.com/wp-content/uploads ... AQ-3_0.pdf
graliście już po tych zmianach?
Przymierzam się do zakupu polskiej wersji i tak czytam i analizuje. Wojna o Pierścień w pierwszej edycji była mocno niezbalansowana. Druga edycja działa super. Ciekawe czy tu będzie podobnie
Widzieliście:
https://www.cmon.com/wp-content/uploads ... AQ-3_0.pdf
graliście już po tych zmianach?
Przymierzam się do zakupu polskiej wersji i tak czytam i analizuje. Wojna o Pierścień w pierwszej edycji była mocno niezbalansowana. Druga edycja działa super. Ciekawe czy tu będzie podobnie

- Hardkor
- Posty: 5189
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Kwestia kiedy się 3.0 pojawiło, ale wydaje mi się, że te zmiany nie będą w wersji portalowej. Co do tłumaczenia to jak znam Portal to tego nie zrobią xDakustyk pisze: ↑04 lip 2024, 15:49 Czy Portal planuje wydać erratę do gry w związku ze zmianami zasad w FAQ 3.0? Jest kilka zmian które zmieniają rozgrywkę i zakończenie gry.
Widzieliście:
https://www.cmon.com/wp-content/uploads ... AQ-3_0.pdf
graliście już po tych zmianach?
Przymierzam się do zakupu polskiej wersji i tak czytam i analizuje. Wojna o Pierścień w pierwszej edycji była mocno niezbalansowana. Druga edycja działa super. Ciekawe czy tu będzie podobnie![]()
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Yooreck
- Posty: 450
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 200 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Ja grałem już kilka razy po zmianach. Jest zdecydowanie lepszy balans. Nie grałbym już w ogóle w wersje sprzed FAQ 3.0akustyk pisze: ↑04 lip 2024, 15:49 Czy Portal planuje wydać erratę do gry w związku ze zmianami zasad w FAQ 3.0? Jest kilka zmian które zmieniają rozgrywkę i zakończenie gry.
Widzieliście:
https://www.cmon.com/wp-content/uploads ... AQ-3_0.pdf
graliście już po tych zmianach?
Przymierzam się do zakupu polskiej wersji i tak czytam i analizuje. Wojna o Pierścień w pierwszej edycji była mocno niezbalansowana. Druga edycja działa super. Ciekawe czy tu będzie podobnie![]()
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Porównałem instrukcję i widać, że nie ma tych zmian. Nie dziwię się bo dopiero wyszły więc nie mają jak. Fajnie by było aby Portal dał po prostu FAQ na stronie przetłumaczone. Cieszę się, że gra się lepiej
Ja nie mogę jeszcze nic powiedzieć.

-
- Posty: 181
- Rejestracja: 16 maja 2009, 00:52
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 48 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 01 sie 2024, 23:24 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Powód: cytowanie
- Yooreck
- Posty: 450
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 200 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Te zmiany są bardzo znaczące (piszę to nie teoretycznie tylko po 10+ grach):
1) wchodzą wszystkie bany - wcześniej w zasadzie brało się tylko ban na scouting i niewiele zmieniał. Teraz często w drugiej turze są 2-3 bany i wyraźniej bolą Harkonnenów
2) wygrana od razu po upadku Arrakeen - wcześniej Harkonennami w ostatniej turze można było iść po zwycięstwo i odpuścić obronę, bo Atrydzi nie mogli wygrać do końca tury. Teraz trzeba zostawić część jednostek, bo to jest realne ryzyko (czy to po Family Atomics, czy z dodatkiem Spacing Guild, po nalocie armią z Heighleinera, można też normalnie, tylko to wymaga odpowiedniego przygotowania i trwa trochę dłużej)
3) zmiana, że nie musisz wychodzić po ataku - wcześniej armie obok siczy były bezkarne, bo nie mogłeś zaatakować ryzykując opuszczenia siczy, teraz możesz zrobić (najlepiej surprise) atak, osłabić armię i nadal się bronić (i może też zebrać kartę Persience jeśli była pasująca)
Także podsumowując z mojego doświadczenia bardzo dobre zmiany. Nadal balans jest przechylony w stronę Harkonnenów, ale teraz można sensownie powalczyć.
1) wchodzą wszystkie bany - wcześniej w zasadzie brało się tylko ban na scouting i niewiele zmieniał. Teraz często w drugiej turze są 2-3 bany i wyraźniej bolą Harkonnenów
2) wygrana od razu po upadku Arrakeen - wcześniej Harkonennami w ostatniej turze można było iść po zwycięstwo i odpuścić obronę, bo Atrydzi nie mogli wygrać do końca tury. Teraz trzeba zostawić część jednostek, bo to jest realne ryzyko (czy to po Family Atomics, czy z dodatkiem Spacing Guild, po nalocie armią z Heighleinera, można też normalnie, tylko to wymaga odpowiedniego przygotowania i trwa trochę dłużej)
3) zmiana, że nie musisz wychodzić po ataku - wcześniej armie obok siczy były bezkarne, bo nie mogłeś zaatakować ryzykując opuszczenia siczy, teraz możesz zrobić (najlepiej surprise) atak, osłabić armię i nadal się bronić (i może też zebrać kartę Persience jeśli była pasująca)
Także podsumowując z mojego doświadczenia bardzo dobre zmiany. Nadal balans jest przechylony w stronę Harkonnenów, ale teraz można sensownie powalczyć.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 16 maja 2009, 00:52
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 48 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Rzeczywiście, jak opisałeś konkretne przypadki to się z Tobą względnie zgadzam. Jestem po 5 rozgrywkach i mam wrażenie (moje wstępne odczucie, nadal chce w to grać bo po prostu jeszcze nie umiemy) że gra Artrydami to jak orka na ugorze bez szans na zwycięstwo. Dlatego jak bym się spodziewał jakiś zmian to idących w kierunku utrudnienia gry Harkonenom:)
1. To była jedyna zmiana która mi się wydawała potrzebna bo w tym momencie zniszczenie żniwiarek jest dużo prostsze i może to utrudnić początkową grę ale czy będzie to działać długodystansowo? (można liczyć na farta i pojawienie się czerwia, bo przecież nie można co rundę zajmować się żniwiarkami.....jednocześnie przy takiej zasadzie pojawia się pewna powtarzalność, że zawsze w pierwszej rundzie trzeba zająć się niszczarkami bo jak nie to Harkoneni pozamiatają. Tak samo mam wrażenie, że atakowanie dwóch najbliższych siczy znajdujących się najbliżej gór (te na północy czy południu, po przeciwnej stronie bieguna), jest obecnie dla mnie naturalnym szablonem postępowania:)
2. Do takiej sytuacji nigdy nie doszło w naszych grach ale to też ze względu, że Artryda był zawsze bardzo daleki od zwycięstwa - zajmuję się ciągle obroną swoich siczy, więc gdzie mu wypady na moje tereny w góry....albo ja tak dobrze gram Harkonenami albo kolega tak źle Artrydami
3. Brzmi oczywiście jak najbardziej rozsądnie więc na pewno było wiele takich sytuacji - natomiast wiele ataków które przeprowadzam jest z odległości dwóch pól za pomocą ornitoptera (i też suprise attack....mam nadzieję, że można). Trzon moich armii leci nie naruszony a potem już mi wszystko jedno co się z nią stanie po zwycięstwie...sicz kończy swój żywot:P
A i przeważnie jak już stoję pod siczą to pełną armią to średnio opłaca mu się atakować (a jak ma decyzję czy wyjść z pola to znaczy że i tak już zniszczył zagrożenie)...więc tak po chwili zastanowienia, to akurat ten przypadek ataku z siczy chyba jest średni (ale przy innych jak najbardziej).
1. To była jedyna zmiana która mi się wydawała potrzebna bo w tym momencie zniszczenie żniwiarek jest dużo prostsze i może to utrudnić początkową grę ale czy będzie to działać długodystansowo? (można liczyć na farta i pojawienie się czerwia, bo przecież nie można co rundę zajmować się żniwiarkami.....jednocześnie przy takiej zasadzie pojawia się pewna powtarzalność, że zawsze w pierwszej rundzie trzeba zająć się niszczarkami bo jak nie to Harkoneni pozamiatają. Tak samo mam wrażenie, że atakowanie dwóch najbliższych siczy znajdujących się najbliżej gór (te na północy czy południu, po przeciwnej stronie bieguna), jest obecnie dla mnie naturalnym szablonem postępowania:)
2. Do takiej sytuacji nigdy nie doszło w naszych grach ale to też ze względu, że Artryda był zawsze bardzo daleki od zwycięstwa - zajmuję się ciągle obroną swoich siczy, więc gdzie mu wypady na moje tereny w góry....albo ja tak dobrze gram Harkonenami albo kolega tak źle Artrydami

3. Brzmi oczywiście jak najbardziej rozsądnie więc na pewno było wiele takich sytuacji - natomiast wiele ataków które przeprowadzam jest z odległości dwóch pól za pomocą ornitoptera (i też suprise attack....mam nadzieję, że można). Trzon moich armii leci nie naruszony a potem już mi wszystko jedno co się z nią stanie po zwycięstwie...sicz kończy swój żywot:P
A i przeważnie jak już stoję pod siczą to pełną armią to średnio opłaca mu się atakować (a jak ma decyzję czy wyjść z pola to znaczy że i tak już zniszczył zagrożenie)...więc tak po chwili zastanowienia, to akurat ten przypadek ataku z siczy chyba jest średni (ale przy innych jak najbardziej).
- Yooreck
- Posty: 450
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 200 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Czytając to co piszesz miałbym w zasadzie dwie uwagi (nie byłem przy tych grach, mogę źle interpretować):
1. Na pewno Atrydzi muszą niszczyć żniwiarki na początku, żeby wpadły bany. Jak dobrze ustawisz tokeny, to zazwyczaj masz kilka „wolnych” ruchów przy okazji ruchu innych armii, żeby to zrobić. Często też jest chociaż jedna karta Persience, która powinna pasować (oddziały w deep desert, Jessica i Paul w deep desert, zabijanie Harvesterow, itp.).
2. Nie warto bronić wszystkich siczy - dużo z nich trzeba odpuszczać jak widać, że się nie uda obronić. Trzeba obronić „tylko” obie trójki i jedną dwójkę (albo jedną trójkę i trzy dwójki jak inaczej się nie da).
Ogólnie Atrydzi mają dużo większy potencjał do atakowania niż się wydaje i z tego trzeba korzystać albo wprost wygrywając tym sposobem albo pozycjonując się tak, że Harkonneni muszą zostawić dużo do obrony i wtedy możemy spowolnić grę wygrywając celami.
Atrydzi też mają dużo trudniejszy learning curve - Harkonneni w podstawce to Deploy, Move, Attack i od nowa.
Powodzenia w dalszych grach dla kolegi! W końcu się uda wygrać
EDIT: tak, surprise attack z ornithoptera można robić
1. Na pewno Atrydzi muszą niszczyć żniwiarki na początku, żeby wpadły bany. Jak dobrze ustawisz tokeny, to zazwyczaj masz kilka „wolnych” ruchów przy okazji ruchu innych armii, żeby to zrobić. Często też jest chociaż jedna karta Persience, która powinna pasować (oddziały w deep desert, Jessica i Paul w deep desert, zabijanie Harvesterow, itp.).
2. Nie warto bronić wszystkich siczy - dużo z nich trzeba odpuszczać jak widać, że się nie uda obronić. Trzeba obronić „tylko” obie trójki i jedną dwójkę (albo jedną trójkę i trzy dwójki jak inaczej się nie da).
Ogólnie Atrydzi mają dużo większy potencjał do atakowania niż się wydaje i z tego trzeba korzystać albo wprost wygrywając tym sposobem albo pozycjonując się tak, że Harkonneni muszą zostawić dużo do obrony i wtedy możemy spowolnić grę wygrywając celami.
Atrydzi też mają dużo trudniejszy learning curve - Harkonneni w podstawce to Deploy, Move, Attack i od nowa.
Powodzenia w dalszych grach dla kolegi! W końcu się uda wygrać

EDIT: tak, surprise attack z ornithoptera można robić

- walkingdead
- Posty: 2299
- Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 638 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Na maila przyszło info, że Portal rozpoczyna wysyłkę po weekendzie. 

♀
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Widzę, że ktoś już mnie ubiegł z wstawieniem mojego własnego materiału. Dzięki!
Przy okazji dodam, że ja grając od początku Atrydami (jestem po 8 rozgrywkach) Na chwilę obecną mam 100 % win ratio) ale warto zaznaczyć, że od początku gram z zasadami FAQ 3.0 a druga sprawa, że mam za sobą około 30 partii wolnymi ludami w WoPa. Niemniej jednak większość moich wygranych były na ostrzu noża i nigdy (prócz kilku pierwszych rozgrywek z nowicjuszami) nie miałem wrażenia, że harkoneni mają miażdżącą przewagę. Artydzi muszą wykazać się wiekszym sprytem i umiejętnie wykorzystywać błędy popełnione przez Harkonenów bo prędzej czy później Harkoneni jednak ten błąd moim zdaniem popełnią. To po ich stronie leży presja czasu, muszą atakować Sicze by zdobywać punkty. Wiele kart jasnowidzenia atrydów jest tak naprawde nie do zablokowania przez harkonenów więc raczej co rundę da się im coś skubnąć. Jeżeli Harkoneni będą zostawiać za dużą obronę w osadach to raczej nie będą mieli wystarczającej siły rażenia by zniszczyć Sicze a to prowadzi do sytuacji w których osada staje się łatwym celem dla atrydow a ci potrafią się poruszyć o kilka pól jednym ruchem i mocno zaskoczyć przeciwnika. Żetony znaków czerwiów mogą fajnie posłużyć do blefowania przeciwnika. Niby przygotowujemy sobie "scieżkę" z żetonow by gdzieś się przemieścić, harkonen następnie przesuwa tam swoje wojska w celu obrony a tu pyk Atak atrydow następuje z drugiej strony

Gra jest świetną dwuosobówką ale jednak WoP jest dla mnie grą głębszą i po prostu nieco lepszą

Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 07 sie 2024, 23:14 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Powód: cytowanie
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Ja mam wszystkie 3. Diuna jest grą najkrótszą i chyba z najprostszymi zasadami. Moim zdaniem warto mieć ją w swojej kolekcji chociażby ze wzgledu na dwie zalety, które podałem powyżej. Nie ukrywajmy też, że we wszystkich tych grach duża rolę odgrywa to jak bardzo lubisz dane IP

Ostatnio zmieniony 07 sie 2024, 22:54 przez bexolini, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Czy ktoś mógłby się podzielić wrażeniami z gry 4 osobowej jak gra śmiga i czy nie cierpi na syndrom gracza alfa, wiem że karty są niedostępne dla wspolgracza i to trochę pomaga ale jak ogólnie wypadają wrażenia z gry 2v2 ?
- Yooreck
- Posty: 450
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 200 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Spoiler:
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
U mnie też to okolice 4 rundy przeważnie:D
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909