Piraci z Maracaibo / Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
rogal
Posty: 330
Rejestracja: 14 maja 2020, 19:15
Has thanked: 41 times
Been thanked: 68 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: rogal »

Dzisiaj do mnie dzwonili z Taniej książki i pytali czy poczekam do 11 września czy anulować zamowienie
CezarIXen
Posty: 68
Rejestracja: 09 cze 2014, 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 267 times
Been thanked: 110 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: CezarIXen »

Miałem okazje ostatnio zagrać 3 razy w wersję angielską i jestem pod wrażeniem.
Jak na razie to ulubiona gra, jaką poznałem w tym roku, a ten wyjątkowo był w takie obfity.
Więc już zamówiono, czekam tylko na premierę.

Ogólnie udało się autorowi znaleźć zloty balans, między ciekawymi wyborami a w miarę prostymi zasadami, a to wszystko zamknięte w 2 godziny gry. Naprawdę dobry przedstawiciel średniej ciężkości euro.

Wybór między pędzeniem do tytułowego Maracaibo, lub odwiedzaniem każdej karty pola po drodze tworzy ciekawą interakcję z graczami, bo zawsze musi planować, że przeciwnik może ci popsuć plany właśnie przez bycie pierwszym w Maracaibo, co kończy aktualną turę.

A nawet sam wybór, na którym polu skończyć ma duże znaczenie, bo punkty można zdobywać na bardzo dużo sposobów, ale by wygrać, trzeba znaleźć synergie, by jak najwięcej wycisnąć. A że na turę możemy się ruszyć tylko od 1 do 3, byle po ruchu jeden rząd kart bliżej Maracaibo sprawia, że trzeba dobrze sobie zaplanować trasę.

Cele, budynki, kupione karty, postęp po polu eksploracji oraz zdobyte skarby to są podstawowe strategie punktowania, ale jest wiele pomniejszych źródeł punktów .

Do tego dochodzi fakt, że pola z kartą ulepszeń, przeciwnik może nam wykupić, że znikną z planszy zastąpione nowa karta, która już nie pasują do naszej strategii. To jest wyścig nie tylko do celu, ale także po lepsze karty.

Jednak przypuszczam, że nie wszystkim przypadnie do gustu mechanika zdobywania skarbów, bo ta polega na rzucaniu 3 kośćmi różnych kolorów z możliwością przerzutu, by potem wymienić jedną wybrana kość na różne korzyści, jak punkty, monety albo właśnie skarby, ale tylko powiązany z danym kolorem kości. Jest to ryzykowana opcja, ale da się bez niej wygrać, oraz jest dużo możliwości, by do wartości rzutów dodać bonusy.

Krótko mówiąc, to jest twój wybór, czy próbujesz ryzykować, czy wybierasz bezpieczniejsze inne opcje zdobywania punktów lub próbujesz to z większą ilością bonusów, że nie ma znaczenia co ci wypadnie na kościach.

Ogólnie bardzo polecam, bo gra zrobiłem na mnie duże wrażenie.

Jeśli ktoś jest fanem euro z elementami wyścigu, gdzie musi chodzić pionkiem po planszy i każdy ruch daje odmienne korzyści oraz musi być przemyślany, to tutaj jest dobry przykład tego. :)

Choć jeśli ktoś jestem fanem naprawdę ciężkich euro, to trudno mi powiedzieć czy mu ta gra podejdzie, najlepiej najpierw przetestować.

Dla porównania, tego autora grałem jeszcze Great Western Trail: Nowa Zelandia, i choć gra także się podobała, to jednak rozgrywka była zbyt długa (ponad 4.5 godziny), a próg wejścia i uczenia nowych graczy zbyt wielki by miała szanse trafić na stół, mimo że grało się przyjemnie. Widać w Piratach z Maracaibo wiele wspólnych mechanik i pomysłów, ale końcowy efekt dużo bardziej mi się spodobał.
Choć nie zdziwiłbym się, gdyby GWT:NT mogła nadal podejść niektórym bardziej, bo ono oferuje dużo więcej opcji i możliwości strategii. Ale ja jednak preferuje wydestylowane mechanizmy, które nadal łechtają głowę, ale nie gubi cię w ich gąszczu. No i mimo wszystko te gry mimo paru podobnych mechanizmów znaczenie się różnią, więc spokojnie obie mogą stać na półce.

Nie grałem w oryginalne Maracaibo ale też mnie nie kusi, dłuższe bardziej skomplikowana wersja tej gry nie brzmi zachęcająco, gdy ta gra trafiała idealnie w mój gust.
CezarIXen
Posty: 68
Rejestracja: 09 cze 2014, 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 267 times
Been thanked: 110 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: CezarIXen »

Ciekawostka, bo właśnie rozpakowałem polska wersję egzemplarza i znalazłem tam w środku promo z dwoma dodatkowymi galionami
Obrazek

Mam wrażenie że rebel tym się nie chwalił ( choć też nie wiem na jakich zasadach to było dodane bo znalazłem to już w środku pudełka) więc jestem pozytywnie zaskoczony
autopaga
Posty: 1629
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 104 times
Been thanked: 369 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: autopaga »

4 są dwustronne i chwalił, natomiast Windiarz mówił że będą wpisane w instrukcji, są?
CezarIXen
Posty: 68
Rejestracja: 09 cze 2014, 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 267 times
Been thanked: 110 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: CezarIXen »

autopaga pisze: 12 wrz 2024, 02:50 4 są dwustronne i chwalił, natomiast Windiarz mówił że będą wpisane w instrukcji, są?
Hmm. Żadnych dwustronny nie widzę, wszystkie są jednostronne oraz w instrukcji ich opisu nie znalazłem choć mogłem przegapić bo jeszcze nią miałem czasu rozpakować w pełni
Awatar użytkownika
scraber
Posty: 435
Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 297 times
Been thanked: 136 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: scraber »

Galiony nie mogą być dwustronne bo nie będą pasować na dziób statku.
Planszy statku też nie obrócimy, bo na jednej stronie jest wariant do rozgrywki solo
autopaga
Posty: 1629
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 104 times
Been thanked: 369 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: autopaga »

Pełna zgoda jakoś z pamięci poleciałem że były 4.
poxi
Posty: 252
Rejestracja: 28 kwie 2020, 21:37
Has thanked: 62 times
Been thanked: 117 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: poxi »

Pojawiły się reguły do dodatku:
https://cdn02.plentymarkets.com/9gjbo7z ... 07_WEB.pdf
Szkoda, że rebel milczy w sprawie jego wydania.
Awatar użytkownika
rand
Posty: 594
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
Has thanked: 145 times
Been thanked: 137 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: rand »

poxi pisze: 13 wrz 2024, 16:49 Pojawiły się reguły do dodatku:
https://cdn02.plentymarkets.com/9gjbo7z ... 07_WEB.pdf
Szkoda, że rebel milczy w sprawie jego wydania.
A co ma powiedzieć, premiera gry była 2 dni temu, muszą poczekać sprawdzić czy gra się w ogóle sprzedała :wink:
poxi
Posty: 252
Rejestracja: 28 kwie 2020, 21:37
Has thanked: 62 times
Been thanked: 117 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: poxi »

rand pisze: 13 wrz 2024, 17:10
poxi pisze: 13 wrz 2024, 16:49 Pojawiły się reguły do dodatku:
https://cdn02.plentymarkets.com/9gjbo7z ... 07_WEB.pdf
Szkoda, że rebel milczy w sprawie jego wydania.
A co ma powiedzieć, premiera gry była 2 dni temu, muszą poczekać sprawdzić czy gra się w ogóle sprzedała :wink:
Ma powiedzieć, że wydadzą dodatek wraz drugim drukiem oryginalnego wydawcy. 8)
Tylko tyle i aż tyle.
Spoiler:
_leigam_
Posty: 1023
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 126 times
Been thanked: 213 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: _leigam_ »

rand pisze: 13 wrz 2024, 17:10
poxi pisze: 13 wrz 2024, 16:49 Pojawiły się reguły do dodatku:
https://cdn02.plentymarkets.com/9gjbo7z ... 07_WEB.pdf
Szkoda, że rebel milczy w sprawie jego wydania.
A co ma powiedzieć, premiera gry była 2 dni temu, muszą poczekać sprawdzić czy gra się w ogóle sprzedała :wink:
Bedzie tak samo jak chodzby z Nucleum czy Revive, nie ma co liczyc ze strony rebela na zadne dodatki
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.

NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12722
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3713 times
Been thanked: 3897 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: japanczyk »

_leigam_ pisze: 13 wrz 2024, 18:31 Bedzie tak samo jak chodzby z Nucleum czy Revive, nie ma co liczyc ze strony rebela na zadne dodatki
A gdzie info, ze Nucleum nie dostanie dodatkow?
Mario_Max
Posty: 253
Rejestracja: 22 lut 2016, 11:38
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Mario_Max »

_leigam_ pisze: 13 wrz 2024, 18:31
rand pisze: 13 wrz 2024, 17:10
poxi pisze: 13 wrz 2024, 16:49 Pojawiły się reguły do dodatku:
https://cdn02.plentymarkets.com/9gjbo7z ... 07_WEB.pdf
Szkoda, że rebel milczy w sprawie jego wydania.
A co ma powiedzieć, premiera gry była 2 dni temu, muszą poczekać sprawdzić czy gra się w ogóle sprzedała :wink:
Bedzie tak samo jak chodzby z Nucleum czy Revive, nie ma co liczyc ze strony rebela na zadne dodatki
Jak naród nie chce kupować Nucleum i Revive to po co nają wydać ?
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 1305
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 529 times
Been thanked: 1203 times
Kontakt:

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Apos »

Zagrałem w końcu i ja 🙂

Do tytułu nie miałem wiele oczekiwań, ale bardzo lubię Pfistera i jego gry: seria GWT, Mombasa, duże Maracaibo.
Piratów nie porównywałbym do innych gier tego autora, aczkolwiek można wyłapać te czy inne smaczki w trakcie gry.

Gra rozłożona na stole robi wrażenie i już przy setupie wychodzą pierwsze plusy: losowe rozłożenie kart oraz układ planszy zapewnia różnorodność rozgrywki. Trochę przytłacza ikonografia, ale to tylko pierwsze wrażenia. Gdy wytłumaczyłem zasady (ok 15 minut) to wszystko stało się jasne i klarowne, a gdy pojawiały się pytania to z tyłu instrukcji jest ściąga.

Sama rozgrywka to pływanie od wyspy do wyspy, gdzie kompletujemy załogę, sprzęt, rozbudowujemy nasz okręt, eksplorujemy wyspę i pozyskujemy skarby (perły, złoto i szmaragdy). Gdy kupujemy kartę, to na jej miejsce wchodzi nowa, przez to cały czas zmienia się mapa. Świetne i bardzo lubię takie rozwiązania. Ogólnie jest to bardzo przyjemne, proste mechanicznie i nie ma downtime'u (nawet przy 4 graczach).

Grałem dwa razy w trakcie naszego wydarzenia planszowego i każda rozgrywka potoczyła się inaczej. Raz ze względu na wspomniany różnorodny setup, a dwa to gracze dyktują tempo rozgrywki, bo nie mamy sztucznie ustalonej stałej ilości rund. Pierwsza gra zajęła nam ok 2h, a druga ok 60-70 minut. Bardzo lubię takie rozwiązania, gdzie rozgrywkę oddaje się w ręce graczy.
Interakcja jest minimalna niestety i standardowa jak na euro. Ot możemy komuś kupić kartę, która mogła być akurat potrzebna przeciwnikowi. Gdy staniemy na polu ze statkiem przeciwnika, to płacimy mu monetkę. Wspólnie wpływamy na wartość punktową wspomnianych skarbów, bo albo dokładamy te na wyspy i wartość rośnie albo zabieramy z wysp i maleje. Tu chciałoby się więcej elementów z interakcją, w końcu wcielamy się w piratów! Na końcu podliczamy "PZ"ty i ogłaszamy zwycięzcę, czyli norma jak na euro.

Gra ogólnie bardzo przyjemna. Dobrze się skaluje i działa w pełnym składzie. Daje frajdę z rozgrywki i nie trwa za długo. Różni się od gier Pfistera i nie dubluje starego Maracaibo czy innych jego gier.

Osobiście polecam, trzymam kciuki za dobrą sprzedaż oraz rebel i wydanie dodatku.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2024, 12:11 przez Apos, łącznie zmieniany 1 raz.
_leigam_
Posty: 1023
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 126 times
Been thanked: 213 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: _leigam_ »

japanczyk pisze: 13 wrz 2024, 19:49 A gdzie info, ze Nucleum nie dostanie dodatkow?
Myślę, że coś byśmy wiedzieli już po takim czasie. Na razie totalna cisza, a zaraz wyjdzie kolejny.

Mario_Max pisze: 13 wrz 2024, 20:16 Jak naród nie chce kupować Nucleum i Revive to po co nają wydać ?


A co do sprzedaży i to czy zażarło, to myślę, że Rebel pracuje na zupełnie innych nakładach niż inne wydawnictwa w Polsce i co innego dla nich znaczy "zażarło". Piraci należą do lżejszych gier (przynajmniej wg. bgg bo jeszcze nie zagrałem) ale urodą jest to niemieckie euro i nie będzie konkurowało z everdellem. Tym bardziej przy takim "reklamowaniu" swoich gier przez to wydawnictwo najprawdopodobniej gra zginie w tłumie. Chciałbym się mylić ale euro + Rebel to nie jest dobre połączenie.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.

NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 1305
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 529 times
Been thanked: 1203 times
Kontakt:

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Apos »

Na Planszówkach w Spodku podpytałem ekipę rebel.pl jak to będzie z dodatkiem do Piratów i odpowiedź nie zaskoczyła: Wszystko zależy od sprzedaży podstawki. Zasmucił fakt, że na regale stoiska pudełek tej gry było pełno i w trakcie wydarzenia gra się nie sprzedawała. Może poratować sprzedaż internetowa, ale to już gdybanie.

Może na to mieć wpływ cena. PzM to sprytne, ale dość małe-średnie euro i 180zł wydaje się dużo. W moim odczuciu mniej udany Biały Zamek, też mały euras można kupić za 100zł. Z drugiej strony Diuna Powstanie to 200zł.

Trzymam kciuki i w najgorszym wariancie sprzedam podstawkę polską i kupię komplet po angielsku.
Awatar użytkownika
sinbad78
Posty: 181
Rejestracja: 24 mar 2020, 17:11
Has thanked: 29 times
Been thanked: 98 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: sinbad78 »

Gra mi się bardzo podoba ale wykonanie dwóch elementów gry woła o pomstę do nieba:
- Plansza Maracaibo jest, w moim przypadku wykrzywiona na samym środku. Powoduje to systematyczne wirowanie całej planszy wokół własnej osi. Wiem że włożenie jej między encyklopedię albo podklejenie jej czymś od spodu pomoże, ale to nie tak miało wyglądać. Bardzo słaby jest też tor punktacji, te wycięcia wokół są po prostu nie praktyczne i powodują wspomniane obroty planszy. Tradycyjny tor punktacji były na pewno lepszy.
- Małe tokeny +50 punktów, które służą do zaznaczania swojej obecności w rezydencjach. Nosz kurcze blade. Mepel.pl już wysyła do mnie dyski 8mm w odpowiednich kolorach.
Te dwa elementy serio mi przeszkadzają, przy tej skądinąd znakomitej grze.
Świetna, dynamiczna i dość losowa mapa. Combosiki cudownie wlatują.
Dhel
Posty: 903
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 611 times
Been thanked: 553 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Dhel »

Podpisuję się, bardzo przyjemna gra, fajne kombinowanie w co iść i próbować wykręcić max z tego co mamy. Solo świetnie działa.

2 minusy powyżej są, te żetony 50 pkt to mnie cholera skręca jak to muszę wziąć w palce.
Co do planszy to moja się też mocno wyginała, wystarczyło na brzegach delikatnie w palcach w druga stronę ponastawiać (tylko delikatnie by tektury nie złamać!) i problem rozwiązany, przy planszy leżącej płasko tor punktacji już jest ok, chociaż fakt, lepszy byłby standardowy.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2552
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 331 times
Been thanked: 547 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: tomp »

ja jeszcze dodam jeden minus (przynajmniej wg ludzi z którym grałem):
gra kończy się zbyt szybko, ledwo silnik zaczął działać, a tutaj koniec - kto nie zdążył ten ma pecha
(ludzie grali na zasadzie wyścigu, kto pierwszy dopłynie do miasta - usłyszeli Pfister => "to gramy jak w GWT")

PS. dla mnie to ani minus, ani plus - to cecha gry - inni gracze dyktują tempo.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
_leigam_
Posty: 1023
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 126 times
Been thanked: 213 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: _leigam_ »

Apos pisze: 30 wrz 2024, 12:18 Na Planszówkach w Spodku podpytałem ekipę rebel.pl jak to będzie z dodatkiem do Piratów i odpowiedź nie zaskoczyła: Wszystko zależy od sprzedaży podstawki. Zasmucił fakt, że na regale stoiska pudełek tej gry było pełno i w trakcie wydarzenia gra się nie sprzedawała. Może poratować sprzedaż internetowa, ale to już gdybanie.

Może na to mieć wpływ cena. PzM to sprytne, ale dość małe-średnie euro i 180zł wydaje się dużo. W moim odczuciu mniej udany Biały Zamek, też mały euras można kupić za 100zł. Z drugiej strony Diuna Powstanie to 200zł.

Trzymam kciuki i w najgorszym wariancie sprzedam podstawkę polską i kupię komplet po angielsku.

To chyba dość oczywiste czemu nie schodziło z ich stoiska. Cena 220zł vs 180zł w sklepach planszówkowych. Gra zresztą niereklamowana, na stoliku gdzieś na tyle stoiska. Na początku w ogóle nie zauważyłem, że można w nią zagrać.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.

NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 1305
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 529 times
Been thanked: 1203 times
Kontakt:

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Apos »

tomp pisze: 30 wrz 2024, 15:42
Spoiler:
Dla mnie to akurat duża zaleta Piratów. Nie przepadam za planszówkami ze sztucznie narzuconą liczbą rund i wolę jak gracze dyktują tempo. Sprawia to, że rozgrywki są ciekawsze i niepowtarzalne. Dodaje choć trochę więcej interakcji i ludzkiego czynnika do planszówki.
_leigam_ pisze: 30 wrz 2024, 15:50
Spoiler:

To chyba dość oczywiste czemu nie schodziło z ich stoiska. Cena 220zł vs 180zł w sklepach planszówkowych. Gra zresztą niereklamowana, na stoliku gdzieś na tyle stoiska. Na początku w ogóle nie zauważyłem, że można w nią zagrać.
Nie zwróciłem uwagi na cenę. To dodatkowo nie przemawia za promocją tej gry przez wydawcę :(
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 201
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Gun3R »

Co do usprawnień gry ja od razu sobie wydrukowałem taką nakładkę żeby mi nie latały kostki skarbów https://www.printables.com/model/971342 ... rd-overlay
+ obręcze na te małe żetony
https://www.printables.com/model/972821 ... r-enlarger

testowałem już z nimi i polecam!
Hobbystyczny modelarz i drukarz 3D. Tutaj buduję swoją markę ;)
Fojtu
Posty: 3511
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 578 times
Been thanked: 1376 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Fojtu »

A ja napiszę trochę inną opinię, bo po postach tutaj ostrzyłem sobie zęby a jestem dość mocno rozczarowany.

Gra jest poprawna, wszystko mechanicznie działa, ale jakoś to takie po prostu nudne. Ot kolejna gierka gdzie mielimy kasę na punkty czy inne pierdółki. Wszystko to już widziałem w piętnastu innych grach i nie tego już szukam w grach. Zagrałem, jest ok, ale w zasadzie po co miałbym grać ponownie.

Dość dziwne dla mnie w gierce jest, że można poruszać statek też w pionie. Wydaje mi się, że znacznie by było ciekawiej, jakby można ruszać się tylko po skosie (z jakimś mechanizmem do ominięcia wyspy). Wtedy ten wybór trasy byłby jakiś ciekawszy, a tak to w zasadzie prawie wszędzie da się dopłynąć.
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1316
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 427 times
Been thanked: 422 times

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: siepu »

Fojtu pisze: 30 wrz 2024, 21:15 A ja napiszę trochę inną opinię, bo po postach tutaj ostrzyłem sobie zęby a jestem dość mocno rozczarowany.

Gra jest poprawna, wszystko mechanicznie działa, ale jakoś to takie po prostu nudne. Ot kolejna gierka gdzie mielimy kasę na punkty czy inne pierdółki. Wszystko to już widziałem w piętnastu innych grach i nie tego już szukam w grach. Zagrałem, jest ok, ale w zasadzie po co miałbym grać ponownie.

Dość dziwne dla mnie w gierce jest, że można poruszać statek też w pionie. Wydaje mi się, że znacznie by było ciekawiej, jakby można ruszać się tylko po skosie (z jakimś mechanizmem do ominięcia wyspy). Wtedy ten wybór trasy byłby jakiś ciekawszy, a tak to w zasadzie prawie wszędzie da się dopłynąć.
Jasne, to tylko tradycyjne średnie euro. Po prostu wszystko co ma robić robi dobrze. Tury płyną szybko, decyzje są ciekawe, zasady proste i gra trwa max 1,5h. Zgadzam się, że cały gatunek ma problem (chętnie poczytam co myślisz w wątku o braku innowacji :P), ale z tych 15 innych gier prawdopodobnie wybrałbym tą.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 1305
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 529 times
Been thanked: 1203 times
Kontakt:

Re: Pirates of Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Apos »

siepu pisze: 30 wrz 2024, 21:40
Spoiler:
Jasne, to tylko tradycyjne średnie euro. Po prostu wszystko co ma robić robi dobrze. Tury płyną szybko, decyzje są ciekawe, zasady proste i gra trwa max 1,5h. Zgadzam się, że cały gatunek ma problem (chętnie poczytam co myślisz w wątku o braku innowacji :P), ale z tych 15 innych gier prawdopodobnie wybrałbym tą.
O to to. Gra jakich wiele, ale Piraci mają w sobie coś, że zastąpią te 15 innych. Może to tematyka, może to autor, a może kombinacja akurat tych mechanik do mielenia euro-zasobów-na-punkty :D
ODPOWIEDZ