Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 2572
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 703 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
O ile twierdzenie, że Hark może blokować wykonywanie misji to bzdura to z jedym się zgodzę - granie Atrydami w większym stopniu opiera się na szczęściu. Bo wbrew temu co ktoś wcześniej napisał - dla nich jest tylko jedna ścieżka zwycięstwa. Zajmowanie na poważnie osad Harków i wygrana na to jest tak samo realna jak wygrana militarna wolnymi ludami w WoP ;p Czyli teoretycznie możliwa, ale chyba tylko jak przeciwnik pójdzie spać. Obrona przed tym jest prosta a ewentualna kara bardzo dotkliwa, więc wszystko sprowadza się do tych nieszczęsnych misji a tu losujemy zarówno wymagane wskaźniki jak i potem same misje i ich kolejność. W naszych rozgrywkach często zdarzało się, że wychodziły misje, które praktycznie od razu można było zrealizować i sytuacja na planszy nie dawała Harkonenom szans na ich zablokowanie. Natomiast samych problemów w balansie nie zauważyłem, przy większej próbie ta losowość będzie dążyć do 0.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Jakim cudem?
Ja właśnie zakoszulkowałem karty i próbuję to wszystko upchnąć. Są dwa miejsca na talie w górnej wyprasce razem z zielonymi figurkami i jedno miejsce na kostki. Nawet jak wywalę stamtąd te kostki i chcę tam dać pozostałe karty, to i tak się nie mieszczą.
A jednak udało się choć to już naprawdę tak trochę na siłę jest.

-
- Posty: 252
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 94 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Mnie te przezroczyste blistry do szału doprowadzają, raz je trąciłem i Harkonenowie i ich podstępni adwersarze rozbiegli się po całym Arrakis a nawet po moim pokoju.
Jeszcze dekla nie ma na ostatnim ,i trzeba figurki układać, brr ohyda.
Wychrzaniłem je i nie musze się niczym martwić , czy mi się karty mieszczą czy nie.
Od tej pory moja ocena gry wzrosła z 12,7/17,3 do 13,2/17,2.
Jeszcze dekla nie ma na ostatnim ,i trzeba figurki układać, brr ohyda.
Wychrzaniłem je i nie musze się niczym martwić , czy mi się karty mieszczą czy nie.
Od tej pory moja ocena gry wzrosła z 12,7/17,3 do 13,2/17,2.
-
- Posty: 252
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 94 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Narazie w strunach woreczkowych. Później wykombinuje jakiś insert.Z tym że teraz będę malował te figurki a jest tego dużo, co mi zajmie jakiś czas , także będą mieszkać poza pudełkiem z miesiąc.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
A czy instrukcja do tej gry jest dobrze napisana? Czy raczej nie obejdzie się bez videoinstrukcji żeby móc swobodnie grać? Rozumiem, że FAQ nie został jeszcze ujęty w papierowym wydaniu?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Zrobiłem to samo. Wywaliłem te cholerne blistry.

Teraz się wszystko mieści bez problemów.
Właśnie mnie najbardziej wkurza to wkładanie i wyciąganie figurek. Jak graliśmy w Wielki Mur gdzie figurek jest też bardzo dużo to mnie to do szału doprowadzało. Człowiek tyle czasu traci jak się zastanawia co gdzie wsadzić.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Ale wiesz że z tyłu kartonu masz rozpiskę figurek do insertów ? :pbdm pisze: ↑05 wrz 2024, 11:16Zrobiłem to samo. Wywaliłem te cholerne blistry.
Teraz się wszystko mieści bez problemów.
Właśnie mnie najbardziej wkurza to wkładanie i wyciąganie figurek. Jak graliśmy w Wielki Mur gdzie figurek jest też bardzo dużo to mnie to do szału doprowadzało. Człowiek tyle czasu traci jak się zastanawia co gdzie wsadzić.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 19 kwie 2020, 14:44
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 24 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
To są plastikowe figsy, które w większości gier są właśnie w woreczkach albo przegródkach insertu. Pewnie nawet gdyby usiąść na tym pudle, nic by im się nie stało. Dla mnie te tacki cmon mają tylko sprawiać wrażenie ekskluzywności i jakości, a są niefunkcjonalnym śmieciem.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 02 sie 2016, 07:08
- Has thanked: 2 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Mam pytanie o usuwanie czerwia z planszy. Wg instrukcji jeśli podczas wykonywania akcji potęga pustyni, atak czerwia na żniwiarke, czerwia i żniwiarke usuwamy. A co z atakiem na legion? Czerw zostaje na planszy?
Drugi przypadek: faza pustynnych zagrożeń. Pojawił się czerw z żetonu, chce zjeść żniwiarke, przegonił legion - usuwamy go, czy zostaje?
Drugi przypadek: faza pustynnych zagrożeń. Pojawił się czerw z żetonu, chce zjeść żniwiarke, przegonił legion - usuwamy go, czy zostaje?
- psia.kostka
- Posty: 4851
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 557 times
- Been thanked: 1284 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Mysle, ze tacki cmon sluza ochronie _pomalowanych_ figurek, aby farba sie nie zdzierala od czochrania figsow w worze. Czesto koszt wybajerzonego malowania jest wyzszy niz samej gry. Nazwa firmy Cool Mini jednak zobowiazuje
a same tacki staly sie niejako znakiem rozpoznawczym. Ale ja nie maluje, zgaduje tylko.
PS
na tym foto, to widac jakies robaki sie w grze niestety zalegly <badum tss>, to pewnie przez brak tacek lub powszechny brak gornej pokrywki do owych tacek...
PS2
czy wylapywacze literowek cos znalezli? bo skoro ma isc dodruk, to moze warto powiadomic o nich wydawce? ale pewnie juz produkcja w toku...

PS
na tym foto, to widac jakies robaki sie w grze niestety zalegly <badum tss>, to pewnie przez brak tacek lub powszechny brak gornej pokrywki do owych tacek...
PS2
czy wylapywacze literowek cos znalezli? bo skoro ma isc dodruk, to moze warto powiadomic o nich wydawce? ale pewnie juz produkcja w toku...
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Myślę, że nie. Ale zaopatrzę się w trochę większe woreczki strunowe.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Tak, zorientowałem się.Kitshu pisze: ↑05 wrz 2024, 12:03Ale wiesz że z tyłu kartonu masz rozpiskę figurek do insertów ? :pbdm pisze: ↑05 wrz 2024, 11:16Zrobiłem to samo. Wywaliłem te cholerne blistry.
Teraz się wszystko mieści bez problemów.
Właśnie mnie najbardziej wkurza to wkładanie i wyciąganie figurek. Jak graliśmy w Wielki Mur gdzie figurek jest też bardzo dużo to mnie to do szału doprowadzało. Człowiek tyle czasu traci jak się zastanawia co gdzie wsadzić.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
1. UsuwanyPiratrahim pisze: ↑05 wrz 2024, 12:49 Mam pytanie o usuwanie czerwia z planszy. Wg instrukcji jeśli podczas wykonywania akcji potęga pustyni, atak czerwia na żniwiarke, czerwia i żniwiarke usuwamy. A co z atakiem na legion? Czerw zostaje na planszy?
Drugi przypadek: faza pustynnych zagrożeń. Pojawił się czerw z żetonu, chce zjeść żniwiarke, przegonił legion - usuwamy go, czy zostaje?
2. Zostaje
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Po kolei:Piratrahim pisze: ↑05 wrz 2024, 12:49 Mam pytanie o usuwanie czerwia z planszy. Wg instrukcji jeśli podczas wykonywania akcji potęga pustyni, atak czerwia na żniwiarke, czerwia i żniwiarke usuwamy. A co z atakiem na legion? Czerw zostaje na planszy?
Drugi przypadek: faza pustynnych zagrożeń. Pojawił się czerw z żetonu, chce zjeść żniwiarke, przegonił legion - usuwamy go, czy zostaje?
1. Atak czerwia - zawsze czerw znika. Efekt ataku na żniwiarkę - żniwiarka znika, efekt ataku na legion - rzucasz kostkami i rozpatrujesz wyniki wg tabeli
2. Jeśli umieszczasz czerwia w wyniku odkrycia żetonu w miejscu gdzie jest żniwiarka - usuwasz żniwiarkę, chyba że masz zgarniarkę wtedy możesz uratować tą żniwiarkę (to nie jest atak).
3. Jeśli umieszczasz czerwia w wyniku odkrycia żetonu w miejscu gdzie jest legion - robisz odwrót legionem (ty decydujesz gdzie jako gracz Atrydami) i to nie jest wtedy atak, chyba że nie ma gdzie zrobić odwrotu wtedy atakujesz i wtedy jest to już definicja ataku i usuwasz czerwia i lecisz wg pkt. 1.
Powodzenia
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Optymalnie wg mnie rozwiązanie to tekturowe pudełeczka na te figurki. Cztery sztuki. Zielone figurki, czerwone, pojazdy i czerwie. Oczywiście odpowiednio dopasowane żeby się zmieściły w pudełku. A figurki normalnie byłyby wrzucane do nich luzem, bez żadnego układania.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 02 sie 2016, 07:08
- Has thanked: 2 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Czy żeton rozmieszczenia można poruszyć w ramach akcji ruch? Doprecyzuje przemieścić ruchem zakryty żeton rozmieszczenia?
Tzn wydaje mi się że nie można poruszyć, albo najpierw trzeba go odsłonić i wtedy można ujawnione jednostki poruszyć.
Ale moja wątpliwość wynika z zapisu z instrukcji str13. ”Na potrzeby ruchu i limitu gromadzenia jednostek żeton rozmieszczenia Atrydow liczy się jako 1 jednostka”
Jeśli chodzi o limity jest to czytelne i zrozumiałe. Jeden żeton to jedna jednostka itd. Ale ten ruch
Tzn wydaje mi się że nie można poruszyć, albo najpierw trzeba go odsłonić i wtedy można ujawnione jednostki poruszyć.
Ale moja wątpliwość wynika z zapisu z instrukcji str13. ”Na potrzeby ruchu i limitu gromadzenia jednostek żeton rozmieszczenia Atrydow liczy się jako 1 jednostka”
Jeśli chodzi o limity jest to czytelne i zrozumiałe. Jeden żeton to jedna jednostka itd. Ale ten ruch
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Po pierwsze: Jest dział Zasady gier planszowych - pytania i wątpliwości i tam jest wątek gry Diuna: War for Arrakis, który służy właśnie do pytań na temat zasad.Piratrahim pisze: ↑06 wrz 2024, 09:19 Czy żeton rozmieszczenia można poruszyć w ramach akcji ruch? Doprecyzuje przemieścić ruchem zakryty żeton rozmieszczenia?
Tzn wydaje mi się że nie można poruszyć, albo najpierw trzeba go odsłonić i wtedy można ujawnione jednostki poruszyć.
Ale moja wątpliwość wynika z zapisu z instrukcji str13. ”Na potrzeby ruchu i limitu gromadzenia jednostek żeton rozmieszczenia Atrydow liczy się jako 1 jednostka”
Jeśli chodzi o limity jest to czytelne i zrozumiałe. Jeden żeton to jedna jednostka itd. Ale ten ruch![]()
Po drugie: Nieodkryty żeton rozmieszczenia traktujesz jak zwykłego wojownika, więc zasady poruszania są takie same jak dla wojska. Do limitu jednostek na danym polu nieodkryty żeton rozmieszczenia liczy się jako 1 (bez względu na to ile wojsk jest na nim wskazane).
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Mam pytanie odnośnie figurek.
Harkoneni mają 24 jednostki regularne (okrągła podstawka) po 8 z jednego typu a Atrydzi 16 regularnych po 8 jednego typu. Czy te jednostki się czymś różnią poza wyglądem? Działanie wszystkich jest identyczne?
Harkoneni mają 24 jednostki regularne (okrągła podstawka) po 8 z jednego typu a Atrydzi 16 regularnych po 8 jednego typu. Czy te jednostki się czymś różnią poza wyglądem? Działanie wszystkich jest identyczne?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Przymierza się ktoś do wydrukowania tych kart? Chętnie bym się podłączył, a gdyby jeszcze spolszczone, to by dopiero było!
https://www.cmon.com/wp-content/uploads ... ns_web.pdf
https://www.cmon.com/wp-content/uploads ... ns_web.pdf
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Miałem wrażenie, że portal udostępnił polskie wersje... ale teraz nie umiem ich znaleźć. Przyłączam się do pytania. Jak wyjdzie nie za duża kwota to jestem chętny również.Wozik pisze: ↑12 wrz 2024, 11:38 Przymierza się ktoś do wydrukowania tych kart? Chętnie bym się podłączył, a gdyby jeszcze spolszczone, to by dopiero było!
https://www.cmon.com/wp-content/uploads ... ns_web.pdf