Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Arius
Posty: 1629
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 409 times
Been thanked: 260 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Arius »

A co to za karty?
Kitshu
Posty: 135
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kitshu »

Boostujace zielonych, w sumie aktualnie uważam że balans jest spoko po kilkunastu partiach
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Zmieniające znaczenie stacji badawczych ekologii. Za każdym razem jak Atrydzi wjadą na obszar z takim żetonem ciągną z tego stosu kartę i rozpatrują treść. Są tam różne efekty.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Kitshu pisze: 12 wrz 2024, 18:06 Boostujace zielonych, w sumie aktualnie uważam że balans jest spoko po kilkunastu partiach
Nie wszystkie boostuja Atrydów.
gregoff
Posty: 866
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 631 times
Been thanked: 206 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: gregoff »

Zagrałem drugi raz i mimo przegranej jestem absolutnie zakochany w tej grze. Nie jest to może aż tak epicka gra jak Rebelia a bitwy są dosyć policzalne to czuć mimo wszystko dramatyzm i głębie gry.

Mam dokupiony insert z budynkami oraz górami i to jeszcze bardziej robi klimacik w tej grze. Nie żałuję żadnej złotówki na to wydajnej ;)
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Wozik
Posty: 167
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

gregoff pisze: 13 wrz 2024, 23:26
Mam dokupiony insert z budynkami oraz górami i to jeszcze bardziej robi klimacik w tej grze. Nie żałuję żadnej złotówki na to wydajnej ;)
Pokaż insert.
gregoff
Posty: 866
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 631 times
Been thanked: 206 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: gregoff »

Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
annak2
Posty: 74
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:12
Has thanked: 63 times
Been thanked: 2 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: annak2 »

Jak oceniasz użyteczność tego insertu? Czy w znaczący sposób ułatwia przechowywanie jednostek i przyspiesza przygotowywanie rozgrywki?

Ewentualnie czy ktoś z forumowiczów poleca jeszcze jakiś alternatywny insert (może np. reDrewno planują zrobić własny)?

Druga kwestia, zastanawiam się czy warto inwestować przy okazji w te dodatkowe miasta, takie jak np. tu:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/budyn ... s-or-diuna
Niewiele wnoszący wizualny gadżet czy przeciwnie - poprawia czytelność etc.?
Mile widziane wszelkie sugestie.
Awatar użytkownika
Elros.
Posty: 239
Rejestracja: 01 lis 2020, 16:55
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 205 times
Been thanked: 206 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Elros. »

Ja mam figurki siczy i stacji pogodowych. Z pewnością poprawiają czytelność i jednocześnie likwidują ryzyko „znaczonych” żetonów.

Właściwie to uważam, że to powinny być jedyne figurki w tej grze xD
Kajak
Posty: 252
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 209 times
Been thanked: 94 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kajak »

Przypuszczalnie często używane żetony( np. znaku czerwia , rozmieszczenia itp.) będą ulegały degradacji, dlatego ja zaopatrzyłem się w plastikowe odpowiedniki.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Kajak pisze: 14 wrz 2024, 16:22 Przypuszczalnie często używane żetony( np. znaku czerwia , rozmieszczenia itp.) będą ulegały degradacji, dlatego ja zaopatrzyłem się w plastikowe odpowiedniki.
Na bgg jest wątek i kolesie porównują i mówią, że przy plastikowych żetonach (jak je losujesz z worka) da się wyczuć jaki rodzaj żetonu wybierasz. Przy kartonikach nie da się wyczuć. Nie wiem nie mam plastikowych tylko piszę co przeczytałem.
Kajak
Posty: 252
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 209 times
Been thanked: 94 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kajak »

No pewnie że się da , ale nie losuje się z wora tylko normalnie lezą sobie na stole.
Przy losowaniu z wora nie masz pewności ze wyciągniesz rewersem do góry.
Wozik
Posty: 167
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

annak2 pisze: 14 wrz 2024, 13:54
Ewentualnie czy ktoś z forumowiczów poleca jeszcze jakiś alternatywny insert (może np. reDrewno planują zrobić własny)?
Kupiłem budynki od grybezprądu, robią robotę.
https://grybezpradu.eu/dune-wojna-arrak ... udynkow-3d

Z kolei alternatywny insert jest tu:
https://planszowkaplus.pl/product/inser ... kosmiczna/

Na pewno przyspieszy rozkładanie i składanie gry. Mam zamiar go kupić, ale kontaktowałem się z autorem i czekam aż dorobi wypełniacz do wersji bez dodatku Gildia Kosmiczna.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Kajak pisze: 14 wrz 2024, 18:25 No pewnie że się da , ale nie losuje się z wora tylko normalnie lezą sobie na stole.
Przy losowaniu z wora nie masz pewności ze wyciągniesz rewersem do góry.
Tu się akurat z tobą nie zgodzę. Bardzo łatwo da się wyczaić która stroną je wyciągać. Gram tak i nie ma żadnych problemów. Natomiast ja sam czekam na jakieś ładne żetony plastikowe. Te co na razie są zupełnie mi nie podchodzą (ten żółty jest koszmarny...) i jakieś takie mega toporne się wydają. Jedna firma robi takie fajne akrylowe do WoP-a to może zrobi też do WoA. Coś takiego:
https://www.etsy.com/pl/listing/1027600 ... ting_top-1

Ok ma, ale nie znaki czerwia:
https://www.etsy.com/pl/listing/1686206 ... ch_click=1
annak2
Posty: 74
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:12
Has thanked: 63 times
Been thanked: 2 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: annak2 »

Wozik pisze: 14 wrz 2024, 18:34 Kupiłem budynki od grybezprądu, robią robotę.
https://grybezpradu.eu/dune-wojna-arrak ... udynkow-3d
Ten zestaw z allegrolokalnie jest nieco tańszy, tyle że posiada wszystkie budynki w jednym kolorze. Czy to w praktyce może być jakimś istotnym utrudnieniem?
Wozik pisze: 14 wrz 2024, 18:34 Z kolei alternatywny insert jest tu:
https://planszowkaplus.pl/product/inser ... kosmiczna/

Na pewno przyspieszy rozkładanie i składanie gry. Mam zamiar go kupić, ale kontaktowałem się z autorem i czekam aż dorobi wypełniacz do wersji bez dodatku Gildia Kosmiczna.
Nie znam się, ale na pierwszy rzut oka ten insert wygląda (chyba) na odrobinę bardziej funkcjonalny/dopracowany niż poprzednio wzmiankowany. Natomiast faktycznie posiada zbędne elementy z punktu widzenia użytkowników nieposiadających dodatków. Czy orientujesz się kiedy w sprzedaży będzie jego 'odchudzona' wersja (dotycząca samej podstawki)?
akustyk pisze: 14 wrz 2024, 18:55 Natomiast ja sam czekam na jakieś ładne żetony plastikowe. Te co na razie są zupełnie mi nie podchodzą (ten żółty jest koszmarny...) i jakieś takie mega toporne się wydają.
Owszem, te żetony z drukarek 3D pozostawiają co nieco do życzenia. Nie wiem czy Cię to satysfakcjonuje, ale jakby co - w ramach najnowszej kampanii na GF dostępny jest m.in. pakiet oficjalnych plastikowych tokenów, które IMO prezentują się lepiej:
https://gamefound.com/pl/projects/cmon/ ... duct/54867
buhaj
Posty: 1127
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 1026 times
Been thanked: 654 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: buhaj »

Kilka rozgrywek za mną i z jednej strony gra mi się nawet podoba z drugiej coś mi w niej zgrzyta. Nie od parady też jest fakt, że jednak Rebelia jest dużo lepsza. Stąd lekko straciłem zapał do tego tytułu. Będę grał w Dune i możliwe, że piasek w trybach okaże się tymczasowy
Wozik
Posty: 167
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

annak2 pisze: 14 wrz 2024, 20:16
Wozik pisze: 14 wrz 2024, 18:34 Kupiłem budynki od grybezprądu, robią robotę.
https://grybezpradu.eu/dune-wojna-arrak ... udynkow-3d
Ten zestaw z allegrolokalnie jest nieco tańszy, tyle że posiada wszystkie budynki w jednym kolorze. Czy to w praktyce może być jakimś istotnym utrudnieniem?
Zdecydowanie będzie to utrudnienie. W grze są 2 rodzaje budynków związanych z Atrydami. Sicze i stacje badawcze. Konieczne jest ich rozróżnianie. Widzę, że ten z Allegro ma budynki o różnych kształtach. Wersja z różnymi kolorami i kształtami chyba jednak lepiej się tu sprawdzi.

Druga wersja insertu pojawi się w miarę szybko.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

annak2 pisze: 14 wrz 2024, 20:16
akustyk pisze: 14 wrz 2024, 18:55 Natomiast ja sam czekam na jakieś ładne żetony plastikowe. Te co na razie są zupełnie mi nie podchodzą (ten żółty jest koszmarny...) i jakieś takie mega toporne się wydają.
Owszem, te żetony z drukarek 3D pozostawiają co nieco do życzenia. Nie wiem czy Cię to satysfakcjonuje, ale jakby co - w ramach najnowszej kampanii na GF dostępny jest m.in. pakiet oficjalnych plastikowych tokenów, które IMO prezentują się lepiej:
https://gamefound.com/pl/projects/cmon/ ... duct/54867
Próbowałem, ale nie kupisz samych tokenów.
Obrazek
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 618
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 394 times
Been thanked: 226 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wildcard »

akustyk pisze: 14 wrz 2024, 22:08
annak2 pisze: 14 wrz 2024, 20:16
akustyk pisze: 14 wrz 2024, 18:55 Natomiast ja sam czekam na jakieś ładne żetony plastikowe. Te co na razie są zupełnie mi nie podchodzą (ten żółty jest koszmarny...) i jakieś takie mega toporne się wydają.
Owszem, te żetony z drukarek 3D pozostawiają co nieco do życzenia. Nie wiem czy Cię to satysfakcjonuje, ale jakby co - w ramach najnowszej kampanii na GF dostępny jest m.in. pakiet oficjalnych plastikowych tokenów, które IMO prezentują się lepiej:
https://gamefound.com/pl/projects/cmon/ ... duct/54867
Próbowałem, ale nie kupisz samych tokenów.
Obrazek
Przez grupowke kupisz :)

viewtopic.php?t=82636&start=150
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Napisałem tam 19 sierpnia i do teraz nie mam żadnej informacji zwrotnej :(
Wozik
Posty: 167
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

Gracie z Gildią Kosmiczną i Przemytnikami? Podzielcie się wrażeniami i porównaniem rozgrywki z i bez dodatków.
bdm
Posty: 744
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 532 times
Been thanked: 98 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

Kajak pisze: 14 wrz 2024, 18:25 No pewnie że się da , ale nie losuje się z wora tylko normalnie lezą sobie na stole.
Przy losowaniu z wora nie masz pewności ze wyciągniesz rewersem do góry.
Wówczas dla odmiany jest problem z odpowiednim ich tasowaniem.

Przy losowaniu z wora miałbyś pewność, gdybyś oznaczył (uwypuklił) ich rewersy. Są sposoby.
bdm
Posty: 744
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 532 times
Been thanked: 98 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

gregoff pisze: 13 wrz 2024, 23:26 Zagrałem drugi raz i mimo przegranej jestem absolutnie zakochany w tej grze. Nie jest to może aż tak epicka gra jak Rebelia a bitwy są dosyć policzalne to czuć mimo wszystko dramatyzm i głębie gry.
Mnie brakuje w tych walkach czegoś takiego jak karty podstępu, karty zdrajców, czyli czegoś co dodatkowo wpłynie na policzalność i doda element zaskoczenia.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

bdm pisze: 15 wrz 2024, 16:11 Mnie brakuje w tych walkach czegoś takiego jak karty podstępu, karty zdrajców, czyli czegoś co dodatkowo wpłynie na policzalność i doda element zaskoczenia.
Ale wtedy gra byłaby trudniejsza i zapewnie dłuższa. Mamy tytuł lżejszy od WoP-a i uważam, że super. Nie róbmy na siłę Diuny jako klona WoP-a:)
Wozik
Posty: 167
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

bdm pisze: 15 wrz 2024, 15:18 Wówczas dla odmiany jest problem z odpowiednim ich tasowaniem.
Bez przesady.
ODPOWIEDZ