Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4242
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 375 times
Been thanked: 419 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Pułapki Partyzantów - które wracają na rękę po aktywacji?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

tomb pisze: 11 gru 2023, 00:26 Pułapki Partyzantów - które wracają na rękę po aktywacji?
Po aktywacji - żadne. Każda aktywuje się tylko raz.
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4242
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 375 times
Been thanked: 419 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Tomzaq pisze: 12 gru 2023, 12:21
tomb pisze: 11 gru 2023, 00:26 Pułapki Partyzantów - które wracają na rękę po aktywacji?
Po aktywacji - żadne. Każda aktywuje się tylko raz.
W opisie ogólnym aktywacji stoi, że o ile nie wskazano inaczej to po aktywacji żeton usuwa się z gry. No ale w opisach poszczególnych żetonów nigdzie nie opisano innej procedury (przy czterech nie ma żadnych informacji, przy trzech jest, że po bitwie żeton usuwa się z gry). Trochę to niespójne.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Każda pułapka, która jest aktywowana jest usuwana z gry. Niektóre od razu - np. mina bo wybucha, niektóre po najbliższej bitwie - np. paraliż, a w przypadku pułapki, która daje tarczę sojuszniczej jednostce to po śmierci tej jednostki.
Who is John Galt?
Posiadam
Guzjel
Posty: 18
Rejestracja: 17 sty 2020, 08:53
Has thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Guzjel »

Pytanie dotyczace cechy AGONIA.
Czy jednostka z tą cechą wykona swoj bonusowy atak w momencie smierci, podczas gdy jest zasieciowana?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Guzjel pisze: 14 sty 2024, 23:45 Pytanie dotyczace cechy AGONIA.
Czy jednostka z tą cechą wykona swoj bonusowy atak w momencie smierci, podczas gdy jest zasieciowana?
Nie
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

Mam poniższe pytania do rozgrywki:

Czy ładunek wybuchowy można odpychać?

Czy mina niszczy ładunek wybuchowy?

Kwestia odepchnięcia, grałem w neuroshime mobile i tam gdy przeciwnik odpychał jednostkę to ja wybierałem gdzie ona ma odejść. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory grałem w planszową wersję że to odpychający wybierał gdzie postawi odpychana jednostkę. Jaka jest prawidłowa zasada?
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1857
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 631 times
Been thanked: 1699 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Leser »

zuroslawski pisze: 05 lut 2024, 16:25 Mam poniższe pytania do rozgrywki:

Czy ładunek wybuchowy można odpychać?

Czy mina niszczy ładunek wybuchowy?

Kwestia odepchnięcia, grałem w neuroshime mobile i tam gdy przeciwnik odpychał jednostkę to ja wybierałem gdzie ona ma odejść. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory grałem w planszową wersję że to odpychający wybierał gdzie postawi odpychana jednostkę. Jaka jest prawidłowa zasada?
Sory, ale czy naprawdę lepiej jest napisać posta niż sprawdzić w instrukcji? To nie są jakieś egzotyczne kombinacje tylko wyraźnie opisane podstawy.

Ładunek jest normalną jednostką, może być odpychany i zostanie wysadzony przez minę.

Odpychany wybiera.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

Dzięki za odpowiedź i sorry za pytanie. Gdybym znalazł w instrukcji to bym tutaj nie pytał. Było to dla mnie niejasne podczas gry stąd pytanie. Ładunek wybuchowy nie do końca traktowałem jako jednostkę którą można odepchnąć. O użycie agitatora na ładunek wybuchowy zapomniałem wcześniej zapytać bo też nie byłem pewny ale teraz już się boję.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1342
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 99 times
Been thanked: 62 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nidhogg »

zuroslawski pisze: 05 lut 2024, 17:19 Dzięki za odpowiedź i sorry za pytanie. Gdybym znalazł w instrukcji to bym tutaj nie pytał. Było to dla mnie niejasne podczas gry stąd pytanie. Ładunek wybuchowy nie do końca traktowałem jako jednostkę którą można odepchnąć. O użycie agitatora na ładunek wybuchowy zapomniałem wcześniej zapytać bo też nie byłem pewny ale teraz już się boję.
@Leser chciał zwrócić uwagę że na niektóre pytania w tym wątku jest już odpowiedź lub bezpośrednio w instrukcji. I fajnie jak ktoś najpierw poszuka tam odpowiedzi.
Co do odepchnięcia jest to w instrukcji na stronie 11. I jest tam użyte słowo "żeton przeciwnika", a nie jednostka. Odepchnąć nie można tylko żetonów podłoża (ale to jest opisane przy tych żetonach), w drugim akapicie jest opisane kto wybiera gdzie żeton zostaje odepchnięty.

Odnośnie ładunku wybuchowego i innych żetonów jest to opisane w zasadach ładunku wybuchowego:
Ładunek Wybuchowy może być w normalny sposób sie-
ciowany, przejmowany, odpychany itp.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

zuroslawski pisze: 05 lut 2024, 17:19 ale teraz już się boję.
Nie bój. Pytaj. Jakby co zapraszam tu: https://www.facebook.com/groups/neuroshimahexpolska
Who is John Galt?
Posiadam
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: prezestomek »

1. Czy można odepchnąć sztab przeciwnika?
2. Jeżeli wokół sztabu jest wroga jednostka i wrogi moduł, który przyjmuje obrażenia to w momencie ataku sztabu giną obie jednostki czy ginie moduł a jednostka zostaje?
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1342
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 99 times
Been thanked: 62 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nidhogg »

prezestomek pisze: 12 maja 2024, 19:32 1. Czy można odepchnąć sztab przeciwnika?
2. Jeżeli wokół sztabu jest wroga jednostka i wrogi moduł, który przyjmuje obrażenia to w momencie ataku sztabu giną obie jednostki czy ginie moduł a jednostka zostaje?
1. możesz
2. jak medyk ginie w tej samej inicjatywie co podłączona do niego jednostka to medyk nie może jej uratować. Ginie jednostka i moduł.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: prezestomek »

Czy jednostka zasieciowana a posiadająca jednocześnie pancerz może korzystać z funkcji pancerza?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Tak
Who is John Galt?
Posiadam
pawwda
Posty: 26
Rejestracja: 18 sty 2020, 10:59
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: pawwda »

Czy sęp ( armia Bestie) moze być pożarty przez jednostkę troglodytów jak nie jest zasieciowany ? Sępa nie można atakować podczas walki wręcz ( jak nie jest zasieciowany) stąd podczas ostatnie rozgrywki taki wątek i wątpliwości się pojawiły.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

pawwda pisze: 29 maja 2024, 15:22 Czy sęp ( armia Bestie) moze być pożarty przez jednostkę troglodytów jak nie jest zasieciowany ? Sępa nie można atakować podczas walki wręcz ( jak nie jest zasieciowany) stąd podczas ostatnie rozgrywki taki wątek i wątpliwości się pojawiły.
Może. Sęp jest odporny tylko na uderzenia z piąchy.
Who is John Galt?
Posiadam
osimaru
Posty: 154
Rejestracja: 05 lip 2024, 14:59
Has thanked: 108 times
Been thanked: 62 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: osimaru »

Czy gdy Skoper Posterunku jest podpięty do sztabu przeciwnika (np. Molocha, który daje +1 siły strzału), to sztab przeciwnika daje bonusy jednostkom Posterunku?

Innymi słowy, czy w przypadku Skopera, sztab przeciwnika jest traktowany jako moduł?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Nie. Skoper nie ściąga zdolności od sztabów
Who is John Galt?
Posiadam
Deathhammer
Posty: 275
Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Deathhammer »

Cześć, mam pytanie o odkrywanie żetonów Ludzi Pustyni. W instrukcji jest to moim zdaniem napisane niejasno. Jest w liczbie mnogiej, że żetony DT odkrywane są przed każdym segmentem inicjatywy - ale wszystkie na raz? Czy to jest tak, że przed inicjatywą 5 odkrywany jest jeden żeton, przed 4 kolejny itd.? - wtedy (o ile nie ma inicjatywy większej niż 5) podczas bitwy odkrytych może zostać maksymalnie 5 żetonów.
azazelmo
Posty: 1099
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 195 times
Been thanked: 374 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: azazelmo »

Deathhammer pisze: 15 wrz 2024, 14:02 Cześć, mam pytanie o odkrywanie żetonów Ludzi Pustyni. W instrukcji jest to moim zdaniem napisane niejasno. Jest w liczbie mnogiej, że żetony DT odkrywane są przed każdym segmentem inicjatywy - ale wszystkie na raz? Czy to jest tak, że przed inicjatywą 5 odkrywany jest jeden żeton, przed 4 kolejny itd.? - wtedy (o ile nie ma inicjatywy większej niż 5) podczas bitwy odkrytych może zostać maksymalnie 5 żetonów.
Ja zrozumiałam, że wszystkie naraz. Jest tak opisane, bo część żetonów podłoża może być zakryta (ktoś na nich siedzi) w początkowej inicjatywie, a potem zostaje uwolniona, bo żeton z wierzchu zostaje zbity.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Odkrywamy na raz wszystkie możliwe żetony ludzi pustyni, które są podłożem i nie leży na nich inny żeton.
Who is John Galt?
Posiadam
miltonsec
Posty: 36
Rejestracja: 15 kwie 2016, 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: miltonsec »

Pytanie o taką sytuację:
Gram borgo i mam zasieciowany sztab, przy którym mam jednostki z inicjatywą 2 oraz 3. Normalnie sztab podbiłby inicjatywę jednostek z 2->3 i z 3->4.
Co jeśli podczas bitwy w turze inicjatywy 3 zostanie zabity sieciarz, który sieciuje mój sztab? Pod koniec rozpatrywania inicjatywy 3 mój sztab zostanie „odsieciowany” i jego zdolność będzie aktywna.
Jednostka obok mojego sztabu z inicjatywą 3 już wcześniej wykonała akcje (a teraz ma inicjatywę 4?), ale co z jednostką która ma inicjatywę 2 i teraz tak jakby się podnosi jej inicjatywa do 3? Może rozegrać akcje w fazie inicjatywy 2? Czy traci akcje?
Z góry dzięki za pomoc
Grzess0
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 58 times
Been thanked: 48 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Grzess0 »

miltonsec pisze: 05 paź 2024, 21:20 Pytanie o taką sytuację:
Gram borgo i mam zasieciowany sztab, przy którym mam jednostki z inicjatywą 2 oraz 3. Normalnie sztab podbiłby inicjatywę jednostek z 2->3 i z 3->4.
Co jeśli podczas bitwy w turze inicjatywy 3 zostanie zabity sieciarz, który sieciuje mój sztab? Pod koniec rozpatrywania inicjatywy 3 mój sztab zostanie „odsieciowany” i jego zdolność będzie aktywna.
Jednostka obok mojego sztabu z inicjatywą 3 już wcześniej wykonała akcje (a teraz ma inicjatywę 4?), ale co z jednostką która ma inicjatywę 2 i teraz tak jakby się podnosi jej inicjatywa do 3? Może rozegrać akcje w fazie inicjatywy 2? Czy traci akcje?
Z góry dzięki za pomoc
traci akcję - ta faza inicjatywy już minęła

(gdyby było analogicznie z ujemną inicjatywą, to jednostka nie atakuje po raz drugi)
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Zgadza się - traci akcję.
Who is John Galt?
Posiadam
ODPOWIEDZ