Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
Cześć,
Jestem przed pierwszą rozgrywką i mam kilka pytań:
1. Czy jeśli Odkrywca przejdzie z jednej łodzi do drugiej to czy robi to "na raz", czyli przeskakuje bez wchodzenia do wody?
2. Czy ruch opisany w pkt. 1 jest traktowany jako ruch morski, czyli czy po przejściu z łodzi do łodzi, bez wchodzenia do wody, moge kontynuować ruch tym samym odkrywcą?
Jestem przed pierwszą rozgrywką i mam kilka pytań:
1. Czy jeśli Odkrywca przejdzie z jednej łodzi do drugiej to czy robi to "na raz", czyli przeskakuje bez wchodzenia do wody?
2. Czy ruch opisany w pkt. 1 jest traktowany jako ruch morski, czyli czy po przejściu z łodzi do łodzi, bez wchodzenia do wody, moge kontynuować ruch tym samym odkrywcą?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9206
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3107 times
- Been thanked: 2704 times
- Kontakt:
Re: Survive: Escape from Atlantis
O ile pamiętam, to na jednym polu nie mogą stać dwie łódki, a na wodzie wysiadanie z łódki odbywa się do wody, na to samo pole, na którym łódka stoi.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- kwiatosz
- Posty: 7900
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 424 times
- Kontakt:
Re: Survive: Escape from Atlantis
Z instrukcji pamiętam, że do łodzi można też wskoczyć z lądu obok i to nie jest ruch morski - nie mogę znaleźć instrukcji w necie, ale ja grałem tak, że można skakać z łódki na łódkę na sąsiednie pole nie mocząc chłopka.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Survive: Escape from Atlantis
Chodzi mi o sytuację gdy dwie łódki stoją na dwóch sąsiadujących heksach i chcę się przesiąść z jednej na drugą. Czy mogę to zrobić bez wchodzenia do wody i ile mnie to kosztuje ruchów tzn. czy mogę to zrobić "na raz".
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 2 times
Re: Survive: Escape from Atlantis
tak, możesz przeskakiwać z łódki na łódki i kosztuje to tylko jeden punkt ruchu.
za FAQ:
Q-5: Does running across a chain of connected boats count as a swim action?
A-5: Generally speaking, as long as your meeple is not getting wet, it is not a swim action. Therefore it is possible to run across up to three boats in a single turn.
za FAQ:
Q-5: Does running across a chain of connected boats count as a swim action?
A-5: Generally speaking, as long as your meeple is not getting wet, it is not a swim action. Therefore it is possible to run across up to three boats in a single turn.
Survive: Escape From Atlantis
<t>Witam.
Przeczytałem sobie instrukcję przed zakupem gry i mam pytanie odnośnie poruszenia się. <br/>
Jako, iż mam 3 ruchy w swojej turze to czy mogę jednym pionkiem (Odkrywcą) poruszyć się o 2 pola po wyspie i jako 3 ruch wejść nim do wody?
I odwrotnie, czy mogę jako pierwszy ruch wyjść pionkiem (pływakiem) na ląd i potem jako, że jestem na lądzie zarobić jeszcze 2 ruchy?
Przeczytałem sobie instrukcję przed zakupem gry i mam pytanie odnośnie poruszenia się. <br/>
Jako, iż mam 3 ruchy w swojej turze to czy mogę jednym pionkiem (Odkrywcą) poruszyć się o 2 pola po wyspie i jako 3 ruch wejść nim do wody?
I odwrotnie, czy mogę jako pierwszy ruch wyjść pionkiem (pływakiem) na ląd i potem jako, że jestem na lądzie zarobić jeszcze 2 ruchy?
- Lothrain
- Posty: 3421
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Survive: Escape From Atlantis
Co do pierwszego - jak najbardziej, choć sensu nie widzę. Lepiej jednak wsiadać na lodzie, niż pchać się do wody.
Co do drugiego, jak jesteś w wodzie, to możesz jedynie wejść na łódź, albo wyleźć na stały ląd - na wyspę powrotu już nie ma.
Co do drugiego, jak jesteś w wodzie, to możesz jedynie wejść na łódź, albo wyleźć na stały ląd - na wyspę powrotu już nie ma.
Re: Survive: Escape From Atlantis
Podobne aczkolwiek inne pytanie. Czy wychodząc z łodzi na plażę (stały ląd) musimy najpierw wejść do wody a w następnej turze na ląd? Czy można odrazu z łodzi zeskoczyć na ląd?
Nie znalazłem zasady dla takiego przypadku, byłbym wdzięczny za wskazanie źródła.
Nie znalazłem zasady dla takiego przypadku, byłbym wdzięczny za wskazanie źródła.
- Lothrain
- Posty: 3421
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Survive: Escape From Atlantis
Wykasowalem wcześniejszą bzdurę. Możesz spokojnie wysiadać bezpośrednio na ląd.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2019, 12:04 przez Lothrain, łącznie zmieniany 1 raz.
- Edwardo
- Posty: 575
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 20 times
Re: Survive: Escape from Atlantis
Z łodzi wychodzisz bezpośrednio na stały ląd, nie musisz wcześniej pakować się do wody. Link do podobnego pytania na BGG: https://boardgamegeek.com/thread/1358258/getting-safety
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- Lothrain
- Posty: 3421
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Survive: Escape from Atlantis
Zawsze grałem właśnie w ten sposób, wysiadając z łódki bezpośrednio na brzeg, ale instrukcja mówi jednak co innego:
Explorers can disembark from a Ship placed on one of the two sea spaces adjacent to one of the safe isles. Each Explorer token
leaving the Ship costs one movement.
Tak jakby łódka nie mogła wylądować na brzegu, tylko ludzie musieli wysiąść wcześniej i brodzić do bezpiecznego lądu.
Explorers can disembark from a Ship placed on one of the two sea spaces adjacent to one of the safe isles. Each Explorer token
leaving the Ship costs one movement.
Tak jakby łódka nie mogła wylądować na brzegu, tylko ludzie musieli wysiąść wcześniej i brodzić do bezpiecznego lądu.
Re: Survive: Escape from Atlantis
W tym opisie chodzi chyba o to, że odkrywcy mogą wysiąść dopiero jak łódka będzie na jednym z dwóch pól przylegających do lądu.
- Edwardo
- Posty: 575
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 20 times
Re: Survive: Escape from Atlantis
W sumie z tego fragmentu równie dobrze może wynikać, że wychodzi się na stały ląd, zwłaszcza, że cytowany fragment dotyczy "Reaching The Safe Isle". No cóż, ja pozostaję przy takiej wersji.

Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- kwiatosz
- Posty: 7900
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 424 times
- Kontakt:
Re: Survive: Escape from Atlantis
Disembark to po polsku zejść na ląd, nie mam instrukcji pod ręką, ale wydaje mi się, że o wchodzeniu do wody pisali jump.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Re: Survive: Escape from Atlantis
Potwierdzam. Do wody używają "jump" a na ląd "disembark".
Poza tym samo słowo "disembark" raczej nie mogłoby znaczyć wyskoczenia z łódki do wody.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Re: Survive: Escape from Atlantis
Witajcie!
Jestem po pierwszej rozgrywce w Survive, trzeba przyznac, ze gra jest swietna, smiechu mielismy co niemiara, ale ciagle mam jedna watpliwosc, zwiazana z zasadami gry:
Instrukcja mowi, ze gdy potwor morski czy wieloryb niszcza lodke jest ona usuwana z gry. Przy potworze morskim podobna uwaga odnosi sie do odkrywcow, ktorzy jak wiadomo sa usuwani z gry bezpowrotnie (laduja w pudelku). Czy to oznacza, ze lodki rowniez usuwane sa z gry bezpowrotnie i do dyspozycji mamy tylko tyle lodek ile jest ich figurek, czyli 12? Byc moze czegos nie doczytalem, ale nigdzie nie znalazlem jasnego zapisu, czy lodki sa zasobem ograniczonym, czy tez nieograniczonym. Gralismy tak, ze lodki byly zasobem nieograniczonym, to znaczy gdy zostawaly zniszczone to ladowaly obok planszy i mogly wrocic do gry przy pomocy zielonego zetonu z lodka, ale nie mam pewnosci czy gralismy prawidlowo. Bylbym wdzieczny gdyby ktos mi to rozjasnil
Jestem po pierwszej rozgrywce w Survive, trzeba przyznac, ze gra jest swietna, smiechu mielismy co niemiara, ale ciagle mam jedna watpliwosc, zwiazana z zasadami gry:
Instrukcja mowi, ze gdy potwor morski czy wieloryb niszcza lodke jest ona usuwana z gry. Przy potworze morskim podobna uwaga odnosi sie do odkrywcow, ktorzy jak wiadomo sa usuwani z gry bezpowrotnie (laduja w pudelku). Czy to oznacza, ze lodki rowniez usuwane sa z gry bezpowrotnie i do dyspozycji mamy tylko tyle lodek ile jest ich figurek, czyli 12? Byc moze czegos nie doczytalem, ale nigdzie nie znalazlem jasnego zapisu, czy lodki sa zasobem ograniczonym, czy tez nieograniczonym. Gralismy tak, ze lodki byly zasobem nieograniczonym, to znaczy gdy zostawaly zniszczone to ladowaly obok planszy i mogly wrocic do gry przy pomocy zielonego zetonu z lodka, ale nie mam pewnosci czy gralismy prawidlowo. Bylbym wdzieczny gdyby ktos mi to rozjasnil

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
Wyszła właśnie odnowiona wersja Survive the Island (Rebel). Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie potwora Kaiju, w instrukcji jest że: "Eliminuje tratwy, wypycha poszukiwaczy skarbów na sąsiadujące pola (nie muszą być takie same)".
Czyli gdy Kaiju wchodzi na pole z tratwą, na której są poszukiwacze to tratwa jest eliminowana natomiast poszukiwacze nie są eliminowani tylko są przesuwani na sąsiednie pola według uznania aktywnego gracza?
A gdy Kaiju wchodzi na pole lądowe lub morskie gdzie są poszukiwacze lub pływacy to jest tak samo, czyli meple są tylko przesuwane, ale nie eliminowane?
Czyli Kaiju w żaden sposób nie może eliminować mepli?
Czyli gdy Kaiju wchodzi na pole z tratwą, na której są poszukiwacze to tratwa jest eliminowana natomiast poszukiwacze nie są eliminowani tylko są przesuwani na sąsiednie pola według uznania aktywnego gracza?
A gdy Kaiju wchodzi na pole lądowe lub morskie gdzie są poszukiwacze lub pływacy to jest tak samo, czyli meple są tylko przesuwane, ale nie eliminowane?
Czyli Kaiju w żaden sposób nie może eliminować mepli?
-
- Posty: 841
- Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 36 times
Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
dokladnie tak wczoraj gralismy jak opisaleskamasz263 pisze: ↑25 wrz 2024, 20:35 Wyszła właśnie odnowiona wersja Survive the Island (Rebel). Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie potwora Kaiju, w instrukcji jest że: "Eliminuje tratwy, wypycha poszukiwaczy skarbów na sąsiadujące pola (nie muszą być takie same)".
Czyli gdy Kaiju wchodzi na pole z tratwą, na której są poszukiwacze to tratwa jest eliminowana natomiast poszukiwacze nie są eliminowani tylko są przesuwani na sąsiednie pola według uznania aktywnego gracza?
A gdy Kaiju wchodzi na pole lądowe lub morskie gdzie są poszukiwacze lub pływacy to jest tak samo, czyli meple są tylko przesuwane, ale nie eliminowane?
Czyli Kaiju w żaden sposób nie może eliminować mepli?

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
Dzięki za potwierdzenie!
Po kolejnej rozgrywce zastanawia mnie jeszcze ruch rekina i tratwy. W instrukcji jest, że tratwa może poruszyć się jedynie na niezajęte pole. Ale w drugą stronę, czy rekin może przemieścić się na pole gdzie jest już tratwa? (rekin tak czy siak nie eliminuje tratwy)
Druga ciekawa rzecz to gdy kaiju wypycha meple to aktywny gracz może skierować je wprost na pola z innymi sąsiadującymi potworami, które wyeliminują poszukiwaczy/pływaków. Jest to wg mnie zgodne z instrukcją i bardzo wredne posunięcie

-
- Posty: 841
- Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 36 times
Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
Nie widzialem polskiej instrukcji, ale chyba nie moga byc 2 drewienka na 1 polu, wiec rekin na tratwe nie wlazi. Poza tym on tylko zjada plywakow, a na trawie nie sa plywakamikamasz263 pisze: ↑27 wrz 2024, 23:04Dzięki za potwierdzenie!
Po kolejnej rozgrywce zastanawia mnie jeszcze ruch rekina i tratwy. W instrukcji jest, że tratwa może poruszyć się jedynie na niezajęte pole. Ale w drugą stronę, czy rekin może przemieścić się na pole gdzie jest już tratwa? (rekin tak czy siak nie eliminuje tratwy)
Druga ciekawa rzecz to gdy kaiju wypycha meple to aktywny gracz może skierować je wprost na pola z innymi sąsiadującymi potworami, które wyeliminują poszukiwaczy/pływaków. Jest to wg mnie zgodne z instrukcją i bardzo wredne posunięcie![]()

Drugi temat: jak najbardziej! Najlepszy ruch jest jak przesuwasz Godzille na pole z czerwonym potworem, ktorego Godzilla przesuwa na tratwe pelna przeciwnikow

-
- Posty: 52
- Rejestracja: 07 kwie 2024, 22:53
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
Kilka wątpliwości:
Czy mogę wykonać ruch tratwą na pole z rekinem? Czy nie mogę z własnej woli wchodzić na pola z potworami?
Czy jeżeli jeden Kaiju wrzuci mnie na pole z drugim Kaiju, to ten drugi też mnie może gdzieś wyrzucić czy po prostu jesteśmy razem na kafelku z drugim Kaiju?
Czy płytka "Zanurzenie" oznacza, że mogę przesunąć stwora na DOWOLNY kafel na mapie? (nawet na drugim jej końcu)
Czy mogę np. ruszyć się 1 puntem ruchu, wykonać akcję z płytki, a potem dołożyć dwa punkty ruchu?
Czy wejście na tratwę wymaga ode mnie ruchu wpław z wyspy na pole morza na którym znajduje się tratwa? Czy bezpośrednio zwykłym ruchem z pola wyspy wchodzę na tratwę?
Czy mogę wykonać ruch tratwą na pole z rekinem? Czy nie mogę z własnej woli wchodzić na pola z potworami?
Czy jeżeli jeden Kaiju wrzuci mnie na pole z drugim Kaiju, to ten drugi też mnie może gdzieś wyrzucić czy po prostu jesteśmy razem na kafelku z drugim Kaiju?
Czy płytka "Zanurzenie" oznacza, że mogę przesunąć stwora na DOWOLNY kafel na mapie? (nawet na drugim jej końcu)
Czy mogę np. ruszyć się 1 puntem ruchu, wykonać akcję z płytki, a potem dołożyć dwa punkty ruchu?
Czy wejście na tratwę wymaga ode mnie ruchu wpław z wyspy na pole morza na którym znajduje się tratwa? Czy bezpośrednio zwykłym ruchem z pola wyspy wchodzę na tratwę?
- Apos
- Posty: 1332
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 536 times
- Been thanked: 1226 times
- Kontakt:
Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
1. Możesz, nic się nie dzieje w przypadku rekina, bo ten nie reaguje na trwatwę. Możesz pokierować tratwą na innego stwora, wtedy jest od razu rozpatrywany trigger potwora (np. zniszczenie tratwy i zabicie uciekinierów przez smoka)wrxxx@o2.pl pisze: ↑03 paź 2024, 21:00 Kilka wątpliwości:
Czy mogę wykonać ruch tratwą na pole z rekinem? Czy nie mogę z własnej woli wchodzić na pola z potworami?
Czy jeżeli jeden Kaiju wrzuci mnie na pole z drugim Kaiju, to ten drugi też mnie może gdzieś wyrzucić czy po prostu jesteśmy razem na kafelku z drugim Kaiju?
Czy płytka "Zanurzenie" oznacza, że mogę przesunąć stwora na DOWOLNY kafel na mapie? (nawet na drugim jej końcu)
Czy mogę np. ruszyć się 1 puntem ruchu, wykonać akcję z płytki, a potem dołożyć dwa punkty ruchu?
Czy wejście na tratwę wymaga ode mnie ruchu wpław z wyspy na pole morza na którym znajduje się tratwa? Czy bezpośrednio zwykłym ruchem z pola wyspy wchodzę na tratwę?
2. Tak, gdy jest możliwość aktywacji potwora od razu rozpatrujemy jego efekt. Jak ten drugu Kaiju wyrzuci Cię na rekina, to ten od razu Cię zjada.
3. Na dowolne puste pole z wodą.
4. Tak, kafle używasz w dowolnym momencie swojej fazy akcji.
5. Tratwę traktuj jako suchy ląd.