Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
nolify
Posty: 339
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 168 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: nolify »

Nilis pisze: 07 lip 2024, 21:09 Gram na dwóch graczy. Wydaję dwie wskazówki. Czyli odkrywam dwie karty z talii tropów?
Nie. Dwie wskazówki, w grze na dwie osoby, to jedna wskazówka na gracza. Czyli w tym równaniu X=1. Odkrywa się wówczas jedną kartę tropu. Czyli żeby odkryć dwie karty potrzeba w sumie czterech wskazówek, ponieważ wtedy X będzie wynosić 2.
ppd
Posty: 15
Rejestracja: 31 lip 2024, 18:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: ppd »

Pytania są dwa i dotyczą karty Key of Ys:
1. Na karcie jest napisane, że punkty horroru, które lądują na mojej postaci, muszą zamiast tego wylądować na tej karcie.
Co w sytuacji, gdy decyduję, że horror ma wylądować na Ally lub jakimś Assecie? Jest to legalne, czy ta karta wymusza, żeby już w czasie "przydziału horroru" położyć go na Key of Ys?
2. Czy grając Ashcan Petem ta karta działa na Duke'a?
Awatar użytkownika
Yanek
Posty: 69
Rejestracja: 18 gru 2011, 13:30
Lokalizacja: Óć
Has thanked: 14 times
Been thanked: 2 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Yanek »

Przeczytaj jeszcze raz dokładnie treść karty. Zawsze musisz położyć minimum 1 horror na tej karcie. Reszta według FAQ leci dowolnie.

You get +1 to each of your skills for each horror on Key of Ys.
Forced - When any amount of horror would be placed on you: Place 1 of that horror on Key of Ys.
Forced - When Key of Ys leaves play: Discard the top 10 cards of your deck.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2024, 19:29 przez Yanek, łącznie zmieniany 1 raz.
ppd
Posty: 15
Rejestracja: 31 lip 2024, 18:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: ppd »

Yanek pisze: 12 sie 2024, 18:47 Forced - When any amount of horror would be placed on you: Place 1 of that horror on Key of Ys.

Q: When Key of Ys says "placed on you" in the Forced effect, does "you" mean your investigator card, or any card you control? A: "You" in this case means your investigator card.
Sama treść karty jest dla mnie zrozumiała. Zamiast kłaść horror na siebie, muszę położyc go na tę kartę. To jest jasne!
ALE! Pytanie brzmi - w którym momencie ten warunek się aktywuje? Obrażenia od horroru można przecież przydzielać do swoich Assetów. Czy w ten sposób niejako omijamy fakt, że horror jest "placed on you"? Ten horror przecież nie jest "placed on you" tylko ląduje od razu na Assetach.
Jeżeli założylibyśmy, że horror w pierwszej kolejności trafia na kartę badacza, a dopiero później można ten horror przydzielić na Assety, to oznaczałoby to, że nasz badacz mógłby umrzeć, zanim horror trafi na Asset.
Natomiast jeżeli zakładamy, że horror od razu trafia na Asset, to oznacza że Key of Ys się w takim wypadku nie aktywuje.
Mam nadzieję, że opisałem to w zrozumiały sposób.
Awatar użytkownika
Yanek
Posty: 69
Rejestracja: 18 gru 2011, 13:30
Lokalizacja: Óć
Has thanked: 14 times
Been thanked: 2 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Yanek »

Według najnowszego FAQ. Wychodzi, że „you” to Ty i Twoje asety. Zatem, kładziesz horror na tej karcie, a resztę dowolnie.

https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... ressed.pdf

Interpreting “You” When Taking or Being Dealt Damage When an ability refers to “you” in response to taking damage or being dealt damage, it also includes any assets you control.
ppd
Posty: 15
Rejestracja: 31 lip 2024, 18:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: ppd »

Yanek pisze: 12 sie 2024, 19:28 Interpreting “You” When Taking or Being Dealt Damage When an ability refers to “you” in response to taking damage or being dealt damage, it also includes any assets you control.
I to jest odpowiedź której szukałem. Podstawowa wersja zasad niezbyt dobrze to tłumaczyła.
Bardzo Ci dziękuję. Nie dość, że pomogłeś z problemem, to jeszcze zmotywowałeś by zapoznać się z tymi wszystkimi FAQ i erratami :)
_leigam_
Posty: 1031
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 126 times
Been thanked: 213 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: _leigam_ »

W Pożeraczach snów scenariusz IIB będąc w akcie II na
Spoiler:
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.

NA SPRZEDAŻ Hegemony +2 dodatki + insert UV Carnegie + dodatek Trickerion Too Many Bones PL i inne
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 855
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 326 times
Been thanked: 509 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Nilis »

Czy worek chaosu pomiędzy scenariuszami resetuj się z żetonów błogosławieństwa i klątwy?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
ppd
Posty: 15
Rejestracja: 31 lip 2024, 18:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: ppd »

Nilis pisze: 09 wrz 2024, 12:52 Czy worek chaosu pomiędzy scenariuszami resetuj się z żetonów błogosławieństwa i klątwy?
Tak, po zakończeniu scenariusza należy usunąć z niego te żetony.

https://arkhamdb.com/rules#Bless_and_Curse_Tokens
"During a campaign, do Bless and Curse tokens remain in the chaos bag from scenario to scenario? No, Bless and Curse tokens do not carry over from scenario to scenario."
Awatar użytkownika
nolify
Posty: 339
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 168 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: nolify »

_leigam_ pisze: 09 wrz 2024, 10:08 W Pożeraczach snów scenariusz IIB będąc w akcie II na
Spoiler:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 855
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 326 times
Been thanked: 509 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Nilis »

Zasada występująca w ostatnim scenariuszu Zmowy nad Innsmouth:
Spoiler:
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
nolify
Posty: 339
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 168 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: nolify »

Wyczerpują się.
Akcja evade może być wykonywana tylko kiedy się jest w zwarze z wrogiem.
Ale efekty na kartach, mówiące o evade enemy, to już inna baja. Nie trzeba być w zwarciu, żeby evade zadziałał.

Polecam wpisy FAQ przy takiej karcie jak Stray Cat.
https://arkhamdb.com/card/01076

Generalnie, efekty na kartach z evade, mogą mieć jakieś dodatkowe wymogi. U Kota jest, że musi być to Twoja loksa. Efekt, o który pytasz, nie posiada żadnych dodatkowych okoliczności koniecznych do odpalenia się. Po prostu wyczerp tych chamów i tyle.

Nie jest to przesadzone, ponieważ jeśli dobrze pamiętam, to klucze są jakby jednorazowe w tej kampanii 🤔
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 855
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 326 times
Been thanked: 509 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Nilis »

Dzięki nolify za szybką odpowiedź.

Niestety uznałem że skoro nie jestem w zwarciu to nie mogę tego zrobić i to był duzy błąd. Kolosalnie utrudniłem sobie tym rozgrywkę:/ chyba wypada powtórzyć ten finałowy scenariusz
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
claY varY
Posty: 19
Rejestracja: 14 sty 2022, 19:18
Has thanked: 27 times
Been thanked: 2 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: claY varY »

Witam. Mam pytanie. Gram scenariusz "The Essex County Express". W pewnym momencie wylosowalem Acolyte (umieściłem go w maszynowni z 1 doomem na nim). Aktualna agenda to 3a z 1 doomem. Podczas fazy mythos wyciągam Mysterious Chanting co dodaje kolejne 2 doom do Acolyte.. Agenda automatycznie awansuje i teraz pytanie: Acolyte ma 3 doom a kolejna agenda ma też 3, czyli automatycznie awansuje i mogę przejść do kolejnej, która tez ma 3 co automatycznie kończy rozgrywkę, mam rację? Taki "miły" samograj mi się trafił?

Obrazek
KQuest
Posty: 642
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 122 times
Been thanked: 78 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: KQuest »

A przy postępie talii tajemnic nie odrzuca się wszystkich żetonów zagłady, które są w grze?

+ Wydaje mi się, że w tym przypadku nie powinno być postępu talii tajemnic, bo kartę spotkania dobierasz już po tym, jak sprawdzisz czy talia tajemnic powinna postąpić i jeśli jakieś zasady nie mówią inaczej, to jest to jedyny moment, kiedy może nastąpić postęp tej talii. Czyli nawet jeśli z karty spotkania wyjdzie Ci tyle żetonów, że talia powinna postąpić, to masz jeszcze fazę graczy, żeby temu zaradzić.

Faza Mitów:
1. Dodaj żeton na obecną kartę tajemnicy,
2. Sprawdzasz czy talia tajemnic postępuje,
3. Dobierasz kartę spotkania.

Aczkolwiek za niedługo będę miał drugą rocznicę rozpoczęcia przerwy od tej gry, więc jeśli gdzieś się mylę, to dajcie znać
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2024, 23:43 przez KQuest, łącznie zmieniany 3 razy.
claY varY
Posty: 19
Rejestracja: 14 sty 2022, 19:18
Has thanked: 27 times
Been thanked: 2 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: claY varY »

KQuest pisze: 27 wrz 2024, 23:33 A przy odstępie talii tajemnic nie odrzuca się wszystkich żetonów zagłady, które są w grze?

+ Wydaje mi się, że w tym przypadku nie powinno być postępu talii tajemnic, bo kartę spotkania dobierasz już po tym, jak sprawdzisz czy talia tajemnic powinna postąpić i jeśli jakieś zasady nie mówią inaczej, to jest to jedyny moment, kiedy może nastąpić postęp tej talii. Czyli nawet jeśli z karty spotkania wyjdzie Ci tyle żetonów, że talia powinna postąpić, to masz jeszcze fazę graczy, żeby temu zaradzić.

Faza Mitów:
1. Dodaj żeton na obecną kartę tajemnicy,
2. Sprawdzasz czy talia tajemnic postępuje,
3. Dobierasz kartę spotkania).
Dziękuję za odp. Masz rację powinienem pozbyć się wszystkich żetonów doom, nie tylko tych z agendy ale także z akolity.
KQuest
Posty: 642
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 122 times
Been thanked: 78 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: KQuest »

W zasadzie wydaje mi się, że nie powinieneś, a przynajmniej jeszcze nie w tej turze - przeczytaj drugą część tego, co napisałem :wink:
Dopiero po fazie graczy dokładasz kolejny żeton i wtedy sprawdzasz, czy limit został przekroczony (nawet jeśli faktycznie został przekroczony w poprzedniej Fazie Mitów w kroku rozpatrywania karty spotkania)
Miszon
Posty: 2798
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 555 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Miszon »

Jak zdążysz zabić Akolitę do końca rundy, to talia nie postąpi ani razu ;) . Postępuje dopiero na początku kolejnej rundy.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
aszolina
Posty: 49
Rejestracja: 20 gru 2020, 11:56
Has thanked: 30 times
Been thanked: 6 times

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: aszolina »

Hej, słuchajcie. "Odkryj wskazówkę w swojej lokalizacji" oznacza dodanie nowej z zasobów na karcie miejsca czy pozyskanie wskazówki z obecnej lokalizacji?. Dotychczas po prostu dodawałam nowa wskazówkę z zasobów na karcie miejsca, a w następnych akcjach musiałam ją dodatkowo "zbadać" testem, żeby pozyskać. Ale teraz z tego co czytam w Kompletnej Księdze Zasad odkrycie to pozyskanie i zgłupiałam.
ppd
Posty: 15
Rejestracja: 31 lip 2024, 18:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: ppd »

aszolina pisze: 07 paź 2024, 20:06 Hej, słuchajcie. "Odkryj wskazówkę w swojej lokalizacji" oznacza dodanie nowej z zasobów na karcie miejsca czy pozyskanie wskazówki z obecnej lokalizacji?. Dotychczas po prostu dodawałam nowa wskazówkę z zasobów na karcie miejsca, a w następnych akcjach musiałam ją dodatkowo "zbadać" testem, żeby pozyskać. Ale teraz z tego co czytam w Kompletnej Księdze Zasad odkrycie to pozyskanie i zgłupiałam.
Odkryj = weź ze swojej lokacji
aszolina
Posty: 49
Rejestracja: 20 gru 2020, 11:56
Has thanked: 30 times
Been thanked: 6 times

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: aszolina »

Ok, już sprawdzone. O, WOW. Nieźle sobie utrudniałam :D Nic dziwnego, że w Maskach Północy tak fatalnie szło mi przesłuchiwanie.
ppd
Posty: 15
Rejestracja: 31 lip 2024, 18:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: ppd »

Pierwszy raz od dłuższego czasu potrzebuję małego potwierdzenia, że dobrze interpretuję zasady kart scenariusza.
Kampania The Circle Undone, scenariusz For the Greater Good
Przeciwnik https://arkhamdb.com/card/05221 wchodzi do lokacji z 2 Badaczami.
Forced After you enter Knight of the Inner Circle's location (or vice-versa): Test (4). If you fail, Knight of the Inner Circle engages you.
Kto rozpatruje jego zdolność? Moim zdaniem każdy Badacz po kolei (edit: początkowo myślałem, że począwszy od tego który spełnia cechę PREY, ale w sumie ta cecha ma znaczenie jedynie przy Engage, więc chyba kolejność dowolna). Czy taka interpretacja jest właściwa?
Drugie pytanie - jeżeli 1 Badacz zda test pozytywnie to czy drugi Badacz równiez musi wykonać test? Moim zdaniem tak. Dopiero gdy wszyscy Badacz wykonają test, warunek zostaje spełniony.
Co w sytuacji, gdy 1 Badacz nie zda testu? Czy 2 Badacz nadal musi go wykonywąć i w przypadku niepowodzenia wziąć przeciwnika na siebie?
Awatar użytkownika
nolify
Posty: 339
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 168 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: nolify »

Generalnie zagrałbym jak Ty.
Reasumując:
Cham wchodzi do loksy z dwoma badaczami. Każdy robi test. Jeżeli badacz 1 nie zda, to cham wchodzi z nim w zwarę. Następnie jeżeli badacz 2 nie zda testu, to cham uwalnia się ze zwary z nr1 i wjeżdża w zwarcie z badaczem 2.

Kolejność testowania jest dowolna. Gracze wybierają. Tutaj małe zamieszanie worowadza cecha prey chama, ale ona jest mu nadana, ponieważ ów cham może stracić cechę aloof. I wtedy będzie ona (cecha prey) wiążąca.
mrozy16
Posty: 310
Rejestracja: 10 paź 2014, 19:01
Has thanked: 15 times
Been thanked: 8 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: mrozy16 »

Gram w pierwszy scenariusz solo jednym graczem. Jestem w gabinecie w którym są dostępne dwie wskazówki. Jak mam uzbierać 3, żeby ruszyć z kartami tajemnicy? Czy je się jakoś dokłada na kartach lokacji?
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 378 times
Been thanked: 375 times

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Post autor: Chudej »

mrozy16 pisze: 26 paź 2024, 18:07 Gram w pierwszy scenariusz solo jednym graczem. Jestem w gabinecie w którym są dostępne dwie wskazówki. Jak mam uzbierać 3, żeby ruszyć z kartami tajemnicy? Czy je się jakoś dokłada na kartach lokacji?
Kiedy nazbierałeś wskazówki w pierwszym akcie i zrobiłeś jego postęp, powinieneś odwrócić kartę aktu i przeczytać co jest na odwrocie. Tam będziesz miał napisane, że rozstawiasz nowe lokalizacje (hol, piwnica, strych i salon zdaje się) i w nich będą wskazówki.
ODPOWIEDZ