Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 95
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 5 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Post autor: Sheade »

Kemet: Divine EmBrance - Update #1
Kemet: Divine Embrace - Fanowska modyfikacja gry Kemet: Blood and Sand

Obrazek

Jako ogromny entuzjasta klimatów egipskich oraz genialnej gry Kemet, byłem nieco rozczarowany nową "udoskonaloną" wersją Kemet: Blood and Sand, a więc zrodziła mi się myśl, dlaczego tego nie przeprojektować?
I tak właśnie powstał mój kolejny projekt na fanowską modyfikację dla gry Kemet: Blood and Sand (ale również dla starszej wersji Kemet), gdzie na warsztat wziąłem karty oraz kafle z gry przeprojektowując je, aby nadać nieco blasku grze, która zostałą wg mnie nieco potraktowana po macoszemu przez orginalnego wydawce w wersji Blood and Sand.

Więcej informacji
Jako że projektowanie UI/UX jest moją pasją, więc postanowiłem że od czasu do czasu będe publikował swoje pomysły. Obecnie w realizacji jest również projekt dodatku dla gry Deep Madness. Po więcej informacji dla modyfikacji dla Kemet i Deep Madness odsyłam do grupy na facebooku i zachęcam do obserwowania:
https://www.facebook.com/groups/radvisionboardgames/

Założenie projektu
Główną ideą za projektem jest zorganizowanie grupowego druku, który nastąpi w niedalekiej przyszłości, jeżeli zbierze się odpowiednia ilość chętnych. Jeżeli chodzi o ew. ceny - będę negocjował to z drukarnią.
Bardzo chętnie wysłucham waszego feedbacku, co sądzicie o projekcie?

Projekt kafelkow mocy
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/TfhQd2zm/2.jpg

Obrazek

Poprawione ilustracje
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/7Z30WRf1/3.jpg

Obrazek

Projekt kart Boskiej Interwencji
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/W4sgL7kB/4.jpg
Obrazek

Projekt kart walki
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/GcPx74D0/5.jpg

Obrazek

Modyfikacje UI/UX
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/9mWtvcPD/6.jpg

Obrazek
Radvision: Design UI/UX oraz modyfikacje dla gier planszowych
https://www.facebook.com/groups/radvisionboardgames

Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
https://shadeshelter.znadplanszy.pl/
Pomnik
Posty: 451
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 249 times
Been thanked: 174 times

Re: Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Post autor: Pomnik »

Całość wygląda super tylko... to będzie strasznie droga deluxyfikacja.
Nie wiem czy znajdzie się aż tylu chętnych na to żeby cena nie wyrywała z butów (taki plus że Kemet nie jest zależny językowo więc można robić międzynarodowy druk :D). Szczególnie że to nie wpływa na grę mechanicznie, nic nie dochodzi nowego - po prostu wygląda lepiej.
Jak wyglądałaby sprawa z wsparciem dodatków? Wiadomo że oprócz Book of the Dead i Rise of Gods będzie jeszcze jeden. Może dałoby się skontaktować z Matagot aby dodali taki upgrade pack w kolejnej kampanii? :D
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11736
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3501 times
Been thanked: 3512 times

Re: Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Post autor: japanczyk »

Fajnie to wyglada calkiem
Jakbys odswiezyl elementy, ktorych nieprzeportowali ze starych dodatkow to bylby sztos

Obawiam sie ejdnak, ze Matagot moze wejsc z hardstopem
krzykr1
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2023, 16:53
Has thanked: 1 time

Re: Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Post autor: krzykr1 »

Mnie się podoba - dobra robota :)

Pytanie z innej beczki. Będą nowe dodatki: czy planujesz poprawić (i drukować) także je, gdy już wyjdą, w drugiej turze? Aby zachować spójność całości.

A może zaczekać i zrobić jeden druk całości?

Zależy od kosztów, ale jestem wstępnie zainteresowany.
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 95
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 5 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Re: Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Post autor: Sheade »

japanczyk pisze: 29 wrz 2024, 20:54 Jakbys odswiezyl elementy, ktorych nieprzeportowali ze starych dodatkow to bylby sztos
O których dodatkach mówisz? Game-up z Blood and Sand, czy ze starego Kemeta? Posiadam tylko wersję Blood and Sand.
Ogólnie to chciałem to zrobić "low-profile" i drukować wyłącznie "na własny użytek" dla chętnych w polsce. Teoretycznie ja już mam dostęp do tego jak nowe kafle i karty DI z "Gameup" wyglądają i moge je bez problemu odtworzyć, a dzięki temu każdy kto nie ma tych "cash-grab" dodatków będzie móg je mieć (oczywiście bez figurek).
japanczyk pisze: 29 wrz 2024, 20:54 Obawiam sie ejdnak, ze Matagot moze wejsc z hardstopem
Matagot opublikował oficialnie Player Aid na BGG, czyli wszystkie kafle z technologii "Amber" (Bursztynowe) oraz "Amestyt" (fioletowe) wraz te dodatkowe z mini dadtków z kampanii, które mogę bez problemu oddtworzyć. Tylko no właśnie - to już może się bardzo nie spodobać Matagotowi :P Jakby nie patrzeć, nowe kafle to clue tego nowego rozszerzenia.
krzykr1 pisze: 29 wrz 2024, 20:55 Pytanie z innej beczki. Będą nowe dodatki: czy planujesz poprawić (i drukować) także je, gdy już wyjdą, w drugiej turze? Aby zachować spójność całości.
Tak, zamierzam w przyszłosci też dodać wszystko co nowe (o ile to będzie technicznie możliwe),
krzykr1 pisze: 29 wrz 2024, 20:55 A może zaczekać i zrobić jeden druk całości?
....ale zanim Matagot dostarczy tą kamapnie i zrobi kolejną to minie z 5 lat :D

Prawnie jeżeli jest to modyfikacja fanowska na własny użtek, to teoretycznie póki nikt na tym nie bedzie zarabiał to nie mogą sie przyczepić. Więc zlecenie druku do np. MB-print dla min 20 osób nie powinno być problemem. Tylko no właśnie jeszcze się nie kontaktowalem z drukarnią, o ile sam wydruk kart nie będzie dużym kosztem, to już zrobienie kafelków na kartonie może być.

krzykr1 pisze: 29 wrz 2024, 20:55 Zależy od kosztów, ale jestem wstępnie zainteresowany.
Zobczymy, narazie pracuje nad usprawnienami Estetyczno-użytkowymi for fun, więc jeżeli ktoś ma jakieś sugestiie/uwagii to pisać śmiało :)
Radvision: Design UI/UX oraz modyfikacje dla gier planszowych
https://www.facebook.com/groups/radvisionboardgames

Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
https://shadeshelter.znadplanszy.pl/
Pomnik
Posty: 451
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 249 times
Been thanked: 174 times

Re: Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Post autor: Pomnik »

Sheade pisze: 29 wrz 2024, 21:53]
O których dodatkach mówisz? Game-up z Blood and Sand, czy ze starego Kemeta? Posiadam tylko wersję Blood and Sand.
Ta-seti miało dodatkowy moduł z świątynia i prostokątnymi kaflami z bonusami, jest też kilka pakietów promek z kaflami (no i C3K)
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 95
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 5 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Re: Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Post autor: Sheade »

Co do kapłanów, to raczej nie będę tego odworowywał, bo to wymagało by znacznie większego nakładu pracy, narysowania na nowo mapy, która jest w diametrainie innym stylu niż ta z Blood and Sand, ale kto wie - może w przyszłosci, zależy od zainteresowania - chodź, nie ukrywam że nie spodziewam się wielkiego :P Chodźby patrząc po znikomym zainteresowaiu na socialach.

Natomiast co do cross-over z Cykladami, to całkiem o tym zapomnialem. W zasadzie mógłbym to również przenieść, ale musze dorwać się ilustracji tych kafelków, by móc je odwzorować.

Obrazek

EDIT: Rzuciłem okiem na te promki do pierwszego Kemeta i już widze, że one już znajdują się w obecnym Kemet Blood and Sand, również jako kafle wrzycone do pakietów "Game-up", bo po ilustracjach poznaje. Nie jestem pewien, czy działaja identycznie, ale zakładam że tak - sądząc po tym, że Matagot nie specjalnie wysila się na robienie czegos nowego :P


https://boardgamegeek.com/image/3216507 ... promo-2016
https://boardgamegeek.com/image/3216510 ... ower-tiles
Radvision: Design UI/UX oraz modyfikacje dla gier planszowych
https://www.facebook.com/groups/radvisionboardgames

Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
https://shadeshelter.znadplanszy.pl/
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 95
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 5 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Re: Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Post autor: Sheade »

japanczyk pisze: 29 wrz 2024, 20:54 Fajnie to wyglada calkiem
Jakbys odswiezyl elementy, ktorych nieprzeportowali ze starych dodatkow to bylby sztos

Obawiam sie ejdnak, ze Matagot moze wejsc z hardstopem
Przegląadnąłem i przeanalizowałem sobie stare dodatki, ogólnie wygląda to tak, że wszystkie kafle czarne (Onyx) kafle są zawarte w podstawowej wersji Blood and Sand, fioletowe (Amestyt), które były stricte dedykowane dla Seta jako 1vsAll będa przeprojektowane i dodane do najnowszego dodatku (Rise of Gods) i je również mam już uwzględnione (chodź wypuszczenie ich teraz prawie na pewno spowoduje zablokowanie ze strony Matagota).

Wszelkie mini dodatki/promki zostały już włożone do minidodatków "Game-up" (je też mam uwzględnione), ale nie wszystkie bo jest 2-3 kafle, które sa powiązane bezpośrednio z rozszerzeniem Ta-Seti i torem kapłanów. Z tym jest problem, bo musiał bym tworzyć całkiem nowa mapę i nie wiem jak by to się miało do balansu gry. Aczkolwiek osobiście ten tor kapłanów jakoś średnio mi przypadł do gustu, kiedy w niego grałem i wydaje mi się, że zbędnie komplikuje grę.

Natomiast udało mi się dorwać i odwzorować ilustracje z crossovera z Cykladami. Podrasowałem ilustracje do wyższych rozdzielczości z detalami, podkoloryzowałem i toto efekty :) Aczkolwiek zastanawiam się, czy nie wstawić ilustracji nowych z odświeżonej wersji Cyklad (chodź dorwałem tylko 4 z 6 narazie).

Kafle z rozszerzenia C3K: (wyższa rozdzielczość: https://i.postimg.cc/q4bxfTmx/CK7.jpg)

Obrazek
Radvision: Design UI/UX oraz modyfikacje dla gier planszowych
https://www.facebook.com/groups/radvisionboardgames

Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
https://shadeshelter.znadplanszy.pl/
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 95
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 5 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Re: Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Post autor: Sheade »

Kolejna aktualizacja, tym razem przeprojektowane wszystkie kafelki z Blood and Sand - uwzględniajac dodatki "C3K" oraz "Game Up" (również tego z Rise of the Gods!"). To co co głównie zrobiłem, to uspójniłem kolorystykę ilustracji (równiez podrasowując je same), ale także nieco formę prezentowania formatu ikon, która w orginale wydaje mi się szczególnie nie logiczna.

Poproszę o feedback :)

Ruby
Większa rozdzielczość: https://i.postimg.cc/CFkW4KLx/7.jpg

Obrazek

Saphire
Większa rozdzielczość: https://i.postimg.cc/08H1Q4Qp/8.jpg

Obrazek

Diamond
Większa rozdzielczość: https://i.postimg.cc/4ZgBc59t/9.jpg

Obrazek

Onyx
Większa rozdzielczość: https://i.postimg.cc/2Yw24WFK/10.jpg

Obrazek
Radvision: Design UI/UX oraz modyfikacje dla gier planszowych
https://www.facebook.com/groups/radvisionboardgames

Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
https://shadeshelter.znadplanszy.pl/
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 95
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 5 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Re: Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry

Post autor: Sheade »

Po przerwię przychodzę z nowym updatem - tym razem redesign kafelków technologii Szmaragdowymi z dodatku "Book of Dead" oraz Amestyowymi i Bursztynowymi z nadchodzącego dodatku "Rise of Gods". Na dokładkę przykład dwóch ilustracji w jaki sposób zostały przezemnie udoskonalone.

Poprawa ilustracji
Większa rozdzielczość: https://i.postimg.cc/wHGdyWMD/14.jpg

Obrazek

Tutaj pragnę również przypomnieć, że Ametystowa technologia poprzednio pojawiała się w dodatku "Seth" dla pierwszej edycji gry Kemet, lecz była ona dedykowana dla gry 1vsAll, w tym wypadku jest dostępna dla każdego gracza.

Informacje o kafelkach z dodatku Rise of Gods są zaczerpane z upubliczionej pomocy gracza, więc jest szansa że do czasu premiery mogą się zmienić. Oby nie 🙂

Emerald
Większa rozdzielczość: https://i.postimg.cc/R4JqNJSV/11.jpg

Obrazek

Amethyst
Większa rozdzielczość: https://i.postimg.cc/PTX2HhT4/12.jpg

Obrazek

Amber
Większa rozdzielczość: https://i.postimg.cc/LRcgk30Z/13.jpg

Obrazek
Radvision: Design UI/UX oraz modyfikacje dla gier planszowych
https://www.facebook.com/groups/radvisionboardgames

Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
https://shadeshelter.znadplanszy.pl/
ODPOWIEDZ