SETI: Expanse - fanowskie rozszerzenie do gry

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 205
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 32 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

SETI: Expanse - fanowskie rozszerzenie do gry

Post autor: Sheade »

Project - Update #1
SETI: Expanse - Fanowska mini rozszerzenie do gry

Obrazek

Jako duży miłośnik astronomi oraz kosmologii zachwyciłem się ostatnimi czasy grą SETI: Search for Extraterrestrial Intelligence. Grę uważam za tak doskonałą, że zainspirowany tematem - odtworzyłem własnoręcznie design kart z gry i stworzyłem własne - cześciowo oparte o istniejące obiekty planet karłowatych (inaczej zwanych planetoidami lub obiektami transneptunowymi) oraz inne gry o tematyce kosmosu które osobiscie bardzo lubię.

Przez ostatnich kilka dni balansowałem i przeprojektowywałem karty do SETI w oparciu o różny feedback głównie z BGG. Między czasie wykluł mi się nowy pomysł na stworzenie nowego rodzaju punktowania na koniec gry - poprzez robienie zdjęć astronomicznych. Rozszerzenie dodaje 16 nowych kart wraz z mechaniką Astrofotografii, gdzie gracze mogą rywalizować w wykonaniu jak największej ilości zdjęć. Chciałbym poznać wasz feedback odnośnie kart, ich balansu - bo zamierzam je w niedługiej przyszłosci wydać do własnodzielnego wydruku 🙂

📌 Więcej informacji
Jako że projektowanie UI/UX jest moją pasją, więc postanowiłem że od czasu do czasu będe publikował swoje pomysły. Obecnie w realizacji jest również projekt dodatku dla gry Deep Madness. Po więcej informacji dla modyfikacji dla Kemet i Deep Madness odsyłam do grupy na facebooku i zachęcam do obserwowania:
https://www.facebook.com/groups/radvisionboardgames/

Wątek na BGG z angielskimi kartami:
https://boardgamegeek.com/thread/346975 ... s-for-seti

📌 Założenie projektu
Główną ideą za projektem jest zorganizowanie grupowego druku, który nastąpi w niedalekiej przyszłości, jeżeli zbierze się odpowiednia ilość chętnych. Jeżeli chodzi o ew. ceny - będę negocjował to z drukarnią.

📌 Inne moje projekty
Deep Madness: Dawn of Nemesis - rozszerzenie crossover z Nemesis
Cthulhu Death May Die: Dephs of Kadath - rozszerzenie crossover z Deep Madness
Kemet: Divine Embrace - Modyfikacja graficzna dla gry
SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry



📌 Karty ciał niebieskich
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/X3dY1p71/seti-presentation-2.jpg

Obrazek

📌 Karty planet karłowatych
Więsza rozdzielczość:https://i.postimg.cc/0PC2xFSp/seti-presentation-3.jpg

Obrazek

Nowa mechanika - Astrofotografia
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/c0mzvjpd/seti-presentation-4.jpg

Obrazek

📌 16 kart astrofotografii
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/5JsjmN8z/seti-presentation-5.jpg

Obrazek

📌 Karty z referencjami do gier
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/sVw6XZqK/seti-presentation-6.jpg

Obrazek

📌 Własnoręcnzie stworzone ilustracje
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/WjK3QWWb/seti-presentation-7.jpg

Obrazek

📌 Przetłumaczona karta Dice Tower 2025
Więsza rozdzielczość: https://i.postimg.cc/Sk4NBknS/seti-presentation-8.jpg

Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2025, 00:33 przez Sheade, łącznie zmieniany 11 razy.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7525
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 502 times
Been thanked: 1194 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: detrytusek »

Bardzo ładnie to wygląda.
Eris byłaby jedyną kartą w grze, która by dawała dochód w kredytach przy jej odrzuceniu. Nie jest chyba potrzebne by łamać to założenie.
Co do nowego sposobu punktowania. W grze nie ma mechaniki set collection jak sam doskonale wiesz. Wg mnie całkiem celowo. Po pierwsze jest ona zwyczajnie nudna, a po drugie w grach 2osobowych mieli się około 1/3 talii...może trochę więcej i Twój pomysł przynosiłby statystycznie mało pkt.
Co do reszty to nie mam zdania. Można spróbować.

Pytanie otwarte czy grze potrzeba więcej kart?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Gatzky
Posty: 226
Rejestracja: 31 sie 2017, 11:47
Has thanked: 15 times
Been thanked: 39 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Gatzky »

Takie trochę tematyczne pytanie- Ceres znajduje się między Jowiszem a Marsem, czy umieszczenie jej na pasie zewnętrznym nie jest błędem?
Dobrego dnia.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 9132
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3027 times
Been thanked: 2654 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Curiosity »

Grałem dopiero raz, a to znaczy, że wg. standardów internetowych, jestem ekspertem (więc się wypowiem).
  • Na "kartach ciał niebieskich" tekst powinien być jednolity dla tej samej mechaniki, czyli "umieść tę kartę przed sobą" (a na pierwszej jest dopisane "i trzymaj")
  • Czy koszt zagrania "Naturalnego satelity" i "Dotknąć Słońca" nie jest zbyt niski w stosunku do korzyści?
detrytusek pisze: 06 mar 2025, 06:47 w grach 2osobowych mieli się około 1/3 talii...może trochę więcej i Twój pomysł przynosiłby statystycznie mało pkt.
Zrobi się dopisek, że "dodatek wyłącznie dla 3+ graczy" i fajrant.

EDIT:
  • W polskim tłumaczeniu "Dice Tower Promo", "flavor" przełożyłeś na "tekst", a lepsze byłoby słowo "opis".
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Nuctermeron
Posty: 34
Rejestracja: 09 lut 2020, 17:09
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Nuctermeron »

Gratuluje pomysłów, super to wygląda :D Ciesze się ze będzie opcja angielskich kart, bo jednak SETI już jakiś czas mam po angielsku
rozzie
Posty: 19
Rejestracja: 06 wrz 2020, 13:04
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: rozzie »

U mnie gra czeka na ogranie, ale pomysł szanuję i mam jedno spostrzeżenie co do opisu jednej z Kart Ciał Niebieskich:

Misja by"Dotknąć Słońca" lepiej by brzmiała albo jako:
1. Misja: "Dotknąć Słońca" - jako przedstawienie nazwy projektu
2. Misja by dotknąć Słońca (lub lepiej jako: Dotknąć Słońca) - jako przedstawienie celu.

Połączenie jednego z drugim nie wygląda dobrze.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2530
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 214 times
Been thanked: 182 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Pan_K »

Opis punktacji w Astrofotografii: jest "pojedyńczy" powinno być "pojedynczy".

Same pomysły mi się podobają. Graficzny projekt wspaniały. Szacun za pasję i pomysły.

Jednak projekt ma poważną wadę: karty będą się różniły od oryginalnych, co może wpłynąć na grę. Będzie je widać w deku. Może zakoszulkowanie rozwiąże sprawę, szczególnie jeśli koszulki miałyby mieć nieprzezroczysty rewers.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 205
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 32 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Sheade »

Gatzky pisze: 06 mar 2025, 09:43 Takie trochę tematyczne pytanie- Ceres znajduje się między Jowiszem a Marsem, czy umieszczenie jej na pasie zewnętrznym nie jest błędem?
Oczywiście! I tak miałem tą kartę opisaną, że będzie dostępna z pasa orbity Marsa, ale widocznie podczas przeprojektowywania kart, skopiowałem schemat i zapomniałem podmienic ten fragment tekstu. W ENG wersji mam poprawie, w polskiej się coś skopało. Dzieki za zwrócenie uwagi - już poprawiam :)

detrytusek pisze: 06 mar 2025, 06:47 Pytanie otwarte czy grze potrzeba więcej kart?
Zdecydowanie nie i jestem pewien, że jak wyjdzie dodatek, który obecnie wiem że jest testowany - to nowe karty będa tylko powiązane z nowymi rasami obcych. Bo sam uważam, że kart jest wystarczająco - ale bolało mnie, że mamy kartę Plutona, która jest zdegradowana do do roli planety karłowatej, więc pojawia się ten sam problem co w 2006 roku, czyli skoro Pluton jest planetą karłowatą - to co z pozostałymi obiektami? A więc dlatego właśnie stworzyłem pozostałe karty dla planet karlowatych... a późźniej wyszła idea kart nawiazań do innych gier, które lubie, ale zastanawiam się, czy je dodawać.
detrytusek pisze: 06 mar 2025, 06:47 Co do nowego sposobu punktowania. W grze nie ma mechaniki set collection jak sam doskonale wiesz. Wg mnie całkiem celowo. Po pierwsze jest ona zwyczajnie nudna, a po drugie w grach 2osobowych mieli się około 1/3 talii...może trochę więcej i Twój pomysł przynosiłby statystycznie mało pkt.
Wiesz co, chciałem stworzyć coś unikatowego dla gry, ale bez tworzenia jakichś zaawansowanych mechanik, które trzeba było by poświęcać czas na testy i balans. W trakcie prac wpadlem na taki pomysł i go ukułem, bo motyw astrofotografii bardzo mi pasuje do gry, a też chciałem jakoś zbalansować ten mało dograny temat skanowania w grze. Więc połączyłem dwie kropki. Traktuje to jako projekt for fun dla urozmaicenia - min. właśnie dlatego że gra jest świeża, a dodatek będzie pewnie niedługo zapowiedziany.

Pan_K pisze: 06 mar 2025, 13:36 Jednak projekt ma poważną wadę: karty będą się różniły od oryginalnych, co może wpłynąć na grę. Będzie je widać w deku. Może zakoszulkowanie rozwiąże sprawę, szczególnie jeśli koszulki miałyby mieć nieprzezroczysty rewers.
Jeżeli chodzi o dopasowanie techniczne to postaram się zrobić to tak, by były identyczne z orginałami, znam się na tym wiec to nie jest niemożliwe. Natomiast jest inny problem... znacznie większy. Rewersy kart. Niestety, ale grafiki jakie sa dostępne w internecie wysokiej jakości z okładki - nie są tymi samymi co faktyczne rewersy. Można zeskanować, ale dalej będa odstawać jakością i nie da sie tego obejsć. Pytałem Rebela czy mógłby mi udostępnic rewersy - odmówili, bo nie po ich stronie stał druk, by pytać CGE, Ci również odmówili w obawie, że pliki moga wypłynąć i moga być próby fałszerstwa. Trochę ich rozumiem, bo gra popularna, ale z drugiej strony potrzebuje tylko rewers. Niestety ale jak dodatek wyjdzie to będzie miał ten mankament, że rewers będzie.... rózniacy się i nie obejdę tego. Co też będe jasno informował podczas zbiórki dla chetnych.

Obrazek
Curiosity pisze: 06 mar 2025, 10:14 W polskim tłumaczeniu "Dice Tower Promo", "flavor" przełożyłeś na "tekst", a lepsze byłoby słowo "opis".
Copywrighterem nie jestem, więc będe chciał się wspomóc chętnymi, którzy się na tym znają i będą chcieli zrobić proofreading kart, szczególnie że ja mam dostęp tylko do wersji EN, a nie mam PL, w której widziałem już że pewne rzeczy są inaczej przetlumaczone niżeli jest to określone w wersji EN.
Curiosity pisze: 06 mar 2025, 10:14
  • Na "kartach ciał niebieskich" tekst powinien być jednolity dla tej samej mechaniki, czyli "umieść tę kartę przed sobą" (a na pierwszej jest dopisane "i trzymaj")
  • Czy koszt zagrania "Naturalnego satelity" i "Dotknąć Słońca" nie jest zbyt niski w stosunku do korzyści?
Ad 1. Problem jest z miejscem. Nie napiszę Pierwszy/drugi bo się nie zmieści i będe musiał znacznie zmniejszyć tekst. Nie napiszę 1/2 bo nie jest niejednoznaczne. Mogę ew. rozwiazać ten problem ikonkami, ale w grze nie ma ikonek odnoszących się do tego, więc to też będzie nie zrozumiałe. Zastanowie się nad rozwiązaniem - ale jestem w stanie wziąć na klatę klarowność kosztem takiego błędu :D który powiedzmy sobie szczerze - jest trochę ortodoksią :) W życiu bym nie pomyślał, że to jest błąd - gdybyś mi o tym nie powiedział.

Ad 2. poprawione

Ad 3. I tak i nie. Są to karty, które są blisko ziemi (lub na). Zagrywając ją wykonuejsz akcję i nie możesz kolejnej, a wyobraź sobie że płaciusz za kartę, a następny gracz wkorzystuje twoja kartę dla siebie by być pierwszym :) Karta promocyjna Pluto też nie ma żadnego kosztu, a daje sporo korzyści.

PS: dzięki wszystkim za feedback, każdy przyjmę z otwartymi rekoma :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 9132
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3027 times
Been thanked: 2654 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Curiosity »

Sheade pisze: 06 mar 2025, 13:42 Nie napiszę 1/2 bo nie jest niejednoznaczne. Mogę ew. rozwiazać ten problem ikonkami, ale w grze nie ma ikonek odnoszących się do tego, więc to też będzie nie zrozumiałe.
I bardzo dobrze, że nie napiszesz 1/2, bo to oznacza tyle co 0,5.
Poprawny zapis to "1. / 2."
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7525
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 502 times
Been thanked: 1194 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: detrytusek »

Sheade pisze: 06 mar 2025, 13:42
detrytusek pisze: 06 mar 2025, 06:47 Co do nowego sposobu punktowania. W grze nie ma mechaniki set collection jak sam doskonale wiesz. Wg mnie całkiem celowo. Po pierwsze jest ona zwyczajnie nudna, a po drugie w grach 2osobowych mieli się około 1/3 talii...może trochę więcej i Twój pomysł przynosiłby statystycznie mało pkt.
Wiesz co, chciałem stworzyć coś unikatowego dla gry, ale bez tworzenia jakichś zaawansowanych mechanik, które trzeba było by poświęcać czas na testy i balans. W trakcie prac wpadlem na taki pomysł i go ukułem, bo motyw astrofotografii bardzo mi pasuje do gry, a też chciałem jakoś zbalansować ten mało dograny temat skanowania w grze. Więc połączyłem dwie kropki. Traktuje to jako projekt for fun dla urozmaicenia - min. właśnie dlatego że gra jest świeża, a dodatek będzie pewnie niedługo zapowiedziany.
Tu potrzeba sporo testów jak te punkty ustawić, żeby to miało sens jeśli chcesz to zostawić. Próbowałeś to wdrożyć?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 205
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 32 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Sheade »

detrytusek pisze: 06 mar 2025, 15:53 Tu potrzeba sporo testów jak te punkty ustawić, żeby to miało sens jeśli chcesz to zostawić. Próbowałeś to wdrożyć?
Na chwilę obecną nie - jest to czysty spontaniczny pomysł. Pierwotnie miałem zamysł stworzenia raptem kilku kart, a im więcej siędzę przy tym zaczynam fantazją odpływać :) Staram się to balansować na bazie feedbacku, ale narazie wszystko na sucho. Również chciałem zobaczyć jaki będzie odzew, zainteresowanie. Jeżeli duży, to też skory jestem do głębszego przetestowania tego.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7525
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 502 times
Been thanked: 1194 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: detrytusek »

Czyli stworzyłeś piękny projekt, który nie wiadomo czy działa? Jak wiem, że to oddolne, fanowskie działanie ale jak chcesz mieszać w balansie to najpierw testy, a potem polerka.
Ale bardzo mi się podoba, że miałbym w talii makemake 🙂.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2208
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 96 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: pabula »

karty niezbalansowane.
ale brawa za chęci :)
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 205
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 32 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Sheade »

detrytusek pisze: 06 mar 2025, 16:57 Czyli stworzyłeś piękny projekt, który nie wiadomo czy działa? Jak wiem, że to oddolne, fanowskie działanie ale jak chcesz mieszać w balansie to najpierw testy, a potem polerka.
Ale bardzo mi się podoba, że miałbym w talii makemake 🙂.
Stworzyłem projekt, który wyglada jak finalny, ale jest na etapie projektowania - równie dobrze mogło by to być białe kartki z czarnym tekstem i ikonkami z worda, ale zrobiłem to w formie finalniej. Przedewszystkim by zobaczyć, czy pomysł się spodoba. Jaki jest sens spędzać godziny nad projektem, do którego nie będzie zainteresowania? Szczególnie, że ja na tym nie zarabiam, robię to czysto pro bono. Jeżeli widze zainteresowawnie, więc i mam większą motywację by to dopracowywać. Dlatego obserwuje feedback, wyciagam wnioski i poprawiam jeżeli stwierdze, że jest to słuszny feedback zgodny z tym co chce osiągnąć.

A takie pytanie otwarte - ile osób by się zainteesowało tematem, gdybym wrzucił tu czysto prototypowe karteczki? :) Myśle, że zerowe. Też daleki jestem od wniosków, że jest nie zbalansowane, bo jakis czas już ten dodatek robie, karty przeszły kilka iteracji poprawek i balansowania. A będąc szczerym samo SETI ma wiele kart mniej bądź bardziej pożytecznych, wiele też zależy od tego jakie karty siądą.

I też pytanie z drugiej strony - po ilu partiach jesteście, by stwierdzać że coś jest niezbalansowane? :P Taka karta Plutona tez uważam że jest OP, daje gwarantowane 22 pkt, których masz pewność, że nikt Ci nie zabierze. Ale pojawia się ten sam problem co z cała masą innych kart - jak Ci wypadnie za późno, to tez tego nie zrealizujesz. Wszystkie karty są sytuacyjne, pytanie czy umiesz z nich zrobić użytek i czy będziesz mieć ku temu okazję.

Nieraz grając miałem mega dobre karty, ale nie miałem możliwosci żeby je wykorzystać, bo albo brakowało zasobów, albo akcji. Więc posiadanie poteznej karty robi ją OP? W sterylnych warunkach owszem, ale w praktyce nie zawsze to wykorzystasz.

PS: Tak podziele się też tylko takimi sposprzeżeniami.
- Feedback od ludzi z zagranicy na BGG: pomoc przy balansie, propozycje zmian, wytykanie błędów i sugerowanie poprawy.
- Feedback od ludzi z polski: A po co to robisz? A że nie zbalansowane? A nie widze w tym sensu. A że gra dopiero wyszła i dodatki nie potrzebne itp.

Kurde ludzie :D Robie to co lubie, może ktoś na tym skorzysta, może nie - robie to głównie dla siebie, dla funu, a przy okazji chce zrobić to dobrze. Także proszę o konstruktywną krytykę, z której będe mógł wyciągnać jakiś wniosek - bez narzekania :)

---------------------------------------------------------------------

Większa rozdzielczość: https://i.postimg.cc/9mPJ0NkZ/seti-presentation-6.jpg

Obrazek

Przechodząc do rzeczy. Przeprojektowałem karty referencyjne do gier. Z poprzednich nie tyle nie byłem zadowolony, co coś mi w nich wiecznie nie grało. Chciałem by oddawały ducha tych gier, oraz były uniatowe na tle innych kart SETI. Wydaje mi się, że teraz udało mi się to ochwycić. Dodałem ponadto szczóstą kartę nawiązująca do gry "Searching for UAP's" czyli jakby grę siostrzaną do "Poszukiwanie planety X", która nie wyszła w polsce. Ta karta też wykorzystuje potencjał kart astrofotograficznych.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2025, 23:49 przez Sheade, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7525
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 502 times
Been thanked: 1194 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: detrytusek »

Trochę nie rozumiem. Raz piszesz, że nie testowałeś, drugi raz, że tak. Oczywiście, że są karty przegięte jak chociażby ten pluton ale przecież rozmawiamy o mechanice, a nie pojedynczej karcie. To co innego, a akurat set collection jest łatwo policzyć. Jeśli w grze średnio się mieli X kart to statystycznie wyjdzie tych kart Y.
I pod te dane należy ustawić punkty.

Co do zainteresowania to co kto lubi. Bardziej od brzydoty mnie odpycha brak balansu bo co z tego, że piękne jak nie działa?

I dostałeś już od nas przynajmniej kilka porad, także bez przesady z tym demonizowaniem polskiego forumowicza. Nikt Ci tu źle nie życzy. Jakby to działało to sam bym się zapisał na druk.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 205
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 32 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Sheade »

Ja to czysto humorystycznie z przymrużeniem oka napisałem 😅 jednak polacy są bardziej wymagający :)

Będą działać, tylko to wymaga czasu - narazie dziele się pomysłami, sprawdzam zainteresowanie i feedback, a później będą testy :)
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 205
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 32 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Sheade »

detrytusek pisze: 06 mar 2025, 06:47 Co do nowego sposobu punktowania. W grze nie ma mechaniki set collection jak sam doskonale wiesz. Wg mnie całkiem celowo. Po pierwsze jest ona zwyczajnie nudna.
Z najświeższych informacji jakie zdobyłem, będe Cię musiał zasmucić, ale ku twojemu i mojemu zdziwieniu jedna zdwóch nowych ras obcych będzie oparta o mechanikę.... nomen omen - Set Collection :) Nie żebym był z tego specjalnie zadowolony, bo umniejsza to temu co ja zrobiłem, a i pojawią sie zarzuty, że skopiowałem pomysł. Wprawdzie nie mam pojęcia jak to będzie wyglądać, ale na pewno jako rasa obcych - będzie oddzielnym deckiem 10-15 kart maks, więc też nie będzie wtasowywana do głównej tali.

EDIT: Podmieniłem "Free action" z górnego-lewego rogu z "Data" na "Random card", tak aby gracz, który dobierze kartę z Astrofotografią, a nie będzie jej chciał, mógł jako darmowa akcja ją odrzucić i dobrać kolejną. Zdałem sobie sprawę, że komuś podczas gry może ona nie leżeć i zapychać tylko rękę, zbędną kartą. A chciałem by ta forma punktacji była opcjonalna.

Obrazek

Większa rozdzielnoczść: https://i.postimg.cc/kJSxFMWS/Inpozycja-kart-v4.jpg


Niemniej jednak, zrobiłem postępy, zbalansowałem karty względem wartości, income, sekorów i ogólnie popatrzyłem na nie bardziej z puktu widzenia excela i numerków.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 mar 2025, 14:29 przez Sheade, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7525
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 502 times
Been thanked: 1194 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: detrytusek »

Trudno😀. Podpięcie tego pod rasę trochę poprawia wrażenie bo na tych kartach pewnie będzie się działo więcej niż kolekcjonowanie nazw czy kolorków.
Balansowi kibicuję. Daj znać ile średnio pkt z tej mechaniki wyciągasz.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 205
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 32 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Sheade »

detrytusek pisze: 08 mar 2025, 08:49 bo na tych kartach pewnie będzie się działo więcej niż kolekcjonowanie nazw czy kolorków.
Pierwotne założenie
Wiesz, nie do końca chodzi tylko o zbieranie samych kart. Ogólnie moją ideą za pierwotnym założeniem tego rozszerzenia jako nowego typu akcji stało to by nieco zrównoważyć skanowanie w grze, które wydaje mi się nieco nie dopieszczone na tle innych akcji. Tzn. bardzo często w moich grach zdarzało się, że sektory nie były zamykane, bo tylko np. jedna osoba skanowała, reszta skupiała się na planetach. A bez udziału w skanowani innych graczy trudno było zamknąć i wygrać sektory. A im mniej graczy w grze, tym ten efekt się pogłębiał.

Więc chciałem stworzyć coś, co usprawni ten aspekt gry. Ale nie chciałem modyfikować zasad, a dołożyć coś nowego. Wpadłem na pomysł robienia zdjęć z ziemi. Ogólnie w badaniach i obserwacjach astronomicznych - naukowcom bardzo dużo pomagają obserwatorzy amatorzy, którzy to sami odkrywają coś, a później to zgłaszają do instytucji w celu potwierdznia. Wiele odkryć jest wlasnie za sprawą amatorów.

Zalążek idei
Więc za "Astrofografią" stał właśnie mój taki zamysł, by jako Akcja Astrofotografii dopomóc się w badaniach. Więc główną akcją tych kart jest to, że mozesz dołożyć się do akcji skanowanai zagrywając kartę Astrofotografi, która pozwala Ci zebrać "Data" z danego sektoru gdzie jest ziemia.

Ewolucja pomysłu
Jednak z czasem zdałem sobie sprawę, że to samo w sobie jest trochę nudne. Więc dodałem do tego, że a może by zachecić bardziej do tego typu akcji, przez dodanie kolekcjonowania takich zdjęć. I tak powstał zamysł osobnej punktacji, czyli im więcej takich zdjęć zrobisz, tym więcej punktów zdobędziesz. A przy okazji przyczynisz się do "zamykania" sektorów z skanowaniem. Ale by nie było za łatwo - musisz miec odpowiednia kartę pasującą do danego sektoru, w którym obecnie znajduje się ziemia. Bo wtedy zdobywanie punktów było by za łatwe.

I w tym tkwi cały urok tego zamysłu: boostujesz sektory skanowaniem, przy okazji zbierając karty. Ale jest to trochę też z udziałem szcześcia, bo dobierasz karty i nie wiesz, czy uda Ci się trafić na odpowiednią. Czyli tak jak w realnych obserwacjach - spędzasz ogrom czasu na przeczesywaniu nieba, nie zawsze z powodzeniem.

Etap balanasowania: Skanowanie
Natomiast też zdałem sobie sprawę z tego, że pewne rzeczy w tym mogą nie działać i zaczałem balansować. Przedewszystkim początkowo wszystkie karty miały możliwość skanowania dowolnego sektoru, co było zbyt łatwe, więc zmieniłem, że teraz każdy ma inny kolor i trzeba się w to wpasować i to dodaje pewnego wyzwania do gry.

Etap balanasowania: Punktacja
Pierwotne założenie punktacji też było za duże, bo 5/10/15/25/40/65/100, ale to było przegięte, później 1/2/3/5/8/15/23, wiec wysiłek w zdobywanie kart był nieproporcjonalny w finalna punktację. Tzj poświecenie 1 kredytu by zdobyc 1/2/3 punkty było takie słabe. Finalnie staneło na tym co jest, czyli wydaje mi się racjonalne - ale to trzeba jeszcze przetestować na żywym organizmie.

Etap balanasowania: Income
Początkowo każda karta też miała jako "Free action" odrzcenie karty za "Publicty" by oddać aspekt tego, że tak pozyskane zdjęcie można oddać za pulikację i otrzymać odpowiednie "punkty", oraz wkładając kartę jako "Income" sprzedać zdjęcie do "stocków" i zarabiać na nim. Ale to fajnie pasowało tematycznie, ale bardzo źle wpływało na balans, bo nagle się okazało że jest +16 kart tylko z Credit Income i Publicity jako Free Action, której w samej grze jest ogrom. Wiec Income zmodyfikowałem by było po równo.

Etap balanasowania: Free Action
Zaś kolejno zdałem sobie sprawę, że ktoś może dobrać taką kartę Astrofotografi i wcale jej nie chceć, to by mu tylko zapychało rękę kartą, która nic mu nie daje. Dlatego zmieniłem Free Action jako "Take 1 Random Card". Więc teraz dobierając kartę, mozesz ją odrzucić, by wylosować sobie kolejną. dzieki temu unikniesz sytuacji że dostajesz niepotrzebną tobie kartę.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7525
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 502 times
Been thanked: 1194 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: detrytusek »

Ja tylko powtórzę to co pisałem w wątku gry kilka razy. Skanowanie w grach 2 os. nie jest ułomne, jest inne ale wciąż bardzo silne. Kończenie sektorów jest wisienką na torcie ale nie o to w tym chodzi. W skanowaniu chodzi o niebieskie piguły. To one są źródłem dochodu, dostawania niebieskich znaków. W połączeniu z niebieskimi technologiami to jest walec punktowy po przeciwnikach. Jak ktoś nie wierzy to polecam rozgrywkę Barolka i Gandalfa.

Co do Twojego pomysłu to jest ciekawy ale trudno się do niego odnieść bez wypróbowania. Sam widzisz jak ciężko trafić w dobre liczby.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 205
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 32 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Sheade »

detrytusek pisze: 09 mar 2025, 10:34 Ja tylko powtórzę to co pisałem w wątku gry kilka razy. Skanowanie w grach 2 os. nie jest ułomne, jest inne ale wciąż bardzo silne.
W moich kilkunastu grach wyglądało to inaczej. Rzadko kiedy jakis sektor został kończony i nie zgodze się, że chodzi tylko o "Data/Pastylki (czy jak kolwiek to sobie tam nazywa :P"). Zwróć uwagę na jedna rzecz - by odkryć obcą cywilizację trzeba trzech śladów życia: skamieniałości (żółte), które zdobywa się z planet, biologiczne (niebieskie), które analizuje się z "pastylek" oraz chemiczne (różowe), które zdobywa się z skanowania.

Problem tkwi w balansie jak je zdobyć. Żółte bardzo łatwo - wystarczy wylądowąc na planecie. Różowe pochodzą z skanowania, ale Data można zdobyć na wiele sposobów, więc wykonanie analizy i zdobycie "Niebieskiego śladu życia" tez nie jest problemem.
Problem zaczyna się z różowymi które GŁÓWNIE pochodza z zakończenia skanowania, sporadycznie z jakichś kart. I w tym tkwi sendo problemu - na tle innych, skanowanie jest najbardziej mozolne, głónie dlatego że jak inni się do tego nie dołączą to trudno zakończyć sektor, przez co w lewiej cześci moich gier różowy sektor był najpóźniej dokładany. A im mniej osób, tym trudniej - i to się słabo skaluje na tle innych mechanik w grze.

Zdobywanie "pastylek" z skanowania to jest tylko efektu oboczny, który ma zrekompensować ten rodzaj akcji. Ale w porównaniu do badania śladów obecnosci życia - to właśnie różowy jest najtrudniejszy do zdobycia, a przy tym zakończenie skanowania daje najmniej współmierne korzyści. To też widać po samych torach obcych - te z różowym są zawsze najmniej oblegane, bo poprostu najtrudniej je zdobyć.

A wbrew pozorom w rzecztwistości, to właśnie analiza chemiczna składu planet jest najłatwiejsza do wykonania przez analizę widmo światła emitowanego przez gwiazdę/planetę, tzw "Spektroskopia astronomiczna". A już zebranie próbek z planety, czy analiza skłądu biologicznego - to są największe wyzwania :P Bo trzeba tam dopiero polecieć i wrócić. Ale to tak na marginesie jako ciekawosta. I wcale nie oczekuje po grze, że będzie ona wiernie odwzorywać te aspekty :P

https://pl.wikipedia.org/wiki/Spektrosk ... ronomiczna
detrytusek pisze: 09 mar 2025, 10:34 Co do Twojego pomysłu to jest ciekawy ale trudno się do niego odnieść bez wypróbowania. Sam widzisz jak ciężko trafić w dobre liczby.
Tak, oczywiscie - na razie balansuje to wszystko na sucho. Obecnie jestem zadowolony z tego i zamierzam to jeszcze przetestować na żywym organizmie. Jedna rzecz, o która obecnie mam wątpliwosci to - czy ilość kart z Astrofotografii nie jest za mała, badź, czy czasem nie będzie zbyt trudno je zagrać. To się okaże.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7525
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 502 times
Been thanked: 1194 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: detrytusek »

A po co Ci różowe? Je i tak zdobędziesz (o tym za chwilę) ale co takiego tracisz, że na różowej kolumnie teoretycznie będziesz słabszy? U każdego aliena kolumny są identyczne o ile pamiętam. A teraz o ich zdobywaniu. Je i tak zdobywa tylko zwycięzca sektora. A co z całą resztą? Jak nie wygrasz kilku to masz grę w plecy? No przecież nie.
Jest mnóstwo miejsc, kart z dowolnym kolorem i tak sobie bez problemu można obejść ów brak. Powtarzam oglądnij gameplay jeśli mi nie wierzysz bo na razie nie zgadzasz się z faktami, które tam zobaczysz.
I w życiu korzyści z komputera nie nazwał bym pobocznymi. Z jednego zapełnienia masz kredyt, energię, 3 mikrofony, kartę, zwiększenie i dochodu (czyli kolejne coś gratis), 8 pkt i niebieski ślad. Fajny poboczny dochód...

Wypadałoby zapytać ile średnio wyciągacie pkt...
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Sheade
Posty: 205
Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 32 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Sheade »

detrytusek pisze: 09 mar 2025, 12:26 Jest mnóstwo miejsc, kart z dowolnym kolorem i tak sobie bez problemu można obejść ów brak.
Chodzi o różnorodność możliwosci - różowe jest trudniej zdobyć, więc automatycznie rzadziej będzie się po nie sięgać. A to bardzo ogranicza możliwości.
detrytusek pisze: 09 mar 2025, 12:26 Wypadałoby zapytać ile średnio wyciągacie pkt...
190-260. Średnio 220.


Jeżeli ktoś chciałbym wydrukować sobie karty i je przetestować, to plik dostępny jest tu w wersji prototypowej angielskiej:

https://drive.google.com/file/d/1KHvEj4 ... drive_link

Plik waży sporo, ponieważ jest zrobiony w bitmapie, a nie w wektorze i niestety ma nieco różniącą się tylnią stronę, ponieważ nie jestem w stanie odwzorowć ręcznie orginalnej tylniej strony, a niestety CGE nie udostępniło mi plików dla tyłu kart.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2025, 21:25 przez Sheade, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7525
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 502 times
Been thanked: 1194 times

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: detrytusek »

Sheade pisze: 10 mar 2025, 20:52
detrytusek pisze: 09 mar 2025, 12:26 Jest mnóstwo miejsc, kart z dowolnym kolorem i tak sobie bez problemu można obejść ów brak.
Chodzi o różnorodność możliwosci - różowe jest trudniej zdobyć, więc automatycznie rzadziej będzie się po nie sięgać. A to bardzo ogranicza możliwości.
Ale konkretnie. Co z tego, że różowych teoretycznie będziesz miał mniej?
Teoretycznie bo dowolny będziesz zamieniał w różowy, więc będzie ich porównywalnie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 9132
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3027 times
Been thanked: 2654 times
Kontakt:

Re: SETI: Interstellar - mini rozszerzenie do gry

Post autor: Curiosity »

detrytusek pisze: 10 mar 2025, 21:19
Ale konkretnie. Co z tego, że różowych teoretycznie będziesz miał mniej?
Teoretycznie bo dowolny będziesz zamieniał w różowy, więc będzie ich porównywalnie.
To z tego, że zdobywając kolor, którego nikt nie zbiera, to Ty wybierasz, które pole zajmiesz (czyt. najlepsze). Zbierając to, po co sięga każdy, zajmujesz to, co zostało (czyt. szybko zostaną Ci średnie lub słabe pola).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
ODPOWIEDZ