Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
nanautzin
Posty: 288
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 25 times
Been thanked: 24 times

Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: nanautzin »

Dzisiaj zagrałem pierwszą partię (1 rozdział) i takie pytania mi się nasunęły:
1.Czy mieszkaniec może wejść na pole ścieżki, jeśli są na niej jednostki przeciwnika?
2. Czy mieszkaniec może przejść przez pole ze ścieżką na kolejne pole, jeśli pole ze ścieżką jest zajęte przez jednostki przeciwnika?
3. Czy na ścieżkę, która jest na zwykłym terenie mogę wejść za 0 ruchu 1 jednostką / wszystkimi sąsiadującymi/wszystkimi z jednego pola?
4. Wchodzić na ścieżkę mogę w dowolnym momencie swojej tury? Czy potrzebne jest wykonywanie akcji ruchu czy jak to działa? ;)
tedoka
Posty: 63
Rejestracja: 21 sie 2016, 14:14
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County

Post autor: tedoka »

nanautzin pisze: 06 paź 2024, 22:28 Dzisiaj zagrałem pierwszą partię (1 rozdział) i takie pytania mi się nasunęły:
1.Czy mieszkaniec może wejść na pole ścieżki, jeśli są na niej jednostki przeciwnika?
2. Czy mieszkaniec może przejść przez pole ze ścieżką na kolejne pole, jeśli pole ze ścieżką jest zajęte przez jednostki przeciwnika?
3. Czy na ścieżkę, która jest na zwykłym terenie mogę wejść za 0 ruchu 1 jednostką / wszystkimi sąsiadującymi/wszystkimi z jednego pola?
4. Wchodzić na ścieżkę mogę w dowolnym momencie swojej tury? Czy potrzebne jest wykonywanie akcji ruchu czy jak to działa? ;)
1. i 2. Nie, ponieważ mieszkańcy i jednostki przeciwnika nie moga być na tym samym polu.
3. i 4. Bez względu na to którego ze słoi użyjesz do wykonania akcji możesz również przenieść swoje jednostki na pole ze ścieżką jeżeli koszt tego ruchu jest równy 0.
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 254
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 7 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: zawias »

Nam też nasunęło się dzisiaj kilka pytań:
1. Czy można wystawić ścieżkę na pole zajęte przez jednostki przeciwnika?
2. Rodzina - Czy aktywując umiejętność z toru legendy - poruszenie sojuszniczej jednostki, można tym sposobem usunąć żeton Gwoździa od Obrońców?
3. Co oznaczają symbole przyzwania lub kostki lub przesunięcia w lewym dolnym rogu kart ulepszenia/taktyki? Nie umiem tego znaleźć w instrukcji.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1906
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 923 times
Been thanked: 1496 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: ave.crux »

zawias pisze: 08 paź 2024, 23:46 Nam też nasunęło się dzisiaj kilka pytań:
1. Czy można wystawić ścieżkę na pole zajęte przez jednostki przeciwnika?
Można
zawias pisze: 08 paź 2024, 23:46 2. Rodzina - Czy aktywując umiejętność z toru legendy - poruszenie sojuszniczej jednostki, można tym sposobem usunąć żeton Gwoździa od Obrońców?
Można każdą akcja ruch 1, tor legendy nie daje akcji ruch 1 tylko przenosi jednostkę na sąsiadujące pole
zawias pisze: 08 paź 2024, 23:46 3. Co oznaczają symbole przyzwania lub kostki lub przesunięcia w lewym dolnym rogu kart ulepszenia/taktyki? Nie umiem tego znaleźć w instrukcji.
Daj zdjęcie
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2596
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 337 times
Been thanked: 565 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: tomp »

ad.3. info znajdziesz w instrukcji dotyczącej gry solo
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 254
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 7 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: zawias »

tomp pisze: 09 paź 2024, 18:19 ad.3. info znajdziesz w instrukcji dotyczącej gry solo
Faktycznie, to jest do gry solo. Dzięki za pomoc :)
sebastian
Posty: 40
Rejestracja: 04 maja 2020, 22:40
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Hrabstwo Harrow/Harrow County (Jay Cormier, Shad)

Post autor: sebastian »

Zagrałem w dwie rozgrywki wprowadzające na 2 graczy i póki co jest dobrze, będę ogrywał grę to wtedy coś więcej napiszę.
Na pewno jest to gra która daje dużo możliwości do "pokombinowania" szybka do godziny. Ma trochę taki wysoki próg wejścia przez asymetrie postaci i frakcji ale po 1-2 rundach już wszystko idzie sprawnie. Jakoś wykonania top.

Czytam komiks i lepiej rozumiem ten świat, postacie umiejętności, bez tego odbiór gry byłby bardziej "suchszy".

- Miałem problem z jedną zasadą gry, czy mogę przejść przez pole na którym znajduje się przeciwnik, w instrukcji pisze że nie mogę być na tym samym polu więc zakładam że nie mogę przejść przez to pole i zatrzymać się na innym gdzie nie ma przeciwnika. Dobrze rozumiem ?

MadzioraGra dzięki za filmik z zasadami.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1906
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 923 times
Been thanked: 1496 times

Re: Hrabstwo Harrow/Harrow County (Jay Cormier, Shad)

Post autor: ave.crux »

sebastian pisze: 10 paź 2024, 13:25 - Miałem problem z jedną zasadą gry, czy mogę przejść przez pole na którym znajduje się przeciwnik, w instrukcji pisze że nie mogę być na tym samym polu więc zakładam że nie mogę przejść przez to pole i zatrzymać się na innym gdzie nie ma przeciwnika. Dobrze rozumiem ?
Pytanie do sekcji zasad. Może mod przerzuci.

Nie ma takiego czegoś jak przechodzenie przez jakieś pole. Akcja ruchu powoduje przeniesienie jednostek na sąsiadujące pole, które opłacasz 1 lub 2 akcjami w zależności od pola, na które wkraczasz. Następnie jeżeli zostały ci jakieś akcje to znów ją wykonujesz. Wiadomo, że w praktyce od razu przemieszczasz jednostki, ale w teorii jest to kilkukrotne używanie akcji aby wejść na sąsiadujące pole. W tym przypadku, gdy zasada mówi, że nie możesz być na tym samym polu co przeciwnik oznacza również to, że nie możesz wykonując kilka akcji ruchu przez nie przejść.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 658
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 242 times
Been thanked: 229 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: sopel82 »

Tak informacyjnie w wersji 2.0 instrukcji zmodyfikowano i doprecyzowano działanie ulepszenia SPLOT.

Zmiana to: Nie można przyciągnąć elementów z pola domu przeciwnika, ani też nie można przyciągnąć na to pole.

Obowiązują też normalne zasady, tj. nie można przyciągnąć burzy ani mieszkańca ani budynku na pole Ciernie i nie można przyciągnąć jednostek na pole z jednostkami lub mieszkańcami przeciwnika.
Koby89
Posty: 2
Rejestracja: 26 lis 2024, 17:11

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: Koby89 »

Hej, mam kilka pytań odnośnie rozgrywki:

- czy kostki, które zostały w drzewie wracają do gracza czy zostają odrzucone z gry?
- czy w przypadku akcji ze słoju rozmaitości mogę wybrać dowolną konfigurację ruchów? Przykładowo - mam 5 żetonów - mogę wykonać 5 ruchów, czy mogę zrobić 3 ruchy, jedno wzmocnienie i jedno przywanie?
- czy jeśli używam słoju burzy w przypadku rodziny to czy ustawiam znaczniki burzy na każdym polu na którym mam swoją jednostkę czy tylko na jednym?
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 658
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 242 times
Been thanked: 229 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: sopel82 »

Koby89 pisze: 26 lis 2024, 17:15 - czy kostki, które zostały w drzewie wracają do gracza czy zostają odrzucone z gry?
Kostki, które zostały w drzewie... zostają w drzewie do końca gry. Trzeba się liczyć z tym, że mogą wypaść przy kolejnych aktywacjach drzewa.
Koby89 pisze: 26 lis 2024, 17:15 - czy w przypadku akcji ze słoju rozmaitości mogę wybrać dowolną konfigurację ruchów? Przykładowo - mam 5 żetonów - mogę wykonać 5 ruchów, czy mogę zrobić 3 ruchy, jedno wzmocnienie i jedno przywanie?
Można wykonać dowolne akcje podstawowe w dowolnej kolejności, tj można nawet np. ruch, przyzwanie, ruch, wzmocnienie, przyzwanie.
Koby89 pisze: 26 lis 2024, 17:15 - czy jeśli używam słoju burzy w przypadku rodziny to czy ustawiam znaczniki burzy na każdym polu na którym mam swoją jednostkę czy tylko na jednym?
Chodzi o słój legendy? Tylko na jednym. Na wszystkich to by było za łatwo ;-)
Koby89
Posty: 2
Rejestracja: 26 lis 2024, 17:11

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: Koby89 »

Kostki, które zostały w drzewie... zostają w drzewie do końca gry. Trzeba się liczyć z tym, że mogą wypaść przy kolejnych aktywacjach drzewa. - czy masz jakieś źródło, z którego to by wynikało? Wg mnie to nie ma sensu. Decyzja o ataku powinna być przedsięwziętą za pomocą obiektywnych kryteriów - czyli wiedzy ile kto może dołożyć kostek. Nie zaś być wypadkową przypadku, który sprawił, że kostki są w drzewie. Fabularnie - czy nie powinni być tak, że kostki, które nie wypadły z drzewa przepadają, ponieważ utraciły swoją moc w wyniku poprzedniej walki?

Chodzi o słój legendy? Tylko na jednym. Na wszystkich to by było za łatwo. - tutaj również - czy masz jakieś stanowisko odnośnie tej kwestii? Z instrukcji nie wynika to wprost - jest tylko wzmianka - na początku gry, biorąc słój legendy , Rodzina ma możliwość umieszczenia żetonu burzy na polu z przynajmniej jedna swoją jednostka (z wyj. Cierni). - tutaj nie mamy wzmianki że 'pole' jest konkretne, może być równie dobrze każde pole z przynajmniej jedna jednostka. Szlak Obrońców to szlak złożony z jednostek i szlaków, jest go łatwiej zbudować. Budując po 1 burzy w turze właściwie Rodzina nie ma szans. Skoro Obrońcy mogą złożyć szlak z jednostek, to analogicznie w podobny sposób powinno się odbywać w przypadku rodziny. Jeżeli odpowiednio ułożymy jednostki i użyjemy słoja legendy to możemy za jednym razem zbudować cały szlak. Ja to tak rozumiem i chyba tylko tak rodzina ma szansę wygrać.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 658
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 242 times
Been thanked: 229 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: sopel82 »

Koby89 pisze: 27 lis 2024, 16:41 czy masz jakieś źródło, z którego to by wynikało?
Po pierwsze wynika to z tego, że w instrukcji nic nie wspomniano o czyszczeniu drzewa, nawet w jasno opisanym "Porządkowanie: Koniec swojej tury" na str 12.
Po drugie z FAQ... -> punkt Cubes -> https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... id=0#gid=0

Leave them in the Tree! That's the best part! Not knowing if some of your previous stuck cubes will come out in a future attack. Will you attack your opponent knowing that they have 4 cubes in that tree that might come tumbling out?!
Koby89 pisze: 27 lis 2024, 16:41czy masz jakieś stanowisko odnośnie tej kwestii? Z instrukcji nie wynika to wprost -(...)
"Rodzina ma możliwość umieszczenia Żetonu Burzy na polu z przynajmniej jedną...". Liczba pojedyncza. Nie ma tu zwrotu "na każdym polu" czy "na polach". A co do szukania analogii między rodziną a obrońcami, to błędna droga, to jest gra asymetryczna i w założeniu każdą frakcją ma się grać inaczej. Szlak obrońców (jesli gramy wraint ze szlakiem w ogóle) łatwiej zbudować, ale łatwo go też przerwać (a i rodzina może z niego skorzystać), natomiast "szlak" burzowy trudniej budować ale jest trwały.

PS. Przed następną odpowiedzią proszę ogarnij jak się robi cytowanie na forum.
PS2. Wątek na temat opinii o grze gdzie można wyrazić co jest bez sensu i co nam się nie podoba jest w innym miejscu ;-)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2024, 18:18 przez sopel82, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2596
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 337 times
Been thanked: 565 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: tomp »

@Koby89 prośba o dwie rzeczy:
1) Mógłbyś opisać jak przeprowadzasz atak? co dokładnie robisz?
2) Czy mógłbyś opisać co robisz na zakończenie tury grając rodziną?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
kolosm
Posty: 434
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 742 times
Been thanked: 105 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: kolosm »

Takie dość ważne pytanko po ograniu scn2:
- co się dzieje z kartami taktyk? Tzn w Rodzinie wiadomo odrzucamy (można skorzystać tylko raz na rundę, biorąc akcję umiejętności) i za każdą mamy jakiś ciekawszy żeton do wykorzystania. Czyli coś tam dostajemy, jednak co z kartami Obrońców? Można z nich korzystać przy każdej turze (nie rundzie) obrońców (przed/po akcji) więc aż 3x na rundę. Czy wykorzystana karta spada? albo jest chociaż tapowana? Czy jednak można aż 3x skorzystać z tej samej w ciągu jednej rundy....(tak zagraliśmy i obrońcy totalnie pozamiatali system).
Dzięki
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 658
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 242 times
Been thanked: 229 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: sopel82 »

kolosm pisze: 16 gru 2024, 20:02 - co się dzieje z kartami taktyk? (...) co z kartami Obrońców? Można z nich korzystać przy każdej turze (nie rundzie) obrońców (przed/po akcji) więc aż 3x na rundę. Czy wykorzystana karta spada? (..)
Tak, karta tatyki spada.

Z faq:


Protectors Tactics cards
When you play a card does it get put back in your hand during cleanup so you can reuse it on another turn or discarded?
All Protector cards are discarded after being played.
parasite
Posty: 262
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: parasite »

Hej,

1. Czy w starciu stworów atak jest punktowany jak przy normalnym ataku?
2. Jeśli obrońca nie ma żadnych kostek na polu bitwy, mogę wykonać atak jako atakujący?
3. Wydając 2 żetony rozmaitości mogę wejść na górę? ( Bo w instrukcji jest, że 1 żeton = 1 ruch, więc jeśli wydajemy żetony pojedynczo to moze to jest niedozwolone 🤔 i mogę cały czas tylko o jedno pole się poruszać )
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 658
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 242 times
Been thanked: 229 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: sopel82 »

parasite pisze: 06 sty 2025, 18:52 1. Czy w starciu stworów atak jest punktowany jak przy normalnym ataku?
Tak (domyślnie 2, na cierniach 1), ale w ten sposób można ubić tylko po jednym stworze z każdej strony.
parasite pisze: 06 sty 2025, 18:52 2. Jeśli obrońca nie ma żadnych kostek na polu bitwy, mogę wykonać atak jako atakujący?
Tak. Skąd wątpliwości? Nie ma warunków co do kostek. Warunki są tylko co do jednostek (musi być min po jednej z każdej strony). Możesz nawet zaatakować bez kostek, choć to dość samobójcza misja (liczysz na to, że wypadnie coś z drzewa, co zostało wcześniej ;-)).
parasite pisze: 06 sty 2025, 18:52 3. Wydając 2 żetony rozmaitości mogę wejść na górę? ( Bo w instrukcji jest, że 1 żeton = 1 ruch, więc jeśli wydajemy żetony pojedynczo to moze to jest niedozwolone 🤔 i mogę cały czas tylko o jedno pole się poruszać )
Tak. Drugi żeton to nie jest dodatkowy ruch, tylko dodatkowy koszt samego ruchu. Nie kojarzę też zapisu, że żetony wydajemy pojedynczo? Jedyny warunek jaki kojarze, że pomiędzy akcjami z żetony rozmaitości, nie można wcisnąć innych akcji czy taktyk.
parasite
Posty: 262
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: parasite »

sopel82 pisze: 06 sty 2025, 19:03
parasite pisze: 06 sty 2025, 18:52 1. Czy w starciu stworów atak jest punktowany jak przy normalnym ataku?
Tak (domyślnie 2, na cierniach 1), ale w ten sposób można ubić tylko po jednym stworze z każdej strony.
parasite pisze: 06 sty 2025, 18:52 2. Jeśli obrońca nie ma żadnych kostek na polu bitwy, mogę wykonać atak jako atakujący?
Tak. Skąd wątpliwości? Nie ma warunków co do kostek. Warunki są tylko co do jednostek (musi być min po jednej z każdej strony). Możesz nawet zaatakować bez kostek, choć to dość samobójcza misja (liczysz na to, że wypadnie coś z drzewa, co zostało wcześniej ;-)).
parasite pisze: 06 sty 2025, 18:52 3. Wydając 2 żetony rozmaitości mogę wejść na górę? ( Bo w instrukcji jest, że 1 żeton = 1 ruch, więc jeśli wydajemy żetony pojedynczo to moze to jest niedozwolone 🤔 i mogę cały czas tylko o jedno pole się poruszać )
Tak. Drugi żeton to nie jest dodatkowy ruch, tylko dodatkowy koszt samego ruchu. Nie kojarzę też zapisu, że żetony wydajemy pojedynczo? Jedyny warunek jaki kojarze, że pomiędzy akcjami z żetony rozmaitości, nie można wcisnąć innych akcji czy taktyk.
Dziękuję! Z tym wydawaniem żetonow rozmaitości pojedynczo to taka moja nadinterpretacja 🤭
Wosho
Posty: 1516
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 214 times
Been thanked: 150 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: Wosho »

Hej zagralismy pierwszy raz i tez kilka pytan.
1. Nie moglem znalezc infa czy jak zrobie ciag moich jednostek obroncy i sciezek to farmer moze przejsc przez sciezke z jednostka wroga, ale wyzej widze ze ktos odpowiedzial juz ze nie.
2.Czy za zabicie wiecej jednostek w bitwie tez dostaje sie punkty czy tylko za pierwsza?
3.Czy stawianie burzy na koniec tury tez odpala umiejetnosci Leviego, czyli moge przyciagnac zetony zarowno jak odpale słojem umiejetnosci jak i z darmowej na koniec?
4.Ze wzgledu na ulozenie tekstu zagralismy ze darmowa burza i zbieranie zetonow jest na koniec rundy, a jak obejrzalem gameplay to grali ze na koniec rundy, wiec rodzina jest jeszcze mocniejsza?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4081
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1416 times
Been thanked: 2965 times

Re: Hrabstwo Harrow/ Harrow County - pytania o zasady

Post autor: Ardel12 »

Wosho pisze: 30 cze 2025, 11:09 1. Nie moglem znalezc infa czy jak zrobie ciag moich jednostek obroncy i sciezek to farmer moze przejsc przez sciezke z jednostka wroga, ale wyzej widze ze ktos odpowiedzial juz ze nie.
Nie
Wosho pisze: 30 cze 2025, 11:09 2.Czy za zabicie wiecej jednostek w bitwie tez dostaje sie punkty czy tylko za pierwsza?
Wrzucasz je na koło i zdejmujesz tyle ile obecny limit bez usuwania nadmiaru jednostek. Na początku mamy limit 1, potem 2 i 3. Czyli mając limit 1 i zabijając 3 jednostki dostałbym 2PZ i wbił na limit 3.
Wosho pisze: 30 cze 2025, 11:09 3.Czy stawianie burzy na koniec tury tez odpala umiejetnosci Leviego, czyli moge przyciagnac zetony zarowno jak odpale słojem umiejetnosci jak i z darmowej na koniec?
Nie
Wosho pisze: 30 cze 2025, 11:09 4.Ze wzgledu na ulozenie tekstu zagralismy ze darmowa burza i zbieranie zetonow jest na koniec rundy, a jak obejrzalem gameplay to grali ze na koniec rundy, wiec rodzina jest jeszcze mocniejsza?
Pewnie chodziło ci o koniec każdej tury, ale tak, co ruch rodziny wstawiają oni darmową burzę na polu Leviego.
ODPOWIEDZ