Z tego, co widziałem na unboxingu, to pudełko do brzegów wypełniały formatki z planszami/żetonami do wypstrykania, które później zajmują już mniej miejsca (bo wchodzą do przegródek w wyprasce), stąd puste miejsce u góry. Żeby to ominąć, gra musiałaby być zafoliowana z podniesionym wieczkiem (co niektórzy wydawcy robią, np. Pojedynek o Śródziemie z ostatnich premier), ale najwyraźniej nie wszyscy to praktykują. Może technologicznie i logistycznie drukarniom łatwiej jest mieć domknięte pudełko na tym etapie.
Yokohama (Hisashi Hayashi)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- vnzk
- Posty: 595
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 529 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 213 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Często tak jest robione, że wieko wystaje. Jeśli po prostu tak im wyszło, no to wchodzimy już na wyższy poziom bezsensownościvnzk pisze: ↑09 paź 2024, 10:41 Z tego, co widziałem na unboxingu, to pudełko do brzegów wypełniały formatki z planszami/żetonami do wypstrykania, które później zajmują już mniej miejsca (bo wchodzą do przegródek w wyprasce), stąd puste miejsce u góry. Żeby to ominąć, gra musiałaby być zafoliowana z podniesionym wieczkiem (co niektórzy wydawcy robią, np. Pojedynek o Śródziemie z ostatnich premier), ale najwyraźniej nie wszyscy to praktykują. Może technologicznie i logistycznie drukarniom łatwiej jest mieć domknięte pudełko na tym etapie.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
- Zet
- Posty: 1408
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 198 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Dzięki tej przestrzeni na górze, po ułożeniu instrukcji na wyprasce, można spokojnie ułożyć woreczki z kartami w koszulkach.
No i jeszcze pytanie, jak to się będzie wszystko mieściło z elementami premium. Może woreczki dodali po to, żeby mieć gdzie schować kartonowe surowce i monety, jak w wyprasce będą deluxowe
No i jeszcze pytanie, jak to się będzie wszystko mieściło z elementami premium. Może woreczki dodali po to, żeby mieć gdzie schować kartonowe surowce i monety, jak w wyprasce będą deluxowe

- Reku_
- Posty: 443
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 109 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
- detrytusek
- Posty: 7529
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1194 times
Re: Gra Miesiąca - Wrzesień 2024
Wg mnie jest to dobre otwarcie ale żeby to był killer innych to już nie. Ok, zrobiłeś to ale przed trzecią rundą jesteś (o ile dobrze liczę) z 1 kostką na planszy. I znów trzeba rozkręcać maszynę. Druga sprawa to odpuszczasz całkowicie technologie, a fajna na początku to jest mega kop.Fojtu pisze: ↑04 paź 2024, 08:15Mi się po prostu wydaje, że zrobienie w 2 rundzie 5 daje kosmicznego kopa. Szczególnie, że mamy na 3+ rundę już też ustawione sporo kostek, ta pierwsza piątka nie "kosztuje" wystawienia 2 asystentów w jednej turze. U mnie niestety yoko wypadła z obiegu, nie wiem czy coś w ogóle zmienili w 2ed, ale przydałby się tak lekki rebalans paru rzeczy, bo część technologii w ogóle nie jest grywalna.XLR8 pisze: ↑03 paź 2024, 22:18 Ja naprawdę nie uważam się za eksperta w yoko ani w sumie żadne euro bo nigdy nie bawię się w analizy tylko gram dla funu.
Jednak ja to widzę tak, że jeśli faktycznie jest cel na cegły to reszta graczy po prostu musi szukać innej drogi do ich zdobycia bo ktoś już zabierze spot na domek i bonus 5 a poniżej 5 ten kafel akcji jest po prostu słabiutki. Ostatnio jak ktoś właśnie zrobił ten opening to poszedłem na Kafel gdzie można było zdobyć 2 cegły za domek a resztę kupiłem.
Aczkolwiek pierwszy gracz w tej grze zawsze może zrobić jakąś piątkę jako pierwszy. Tak ta gra po prostu działa.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1375 times
Re: Gra Miesiąca - Wrzesień 2024
To ogólnie źle liczysz, bo masz 3 na stole przed położeniem kolejnych 3detrytusek pisze: ↑10 paź 2024, 14:17 Wg mnie jest to dobre otwarcie ale żeby to był killer innych to już nie. Ok, zrobiłeś to ale przed trzecią rundą jesteś (o ile dobrze liczę) z 1 kostką na planszy. I znów trzeba rozkręcać maszynę. Druga sprawa to odpuszczasz całkowicie technologie, a fajna na początku to jest mega kop.
Spoiler:
Nie twierdzę, że to otwarcie kładzie wszystko na łopatki, ale z daje kosmicznego kopa na start i jest w 90% (czy ileśtam) układów planszy dostępne. Jak na kopalni jest dobry spot na domek (typu wyciągnięcie z magazynu lub postawienie kolejnych systentów) , to już w ogóle. Nie wiem co by musiało być w technologiach, żeby to przebić w mojej opinii.
- detrytusek
- Posty: 7529
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1194 times
Re: Gra Miesiąca - Wrzesień 2024
I z tym kosmosem się nie zgadzam. Owszem jak jeszcze Ci podejdzie dobry bonus, o którym piszesz to robi się bardzo dobrze ale to się zdarzy niezwykle rzadko i dalej nie jest killerem. Jeszcze bym to rozbudował o idealne bonusy z piątego miejsca, które Ci się zgadzają z celami.Fojtu pisze: ↑10 paź 2024, 14:41 Nie twierdzę, że to otwarcie kładzie wszystko na łopatki, ale z daje kosmicznego kopa na start. Jak na kopalni jest dobry spot na domek (typu wyciągnięcie z magazynu lub postawienie kolejnych systentów) , to już w ogóle. Nie wiem co by musiało być w technologiach, żeby to przebić w mojej opinii.
Technologia? No np ta, która pozwala dołożyć kostkę do sąsiedniej lokacji jeśli położysz dwie w innej. Zajebiście ułatwia grę ale i to nie jest pewniak wygranej.
Pozostaje chyba jedynie zagrać

"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1375 times
Re: Gra Miesiąca - Wrzesień 2024
Jest oczywiście bardzo wiele zmiennych, ale jest bardzo dużo rzeczy, które mogą podejść. I w zasadzie chodzi też po prostu o czystą wydajność tych akcji, po 2 turach masz dużo najdroższego zasobu, postawiony domek z bonusem, bonus za #5.detrytusek pisze: ↑10 paź 2024, 14:52I z tym kosmosem się nie zgadzam. Owszem jak jeszcze Ci podejdzie dobry bonus, o którym piszesz to robi się bardzo dobrze ale to się zdarzy niezwykle rzadko i dalej nie jest killerem. Jeszcze bym to rozbudował o idealne bonusy z piątego miejsca, które Ci się zgadzają z celami.Fojtu pisze: ↑10 paź 2024, 14:41 Nie twierdzę, że to otwarcie kładzie wszystko na łopatki, ale z daje kosmicznego kopa na start. Jak na kopalni jest dobry spot na domek (typu wyciągnięcie z magazynu lub postawienie kolejnych systentów) , to już w ogóle. Nie wiem co by musiało być w technologiach, żeby to przebić w mojej opinii.
Technologia? No np ta, która pozwala dołożyć kostkę do sąsiedniej lokacji jeśli położysz dwie w innej. Zajebiście ułatwia grę ale i to nie jest pewniak wygranej.
Pozostaje chyba jedynie zagrać.
Swoją drogą to nie tylko na tym copper mine jest to bardzo silne, IMO w ogóle otwarcie na kościele często jest po prostu najsilniejsze, bo masz bardzo duże szanse złapać najlepszy bonus za budynek + #5 lub droższy tech.
- detrytusek
- Posty: 7529
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1194 times
Re: Gra Miesiąca - Wrzesień 2024
Oczywiście ale też niech te plusy dodatnie nie przesłonią Ci tych plusów ujemnych - jak mawiał klasyk. Po kościele jesteś na 0 z wszystkimi zasobami oprócz miedzi. Trudniej Ci będzie jako pierwszy zrobić cel, kontrakt, dojść do #5 miejsca gdzie indziej. Jak pisałem wcześniej to jest dobre otwarcie ale ma swoje wady i nie ustawia innych na straconej pozycji.Fojtu pisze: ↑10 paź 2024, 15:10
Jest oczywiście bardzo wiele zmiennych, ale jest bardzo dużo rzeczy, które mogą podejść. I w zasadzie chodzi też po prostu o czystą wydajność tych akcji, po 2 turach masz dużo najdroższego zasobu, postawiony domek z bonusem, bonus za #5.
Swoją drogą to nie tylko na tym copper mine jest to bardzo silne, IMO w ogóle otwarcie na kościele często jest po prostu najsilniejsze, bo masz bardzo duże szanse złapać najlepszy bonus za budynek + #5 lub droższy tech.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1375 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Może się skuszę i pogram trochę na bga, ale niestety jak kiedyś spróbowałem to się odbiłem od implementacji 

- detrytusek
- Posty: 7529
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1194 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
A co w niej jest nie tak? Jak będziesz miał ochotę to zapukaj 3 razy w rynnę, a wyskoczę z butelki.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1375 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Jakoś to wszystko jakoś topornie wygląda, po prostu UI mi średnio odpowiada. wiem, że ogólnie yokohama jest średnio czytelna momentami nawet na stole, ale na ekranie jakoś jest po prostu znacznie gorsze wrażenie.detrytusek pisze: ↑11 paź 2024, 07:18 A co w niej jest nie tak? Jak będziesz miał ochotę to zapukaj 3 razy w rynnę, a wyskoczę z butelki.
- Zet
- Posty: 1408
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 198 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Czy ja jestem głupi, czy wydawca jest głupi? Wg zapisu w instrukcji, w trakcie setupu bierze się wszystkie kafle (odpowiednie dla danej liczby graczy), tasuje i układa losowo. Z tego co widzę, tak też było w instrukcji pierwszej edycji.
Tylko, że w pierwszej edycji kafel kanału był takiej samej wielkości, a w drugiej jest o 2cm wyższy. Ale zapisu w instrukcji nie zmienili i mam je tasować wszystkie razem. Pomijam już fakt obrazków na rewersie kafli - załóżmy, że nie będę na to spoglądał. Ale jak mam losowo potasować kafel, który wystaje na 2cm?
Tylko, że w pierwszej edycji kafel kanału był takiej samej wielkości, a w drugiej jest o 2cm wyższy. Ale zapisu w instrukcji nie zmienili i mam je tasować wszystkie razem. Pomijam już fakt obrazków na rewersie kafli - załóżmy, że nie będę na to spoglądał. Ale jak mam losowo potasować kafel, który wystaje na 2cm?
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 11 maja 2017, 19:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 21 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Wydawca 
Instrukcja ogólnie jest średnio przemyślana. W zasadach gry 2-osobowej pomieszali zapisy z dwóch poprzednich wydań (OKAZU i TMG). Na stronie Synapses jest już poprawiony pdf.
Edit: Na stronie LDG pojawiła się poprawiona polska instrukcja. Szkoda tylko, że (chyba?) o tym nie wspomnieli.

Instrukcja ogólnie jest średnio przemyślana. W zasadach gry 2-osobowej pomieszali zapisy z dwóch poprzednich wydań (OKAZU i TMG). Na stronie Synapses jest już poprawiony pdf.
Edit: Na stronie LDG pojawiła się poprawiona polska instrukcja. Szkoda tylko, że (chyba?) o tym nie wspomnieli.
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 09 cze 2014, 10:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 96 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Miałem ostatnio okazje poznać ten tytuł i jestem zaskoczony jak bardzo przypadł mi do gustu.
Kusił nawet zakup, ale w kolejce zakupowej gier nie brakuje...
Ogólnie ten mechanizmem, że najpierw stawiamy asystentów na płytkach z różnymi zdolnościami (3 na różnych lub 2 na jednym ), a potem poruszamy się prezesem (prezes może się poruszać tylko tam gdzie są asystenci ) i tam gdzie prezes skończy ruch wykonujemy akcje z siła pionków na tym kafel (poza asystentami i prezesem mogliśmy tam zbudować budynki które zwiększają siłę na stałe. ) jest angażująca taktycznie zagadką.
Do tego dochodzi wyścig po bonusy, które dostajemy za użycie siły 5 na tym kafelku oraz same karty celów, (które jedną mieliśmy na start, oraz istnieją kafelki które pozwalają dobrać następne cele) , które dają punkty za zużycie odpowiednio zasobów, obie te mechaniki dostarczają wystarczająca dawkę interakcji między graczami.
Zwłaszcza, że tam gdzie już czyjś prezes inni gracze nie mogą później postawić swojego, choć nadal mogą tam stawiać asystentów, ale to ich kosztuje monetę.
Reszta mechanizmów, czyli karty technologii, które dają pasywne bonusy i umiejętność oraz rozwijanie swojej planszetki by mieć więcej asystentów i budynków tworzy spójna i ciekawa całość.
Choć musze wspomnieć o wadach, bo jednak nie jest to gra idealna, mimo, ze grało w nią mi się świetnie.
Mechanizm zdobywania zagranicznego agenta, którego dostajesz jak kupisz dwie karty które mają tą samą flagę i jeśli taki żeton pozostał (bo jest ich ograniczona ilość), jakoś do mnie nie przemawia, bo możesz go dostać przypadkiem, albo musisz specjalnie kupić nie pasująco ci do taktyki kartę.
Oraz punktowanie, za zestaw flag to dla mnie jest porażka, bo ja totalnie o tym zapomniałem, ale przypadkiem te karty co kupowałem akurat złożyły się na cały zestaw plus drugi gdzie brakowało tylko jednego. Co dało mi dużo punktów, ale tylko dlatego, że miałem szczęście, że akurat to były karty które pasowały do mojej strategii.
Oczywiście grałem w tylko raz, więc nie wiem jak bardzo regrywalna ta gra jest oraz czy rzeczywiście jest wiele dróg do zwycięstwa, ale pierwsze wrażenia są pozytywne.
Kusił nawet zakup, ale w kolejce zakupowej gier nie brakuje...
Ogólnie ten mechanizmem, że najpierw stawiamy asystentów na płytkach z różnymi zdolnościami (3 na różnych lub 2 na jednym ), a potem poruszamy się prezesem (prezes może się poruszać tylko tam gdzie są asystenci ) i tam gdzie prezes skończy ruch wykonujemy akcje z siła pionków na tym kafel (poza asystentami i prezesem mogliśmy tam zbudować budynki które zwiększają siłę na stałe. ) jest angażująca taktycznie zagadką.
Do tego dochodzi wyścig po bonusy, które dostajemy za użycie siły 5 na tym kafelku oraz same karty celów, (które jedną mieliśmy na start, oraz istnieją kafelki które pozwalają dobrać następne cele) , które dają punkty za zużycie odpowiednio zasobów, obie te mechaniki dostarczają wystarczająca dawkę interakcji między graczami.
Zwłaszcza, że tam gdzie już czyjś prezes inni gracze nie mogą później postawić swojego, choć nadal mogą tam stawiać asystentów, ale to ich kosztuje monetę.
Reszta mechanizmów, czyli karty technologii, które dają pasywne bonusy i umiejętność oraz rozwijanie swojej planszetki by mieć więcej asystentów i budynków tworzy spójna i ciekawa całość.
Choć musze wspomnieć o wadach, bo jednak nie jest to gra idealna, mimo, ze grało w nią mi się świetnie.
Mechanizm zdobywania zagranicznego agenta, którego dostajesz jak kupisz dwie karty które mają tą samą flagę i jeśli taki żeton pozostał (bo jest ich ograniczona ilość), jakoś do mnie nie przemawia, bo możesz go dostać przypadkiem, albo musisz specjalnie kupić nie pasująco ci do taktyki kartę.
Oraz punktowanie, za zestaw flag to dla mnie jest porażka, bo ja totalnie o tym zapomniałem, ale przypadkiem te karty co kupowałem akurat złożyły się na cały zestaw plus drugi gdzie brakowało tylko jednego. Co dało mi dużo punktów, ale tylko dlatego, że miałem szczęście, że akurat to były karty które pasowały do mojej strategii.
Oczywiście grałem w tylko raz, więc nie wiem jak bardzo regrywalna ta gra jest oraz czy rzeczywiście jest wiele dróg do zwycięstwa, ale pierwsze wrażenia są pozytywne.
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Jak możesz go dostać przypadkiem? Musisz zdobyć drugą flagę, która nie jest do zestawu więc albo punkty, albo agent. Chyba, że zbierasz 2 zestaw.CezarIXen pisze: ↑03 lis 2024, 15:38 Choć musze wspomnieć o wadach, bo jednak nie jest to gra idealna, mimo, ze grało w nią mi się świetnie.
Mechanizm zdobywania zagranicznego agenta, którego dostajesz jak kupisz dwie karty które mają tą samą flagę i jeśli taki żeton pozostał (bo jest ich ograniczona ilość), jakoś do mnie nie przemawia, bo możesz go dostać przypadkiem, albo musisz specjalnie kupić nie pasująco ci do taktyki kartę.
Oraz punktowanie, za zestaw flag to dla mnie jest porażka, bo ja totalnie o tym zapomniałem, ale przypadkiem te karty co kupowałem akurat złożyły się na cały zestaw plus drugi gdzie brakowało tylko jednego. Co dało mi dużo punktów, ale tylko dlatego, że miałem szczęście, że akurat to były karty które pasowały do mojej strategii.
Puntkowanie to porażka, bo zapomniałeś, ale akurat trafiłeś w strategię. To zrobiłeś przypadkiem czy jednak umyślnie?
Niezbyt rozumiem co masz na myśli. Flagi dają kolejną warstwę strategiczną i decyzje czy bierzesz kontrakt jaki ci pasuje czy jednak taki z flagą, której potrzebujesz do setu.
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 09 cze 2014, 10:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 96 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Dostałem agenta przypadkiem bo nie zauważyłem że miałem karty z tą samą flaga, dopiero gracz obok zwrócił mi uwagę że powinienem dostać agenta.XLR8 pisze: ↑03 lis 2024, 22:17Jak możesz go dostać przypadkiem? Musisz zdobyć drugą flagę, która nie jest do zestawu więc albo punkty, albo agent. Chyba, że zbierasz 2 zestaw.CezarIXen pisze: ↑03 lis 2024, 15:38 Choć musze wspomnieć o wadach, bo jednak nie jest to gra idealna, mimo, ze grało w nią mi się świetnie.
Mechanizm zdobywania zagranicznego agenta, którego dostajesz jak kupisz dwie karty które mają tą samą flagę i jeśli taki żeton pozostał (bo jest ich ograniczona ilość), jakoś do mnie nie przemawia, bo możesz go dostać przypadkiem, albo musisz specjalnie kupić nie pasująco ci do taktyki kartę.
Oraz punktowanie, za zestaw flag to dla mnie jest porażka, bo ja totalnie o tym zapomniałem, ale przypadkiem te karty co kupowałem akurat złożyły się na cały zestaw plus drugi gdzie brakowało tylko jednego. Co dało mi dużo punktów, ale tylko dlatego, że miałem szczęście, że akurat to były karty które pasowały do mojej strategii.
Puntkowanie to porażka, bo zapomniałeś, ale akurat trafiłeś w strategię. To zrobiłeś przypadkiem czy jednak umyślnie?
Niezbyt rozumiem co masz na myśli. Flagi dają kolejną warstwę strategiczną i decyzje czy bierzesz kontrakt jaki ci pasuje czy jednak taki z flagą, której potrzebujesz do setu.
A w kwestii punktówowania za flagi, to krytykuje je, bo te flagi są trochę za losowe, bo jeśli ja nie patrząc jakie flagi biorę kupując karty a nagle na koniec dostaje za to dużo punktów to coś mi tutaj nie pasuje bo gdzie indziej na każdy punkt musiałem zapracowaća to tutaj zdobyłem je nieumyślnie .
Oczywiście to wszystko wynika że mialem szczęście z kartami celów że akurat zawierały te flagi co potrzebuje. Tylko kupując je nie patrzyłem na flagi bo zapomniałem że one punktuja więc narzekam na to że puntkowanie za flagi możne zbyt mocno być zależne od szczęścia że akurat się trafia na tych kartach co potrzebujesz a ktos inny musi specjalnie wybierać między flaga a przydatna karta... Bo mam wrażenie że inni gracze o tym pamiętali i mieli takie bolesne wybory.
Choć przyznam że jest to mała wada i bardziej personalna, po prostu nie trafił w mój gust ten mechanizm flag, gdzie reszta gry podobało się dość mocno.
- crazygandalf
- Posty: 548
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 716 times
- Kontakt:
- piotrest
- Posty: 169
- Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 7 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
A jak zaznaczyć wynik powyżej 200 punktów? Ostatnio graliśmy w 2 osoby i wykręciłem 220 punktów. Posprawdzałem i tyle wyszło, a punktacja tylko 100+. Pytam się bo żona stwierdziła, że skoro punktacja jest do 100+ to znaczy, że źle coś policzyłem i nie może być powyżej 200 

- detrytusek
- Posty: 7529
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1194 times
Re: Yokohama (Hisashi Hayashi)
Powiem tak. Wynik powyżej 200 jest realny ale to i tak żona ma rację.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy