Arkham Horror - pytania i wątpliwości
- assurbanipal
- Posty: 250
- Rejestracja: 09 sie 2007, 04:59
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- Has thanked: 1 time
Re: Arkham Horror
Ja się nad tym nawet nie zastanawiałem. Oczywistym wydaje mi się, że można ich używać także w walce z Przedwiecznym. W końcu żetony wskazówek "reprezentują" wiedzę na temat Mitów, którą mozolnie Badacze zdobywają w trakcie gry. A jakby nie patrzeć Przedwieczni są częścią Mitów, więc badacze mogą posiadać wiedzę na temat ich słabych punktów, której nie zawahają się użyć w trakcie ostatecznej rozgrywki...
Re: Arkham Horror
Mi się wydaje, że koledze Keilowi chodziło o to, czy można dodać sobie kości już po rzucie. Ja tam nie wiem, grałem tylko raz i graliśmy, że można.
Re: Arkham Horror
Slusznie - bo mozna. Clue Tockens stosuje sie w celu dodania dodatkowej kosci nawet po rzucie i nawet w walce z Przedwiecznym.
Re: Arkham Horror
Ostatnie pytanko :
1. Czy "nowi" ( średnio zaawansowani ) dadzą radę pograć Z tego co czytałem zasady można opanować dopiero po 2,3 grach ( nie licząć Cirrusa, który zakumał je po minucie )
2. Czy kobietą się podoba Moja Luba zagrywa się w Magię i miecz i zastanawiam się czy tego rodzaju rozgrywka może ją wciągnąć. ( czy może ilośc zasad przytłoczy )
3. Wystarczy, że jedna osoba zna zasady a reszta też się dobrze bawi ??
Dzięki za pomoc wczesniejszą.
1. Czy "nowi" ( średnio zaawansowani ) dadzą radę pograć Z tego co czytałem zasady można opanować dopiero po 2,3 grach ( nie licząć Cirrusa, który zakumał je po minucie )
2. Czy kobietą się podoba Moja Luba zagrywa się w Magię i miecz i zastanawiam się czy tego rodzaju rozgrywka może ją wciągnąć. ( czy może ilośc zasad przytłoczy )
3. Wystarczy, że jedna osoba zna zasady a reszta też się dobrze bawi ??
Dzięki za pomoc wczesniejszą.
- assurbanipal
- Posty: 250
- Rejestracja: 09 sie 2007, 04:59
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- Has thanked: 1 time
Re: Arkham Horror
ad.1. Spokojnie dadzą radę. Ja z własnego doświadczenie wiem, że wszyscy łapią zasady w trakcji pierwszych kilkudziesięciu minut pierwszej rozgrywki (grałem w sumie z 4 różnymi osobami w przedziale wieku 14 - 26 lat).TOMI pisze:Ostatnie pytanko :
1. Czy "nowi" ( średnio zaawansowani ) dadzą radę pograć Z tego co czytałem zasady można opanować dopiero po 2,3 grach ( nie licząć Cirrusa, który zakumał je po minucie )
2. Czy kobietą się podoba Moja Luba zagrywa się w Magię i miecz i zastanawiam się czy tego rodzaju rozgrywka może ją wciągnąć. ( czy może ilośc zasad przytłoczy )
3. Wystarczy, że jedna osoba zna zasady a reszta też się dobrze bawi ??
ad.2. Mojej narzeczonej się podoba i to nawet bardzo, pomimo, że nie należy do fanów Lovecrafta.
ad.3. Tak. Ale dobrze by było, żeby wszyscy gracze znali angielski na poziomie umożliwiającym złapanie klimatu, bo inaczej gra wygląda tak jak to powyżej opisał waffel. No chyba, że szykujesz się do zakupu wersji polskiej, to wówczas tego problemu oczywiście nie ma.
Re: Arkham Horror
Powiedziano mi:TOMI pisze:nie licząc Cirrusa, który zakumał je po minucie )
"Tu masz kartę postaci, to są współczynniki (krótki opis), tu zdolność twojej postaci. Karty stąd dodają bonusy, chodzisz tu, potwory są tu a zamykamy bramy tym."
Podstawy w 30 sekund
"Uwielbiam kiedy jazdy zwał
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"
http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"
http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
Re: Arkham Horror
DZIĘKI WIELKIE
Mówiąc krótko: zbieram kasę.
Kupię polską wersję która chyba znacznie upłynni i ułatwi rozgrywkę oddając to co najważniejsze czyli KLIMAT.
Mówiąc krótko: zbieram kasę.
Kupię polską wersję która chyba znacznie upłynni i ułatwi rozgrywkę oddając to co najważniejsze czyli KLIMAT.
[pytanie] Horror w Arkham i bramy
Jak to jest po kolei z tym wchodzeniem do bram/zamykaniem bram/odbywaniem spotkań
Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn
Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn
Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy
Bo to w ogóle jest nudna i długa gra.radzia pisze:Jak to jest po kolei z tym wchodzeniem do bram/zamykaniem bram/odbywaniem spotkań
Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn
Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Czekam, aż posypią się na mnie gromy od miłośników HwA.
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy
Nie całkiem tak:radzia pisze:Jak to jest po kolei z tym wchodzeniem do bram/zamykaniem bram/odbywaniem spotkań
Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn
Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Tura 1 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 2 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 3 - inaczej: w fazie ruchu wychodzisz, w fazie spotkan zamykasz
Jako miłośnik AH (a nie jakiegoś HwA) nie rzucam gromami, bo mi poczytalność spadnie. Uznaję prawo innych ludzi do posiadania innych gustów.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy
Jasne i proste, czemu to nie ty pisałeś tę instrukcjęNie całkiem tak:
Tura 1 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 2 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 3 - inaczej: w fazie ruchu wychodzisz, w fazie spotkan zamykasz
Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy
Chybe też coś nie teges. W 'innych światach' ma się tylko jedno spotkanie, wyjątek podam za chwilkę, to powinno wyglądać tak:Ink pisze:Nie całkiem tak:radzia pisze:Jak to jest po kolei z tym wchodzeniem do bram/zamykaniem bram/odbywaniem spotkań
Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn
Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Tura 1 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 2 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 3 - inaczej: w fazie ruchu wychodzisz, w fazie spotkan zamykasz
Tura 1 - ruch kończysz na bramie, w fazie spotkań wchodzisz do innego świata,
Tura 2 - ruch: przesuwasz się na drugie pole, spotkania: ciągniesz kartę spotkań,
Tura 3 - ruch: wychodzisz, spotkania: zamykasz bramę
Wyjątek, o którym wspomniałem jest wtedy, gdy brama otworzy się w miejscu gdzie jest gracz. W takiej sytuacji, zostaje on wciągnięty do bramy i zostaje on ogłuszony(delayed - nie wiem jak to jest w polskiej wersji (może opóźniony? ) ) na pierwszym polu, zatem jego podróż będzie wyglądać tak:
Tura 1 - ruch: wstaje, spotkania: ciągniesz kartę spotkań,
Tura 2 - ruch: przesuwasz się na drugie pole, spotkania: ciągniesz kartę spotkań,
Tura 3 - ruch: wychodzisz, spotkania: zamykasz bramę
Pozdrawiam
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy
Czy możesz podać jakieś uzasadnienie w zasadach, które mówi że jest właśnie tak?marioosh pisze:Chybe też coś nie teges. W 'innych światach' ma się tylko jedno spotkanie, wyjątek podam za chwilkę, to powinno wyglądać tak:Ink pisze:Nie całkiem tak:radzia pisze:Jak to jest po kolei z tym wchodzeniem do bram/zamykaniem bram/odbywaniem spotkań
Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn
Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Tura 1 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 2 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 3 - inaczej: w fazie ruchu wychodzisz, w fazie spotkan zamykasz
Tura 1 - ruch kończysz na bramie, w fazie spotkań wchodzisz do innego świata,
Tura 2 - ruch: przesuwasz się na drugie pole, spotkania: ciągniesz kartę spotkań,
Tura 3 - ruch: wychodzisz, spotkania: zamykasz bramę
Zauważ, że faza spotkań w Arkham i faza spotkań w Zaświatach to dwie różne fazy. Więc jeśli jesteś w Arkham i w fazie spotkań zostajesz wciągnięty przez bramę (faktycznie, mój błąd, że napisałem o wciąganiu w fazie ruchu), to w następującej po niej fazie spotkań Zaświatowych jesteś już w zaświatach - i masz tam spotkanie. Po przejściu na drugą lokację - drugie spotkanie. I będę bronił mojej wersji, bo pojedyncze spotkanie w Zaświatach bardzo wypacza grę (robi się strasznie łatwa). Nie spotkałem dotąd nikogo, kto intepretowałby zasady w ten sposób.
Instrukcja:
"Phase III: Arkham Encounters
(...)
2. Gate
If the location has a gate, the investigator is drawn through the gate. He moves to the first area (the left area) of the Other World indicated on the gate marker."
"Phase IV: OtherWorld Encounters
(...)
During the Other World Encounters Phase, investigators in Other World spaces have encounters there."
A tu jest jeszcze wątek na BGG rozpatrujący wyjątki (także ten podany powyżej): http://www.boardgamegeek.com/article/3956029
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy
Oficjalny FAQ 1.2 (http://www.ankalagon.pl/e107_files/downloads/AHfaq.pdf)
Poza tym masz rację, że spotkania w Arkham i Spotkania w innych światach - to dwie różne fazy, ale trzeba to brać trochę na logikę. W dziale "Movement" jest wyraźnie napisane, że ruch wykonuje się albo w Arkham albo w zaświatach. Czytając analogicznie tą zasadę: spotkania można mieć w Arkahm ALBO w innych światach (chyba, że karty spotkań mówią inaczej ) wejście przez bramę jest spotkaniem w arkham, więc w innych światach już nic nie robimy w tej turze.
Jest to moja interpretacja, ale to zapytanie z FAQ potwierdza moją teorię
Napisane może między wierszami, ale wyraźnie jest stwierdzone, że powinno być jedno spotkanie podczas podróży w innych światach, a gdy brama otwiera mu się pod nogami - to dwa spotkania.Q: Why is an investigator delayed when a gate opens
up in their location, but not delayed if he enters the gate
normally?
A: If the investigator was not delayed by a gate opening
up in his location, he would be able to get through
the Other World having only one Other World Encounter
rather than two.
Poza tym masz rację, że spotkania w Arkham i Spotkania w innych światach - to dwie różne fazy, ale trzeba to brać trochę na logikę. W dziale "Movement" jest wyraźnie napisane, że ruch wykonuje się albo w Arkham albo w zaświatach. Czytając analogicznie tą zasadę: spotkania można mieć w Arkahm ALBO w innych światach (chyba, że karty spotkań mówią inaczej ) wejście przez bramę jest spotkaniem w arkham, więc w innych światach już nic nie robimy w tej turze.
Jest to moja interpretacja, ale to zapytanie z FAQ potwierdza moją teorię
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy
Moim zdaniem to właśnie EWIDENTNIE jest napisane, że są DWA spotkania. Odpowiedź z FAQa mówi, że gdyby nie był delayed to właśnie mógłby - niezgodnie z zasadami, to jest napisane między wierszami - przejść przez OW mając jedno spotkanie, a nie dwa.marioosh pisze:Oficjalny FAQ 1.2 (http://www.ankalagon.pl/e107_files/downloads/AHfaq.pdf)
Napisane może między wierszami, ale wyraźnie jest stwierdzone, że powinno być jedno spotkanie podczas podróży w innych światach, a gdy brama otwiera mu się pod nogami - to dwa spotkania.Q: Why is an investigator delayed when a gate opens
up in their location, but not delayed if he enters the gate
normally?
A: If the investigator was not delayed by a gate opening
up in his location, he would be able to get through
the Other World having only one Other World Encounter
rather than two.
Poza tym masz rację, że spotkania w Arkham i Spotkania w innych światach - to dwie różne fazy, ale trzeba to brać trochę na logikę. W dziale "Movement" jest wyraźnie napisane, że ruch wykonuje się albo w Arkham albo w zaświatach. Czytając analogicznie tą zasadę: spotkania można mieć w Arkahm ALBO w innych światach (chyba, że karty spotkań mówią inaczej ) wejście przez bramę jest spotkaniem w arkham, więc w innych światach już nic nie robimy w tej turze.
Jest to moja interpretacja, ale to zapytanie z FAQ potwierdza moją teorię
Ja zawsze gram na dwa spotkania. Z jednym byłoby za prosto, no i niezgodnie z zasadami
Aha, i flowchart z BGG faktycznie zdecydowanie ułatwia grę.
Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy
Też gram na dwa spotkania, bo jedno to za prosto, ale do tej pory sądziłem, że gram niezgodnie z zasadami po głębszym zastanowieniu się, jestem w stanie przyznać ci rację
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
Arkham Horror
Po pierwsze chcę się przywitać ze wszystkimi, jako, że to mój pierwszy post na forum, wiec witam serdecznie.
Po drugie stworzyłam nowy temat, bo nie mogłam się doszukać postów związanych z moim pytaniem. Dotyczy ono kilu zasad w podstawowej grze arkahm:
1) W jaki sposób można uzyskać kartę przynależności do Loży Srebrnego Świtu? Ani razu jak do tej pory nam się to nie udało.
2) Pytanie dotyczy zasady obliczania sukcesów przy walce z przedwiecznym. Instrukcja zaczyna się tak: "W momencie, w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy, usuwają 1 żeton zagłady z toru." Co to znaczy:"Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów." Jak się tak naprawdę z tym przedwiecznym walczy? Przykładowa sytuacja: 1 gracz, waleczność:3, broń:+4., błogosławieństwo. Aby zdjąć żeton z toru, muszę wyrzuć co najmniej 1 sukces z 7 kostek. Broń ma dodatkową własność: każda szóstka to 2 sukcesy. I tak wypada: 2,3,5,5,6,6,4,co wg mnie daje w sumie:7 sukcesów. I jak to się teraz ma do żetonów na torze przedwiecznego?
3)Zaklęcie, które jak rozumiem rzuca się w fazie ruchu, bo w treści jest:" Ruch: ....." - czy takie zaklęcie można nadal rzucać przy walce z przedwiecznym?
4)Do czego mi sa potrzebne znaczniki aktywności? Do oznaczania miejsc w których działa np. Pogłoska?
Z góry dzięki za pomoc.
Po drugie stworzyłam nowy temat, bo nie mogłam się doszukać postów związanych z moim pytaniem. Dotyczy ono kilu zasad w podstawowej grze arkahm:
1) W jaki sposób można uzyskać kartę przynależności do Loży Srebrnego Świtu? Ani razu jak do tej pory nam się to nie udało.
2) Pytanie dotyczy zasady obliczania sukcesów przy walce z przedwiecznym. Instrukcja zaczyna się tak: "W momencie, w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy, usuwają 1 żeton zagłady z toru." Co to znaczy:"Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów." Jak się tak naprawdę z tym przedwiecznym walczy? Przykładowa sytuacja: 1 gracz, waleczność:3, broń:+4., błogosławieństwo. Aby zdjąć żeton z toru, muszę wyrzuć co najmniej 1 sukces z 7 kostek. Broń ma dodatkową własność: każda szóstka to 2 sukcesy. I tak wypada: 2,3,5,5,6,6,4,co wg mnie daje w sumie:7 sukcesów. I jak to się teraz ma do żetonów na torze przedwiecznego?
3)Zaklęcie, które jak rozumiem rzuca się w fazie ruchu, bo w treści jest:" Ruch: ....." - czy takie zaklęcie można nadal rzucać przy walce z przedwiecznym?
4)Do czego mi sa potrzebne znaczniki aktywności? Do oznaczania miejsc w których działa np. Pogłoska?
Z góry dzięki za pomoc.
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady
SPOILER: Można ją uzyskać przez niektóre zdarzenia, które losują się jeśli jesteś w lokacji Arkham - Loża Srebrnego Śwituszatanica pisze:1) W jaki sposób można uzyskać kartę przynależności do Loży Srebrnego Świtu? Ani razu jak do tej pory nam się to nie udało.
Najprawdopodobniej nie można - o które konkretnie zaklęcie chodzi?3)Zaklęcie, które jak rozumiem rzuca się w fazie ruchu, bo w treści jest:" Ruch: ....." - czy takie zaklęcie można nadal rzucać przy walce z przedwiecznym?
Tak, właśnie do tego.4)Do czego mi sa potrzebne znaczniki aktywności? Do oznaczania miejsc w których działa np. Pogłoska?
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- poooq
- Posty: 1242
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady
Serwus.
Jeśli gramy solo (1 gracz) to zdejmujemy 7 żetonów (1 żeton za 1 sukces).
Przykładowo: gra w trzy osoby, czyli do zdjęcia jednego Żetony Zagłady potrzebne są trzy sukcesy, walka z Przedwiecznym: wynik testu walki Badacza to 2,3,5,5,6,6,4 czyli 7 sukcesów (dubeltówa i Błogosławieństwo) czyli zdejmujemy dwa żetony z toru zagłady i jeden sukces mamy w pamięci (dodajemy do kolejnego testu walki kolejnego Badacza).2) Pytanie dotyczy zasady obliczania sukcesów przy walce z przedwiecznym. Instrukcja zaczyna się tak: "W momencie, w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy, usuwają 1 żeton zagłady z toru." Co to znaczy:"Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów." Jak się tak naprawdę z tym przedwiecznym walczy? Przykładowa sytuacja: 1 gracz, waleczność:3, broń:+4., błogosławieństwo. Aby zdjąć żeton z toru, muszę wyrzuć co najmniej 1 sukces z 7 kostek. Broń ma dodatkową własność: każda szóstka to 2 sukcesy. I tak wypada: 2,3,5,5,6,6,4,co wg mnie daje w sumie:7 sukcesów. I jak to się teraz ma do żetonów na torze przedwiecznego?
Jeśli gramy solo (1 gracz) to zdejmujemy 7 żetonów (1 żeton za 1 sukces).
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- Coval
- Posty: 72
- Rejestracja: 20 maja 2009, 19:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 21 times
Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy
Witam
Mam pytanko odnośnie bram.
Badacz wyszedł z bramy, ale nie udało mu się jej zamknąć, czeka do następnej tury aby to zrobić. Czy w następnej turze w fazie spotkań ciągnie kartę z tego obszaru i rozgrywa spotkanie?
pozdrawiam
Coval
Mam pytanko odnośnie bram.
Badacz wyszedł z bramy, ale nie udało mu się jej zamknąć, czeka do następnej tury aby to zrobić. Czy w następnej turze w fazie spotkań ciągnie kartę z tego obszaru i rozgrywa spotkanie?
pozdrawiam
Coval
I've had worst!
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... &start=240Coval pisze:Mam pytanko odnośnie bram.
Badacz wyszedł z bramy, ale nie udało mu się jej zamknąć, czeka do następnej tury aby to zrobić. Czy w następnej turze w fazie spotkań ciągnie kartę z tego obszaru i rozgrywa spotkanie?
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady
Mam pytanie odnośnie zasad. Sprawa dotyczy walki z przedwiecznym. Jeśli uda mnie się puścić ruch w 1-szej rundzie czar np. straszliwą klątwę, czy to zaklęcie działa przez cały okres walki (wszystkie rundy albo do śmierci przedwiecznego bądź do śmierci rzucającego zaklęcie) czy działa tylko przez jedną rundę ??
Dopiero się uczę, proszę o wyrozumiałość.
Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady
czar działa przez jedną rundę, w kolejnej znów trzeba go rzucić aby z niego korzystać.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady
No właśnie z tego co dobrze pamiętam na karcie czaru napisane jest ze działa do końca walki. Czy jest gdzieś w zasadach opisane jest działanie czarów w walce z Przedwiecznym ??
Dopiero się uczę, proszę o wyrozumiałość.