Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
9Tomek2
Posty: 45
Rejestracja: 30 sty 2020, 19:10
Been thanked: 1 time

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: 9Tomek2 »

Znowu ja, sry za multum pytań :)
Znalazłem informację że w pierwszej fali wysyłają tylko wszystko co tyczy się Aktu 1 (reszta rozłożona na dwie fale). Natomiast dorzucając do koszyka bundla Act 1,2,3 pokazuje mi tylko jeden koszt wysyłki. Oznacza to że całość zamówienia będzie opóźniona do drugiej fali (jakoś chyba początek przyszłego roku), czy teraz wyślą Akt 1, a za 2,3 będą jeszcze chcieli kasę na wysyłkę za te parę miesięcy?
Wiedmolol
Posty: 47
Rejestracja: 18 lis 2021, 01:08
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Wiedmolol »

9Tomek2 pisze: 06 maja 2023, 11:54 czy teraz wyślą Akt 1, a za 2,3 będą jeszcze chcieli kasę na wysyłkę za te parę miesięcy?
Płacisz teraz za shipping zarówno Wave 1 oraz Wave 2, Act 1 i ewentualne addony z Wave 1 dostaniesz w okolicach Sierpnia, reszta w Q4.
Grahf
Posty: 168
Rejestracja: 08 mar 2020, 10:03
Has thanked: 43 times
Been thanked: 25 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Grahf »

Jak ktoś chętny to do 31 maja otwarty jest late pledge Middary. Potem to już nie wiadomo kiedy będzie następny.
Są dostępne wszystkie 3 Akty i masa dodatków.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1280
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 412 times
Been thanked: 354 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Seraphic_Seal »

Takie pytanko.

Jakiś czas temu dotarł do mnie mój egzemplarz, niestety gdzieś w produkcji/transporcie trochę mu się oberwało. Głównie problemy z pudełkiem + powyłamywane narożniki plastikowych insertów. Support zaproponował mi 20$ zwrotu za te "kosmetyczne uszkodzenia". Zdjęcia można zobaczyć tutaj:
https://www.dropbox.com/scl/fo/uuc9aht8 ... nnpoo&dl=0

No i zastanawiam się, gdybym chciał taką grę później sprzedać (bo pewnie to zrobię), to o ile powinienem obniżyć cenę za te uszkodzenia, z którymi grę już dostałem. Oferowana przez support rekompensata to trochę ponad 7% tego, co zapłaciłem.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Luko_b
Posty: 258
Rejestracja: 19 sty 2020, 10:14
Has thanked: 239 times
Been thanked: 93 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Luko_b »

Seraphic_Seal pisze: 17 maja 2024, 09:15 Takie pytanko.

Jakiś czas temu dotarł do mnie mój egzemplarz, niestety gdzieś w produkcji/transporcie trochę mu się oberwało. Głównie problemy z pudełkiem + powyłamywane narożniki plastikowych insertów. Support zaproponował mi 20$ zwrotu za te "kosmetyczne uszkodzenia". Zdjęcia można zobaczyć tutaj:
https://www.dropbox.com/scl/fo/uuc9aht8 ... nnpoo&dl=0

No i zastanawiam się, gdybym chciał taką grę później sprzedać (bo pewnie to zrobię), to o ile powinienem obniżyć cenę za te uszkodzenia, z którymi grę już dostałem. Oferowana przez support rekompensata to trochę ponad 7% tego, co zapłaciłem.
Jeszcze nie rozpakowales a juz myslisz za ile taniej sprzedac bo pudelko pogniecione? Jezeli lubisz JRPG to odpal gre i ciesz sie nia. Nie ma lepszego crawlera. Serio, jezeli nie przeszkadza Ci styl (bo nie kazdemu musi sie podobac) to mechanicznie, jakosciowo, ilowciowo to jest absolutny top. Nie bedziesz jej sprzedawal :)

Rozpakuj, graj, ciesz sie tym, ze ja masz i zapomnij o wgnieceniach.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1280
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 412 times
Been thanked: 354 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Seraphic_Seal »

Luko_b pisze: 17 maja 2024, 12:04
Seraphic_Seal pisze: 17 maja 2024, 09:15 Takie pytanko.

Jakiś czas temu dotarł do mnie mój egzemplarz, niestety gdzieś w produkcji/transporcie trochę mu się oberwało. Głównie problemy z pudełkiem + powyłamywane narożniki plastikowych insertów. Support zaproponował mi 20$ zwrotu za te "kosmetyczne uszkodzenia". Zdjęcia można zobaczyć tutaj:
https://www.dropbox.com/scl/fo/uuc9aht8 ... nnpoo&dl=0

No i zastanawiam się, gdybym chciał taką grę później sprzedać (bo pewnie to zrobię), to o ile powinienem obniżyć cenę za te uszkodzenia, z którymi grę już dostałem. Oferowana przez support rekompensata to trochę ponad 7% tego, co zapłaciłem.
Jeszcze nie rozpakowales a juz myslisz za ile taniej sprzedac bo pudelko pogniecione? Jezeli lubisz JRPG to odpal gre i ciesz sie nia. Nie ma lepszego crawlera. Serio, jezeli nie przeszkadza Ci styl (bo nie kazdemu musi sie podobac) to mechanicznie, jakosciowo, ilowciowo to jest absolutny top. Nie bedziesz jej sprzedawal :)

Rozpakuj, graj, ciesz sie tym, ze ja masz i zapomnij o wgnieceniach.
Dobra, inaczej.
Mam grę. Nie z mojej winy dostałem ją dość wyraźnie sponiewieraną. Ani jako kolekcjoner mi się to nie podoba, a gdybym kiedyś po przejściu chciałbym ją sprzedać (co najprawdopodobniej zrobię) ewidentnie będę musiał komuś dać rabat przez te uszkodzenia. Gra kosztowała niemało. Nie zamierzam kręcić jakiegoś interesu na sprzedawaniu tej gry, po prostu nie mam ochoty z nie mojej winy być stratny. Wydawca proponuje 20$. I po prostu nie mam pojęcia czy to mało, czy to dużo i pytam o opinię. W moim interesie jest dostać kwotę jak najbliższą tej, o którą potem teoretycznie sprzedając grę musiałbym obniżyć cenę standardowo używanej gry bez takich uszkodzeń. A zwrot trzeba załatwiać teraz, za pół roku jak już powiedzmy przejdę i będę chciał sprzedać przecież nie będę zgłaszał uszkodzeń.

Nie pytam tutaj o radę, czy grać czy nie. Niedawno zorganizowałem sobie miejsce, gdzie mogę takie molochy mieć rozłożone bez przerwy miesiącami i spokojnie sobie grać. Obecnie kończę inny kampanijny tytuł, po nim( być może od razu) sięgnę właśnie po Middare. Prawdopodobnie siądzie i przejdę całą, potem może pokuszę się o pozostałe 2 akty. Ale potem na 99% będę chciał je sprzedać - takie gry są dla mnie na ogół jednorazowe, w kolejce będzie milion innych gier kampanijnych, a nie czuję potrzeby trzymać na półce tego wielkiego pudła, i tak mam wiecznie problem z miejscem na gry.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12763
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3724 times
Been thanked: 3920 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: japanczyk »

Seraphic_Seal pisze: 17 maja 2024, 13:06 Nie pytam tutaj o radę, czy grać czy nie. Niedawno zorganizowałem sobie miejsce, gdzie mogę takie molochy mieć rozłożone bez przerwy miesiącami i spokojnie sobie grać. Obecnie kończę inny kampanijny tytuł, po nim( być może od razu) sięgnę właśnie po Middare. Prawdopodobnie siądzie i przejdę całą, potem może pokuszę się o pozostałe 2 akty. Ale potem na 99% będę chciał je sprzedać - takie gry są dla mnie na ogół jednorazowe, w kolejce będzie milion innych gier kampanijnych, a nie czuję potrzeby trzymać na półce tego wielkiego pudła, i tak mam wiecznie problem z miejscem na gry.
Wydaje mi sie, ze na luzie sprzedasz bezkosztowo
Jestem zaskoczony, ze na ich webshopie obecnie mozna kupic taniej niz u nas na zbiorce (ale stawiam, ze to roznica w kursie wychodzi)
Anyway - jak sie wstrzymasz pewnie skonczy im sie stock i bedzie mozna cisnac dalej
Jesli oferuja ci 20$ to de facto jest 10% znizki, bo nie licza VATu do tego
bosik111
Posty: 441
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 13 times
Been thanked: 61 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: bosik111 »

japanczyk pisze: 17 maja 2024, 15:17
Seraphic_Seal pisze: 17 maja 2024, 13:06 Nie pytam tutaj o radę, czy grać czy nie. Niedawno zorganizowałem sobie miejsce, gdzie mogę takie molochy mieć rozłożone bez przerwy miesiącami i spokojnie sobie grać. Obecnie kończę inny kampanijny tytuł, po nim( być może od razu) sięgnę właśnie po Middare. Prawdopodobnie siądzie i przejdę całą, potem może pokuszę się o pozostałe 2 akty. Ale potem na 99% będę chciał je sprzedać - takie gry są dla mnie na ogół jednorazowe, w kolejce będzie milion innych gier kampanijnych, a nie czuję potrzeby trzymać na półce tego wielkiego pudła, i tak mam wiecznie problem z miejscem na gry.
Wydaje mi sie, ze na luzie sprzedasz bezkosztowo
Jestem zaskoczony, ze na ich webshopie obecnie mozna kupic taniej niz u nas na zbiorce (ale stawiam, ze to roznica w kursie wychodzi)
Anyway - jak sie wstrzymasz pewnie skonczy im sie stock i bedzie mozna cisnac dalej
Jesli oferuja ci 20$ to de facto jest 10% znizki, bo nie licza VATu do tego
Podejrzewam że VAT + shipping zrobiły ta różnice. W sklepie wysyłka chyba taniej teraz wychodzi a VAT jest wliczony w cenę i mimo że podnieśli o 50 USD to jednak drozej okazało się taniej. No i kurs wiadomo pomaga, ale nawet biorąc pod uwagę kurs z czasu kampanii wychodzi podobnie albo taniej.
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Sixshot »

Grahf pisze: 26 maja 2023, 20:39 Jak ktoś chętny to do 31 maja otwarty jest late pledge Middary. Potem to już nie wiadomo kiedy będzie następny.
Są dostępne wszystkie 3 Akty i masa dodatków.
..ale to chyba nie dla wszystkich tylko wcześniej wspierających.. jak podaje maila to odrzuca
Grahf
Posty: 168
Rejestracja: 08 mar 2020, 10:03
Has thanked: 43 times
Been thanked: 25 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Grahf »

Mogę się mylić, ale zobacz na oficjalną stronę czy nie ma w sprzedaży bezpośredniej.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1280
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 412 times
Been thanked: 354 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Seraphic_Seal »

Ale ta gra ma próg wejścia. Milion mikro zasad i rzeczy do przypilnowania. Już myślałem, że pierwsze 3 misje udało mi się przejść bez błędów - bo spędziłem ponad 5 godzin, chyba więcej sprawdzając rzeczy w instrukcji niż nad samą grą. A teraz czytając forum na bgg, szukając wyjaśnień na kilka moich wątpliwości dotarło do mnie, że w pierwszej misji te jaskiniowe dziabągi chyba powinny próbować skakać nad przepaścią, a nie czekać bezczynnie... xD
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
MowMiStefan
Posty: 912
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: MowMiStefan »

Seraphic_Seal pisze: 10 cze 2024, 11:25 Ale ta gra ma próg wejścia. Milion mikro zasad i rzeczy do przypilnowania. Już myślałem, że pierwsze 3 misje udało mi się przejść bez błędów - bo spędziłem ponad 5 godzin, chyba więcej sprawdzając rzeczy w instrukcji niż nad samą grą. A teraz czytając forum na bgg, szukając wyjaśnień na kilka moich wątpliwości dotarło do mnie, że w pierwszej misji te jaskiniowe dziabągi chyba powinny próbować skakać nad przepaścią, a nie czekać bezczynnie... xD
A ja Ci powiem, ze jakoś mi to lżej przychodzi niż myślałem. Po tym jak dwa dni* spędziłem nad instrukcją dochodząc do 20 strony, stwierdziłem, że robię rozpoznanie bojem - i samo poszło :) Fakt, że potem jest szukania, ale jakoś początkowy Crawl i pierwszą misje Adventure przeżyłem :) Teraz przeskoczyłem na chwilę na Agemonię, ale delikatnie mnie irytuje, wiec pewnie zaraz wracam do Middary :) Nie da się jednak ukryć, że Tutorial Agemonii fajnie działa i szkoda, że czegoś podobnego w Middara nie ma.

* w sensie, że tu urwane 5 minut, tam 10, tutaj 8 podczas angielskiego juniora, tam 15 podczas jego meczu... :P
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1280
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 412 times
Been thanked: 354 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Seraphic_Seal »

Bardzo wyjątkowa przygoda.

Po pierwszych 4 scenariuszach wprowadzających, odsłuchaniu dość długiego tekstu fabularnego o zdanym idealnie egzaminie, dochodzimy do kreatora postaci jak w jakimś BG3, jak nie gorzej xD Jak już po godzinie czy tam dwóch wyszedłem z zaplanowaną drużyną, pora na kolejne hektolinie tekstu - już słuchałem nagrań dobre pół godziny, a i tak jeszcze ze dwie strony tekstu przede mną.

Na następną przygodę moja drużyna będzie prawdopodobnie wyglądać tak:

Remi: https://ibb.co/p1HfrfK
Broń... Udało się ją dorwać. Ba, z tego typu przeciwnika dwa razy dobierałem monster loot, i za pierwszym razem prawie płakałem, że nie udało się dobrać broni xD dwie turkusowe kości na tym etapie gry powinny być bardzo mocne (licząc od najsłabszych do ataków fioletowych to 4-ty poziom kostki), dodatkowo reach.

Zamysł na postać jest taki - zdolność postaci daje fajną mobilność, co w połączeniu z reach na broni ma po pierwsze dać sporą wygodę w atakowaniu, a po drugie ma zapewniać bonusy do flankowania. Skoro mobilna i dość papierowa - zdecydowanie uniki. A skoro uniki, to może warto jeszcze dorzucić kontry. Teraz tak patrzę - nie wiem czy nie wymienić tego core na dający ruch, bo nie ma w tej chwili darmowego ruchu, a darmowy atak tylko raz na planszę. Ale będę musiał ten core komuś zabrać. Ogólnie tylko ta postać posiada umiejętność, z której korzystało się w samouczku - a jakoś tak miałem potrzebę wziąć jak najwięcej innych xD

Zeke: https://ibb.co/G9grqcV
Zostają dwie lekkie bronie dwuręczne. Ma być taki dość typowy rogue - niestety w fioletowej grupie umiejętności nie było nic pod to ofensywnego. Mogłem dać mu darmowy atak z niebieskiej umiejętności, ale po pierwsze chciałem coś nowego, a po drugie byłaby to druga postać w niebieskiej grupie. Broń z backstabem, żeby korzystać z planu na remi. Dużo mobilności, jakieś bonusy do dodge, chociaż niewiele opcji na wykorzystanie ich.

Rook: https://ibb.co/VBfxJcg
Oj tu mam potężne wątpliwości. W założeniu - góra mięsa z młotem dwuręcznym, taki Reinhard z Overwatcha, z lekką odchyłkę w stronę paladynów z wc3. Na tym etapie ten skórzany pancerz wydaje mi się ciekawszy niż metalowa puszka. Zdolność leczenia, którą miał w samouczku była mocna - 12 życia bez praktycznie kosztów akcji to dobra rzecz. Z tym pasywnym leczeniem być może robię duży błąd, najwyżej później coś zmienię.

Nightingale: https://ibb.co/178d4W3
Przez chwilę zastanawiałem się, czy nie zrobić z niej mixa castera i strzelca, ostatecznie padło na 100% castera. Na chwile obecną ma przede wszystkim nakładać truciznę na dużym zasięgu. Muszę tylko sobie jeszcze doczytać, czy stackują się bonusy do zasięgu SOI i czy mogę te obie różdżki jednocześnie mieć wyposażone.

Miałem nadzieję jeszcze sprzedać relic z monster loota i kupić kilka ulepszeń broni czy coś, ale i tak zakupy skończyłem z niesamowitymi 6 sztukami złota xD
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
gogovsky
Posty: 2518
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 524 times
Been thanked: 592 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: gogovsky »

U nas zeke build na 2 kusze, fioletowe skille
Rook na młoty/ lub tarcze z utility jak font itd.
U nas Remi grała.moja żona topór dwuręczny i ork bić :D ja grałem Nightgale caster/summoner
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5809
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1674 times
Been thanked: 1846 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Mr_Fisq »

Nagranie od Trybu Solo - prezentacja gry i pierwsze wrażenia:
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Great Battles of Alexander, Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5809
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1674 times
Been thanked: 1846 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Mr_Fisq »

Wersja 1.2 ma już wbudowany oficjalny tryb z na dwie osoby - dwójkę bohaterów?
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Great Battles of Alexander, Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
bosik111
Posty: 441
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 13 times
Been thanked: 61 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: bosik111 »

Mr_Fisq pisze: 05 sie 2024, 14:39 Wersja 1.2 ma już wbudowany oficjalny tryb z na dwie osoby - dwójkę bohaterów?
Zawsze miała, tylko że nie balansowali całości gry pod to. Da się grać, ale middare nie była nigdy projektowana pod solo, wiec doświadczenie może nie być optymalne.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5809
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1674 times
Been thanked: 1846 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Mr_Fisq »

Dzięki, byłem przekonany, że w 1.0 były to raczej pomocnicze PDF'y.
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Great Battles of Alexander, Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
bosik111
Posty: 441
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 13 times
Been thanked: 61 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: bosik111 »

Mr_Fisq pisze: 05 sie 2024, 16:45 Dzięki, byłem przekonany, że w 1.0 były to raczej pomocnicze PDF'y.
Tak, z tego co pamiętam to te materiały do gry na dwóch były dodawane do pierwszego promo pack na KS. Teraz też są dostępne w sklepie, ale z tego co się orientuję to pdf wystarczą do gry.
Luko_b
Posty: 258
Rejestracja: 19 sty 2020, 10:14
Has thanked: 239 times
Been thanked: 93 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Luko_b »

W dodatku Middara dziala na 2 graczy bajecznie. Jedyny minus to masz 2 buildy zamiast 4 i 2 figurki na mapie zamiast 4.
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 585
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 151 times
Been thanked: 372 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Poochacz »

Dziś zagrałem pierwszy scenariusz... no i głupio się przyznać ale jedna postać dostała nokdaun. Pierwsze starcie poszło łatwo. Drugie - spawn wrogów, tasowanie inicjatywy no i wyszło że od razu ich kolej. Pierwszy atakuje z dystansu: z kości 14 - 4 dmg weszło i jeszcze 3 z symboli, potem poprawka atakiem wręcz i już 2/3 życia nie ma. Drugi stwór się aktywuje i po ptokach. Przy aktywacji całej grupy wrogów można solidnie oberwać jeśli jedna postać staje się wspólnym celem.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1280
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 412 times
Been thanked: 354 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Seraphic_Seal »

Poochacz pisze: 23 paź 2024, 22:29 Dziś zagrałem pierwszy scenariusz... no i głupio się przyznać ale jedna postać dostała nokdaun. Pierwsze starcie poszło łatwo. Drugie - spawn wrogów, tasowanie inicjatywy no i wyszło że od razu ich kolej. Pierwszy atakuje z dystansu: z kości 14 - 4 dmg weszło i jeszcze 3 z symboli, potem poprawka atakiem wręcz i już 2/3 życia nie ma. Drugi stwór się aktywuje i po ptokach. Przy aktywacji całej grupy wrogów można solidnie oberwać jeśli jedna postać staje się wspólnym celem.
To jest gra z mnóstwem rzutów kostkami. Jak będziesz mieć pecha to choćby góry nie powiem co robiły to się nie uda zawsze wyjść cało xD
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
gogovsky
Posty: 2518
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 524 times
Been thanked: 592 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: gogovsky »

Opcji mitygacji jest bardzo dużo.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1280
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 412 times
Been thanked: 354 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: Seraphic_Seal »

gogovsky pisze: 24 paź 2024, 08:37 Opcji mitygacji jest bardzo dużo.
Mówimy tu o pierwszych misjach. Przynajmniej na tym etapie opcje mitygacji, jeśli w ogóle jakieś mamy dostępne, to przerzut - jak masz pecha to rzucisz jeszcze gorzej niż było
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
grik81
Posty: 117
Rejestracja: 21 lis 2023, 10:22
Has thanked: 45 times
Been thanked: 61 times

Re: Middara: Unintentional Malum (C. Helme, B. Lundberg, B. Moncur, I. Tate)

Post autor: grik81 »

Poochacz pisze: 23 paź 2024, 22:29 Dziś zagrałem pierwszy scenariusz... no i głupio się przyznać ale jedna postać dostała nokdaun. Pierwsze starcie poszło łatwo. Drugie - spawn wrogów, tasowanie inicjatywy no i wyszło że od razu ich kolej. Pierwszy atakuje z dystansu: z kości 14 - 4 dmg weszło i jeszcze 3 z symboli, potem poprawka atakiem wręcz i już 2/3 życia nie ma. Drugi stwór się aktywuje i po ptokach. Przy aktywacji całej grupy wrogów można solidnie oberwać jeśli jedna postać staje się wspólnym celem.
Generalnie nastaw się, że czasem mocno oberwiesz. Tam jest sporo losowości - rzuty kośćmi, losowa inicjatywa. Do tego czasem jak już wydaje Ci się, że opanowałeś sytuację, może nastąpić niespodziewany spawn wrogów z lootu lub totemów itp.

Middara jest raczej trudną grą. Ja czasem spędzam więcej czasu planując kolejne ruchy niż rzeczywiście gram. To nie jest prosty crawler typu Zombicide, ale za to ta gra daje masę satysfakcji.

I co do zasady knockdown postaci w walce nie jest tutaj czymś strasznym (nastaw się, że może to być częstsze niż w innych grach) - wystarczy, że przeżyje jeden bohater i wygrywasz (chyba, że zasady scenariusza mówią inaczej).

Moje rady to:
- starannie planuj swoje ruchy, uwzględniając nawet fakt, że w kolejnej rundzie możesz mieć pecha w losowaniu inicjatywy (nie przygotujesz się na to w 100% ale staraj się zostawiać na taką okoliczność jakieś luźne AP lub niewykorzystane dodge z przedmiotów - generalnie staraj się, żeby postaci słabiej opancerzone miały przynajmniej 2x dodge)
- zainwestuj w umiejętności typu buff - chyba najlepszą na start jest Intervention (to ze szkoły umiejętności, którą posiada Rook)- dzięki niej można przerzucać rzuty kośćmi - wierz mi, że to dużo większy power niż jakikolwiek czar ofensywny,
- dobrym pomysłem jest też zainwestowanie w umiejętności szkoły krwi - nie pamiętam nazw ale jedna powoduje paraliż, a druga zatrucie - paraliż wyłącza wroga na jedną turę, a zatrucie powoduje stałe obrażenia co rundę - i taka trucizna jest najlepsza na opancerzonych wrogów (Earth Loas)
- na mocnych ale nieopancerzonych wrogów używaj rzucanych noży lub broni (one zawsze trafiają) - np takie Water Loas mają cechę, która nie pozwala używać symboli w ataku, a Gevaudan kontratakuje i unika ataków - najlepiej zabijać ich po kolei, zmiękczając wcześniej bronią miotaną,
- korzystaj z możliwości jakie daje flankowanie
- jeśli będziesz miał broń z push zawsze możesz zepchnąć przeciwnika w przepaść,
- teoretycznie nie musisz najczęściej pokonać wszystkich, chociaż pamiętaj, że pokonany wróg to więcej kasy,

Ogólna rada to starannie wydawaj kasę i jak się uda zbieraj jej jak najwięcej na moment zmiany poziomu starć (np z mundane na common). W tym momencie wrogowie też zaczynają być wyższego poziomu i to jest zmiana skokowa. Dobrze wtedy kupić sobie lepszy sprzęt. I zawsze będzie tej kasy za mało żeby kupić wszystko.
Do tego bardzo ważne są buildy postaci - w sensie nie musisz siedzieć tutaj i obliczać niewiadomoco ale dobrze jest ustalić sobie kto jest od czego i trzymać się tego. Na przykład Rook będzie dobrym tankiem (wtedy bardziej istotny dla niego będzie pancerz plus jakieś elementy dające dodge). Zeke może być łotrzykiem, który zachodzi wroga z tyłu i atakuje z bonusami (wtedy ważne są bronie, które będą miały bonusy z ciosu od tyłu). Romi potrafi latać więc tutaj może idealnie współgrać z Zekiem (jak dasz jej broń dwuręczną i odpowiednie umiejętności będzie mogła nieźle przywalić). A Nightingale może się specjalizować w czarach. To oczywiście przykłady, widziałem też inne buildy.

Wejdź też na Discorda Middary - tam jest dużo pomocnych osób i można wyszukiwać czy ktoś nie miał podobnych problemów czy zapytań co Ty.

Edit.
I oczywiście, tak jak pisze kolega wyżej. Na pierwszych misjach nie poszalejesz. Musisz dobrze wykorzystać to co masz i zagrać strategicznie, szczególnie zwracając uwagę na inicjatywę (w pierwszych misjach za bardzo nie będziesz miał możliwości przerzutów z tego co pamiętam, bo od tego są odpowiednie umiejętności lub consumables). Czytaj też podpowiedzi jakie daje Ci księga kampanii, bo pierwsze misje to w sumie taki tutorial.
ODPOWIEDZ