Witam!
Kilka ciekawych zasad które wprowadziłem do gry Wojna Nemo.
Część autorskich oraz rozbudowany przeze mnie Generator Nautiliusa z BGG.
Przetestowane przez kilka osób.
30.11.24 wersja 01 by JohnnyW85
Dziennik zmian
01 - Publikacja
Losowanie Motywu
Rzuć kością D6:
1- Wojna!
2- Nauka
3- Eksploracja
4- Antyimperializm
5- Przygoda
6- Humanista
Szczęście!
Testy wymienione poniżej których naturalny wynik rzutu wynosi 12 (6,6) zawsze kończy się sukcesem z bonusem.
- Poszukiwania, 3 skarby, +1 akcji
- Odpoczynek, 3 punkty załogi, +1 akcji
- Naprawa, 3 punkty kadłuba, +1 akcji
- Modernizacja, ulepszenie za 2 żetony złomu mniej, +1 akcji
- Podżeganie, - 3 Niesławy, +1akcji
- Atak statku wojennego.
+3 do rzutu ataku dla Nautilus, +1akcji
- Nautilus atakuje statek wojenny.
Otrzymujesz 1 dodatkowy żeton skarbu jeżeli zatopiłeś atakowany statek, +1akcji
Modernizacja
Możesz użyć akcji Modernizacja, żeby zamiast zdobyć ulepszenie, naprawić Torpedy Parowe albo Wytwornicę Mgły jeżeli test zakończył się sukcesem.
Powstania
Każda kostka powstania obniża Wartość Ataku wszystkich statków wojennych o 1 na oceanie na którym się znajduje.
Generator Nautilusa
Kość D6 reprezentuje poziom przeciążenia generatora.
Zaczynasz grę na poziomie 4 przeciążenia generatora.
Za każdym razem kiedy zaczynasz rundę z 4 lub 5 punktami akcji zwiększ poziom przeciążenia generatora o 1 za 4 akcje oraz o 2 za 5 akcji.
Za każdym razem kiedy zaczynasz rundę z 3 punktami akcji poziom przeciążenia generatora pozostaje bez zmian.
Za każdym razem kiedy zaczynasz rundę z 1 lub 2 punktami akcji zmniejsz poziom przeciążenia generatora o 1 za 2 akcje oraz o 2 za 1 akcje.
Za każdym razem kiedy zaczynasz rundę spokoju zmniejsz poziom przeciążenia generatora o 2.
- Kiedy poziom przeciążenia generatora miałby osiągnąć 7 tracisz 1 akcję, jeśli 8 to 2 akcje.
- Kiedy poziom przeciążenia generatora miałby osiągnąć 0 zyskujesz 1 akcje jeśli miałby osiągnąć poziom -1 to 2 akcje.
Następnie w obu przypadkach poziom przeciążenia generatora wraca na poziom 4.
Ilość akcji -> Przeciążenie generatora
5 -> +2,
4 -> +1,
3 -> 0,
2 -> -1,
1 & DUBLET -> -2
Manewr awaryjny!
Podczas akcji Ruchu możesz zwiększyć poziom przeciążenia generatora dowolną ilość razy i poruszyć się jeden obszar więcej za każdy jeden zwiekszony poziom przeciążenia.
Przeciążenie generatora nie może w tym przypadku przekroczyć poziomu 6.
Pogoda<BETA, NIE TESTOWANE>
W fazie rozmieszczenia wykonaj dwa rzuty kością D6.
Pierwszy rzut określa numer oceanu głównego na którym wystąpi efekt pogodowy. Oraz na wszystkich sasiadujacych (tylko niebieskie połączenia na potrzeby ruchu) oceanach pośrednich.
Drugi rzut określa efekt pogodowy jaki wystąpi na danych oceanach na czas jednej tury.
1. Piękna pogoda!
Umieść jeden klejnot dostępnego skarbu na dowolnym obszarze objetym efektem pogodowym jeśli to możliwe.
Usuń wszystkie znaczniki pogodowe jeżeli jakieś są.
2 - 3. Pogoda bez zmian (np. jeśli był sztorm, nadal pozostaje sztorm etc.)
4. SZTORM
-1 do Wartości Ataku statku wojennego.
5. SILNY SZTORM
-2 do Wartości Ataku statku wojennego.
-1 do wszystkich testów oprócz testów Walki
6. HURAGAN!
-2 do Wartości Ataku statku wojennego.
-1 do wszystkich testów oprócz testów Walki
Jeden statek z dowolnego obszaru objętego efektem pogodowym zostaje zniszczony.
Priorytet zniszczenia statków:
1. Ukryty statek
2. Inny niż wojenny
3. Wojenny nie pancerny
4. Wojenny pancerny