Agemonia (Max Wikstrom)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 1103
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 729 times
Been thanked: 707 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: Irr3versible »

Zaznaczam, że jeszcze nie grałem (nadal maluję).
Ale warto zaznaczyć, że kampania składa się z 25-30 scenariuszy, a sama gra oferuję łącznie 38 scenariuszy. Jak to zwykle bywa nie zobaczymy wszystkiego za pierwszym przejściem.
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 615
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 45 times
Been thanked: 13 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: miras23 »

Irr3versible pisze: 18 cze 2024, 10:39 Zaznaczam, że jeszcze nie grałem (nadal maluję).
Ale warto zaznaczyć, że kampania składa się z 25-30 scenariuszy, a sama gra oferuję łącznie 38 scenariuszy. Jak to zwykle bywa nie zobaczymy wszystkiego za pierwszym przejściem.
O to mniej więcej mi chodziło.
MowMiStefan
Posty: 913
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: MowMiStefan »

miras23 pisze: 18 cze 2024, 10:46
Irr3versible pisze: 18 cze 2024, 10:39 Zaznaczam, że jeszcze nie grałem (nadal maluję).
Ale warto zaznaczyć, że kampania składa się z 25-30 scenariuszy, a sama gra oferuję łącznie 38 scenariuszy. Jak to zwykle bywa nie zobaczymy wszystkiego za pierwszym przejściem.
O to mniej więcej mi chodziło.
No ja tam nie wiem ile nie zobaczymy. Na razie (level 2) jest zasadniczo liniowa. Moze nie wszystkie karty odkrywam, ale zasadniczo nie widze nic specjalnie nowego w opcji kolejnego przejscia.
No chyba, ze mowimy o innych postaciach i ich historiach, ktore mimo wszystko wydają mi się mieć dość powierzchowny charakter - ale moze to się dalej zmienia.

Tak jak pisałem - nie jestem Agemonią zachwycony.
Zachwycony jestem od kiedy pamiętam Descent'em 2nd ed. Zachwycony jestem po dwóch encounterach Middary. Podoba mi sie Oathsworn po 1 rozdziale.
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 1103
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 729 times
Been thanked: 707 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: Irr3versible »

MowMiStefan pisze: 18 cze 2024, 11:00 No ja tam nie wiem ile nie zobaczymy. Na razie (level 2) jest zasadniczo liniowa. Moze nie wszystkie karty odkrywam, ale zasadniczo nie widze nic specjalnie nowego w opcji kolejnego przejscia.
Dlatego ja się odnoszę do tego co jest potwierdzone, przez twórców i graczy.

Poniższe ze strony twórców (home page i rules):
CAMPAIGN OVERVIEW
The Agemonia campaign consists of around 25 to 30 scenarios in the rich and ever changing world of Agemonia.
As you play the campaign your Heroes will gain levels, providing them with new actions and new abilities, make friends (or enemies) of the various powerful factions within the game, and encounter various challenges to overcome.
38 scenarios with a blend of exploration, discovery, and fighting for your life!
a recenzje (po pełnej grze) mówią wprost:
"It feels like only a very minor spoiler to say that you won’t see all of the scenarios in a single runthrough of a campaign – choices and consequences, after all – which is something to factor in to replayability discussions, for those who see themselves replaying a game of this length."

A dla mnie najważniejsze są takie komentarze (i te się często powtarzają):
"Scenario variability is key to the game overall. Each scenario felt different – this isn’t the kind of campaign game that is kill all enemies, win, repeat. Each scenario felt fun and fresh, and did a great job at keeping the game from feeling stale over the length of the campaign. It was clear that a lot of thought went into the design of each scenario – and into the progression of the campaign overall."

Naturalnie są gusta i gusta, więc powyższe wciąż nie oznacza że gra w całości się obroni :) Dla mnie to były wystarczające informację by zacząć malować ;)
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1332
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 574 times
Been thanked: 430 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: Propi »

Różnorodność scenariuszy, ilość bohaterów i możliwości ich rozwoju (skille, klasy, itemy, strategie), no i przede wszystkim mnogość points of interest na każdej mapie - nie wszystkie daje się zawsze odkryć w ramach jednej partii.

Myślę, że można spokojnie zrobić grę dwa razy, ale dobrze byłoby zmieniać choć część ekipy, żeby eksperymentować z innymi postaciami i innymi interakcjami między nimi.
MowMiStefan
Posty: 913
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: MowMiStefan »

Dlatego właśnie zachwyca mnie Decent - tam nawet ten sam scenariusz grany z innymi przeciwnikami i innymi bohaterami gra się inaczej. Nie mówiąc już o grze vs Mroczny Władca lub w wariancie RtL.

Co nie zmienia faktu, ze Agemonia jest interesująca - na razie konsekwentnie przechodzę kolejne scenariusze i dobrze się przy tym bawię. Ale.. w GH też się dobrze bawiłem na początku i nigdy nie skończyłem kampanii.
Awatar użytkownika
Kniaziu
Posty: 297
Rejestracja: 10 sie 2021, 16:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 32 times
Been thanked: 58 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: Kniaziu »

Propi pisze: 18 cze 2024, 11:39 Różnorodność scenariuszy, ilość bohaterów i możliwości ich rozwoju (skille, klasy, itemy, strategie), no i przede wszystkim mnogość points of interest na każdej mapie - nie wszystkie daje się zawsze odkryć w ramach jednej partii.
My jesteśmy gdzieś w połowie (zaraz 4 level) i mam trochę inne odczucie. Prawie wszystko udaje nam się odkryć za pierwszym razem, a jak coś pomijamy to zwykle jakiś grzyb czy kwiatek, nic ciekawego. Scenariusze są dość różnorodne i to plus, ale w swojej turze i tak zwykle robi się to samo. Jak nic się nie zmieni to kampania na jeden raz i odsprzedanie, ale wciąż daje dobrą zabawę w trakcie.
MowMiStefan pisze: 18 cze 2024, 11:54 Co nie zmienia faktu, ze Agemonia jest interesująca - na razie konsekwentnie przechodzę kolejne scenariusze i dobrze się przy tym bawię. Ale.. w GH też się dobrze bawiłem na początku i nigdy nie skończyłem kampanii.
Rozwój w GH jest znacznie ciekawszy (chociaż mniej fabularny), ale za to Agemonia ma znacznie krótszą i przystępniejszą kampanię, więc powinno się udać :)
sadza
Posty: 40
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:33
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: sadza »

Ma być wydana polska wersja. jednak fake news
Ostatnio zmieniony 30 gru 2024, 21:49 przez sadza, łącznie zmieniany 2 razy.
MowMiStefan
Posty: 913
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: MowMiStefan »

sadza pisze: 26 gru 2024, 15:41 Ma być wydana polska wersja tłumaczenie w toku ;)
zrodlo?
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 563
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 272 times
Been thanked: 277 times

Re: Agemonia (Max Wikstrom)

Post autor: wrojka »

sadza pisze: 26 gru 2024, 15:41 Ma być wydana polska wersja tłumaczenie w toku ;)
Trochę nie chce mi się wierzyć. Tam jest masa tekstu i jeszcze apka z narracją. Jak kolega w poście wyżej, prosiłbym o źródło takich newsów :mrgreen:
ODPOWIEDZ