Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 635
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 142 times
Been thanked: 477 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Gribbler »

Miałem dzisiaj okazję zasiąść po raz pierwszy do tej gry (gram solo na 2 postacie - łucznik i najemniczka), więc kilka słów o wrażeniach.

Gra się bardzo szybko i przyjemnie, zasady prościutkie. Jak siadłem, to za jednym podejściem skończyłem cały Akt 1. Nawet się nie zorientowałem, że mi 7h mineło. Walki są dynamiczne i szybkie. Aplikacja w ogóle mi nie przeszkadza, jest jej w sam raz, bo upraszcza zarządzanie grą: w scenie walki pokazuje jak ułożyć mapę, generuje i losuje reakcje wrogów/bossa, zmienia kolejności, dodaje fabularne momenty. Fajna sprawa. No i poza walką prowadzi opowieść, w której dokonujemy czasem wyborów. Gra bardzo przypomina mi Descenta 2ed, tylko że z o wiele większym naciskiem na fabułę, no i jest co-opem. Misje są zróźnicowane, nie polegają tylko na nawalance: a to trzeba kogoś dogonić, coś odebrać, a to coś przenieść z A do B. Do tego są jeszcze sidequesty, które możemy robić lub nie (wymagają żetonów czasu). A Akcie 1 zrobiłem dwa i byly kopletnie różne.

Podobnie jak u przedmówców miałem około 10 żetonów, które nie były sklejone i się rozpadły. Nie chciało mi się bawić w reklamacje, skleiłem je klejem do papieru i już. Pięć minut roboty. (Nie usprawiedliwiam Galakty oczywiście, pod reklamacje to jak najbardziej podchodzi). Swoją drogą bardzo fanie, że wrogowie są żetonami, a nie plastikowymi figurkami. Dzięki temu mapa jest bardzo czytelna, od razu widać, kto jaką ma inicjatywę, czy ma zdolność, można kłaść na nich znaczniki zbroi/obrażeń i nie poniewierają się kosteczki po planszy.

W Akcie 1 kupiłem umiejętności łącznie za jakieś 12-13 złota. Przedmiotów nie kupowałem u kowala wcale, czyściłem prawie wszystkie skrzynie i szedłem trochę na Rambo, a że pod koniec trochę jeszcze pudeł mi wskakiwało z kostek, to skończyło się bęckami (jako pierwsze umiejki polecam jednak kupić takie, które zamieniają pudła na cokolwiek innego, z czego zawsze coś tam da się sklecić, nie marnujemy kostki). Końcowego bossa z Aktu 1 ubiłem, ale obie postacie mi padły inie dotarły do wyjścia, więc zaliczyłem faila. W efekcie na start Aktu 2 nie mam już w ogóle złota, jedzenia i eliksirów, bo musiałem je postawić na nogi.

I tak trochę goły, ale wesoły mam wielką ochotę grać dalej. Bardzo mnie ta gra pozytywnie zaskoczyła. Powiew świeżego powietrza. Przyjemna gra przygodowa o bardzo łatwych zasadach. Ale czy taka rodzinna do gry z dzieciaczkami, to nie wiem. Trochę się tam w historyjce jednak gardeł podżyna i krew tryska gęsto :D
virnik
Posty: 78
Rejestracja: 22 cze 2017, 13:50
Has thanked: 31 times
Been thanked: 2 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: virnik »

Włożyłem wszystko z dodatku do pudełka podstawki, a teraz potrzebuje to rozdzielić.

Ma ktoś możliwość wypisania mi numerów kart? Nie ma ich w spisie komponentów.
Ewentualnie zdjęcie pozostałych komponentów, bo żetony i kafle mapy też nie są opisane.

Dzięki.
opulentus
Posty: 586
Rejestracja: 11 wrz 2016, 15:55
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 116 times
Been thanked: 44 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: opulentus »

Dodatek:
227 - 1 szt.
500-515 - 16 szt.
516-528 - 13 szt.
529 - 2 szt.
530-540 - 11 szt.
541-571 - 31 szt.
sputnik
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2023, 21:25
Has thanked: 15 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: sputnik »

Lepiej na dwóch czy na trzech graczy chodzi? Nie wiem czy grać tylko z żoną czy jeszcze syna dokoptować do kampani :D
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: bartekb8 »

Dziwna sprawa z tą numeracją kart i dublami z dodatku, mało to intuicyjne i wygląda jak błąd przy pakowaniu. Mam też pytanie o inny element gry: w spisie komponentów z dodatku znajduje się "1 karta bossa". Żeton bossa jest w wyprasce, ale może mnie ktoś uświadomić jak wygląda ta karta?

PS. Ja też nie mam znaczników zdrowia i energii.
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 201
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Gun3R »

bartekb8 pisze: 01 sty 2025, 14:48 Dziwna sprawa z tą numeracją kart i dublami z dodatku, mało to intuicyjne i wygląda jak błąd przy pakowaniu. Mam też pytanie o inny element gry: w spisie komponentów z dodatku znajduje się "1 karta bossa". Żeton bossa jest w wyprasce, ale może mnie ktoś uświadomić jak wygląda ta karta?

PS. Ja też nie mam znaczników zdrowia i energii.
karty bossów są w kopercie, więc pewnie w dodatku jest też jeden boss do pokoniania. Na każdej karcie jest napisana specjalna mechanika danego bossa
Hobbystyczny modelarz i drukarz 3D. Tutaj buduję swoją markę ;)
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: bartekb8 »

A, rozumiem. Nie otwierałem jeszcze kopert, więc nie wiedziałem o tym. W sumie lepiej jakby w spisie napisali po prostu "1 koperta z zawartością", a tak już na początku instrukcji zamieścili mały spojler. Dzięki za odpowiedź! Teraz przynajmniej wiem, że oprócz znaczników niczego innego nie powinno brakować.
sasquach
Posty: 1998
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1035 times
Been thanked: 661 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: sasquach »

sputnik pisze: 01 sty 2025, 13:14 Lepiej na dwóch czy na trzech graczy chodzi? Nie wiem czy grać tylko z żoną czy jeszcze syna dokoptować do kampani :D
Na 3 osoby wygląda na to, że jest trudniej, choć miałem porównanie tylko w ramach części pierwszego aktu i graliśmy innymi postaciami. Na 2 osoby masz dodatkowe przedmioty i zdolności na początek oraz prawie wszyscy wrogowie mają 1HP w pierwszych walkach. Na 3 osoby startujemy tylko z początkowymi zdolnościami, a większość wrogów ma 2HP.

A tak poza tym to różnic brak.
sputnik
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2023, 21:25
Has thanked: 15 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: sputnik »

sasquach pisze: 01 sty 2025, 21:35 Na 3 osoby wygląda na to, że jest trudniej, choć miałem porównanie tylko w ramach części pierwszego aktu i graliśmy innymi postaciami. Na 2 osoby masz dodatkowe przedmioty i zdolności na początek oraz prawie wszyscy wrogowie mają 1HP w pierwszych walkach. Na 3 osoby startujemy tylko z początkowymi zdolnościami, a większość wrogów ma 2HP.

A tak poza tym to różnic brak.
W takim razie spróbujemy we trójkę rozegrać pierwszą kampanię i zobaczymy jak wyjdzie :roll:
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Kurzynsky »

sputnik pisze: 01 sty 2025, 13:14 Lepiej na dwóch czy na trzech graczy chodzi? Nie wiem czy grać tylko z żoną czy jeszcze syna dokoptować do kampani :D
Hej..
Ja grałem na 4os.. przeszliśmy połowę pierwszego scenariusza i grało się ok.. na początku nie ma żadnych dodatkowych przedmiotów, a wrogowie mają od 2-3 np.. zastanawia mnie zasadność gry z zasłonkami. W teorii wyniki kości nie są jawne ale w praktyce je zdejmowaliśmy bo instrukcja namawia do wspólnego ustalania strategii. Jak ją można ustawić jak nie można mówić co mamy na kościach? To jakaś durnota:) próbowaliśmy rozmawiać ogólnikami typu..”powinienem iść przodem bo mogę zdjąć tych 2 łuczników” ale w praktyce i tak wszyscy się domyślali co jest na kostkach.wg mnie to trochę zrobione na siłę. ;/ ogólnie gra mi się bardzo podoba, ale moim wspolgraczom średnio przypadła do gustu.
Zbaviec
Posty: 80
Rejestracja: 09 wrz 2020, 07:40
Has thanked: 48 times
Been thanked: 23 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Zbaviec »

A może chodzi o zbudowanie klimatu tj..ide tutaj i tutaj, zaatakuje go, zdejmę go, a nie mam 2 pudła jednego buta i jeden mieczyk. 😁
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 635
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 142 times
Been thanked: 477 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Gribbler »

Pytanko o kartę pierwszego bossa. Na jednej stronie jest wersja dla 2 graczy, a na drugiej dla 3 i 4. Tylko że są identyczne. Tak powinno być czy to jakiś błąd w druku?
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: bartekb8 »

Zbaviec pisze: 02 sty 2025, 15:18 A może chodzi o zbudowanie klimatu tj..ide tutaj i tutaj, zaatakuje go, zdejmę go, a nie mam 2 pudła jednego buta i jeden mieczyk. 😁
Chodzi o problem z graczami alfa, decydującymi za wszystkich, co mają robić. A także o prędkość rozgrywek, bo można długo rozkminiać i optymalizować swoje decyzje przed wykonaniem właściwych akcji jeśli każdy ma wgląd we wszystkie kości graczy. My gramy otwarcie, sugerując sobie nawzajem różne rozwiązania ale bez podejmowania decyzji za drugą osobę, wykonującą właśnie swoją turę. Tak jest przyjemniej i bardziej kooperacyjnie niż przy grze z zasłonkami, a przynajmniej tak mi się wydaje.

Też mam pytanie, o Dywersję Łotrzycy. Czy karta mówi: wydaj żeton ukrycia i dowolną kość (ale nie pudło), żeby oszołomić 1 sługusa w twojej strefie?
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Kurzynsky »

bartekb8 pisze: 06 sty 2025, 13:02
Zbaviec pisze: 02 sty 2025, 15:18 A może chodzi o zbudowanie klimatu tj..ide tutaj i tutaj, zaatakuje go, zdejmę go, a nie mam 2 pudła jednego buta i jeden mieczyk. 😁
Chodzi o problem z graczami alfa, decydującymi za wszystkich, co mają robić. A także o prędkość rozgrywek, bo można długo rozkminiać i optymalizować swoje decyzje przed wykonaniem właściwych akcji…”
Takie to trochę na siłę dyktowanie „co będzie dla Ciebie najlepsze”:) co komu do tego czy będę grę przechodził w 10 czy 1000 h? :) a jak ktoś ma tendencję do bycia alfom to i te zasłonki nie pomogą :)
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Kurzynsky »

W jednej misji gra kazała, rozłożyć 7 sługusów jednego typu, a żetonów jest 5.. co wtedy ?;) wyłożyłem jakieś zamienniki ale,dublowały się cyferki :/
sasquach
Posty: 1998
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1035 times
Been thanked: 661 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: sasquach »

A masz screenshot z tej misji? Albo brakuje Ci jakiś żetonów, albo błąd w appce, albo źle spojrzałeś.
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: bartekb8 »

Kurzynsky pisze: 07 sty 2025, 00:59
bartekb8 pisze: 06 sty 2025, 13:02
Zbaviec pisze: 02 sty 2025, 15:18 A może chodzi o zbudowanie klimatu tj..ide tutaj i tutaj, zaatakuje go, zdejmę go, a nie mam 2 pudła jednego buta i jeden mieczyk. 😁
Chodzi o problem z graczami alfa, decydującymi za wszystkich, co mają robić. A także o prędkość rozgrywek, bo można długo rozkminiać i optymalizować swoje decyzje przed wykonaniem właściwych akcji…”
Takie to trochę na siłę dyktowanie „co będzie dla Ciebie najlepsze”:) co komu do tego czy będę grę przechodził w 10 czy 1000 h? :) a jak ktoś ma tendencję do bycia alfom to i te zasłonki nie pomogą :)
No trochę to sztuczne. Myślę, że chcieli w ten sposób przyspieszyć rozgrywkę bo taka była idea tego projektu: przystępne reguły i szybkie potyczki. Na szczęście nieużywanie zasłonek nie psuje gry w naszym przypadku. Wiem tylko że fani optymalizacji mogą się tu poczuć jak ryby w wodzie.
Mrretroboy
Posty: 9
Rejestracja: 15 kwie 2022, 18:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Mrretroboy »

Witam

Przed świętami pisałem do wydawcy o braki w dodatku, jak się okazało kumpel ma braki w dodatku (brak kostek życia i energii) tak jak i u mnie ale podczas gry zauważył że ma za mało kostek życia i energii z podstawki. Jak to jest u Was? Ja rozłożyłem wszystko zgodnie z instrukcją (podstawka) i miałem transparentne kostki do każdej postaci żeby umieścić w ich schowkach plus zostało mi dwie energii i dwie życia. Kumpel ma tylko te transparentne do dwóch postaci. Jak to w końcu jest? Macie podobne braki? (W dodatku brakowało jeszcze jednego żetonu ale ten zeskanowalem i dodrukowałem sobie sam)
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 1094
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 721 times
Been thanked: 677 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Irr3versible »

Odebrałem w sobotę, wczoraj dopiero segregowałem.
Kostek w podstawce na tyle, że 5 energii zostaje jako zapas (rozwój postaci?) ale życie w całości rozdysponowane pomiędzy bohaterów. Na zdjęciu poglądowym wyglądało podobnie.
Nie pamiętam czy z dodatku zostały jakieś kostki energii, na pewno nic z życia - braków przed grą nie miałem żadnych.
Zakładam, że ekwipunek / rozwój bohatera nie wpływa na ilość punktów życia. Ale tu niech grające osoby się wypowiedzą.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3996
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1360 times
Been thanked: 2857 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Ardel12 »

Irr3versible pisze: 07 sty 2025, 11:43 Zakładam, że ekwipunek / rozwój bohatera nie wpływa na ilość punktów życia. Ale tu niech grające osoby się wypowiedzą.
Nie wpadła mi w oczy karta by zwiększyć HP. Przedmioty dają armor, ale to czarne kosteczki i tych powinno starczyć.
bartekb8 pisze: 07 sty 2025, 07:42 No trochę to sztuczne. Myślę, że chcieli w ten sposób przyspieszyć rozgrywkę bo taka była idea tego projektu: przystępne reguły i szybkie potyczki. Na szczęście nieużywanie zasłonek nie psuje gry w naszym przypadku. Wiem tylko że fani optymalizacji mogą się tu poczuć jak ryby w wodzie.
Eliminacja gracza alfa pewnie była głównym ich powodem i brak wyliczania co do joty co kto zrobi, by właśnie nie optymalizować. Grając solo ich nie ma(no bo jak) i wtedy ciężko nie robić optymalizacji, dla mnie to plus i jak na 2 graczy po 1 postaci pewnie spoko, tak na większą to mogłoby być już po prostu upierdliwe takie wyliczanie kto co kiedy zrobi. W sumie coop podchodzą do tematu gracza alfa różnie. Niektóre np. nawalają tyle opcji, umiejek i zagrań, że nie da się tego sensownie samemu obliczyć(Spirit Island, Middara), niektóre mają tajne informacje jak karty(GH - tutaj można było ogólnie mówić co się zrobi i jak szybkim się będzie), a reszta ma to w d(choćby Ghost Stories). Jak nie ma się gracza Alfa, to spokojnie zasłonki do wywalenia.
sasquach
Posty: 1998
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1035 times
Been thanked: 661 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: sasquach »

Tylko trzeba pamiętać, że po zrezygnowaniu z zasłonek gra może się okazać zbyt łatwa. Dlatego solo, które nie ma ukrytych informacji, ma podbity poziom trudności.
Panczok
Posty: 3
Rejestracja: 06 wrz 2021, 22:14
Been thanked: 1 time

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Panczok »

Dzień dobry,
Zakupiłem Fateforge ale niestety mam dwa kartony o numerze 10 a nie mam kartonu o numerze 11 (są tam różne żetony wrogów i jakieś żetony funkcyjne). Czy ktoś mógłby zamieścić zdjęcia kartony numer 11 (obie strony)? Pisałem w tym temacie do wydawcy ale na prędko chciałbym zrobić "zestaw naprawczy" żeby w ten weekend już zacząć rozgrywkę. Dziękuję!
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Kurzynsky »

Obrazki na Kafelkach w tej grze wg mnie nie maja zupełnie znaczenia (przynajmniej na razie). Jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem, aby wzór był do czegos przydatny oprócz wartości wizualnych :) wszystkie mogłyby być czarne
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 404
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 35 times
Been thanked: 270 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: skiba »

Kurzynsky pisze: 09 sty 2025, 10:04 Obrazki na Kafelkach w tej grze wg mnie nie maja zupełnie znaczenia (przynajmniej na razie). Jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem, aby wzór był do czegos przydatny oprócz wartości wizualnych :) wszystkie mogłyby być czarne
Kiedyś się tam zdarza, że appka każe coś zrobić na konkretnym kafelku. Ale wtedy można sobie podejrzeć podgląd mapki i sprawdzić o który to kafelek chodzi, bo faktycznie średnio się chce szukać kafelków po numerach w setupie walki. Raczej układałem kolor + kształt :D
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Panczok
Posty: 3
Rejestracja: 06 wrz 2021, 22:14
Been thanked: 1 time

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Panczok »

Karton 11, o który proszę w poście powyżej, reprezentuje żetony wrogów i żetony funkcyjne a nie płytki terenu.
ODPOWIEDZ