Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 530
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 378 times
Been thanked: 174 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: ArnhemHorror »

Kurzynsky pisze: 02 sty 2025, 01:22 Hej,
Ja mam pytanie odnośnie wykładania żetonów wrogów na mapę podczas walki.
Gram na 4 os więc jest ich sporo. Aplikacja nie pokazuje gdzie powinien być żeton z jaką inicjatywą, jedynie pozkazuje wykrzykniki.
Do tej pory rozstawialiśmy żetony randomowo nie zwracając uwagi na numerki jednak podczas walki posługiwaliśmy się już nimi aby określać który konkretnie wróg wykonuje akcje.
Pytanie: czy przeoczyłem jakąś zasadę przy rozmieszczaniu ? Czy z uwagi na dość początkowy etap gry nie jest to istotne a w przyszłości już aplikacja konkretnie wskaże gdzie powinien być konkretny wróg ? Czy może gram dobrze ?
Pozdrawiam
Żetony wrogów zazwyczaj rozkładamy losowo, a więc tak jak pisali przedmówcy, ale to nie jest sztywna reguła. Bywają scenariusze, w których aplikacja sama wyznacza numery żetonów do rozmieszczenia, co można przegapić sugerując się wcześniejszymi rozgrywkami.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4076
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1413 times
Been thanked: 2957 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Ardel12 »

ArnhemHorror pisze: 05 sty 2025, 20:12
Żetony wrogów zazwyczaj rozkładamy losowo, a więc tak jak pisali przedmówcy, ale to nie jest sztywna reguła. Bywają scenariusze, w których aplikacja sama wyznacza numery żetonów do rozmieszczenia, co można przegapić sugerując się wcześniejszymi rozgrywkami.
Jak dobrze kojarzę to apka przypomina o tym w tych scenariuszach w dodatku ciężko nie zauważyć numerka przy żetonie wroga jak rozkładamy. Nie powinno to być problemem.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1733
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 52 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: raiden25 »

Pytanie o misje z AKTu 2 związaną z kotami:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4076
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1413 times
Been thanked: 2957 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Ardel12 »

raiden25 pisze: 07 sty 2025, 10:30 Pytanie o misje z AKTu 2 związaną z kotami:
Spoiler:
Grałem na angielskiej apce, więc może w tłumaczeniu zginęło albo przy aktualizacji, ale u mnie było by wziąć odpowiednie karty i teraz spoiler opisujący misję:
Spoiler:
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1733
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 52 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: raiden25 »

Ardel12 pisze: 07 sty 2025, 13:38
raiden25 pisze: 07 sty 2025, 10:30 Pytanie o misje z AKTu 2 związaną z kotami:
Spoiler:
Grałem na angielskiej apce, więc może w tłumaczeniu zginęło albo przy aktualizacji, ale u mnie było by wziąć odpowiednie karty i teraz spoiler opisujący misję:
Spoiler:
Domyślam się jaka byłaś treść ale nie kojarzymy tego komunikatu. Przeklikam się przez apke od nowa na nowej kampanii i sprawdzę czy to jest w wersji PL czy nie - osobą która czytała była zmęczona bo było późno więc być może coś ominęła. Niestety apka nie daje opcji cofania :( Dam znać by ewentualnie uprzedzić innych jak sprawdze :)
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1291
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 418 times
Been thanked: 363 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Seraphic_Seal »

Tak, jest taki komunikat. I nie losuje się, tylko bierze na podstawie postaci.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 247
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 69 times
Been thanked: 41 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: ravenone »

1. Czy zaznaczacie jakoś stan oszołomienia? Bo żetonów dedykowanych jakoś brak.
2. Czy można sprzedawać przedmioty u kowala? Nie znalazłem tego zapisu w instrukcji.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 530
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 378 times
Been thanked: 174 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: ArnhemHorror »

1. Zielone kostki
2. Nie można sprzedawać przedmiotów
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 616
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 49 times
Been thanked: 15 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: miras23 »

Oszołomiony wróg nie aktywuje się, traci zdolności i takie tam. Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć czy podczas ruchu taki wróg zadaje obrażenia.
bartekb8
Posty: 616
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 78 times
Been thanked: 65 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: bartekb8 »

miras23 pisze: 16 lut 2025, 11:31 Oszołomiony wróg nie aktywuje się, traci zdolności i takie tam. Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć czy podczas ruchu taki wróg zadaje obrażenia.
Oszołomiony wróg nie porusza się i nie zadaje obrażeń, bo nie aktywuje się, jak sam napisałeś.
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 616
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 49 times
Been thanked: 15 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: miras23 »

bartekb8 pisze: 17 lut 2025, 09:42
miras23 pisze: 16 lut 2025, 11:31 Oszołomiony wróg nie aktywuje się, traci zdolności i takie tam. Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć czy podczas ruchu taki wróg zadaje obrażenia.
Oszołomiony wróg nie porusza się i nie zadaje obrażeń, bo nie aktywuje się, jak sam napisałeś.
Na logikę biorąc tak. Ale aktywacja to wg zasad następuje w reakcji lub turze wrogów. Sprawdź zasady oszołomienia. Domyślam się, że także powinno to dotyczyć podczas ruchu bohaterów, ale nie jest to wprost napisane. Więc jeśli mam dosłownie interpretować zasady, to oszołomiony wróg zada obrażenia podczas ruchu bohatera. Chyba że ktoś mi zacytuje odpowiedni fragment instrukcji.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4076
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1413 times
Been thanked: 2957 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Ardel12 »

Uwielbiam takie problemy jak u góry, a graj sobie jak chcesz xD

Z angielskiej instrukcji dla Stun:
A stunned minion’s abilities, such as Blocker
or Frontliner, are ignored while it is stunned.
During Enemy Reactions, a stunned enemy does not
react but another token of that enemy type will react
instead. During Enemy Turns a stunned enemy will not
activate.When a hero stuns a minion, place a (green)
stun cube on them. The enemy’s stun cube - and thus
the stun effect - will be removed during Clean-Up.

Jasno oznaczone, że wróg z kostką Stun nie odpali się w reakacjach, a w trakcie tury wrogów się nie aktywuje. No to co w tym jest niejasne? A co ma do tego tura bohaterów? Kiedy wróg się poruszy i zaatakuje w trakcie trwania tury bohatera? Jak chodzi o umiejki to też są wyłączone.

A napisałeś jeszcze najpierw:
miras23 pisze: 16 lut 2025, 11:31 Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć czy podczas ruchu taki wróg zadaje obrażenia
I nie wskazałeś względem czyjego ruchu xD jak tu dyskutować, jak w domyśle tyle. Tak czy siak, no i co, mam turę bohatera, jak ten wróg ma wykonać jakąś akcję, dawaj przykład, ze zdjęciem, opisem umiejek, wycinkiem z zasad to się pochylę. A jak nie to graj jak powiedzieli wyżej.
Braderus
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2024, 17:52

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Braderus »

Moje wątpliwości dotyczą zdobywania żywności i złota. Czy wrogowie muszą być pokonani by je zdobyć ? I jak jest w przypadku skrzyń ? czy można je otworzyć jeśli wrogowie nie zostali pokonani na danym kafelku ?
Kaxtus
Posty: 17
Rejestracja: 28 mar 2021, 16:31
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 17 times
Been thanked: 1 time

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Kaxtus »

Mam pewną wątpliwość - czy ta karta daje możliwość podczas danej rundy walki zamiany tylko jednej czy dowolnej liczby kosci (scianek kosci) na mieczyk? Jak myślicie?


Obrazek
Awatar użytkownika
Kniaziu
Posty: 297
Rejestracja: 10 sie 2021, 16:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 32 times
Been thanked: 58 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Kniaziu »

Kaxtus pisze: 27 mar 2025, 19:38 Mam pewną wątpliwość - czy ta karta daje możliwość podczas danej rundy walki zamiany tylko jednej czy dowolnej liczby kosci (scianek kosci) na mieczyk?


Obrazek
Tylko jednej - broni można używać tylko naz na rundę.
ODPOWIEDZ