
Dungeon Lords / Władcy Podziemi (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Dungeon Lords / Władcy Podziemi (Vlaada Chvatil)
Muszę przyznać, że jako fan TtA (a to Ci nowość
) cholernie się napaliłem na Dungeonlords, a że kilka osób w Polsce już grało w prototyp można by prosić o jakieś szczególiki? Da się odnieść do TtA czy to coś z zupełnie innej półki?

Ostatnio zmieniony 08 paź 2009, 18:05 przez Sandman, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dungeonlords
A można odnieść Galaxy Trucker'a do TTA?
Rozumiem, że szukałeś analogii ze względu na autora.
Myślę, że można te dwie gry odnieść jak Dungeon Keeper'a do Civilization.
Co nie znaczy, że nie czekam na Dungeonlords
Rozumiem, że szukałeś analogii ze względu na autora.
Myślę, że można te dwie gry odnieść jak Dungeon Keeper'a do Civilization.
Co nie znaczy, że nie czekam na Dungeonlords

Re: Dungeonlords
Pytanie o analogię było z czystej ciekawości i dotyczy mechanizmów zastosowanych w grze. Zastanawiałem się, czy po sukcesie TtA - bezsprzecznie najlepszej jak dotąd gry Vlaady, autor zaimplikuje niektóre rozwiązania tutaj, nie oczekiwałem kalki TtA, ale skoro gry są kompletnie różne to tym chętniej bym poczytał szczegóły z czym to się je. 

Re: Dungeon lords
Można już obejrzeć główną planszę na BGG, jakby kogoś to zainteresowało:
http://www.boardgamegeek.com/image/576319?size=large
Mi się cholernie podoba, mimo, że trochę bije po oczach. Coraz bardziej niecierpliwie czekam na premierę gry.
http://www.boardgamegeek.com/image/576319?size=large
Mi się cholernie podoba, mimo, że trochę bije po oczach. Coraz bardziej niecierpliwie czekam na premierę gry.
Re: Dungeon Lords
Wygląda świetnie. Szkoda tylko że tabelki(czy jak to tam nazwać) zasłaniają cześć grafik 

Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Dungeon Lords
Co fakt, to fakt - wygląda dobrze.
spoksik - czekamy na polską edycję. Jak Portal zbije kupę szmalu na Strongholdzie i C:PW, to może i to wydadzą po naszemu, żeby zarobić jeszcze więcej
spoksik - czekamy na polską edycję. Jak Portal zbije kupę szmalu na Strongholdzie i C:PW, to może i to wydadzą po naszemu, żeby zarobić jeszcze więcej

_________
Moje gry
Moje gry
Re: Dungeon Lords
Jakoś mi umknęła ta gra, a faktycznie wygląda bardzo zachęcająco. Ciekawe o co w niej będzie chodzić.
- poooq
- Posty: 1263
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 74 times
Re: Dungeon Lords
Jak na moje oko to planszowa wersja Dungeon Keepera, kultowej gierki stajni Bullfrog genialnego Petera Molyneux'a. Popatrzcie na screen'a z wersji PCtowej:

To brak bliźniak ćmy barowej z planszy...
Jeśli moje podejrzenia są realne, to gierka będzie polegała na zgnojeniu dzielnych poszukiwaczy przygód i gnębieniu kanonicznego do urzygu królestwa fantasy...

To brak bliźniak ćmy barowej z planszy...
Jeśli moje podejrzenia są realne, to gierka będzie polegała na zgnojeniu dzielnych poszukiwaczy przygód i gnębieniu kanonicznego do urzygu królestwa fantasy...
Ostatnio zmieniony 08 paź 2009, 20:11 przez poooq, łącznie zmieniany 1 raz.
Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
Re: Dungeon Lords
poooq pisze:O, a myślałem że to nowa droga do Indii...


Re: Dungeon Lords
Jeśli od marca coś uprościli w systemie walki, to kupię. Jeśli nie , to będę żerował na bardziej napalonych.
Samo rozbudowywanie podziemi jest rozwiązane genialnie i eurogrowo. Łączy dalekie od siebie do tej pory mechaniki jednoczesnego wykonywania akcji i zarządzania pracownikami. Mnie bardziej interesuje Stocznia Władka Suchego.

Re: Dungeon Lords
A czemu system walki jest tutaj minusem ? Zbyt skomplikowali jego założenia co spowalnia grę ?draco pisze:Jeśli od marca coś uprościli w systemie walki, to kupię. Jeśli nie , to będę żerował na bardziej napalonych.Samo rozbudowywanie podziemi jest rozwiązane genialnie i eurogrowo. Łączy dalekie od siebie do tej pory mechaniki jednoczesnego wykonywania akcji i zarządzania pracownikami. Mnie bardziej interesuje Stocznia Władka Suchego.
Gra wygląda baaardzo ciekawie i temat ma też wyjątkowo miodny
Czekam i będę obserwował
Re: Dungeon Lords
W marcu połowa czasu gry zeszła nam na ustalaniu kto z kim walczy, ile ran kto i komu zadaje, czy i na kogo działają zaklęcia, pułapki itd. Tu +2, tam -1, to powinno dać +1, ale nie daje bo coś tam. Arytmetyka a nie walka.Dabi pisze:A czemu system walki jest tutaj minusem ? Zbyt skomplikowali jego założenia co spowalnia grę ?draco pisze:Jeśli od marca coś uprościli w systemie walki, to kupię. Jeśli nie , to będę żerował na bardziej napalonych.Samo rozbudowywanie podziemi jest rozwiązane genialnie i eurogrowo. Łączy dalekie od siebie do tej pory mechaniki jednoczesnego wykonywania akcji i zarządzania pracownikami. Mnie bardziej interesuje Stocznia Władka Suchego.
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Dungeon Lords
zdjęcia figurek impów
nie wiem jak dla Państwa, ale dla mnie bomba.
nie wiem jak dla Państwa, ale dla mnie bomba.
_________
Moje gry
Moje gry
Re: Dungeon Lords
Genialne. No i najlepsze w tych figurkach jest to, że jaka by gra nie była moja Kobieta na pewno chętnie zagra. 

Re: Dungeon Lords
Jakoś mnie nie przeraża to za bardzoW marcu połowa czasu gry zeszła nam na ustalaniu kto z kim walczy, ile ran kto i komu zadaje, czy i na kogo działają zaklęcia, pułapki itd. Tu +2, tam -1, to powinno dać +1, ale nie daje bo coś tam. Arytmetyka a nie walka.

Chyba że naprawdę jest pokręcone i nielogiczne wtedy to źle
Sam udział walki i zaklęć jest dla mnie tylko dodatkową zachętą. Nie lubię rozbudowywania mocno innych fragmentów gry a jedynie sprowadzania walki do jakiejś całkowitej prostoty (wszystko jasne i oczywiste przed rozpoczęciem), bądź prostego turlactwa
Piękne impy

Poczekać do premiery trzeba będzie
Swoją drogą czesi potrafią wykorzystać naprawdę dobre tematy w swoich grach
- Michałku
- Posty: 413
- Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Lords
Fajne
uwielbiałem komputerowego Dungeon Keepera, ktoś się orientuje, kiedy gra ma się pokazać u nas?

Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Dungeon Lords
Przeczytałem instrukcję i jestem napalony na tą grę jak szczerbaty na suchary.
napalony, bo instrukcja jest naprawdę świetnie napisana, śmiałem się w głos czytając, najważniejsze, że po jednokrotnym przeczytaniu sporo z niej zapamiętałem - takie przynajmniej mam wrażenie. Bardzo dobrze opracowane są ikonki i obrazki na kartach i żetonach informujące o mechanice.
Bardzo jestem ciekaw, jak to wszystko będzie działało ze sobą, mechanizmy szalenie mi się podobają, zwłaszcza wybory akcji - niby worker placement, ale nie do końca. Najlepsze jest jednak to, że zasady ociekają klimatem - to nie jest kolejna eurówka z doklejoną fabułą. Ta gra nie mogłaby być o niczym innym. W dodatku flaworki z instrukcji i rozwiązania fabularne bardzo pomagają zapamiętać zawiłości zasad. Jak dla mnie rewelacja.
Trochę osób marudzi o tą walkę, że wygląda na żmudną i skomplikowaną, ale mnie to rozwiązanie na pierwszy rzut oka bardzo się podoba.
1) walka to prawdziwy test dla władcy podziemi - coś więcej niż tylko punkty za komnaty i sługi - tu trzeba naprawdę zrobić dobry loch i zatrudnić właściwych sługusów.
2) wszystkimi elementami można zarządzać, a każdy może wpływać na to z kim walczy, jak się przygotowuje do obrony, ciekawe są sugestie w tekście, po czym poznać, że zaczynać rozumieć, jak grać: np. potrafisz tak zagrać, żeby ściągnąć do siebie paladyna, który ucierpiał wcześniej od innego z graczy.
3) fajnie zmontowany element ryzyka z czarów, z którym można sobie radzić na dwa sposoby: albo podglądać karty albo starać się unikać czarodziejów.
Niestety obawiam się,że trochę jestem jak ten szczerbaty z sucharami, bo zasady wyraźnie ustawione są pod 4 graczy, a boję się, że niestety nie dam rady znaleźć takich hard-core gamerów w gronie, z którym grywam i gra nie będzie zbyt często lądować na stole. Podoba mi się jednak, że autorzy nie patyczkują się z komunikowaniem, kto jest adresatem tej gry: tak to gra dla geeków, pasuje? ok. czytaj dalej. Nie pasuje? sorry, idź sobie grać w Ticket to Ride. Przypomniał mi się South Park i odcinek "The return of the fellowship of the two towers", gdzie Cartman, wkurzony na nieposłuszne mu towarzystwo, rzuca: "Fine, go. Go and play your stupid Harry - butthole pussy - Potter!"
Podsumowując: żadna gra nie wzbudziła u mnie takich emocji na podstawie samej tylko instrukcji, co ta - gdzie używa się zabiegów klimatycznych, żeby tłumaczyć reguły, z mnóstwem sugestii, jak uczyć gry innych graczy: to widzę po raz pierwszy, i po czym poznać, ze gra się już nieźle.
Kupię sobie - choćby po to, żeby grać samemu (jakieś zasady dla gry pojedynczej się znajdą) i potem tłuc tych bohaterów.
napalony, bo instrukcja jest naprawdę świetnie napisana, śmiałem się w głos czytając, najważniejsze, że po jednokrotnym przeczytaniu sporo z niej zapamiętałem - takie przynajmniej mam wrażenie. Bardzo dobrze opracowane są ikonki i obrazki na kartach i żetonach informujące o mechanice.
Bardzo jestem ciekaw, jak to wszystko będzie działało ze sobą, mechanizmy szalenie mi się podobają, zwłaszcza wybory akcji - niby worker placement, ale nie do końca. Najlepsze jest jednak to, że zasady ociekają klimatem - to nie jest kolejna eurówka z doklejoną fabułą. Ta gra nie mogłaby być o niczym innym. W dodatku flaworki z instrukcji i rozwiązania fabularne bardzo pomagają zapamiętać zawiłości zasad. Jak dla mnie rewelacja.
Trochę osób marudzi o tą walkę, że wygląda na żmudną i skomplikowaną, ale mnie to rozwiązanie na pierwszy rzut oka bardzo się podoba.
1) walka to prawdziwy test dla władcy podziemi - coś więcej niż tylko punkty za komnaty i sługi - tu trzeba naprawdę zrobić dobry loch i zatrudnić właściwych sługusów.
2) wszystkimi elementami można zarządzać, a każdy może wpływać na to z kim walczy, jak się przygotowuje do obrony, ciekawe są sugestie w tekście, po czym poznać, że zaczynać rozumieć, jak grać: np. potrafisz tak zagrać, żeby ściągnąć do siebie paladyna, który ucierpiał wcześniej od innego z graczy.
3) fajnie zmontowany element ryzyka z czarów, z którym można sobie radzić na dwa sposoby: albo podglądać karty albo starać się unikać czarodziejów.
Niestety obawiam się,że trochę jestem jak ten szczerbaty z sucharami, bo zasady wyraźnie ustawione są pod 4 graczy, a boję się, że niestety nie dam rady znaleźć takich hard-core gamerów w gronie, z którym grywam i gra nie będzie zbyt często lądować na stole. Podoba mi się jednak, że autorzy nie patyczkują się z komunikowaniem, kto jest adresatem tej gry: tak to gra dla geeków, pasuje? ok. czytaj dalej. Nie pasuje? sorry, idź sobie grać w Ticket to Ride. Przypomniał mi się South Park i odcinek "The return of the fellowship of the two towers", gdzie Cartman, wkurzony na nieposłuszne mu towarzystwo, rzuca: "Fine, go. Go and play your stupid Harry - butthole pussy - Potter!"

Podsumowując: żadna gra nie wzbudziła u mnie takich emocji na podstawie samej tylko instrukcji, co ta - gdzie używa się zabiegów klimatycznych, żeby tłumaczyć reguły, z mnóstwem sugestii, jak uczyć gry innych graczy: to widzę po raz pierwszy, i po czym poznać, ze gra się już nieźle.
Kupię sobie - choćby po to, żeby grać samemu (jakieś zasady dla gry pojedynczej się znajdą) i potem tłuc tych bohaterów.

_________
Moje gry
Moje gry
Re: Dungeon Lords
Po obejrzeniu obrazków z Essen , kupuje na 100%
Wiadomo coś o cenie ?

Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
- Michałku
- Posty: 413
- Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Lords
a że tak się powtórzę, kiedy można się gry spodziewać u nas?
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Dungeon Lords
zdziwilbym sie, gdyby fani Chvatila z Rebela nie sciagneli tej gry przed GwiazdkaMichałku pisze:a że tak się powtórzę, kiedy można się gry spodziewać u nas?
_________
Moje gry
Moje gry
- yosz
- Posty: 6375
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 495 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Lords
zależy ile Czesi wyprodukowali gier i ile sprzedadzą na Essen. Być może sklepy będą czekać na dodruk
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Dungeon Lords
Dopiero na Gwiazdkę ?BloodyBaron pisze:zdziwilbym sie, gdyby fani Chvatila z Rebela nie sciagneli tej gry przed GwiazdkaMichałku pisze:a że tak się powtórzę, kiedy można się gry spodziewać u nas?

Spodziewałem się tego jakoś już niebawem w sklepach a tu taki zimny prysznic.
Już bym chętnie pograł
Naprawdę są aż takie opóźnienia między Essen a normalną dostępnością ?