Bolt Action (Alessio Cavatore)

Dyskusje o konkretnych grach bitewnych
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6317
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1302 times
Been thanked: 1981 times
Kontakt:

Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: BOLLO »

Jako że wydawnictwo WarFactory zapowiedziało wydanie podręcznika w języku polskim a co za tym idzie również i podstawowe zestawy to pomyślałem że ten tytuł powinien mieć swoje miejsce na tym forum.

Bolt Action to popularna gra bitewna osadzona w realiach II wojny światowej, wydawana przez firmę Warlord Games. Do rozgrywki używa się złożonych i pomalowanych modeli figurek oraz pojazdów pancernych, jak i terenów, po których owe armie się poruszają. W czasie rozgrywki należy myśleć strategicznie oraz starać się przechytrzyć przeciwnika, jednakże odrobina szczęścia również się przydaje. System BOLT ACTION oferuje rozgrywkę wieloma nacjami, takimi jak Niemcy, Rosja, USA, Polska i Wielka Brytania.

Gra ta polega na tworzeniu i malowaniu modeli figurek oraz pojazdów pancernych, które następnie są używane do rozgrywki na specjalnych planszach.
Podstawowe zasady gry obejmują:

Tworzenie armii: Gracze tworzą swoje armie, wybierając różne oddziały, pojazdy i dowództwo.
Strategia i taktyka: Gra wymaga myślenia strategicznego oraz taktycznego, aby pokonać przeciwnika.
Realistyczne zasady: Bolt Action oferuje realistyczne zasady walki, uwzględniające różne aspekty wojny, takie jak wsparcie artyleryjskie, czołgi i piechota.
Zestawy startowe: Dla początkujących dostępne są gotowe zestawy startowe, które ułatwiają wejście w grę.

Tutaj przykładowy film z podstawowymi zasadami gry:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Piszcie proszę czy gra Wam się podoba, czy już w nią graliście, jaki jest próg wejścia, na co zwrócić uwagę przy wyborze armii itd.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 437
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 182 times
Been thanked: 99 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Backero »

Już kiedyś mnie ten system nieco zainteresował, ale w moich okolicach nie było nikogo, z kim mógłbym zagrać, bo grane są tylko AoE i WH40k. Może teraz się to zmieni i wróci na radar. Będę obserwować :)
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 413
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 22 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Michałku »

To jest nadal pełnoprawny bitewniak, nie ma wiele wspólnego z grami planszowymi ;)

Długo grałem w pierwszą edycję, w okolicach drugiej przestałem (nie żeby było gorzej czy coś, po prostu zaczęliśmy grać w coś innego, ale dwie armie nadal w walizkach leżą). System jest bardzo fajny i zasady są dość proste. Teatrów wojny są setki, także można zagrać absolutnie dowolną armią z dowolnego okresu wojny i same figurki jakościową są tip top, a w razie braków można spokojnie łączyć z figurkami z innych firm (byle skalę trzymały) to nie GW.
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
Siersciu
Posty: 169
Rejestracja: 26 kwie 2020, 01:02
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 191 times
Been thanked: 63 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Siersciu »

Ponad rok temu zainteresowałem się grą. Obejrzałem jakieś tutoriale oraz kilka battle report'ów. Spodobało mi się to wszystko i zacząłem kupować powoli wszystko co do gry potrzebne dla dwóch graczy: startery, jakieś tereny, no i oczywiście żeby to wszystko pomalowane było zanim zagram. Obiecywałem sobie, że do końca 2024 to wszystko ogarnę, ale się przeliczyłem. Obecnie pomalowane mam wszystkie zakupione pojazdy, całą armie US Airborne i jestem w trakcie malowania Grenadierów. W międzyczasie pojawiła się 3 edycja systemu. Nawet mnie to ucieszyło, bo będę teraz na bieżąco z wychodzącymi podręcznikami. Na polską wersję podręcznika też czekam, może do tej pory skończę malowanie.
foxikos
Posty: 521
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 273 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: foxikos »

W Bolt trochę wpadłem w okolicach maja 2023.
Już mam dwie armie US i ZSSR, większość z druku 3d (bo mam drukarkę, i fajne pliki z kilku KSów).

Co gra ma fajnego i przyjemnego:
- lore/fluf - który chyba każdy zna, czyli WWII
- zasady których jest trochę, ale tak naprawdę są bardzo intuicyjne i logiczne
- losowanie kto wykona akcje - czyli losowanie Order Dice (my mamy wydrukowanych kilka setów naboi z rozkazami, ale też mamy ori kostki)
- fajne możliwości przygotowania mat/terenów (mam całą wioskę rosyjską wydrukowaną, kolega ma ala stalingrad)
- bronie sprowadzone są do kilku podstawowych parametrów, a nie ma jak w innych bitewniakach tysiąca zmian do zmiennych
- czas gry (na 1250pkt) zamykamy w 2-3h - co jest naprawdę świetnym wynikiem
- jest tutaj taktyka a nie walka z zasadami gry

Co 3 edycja zrobiła źle:
- ze zmianą z 2 na 3 edycję zmieniły się zasady budowania dywizji/plutonów, a co za tym idzie wszystkie książki każdej nacji będą nowe. Wydano tylko zasady do 3 edycji, i co kwartał będą wydawane książki armijne, gdzie są lepsze jednostki/więcej fajnych zasad - mogli wydać wszystko na raz

Jakby ktoś był w Rzeszowie i chciał pograć w Bolta to zapraszam :)
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
Golfang
Posty: 2035
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 254 times
Been thanked: 324 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Golfang »

foxikos pisze: 20 sty 2025, 15:29 W Bolt trochę wpadłem w okolicach maja 2023.
Już mam dwie armie US i ZSSR, większość z druku 3d (bo mam drukarkę, i fajne pliki z kilku KSów).

Co gra ma fajnego i przyjemnego:
- lore/fluf - który chyba każdy zna, czyli WWII
- zasady których jest trochę, ale tak naprawdę są bardzo intuicyjne i logiczne
- losowanie kto wykona akcje - czyli losowanie Order Dice (my mamy wydrukowanych kilka setów naboi z rozkazami, ale też mamy ori kostki)
- fajne możliwości przygotowania mat/terenów (mam całą wioskę rosyjską wydrukowaną, kolega ma ala stalingrad)
- bronie sprowadzone są do kilku podstawowych parametrów, a nie ma jak w innych bitewniakach tysiąca zmian do zmiennych
- czas gry (na 1250pkt) zamykamy w 2-3h - co jest naprawdę świetnym wynikiem
- jest tutaj taktyka a nie walka z zasadami gry

Co 3 edycja zrobiła źle:
- ze zmianą z 2 na 3 edycję zmieniły się zasady budowania dywizji/plutonów, a co za tym idzie wszystkie książki każdej nacji będą nowe. Wydano tylko zasady do 3 edycji, i co kwartał będą wydawane książki armijne, gdzie są lepsze jednostki/więcej fajnych zasad - mogli wydać wszystko na raz

Jakby ktoś był w Rzeszowie i chciał pograć w Bolta to zapraszam :)
Dorzucę swoje 3 grosze... Bolt jest świetny! grałem sporo w 2 edycję teraz nastała 3 i jest lepsza. Na tyle jestem wciągnięty że mam: Brytyjczyków na Normandię, US spadaków, Sovietów zimowych, Polaków na 39, Francuzów na 40, Japończyków (nie polecam bo mało kto gra na tym teatrze wojennym) Włochów na Afrykę, Niemców na Afrykę DAK, Brytoli na Afrykę 8th Army.
Ciągle do pomalowania Waffen-SS, Niemcy na Blitzkrieg, Niemcy zimowi, USMC (Marines na Pacyfik) oraz dokończyć Japońców.

Generalnie poza podanymi powyżej zmianami (standard pkt z 1000 na 1250, budowanie armii jest inne) najważniejsze jednak jest przyspieszenie gry (płynności gry):
1. piny (przygwożdżenia) teraz daje w sumie po prostu -1 do strzału, a nie tak jak w poprzedniej edycji -X (za każdy pin)
2. strzelanie nie ma już krótkiego i dalekiego zasięgu
3. inaczej liczą się covery
4. dowódcy w pojazdach mogą wydawać rozkazy
+ sporo innych
Przyspieszenie rozgrywki jest znaczące - w pierwszej bitwie na 3 edycję po 1 rundzie z kumplem mieliśmy wyeliminowane juz w sumie 5 jednostek... Polecam ten system.

Mamy dużą społeczność grających - Będzin/Sosnowiec/Dąbrowa Górnicza
----------------
10% flamberg.com.pl
foxikos
Posty: 521
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 273 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: foxikos »

Golfang pisze: 20 sty 2025, 17:19 Dorzucę swoje 3 grosze... Bolt jest świetny! grałem sporo w 2 edycję teraz nastała 3 i jest lepsza. Na tyle jestem wciągnięty że mam: Brytyjczyków na Normandię, US spadaków, Sovietów zimowych, Polaków na 39, Francuzów na 40, Japończyków (nie polecam bo mało kto gra na tym teatrze wojennym) Włochów na Afrykę, Niemców na Afrykę DAK, Brytoli na Afrykę 8th Army.
Ciągle do pomalowania Waffen-SS, Niemcy na Blitzkrieg, Niemcy zimowi, USMC (Marines na Pacyfik) oraz dokończyć Japońców.

To jeszcze muszę podrukowac kilka armii ;-)
I zrobię USMC i Japonię.
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
Golfang
Posty: 2035
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 254 times
Been thanked: 324 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Golfang »

aha... zapomniałem dodać. 3 Edycja wprowadziła jedna sporą wadę - finansową. Wydawca poszedł kierunkiem Games Workshop i zmusza graczy do zakupu większej ilości figurek. Obecnie na rynku NIE ISTENIEJE żaden sensowny starter (poza jednym) który pozwoli grać "out of the box" (po sklejeniu).
Ponieważ obecnie kompozycja armii składa się z:
1 pluton piechoty
0-1 pluton artyleryjski
0-1 pluton cieżki
0-1 pluton zmechanizowany
Startery 2 osobowe to tylko zabawka na początek - więc to od razu mówię nie pozwoli grać w pełni na 1250 pkt.
Startery armijne - czy to sovieci, amerykanie, brytyjczycy, francuzi, włosi, mają TYLKO 1 pojazd w starterze! To oznacza że NIE DA SIĘ wystawić plutonu zmechnizowanego (wymga on conajmniej 2 pojazdów). Inne plutony się da wystawić - czy sensowne to już każdy musi się zastanowić - bo przeważnie jest 1 mmg + 1 moździerz - z tego da się ulepić pluton ciężki - ale niektórzy wolał 2 mmg albo 2 moździerze, albo 1 hmg (tutaj w sumie może mmg udawać hmg tylko trzeba 4tą figurkę obsługi dołożyć i już; podobna sytuacja odnośnie średniego moździerza - wystarczy dodać 1 figurkę i już będzie ciężki moździerz). Jednak nie zmienia to postaci rzeczy że bez plutonu zmechanizowanego wg mnie ani rusz...
Dlatego jeśli ktoś planuje wejść w ten system musi (wg mnie) kupić conajmniej 1 starter + 1 jakiś pojazd do plutonu zmechanizowanego. Startery te są po prostu przewidziane dla edycji 2.
Jak pisałem istnieje 1 starter z poprzedniej edycji - niemiecki Waffen-SS, w którym są 2 pojazdy bojowe (Tygrys 1 oraz StuG 3).
UWAGA - chodzi tutaj o pojazdy bojowe - czołgi, niszczyciele czołgów, pojazdy artylerysjkie. Są np startery gdzie mamy czołg + pojazd SDKFZ (transporter opancerzony piechoty) one nie są pojazdami bojowymi - je się dodaje do plutonu piechoty, więc nie da się na jego bazie zbudować plutonu zmechanizowanego.
----------------
10% flamberg.com.pl
foxikos
Posty: 521
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 273 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: foxikos »

Golfang pisze: 20 sty 2025, 18:09
Spoiler:
Drukarka robię brrrr brrr
Mam trochę KSow RKX, Studio Historia, Colonel Müller - piękne figsy ;-)
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5756
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1644 times
Been thanked: 1827 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Mr_Fisq »

Golfang pisze: 20 sty 2025, 18:09 Dlatego jeśli ktoś planuje wejść w ten system musi (wg mnie) kupić conajmniej 1 starter + 1 jakiś pojazd do plutonu zmechanizowanego. Startery te są po prostu przewidziane dla edycji 2.
Jak pisałem istnieje 1 starter z poprzedniej edycji - niemiecki Waffen-SS, w którym są 2 pojazdy bojowe (Tygrys 1 oraz StuG 3).
W drodze jest amerykański starter zimowy z Hellcatem i Shermanem M4A3E8.
Vide:
https://bolter.pl/pl/p/US-Army-Winter-S ... Army/24253
Sprzedam: Figurki (Oathmark,Wargames Atlantic, GW), Firefly Adventures, Nemesis: Nieznane Historie, Kawerna, Blackstone Fortress.
Przygarnę: Chinatown, Złapmy Lwa 9x9
Cyel
Posty: 2820
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1388 times
Been thanked: 1670 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Cyel »

O, żesz...ale w opór paskudne te modele. Przypomniały mi, czemu mnie zawsze zniechęcał ten system. Tzn pojazdy wyglądają super, ale żołnierze? Proporcje, twarze, szczegóły...jak żołnierzyki z kiosku z lat 80tych. Te okrągłe twarze bez rysów i wyrazu. Te "dłonie", które nie mają palców, tylko są kluchami z 4 nacięciami...

Ale, żeby nie było, coś w tym jest, że generalnie mam wrażenie, że modele historyczne mają ten dziwaczny styl, jakby każdy żołnierz był wojakiem Szwejkiem z wodogłowiem, noszącym o dwa numery za duży mundur. Kiedyś pytałem o to, czemu tak jest na Dakka Dakka, ale nigdy się nie dowiedziałem. Może ktoś z Was wie? Moją roboczą teorią jest, ze historyczne konflikty są zbyt prawdziwe i tragiczne, więc modele są tworzone w maksymalnie absurdalny, kreskówkowy sposób, żeby tworzyć dystans do prawdziwych wojen, które się nimi odgrywa?

(koleś, który malował oczy obsłudze moździerza to albo dzieciak, albo po prostu tych oczu fizycznie tam nie ma wyrzeźbionych i malujący tworzył coś z niczego :D jedno czy drugie, nieźle się uśmiałem jak się przyjrzałem)
Golfang
Posty: 2035
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 254 times
Been thanked: 324 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Golfang »

Cyel pisze: 21 sty 2025, 17:54 O, żesz...ale w opór paskudne te modele. Przypomniały mi, czemu mnie zawsze zniechęcał ten system. Tzn pojazdy wyglądają super, ale żołnierze? Proporcje, twarze, szczegóły...jak żołnierzyki z kiosku z lat 80tych. Te okrągłe twarze bez rysów i wyrazu. Te "dłonie", które nie mają palców, tylko są kluchami z 4 nacięciami...

Ale, żeby nie było, coś w tym jest, że generalnie mam wrażenie, że modele historyczne mają ten dziwaczny styl, jakby każdy żołnierz był wojakiem Szwejkiem z wodogłowiem, noszącym o dwa numery za duży mundur. Kiedyś pytałem o to, czemu tak jest na Dakka Dakka, ale nigdy się nie dowiedziałem. Może ktoś z Was wie? Moją roboczą teorią jest, ze historyczne konflikty są zbyt prawdziwe i tragiczne, więc modele są tworzone w maksymalnie absurdalny, kreskówkowy sposób, żeby tworzyć dystans do prawdziwych wojen, które się nimi odgrywa?

(koleś, który malował oczy obsłudze moździerza to albo dzieciak, albo po prostu tych oczu fizycznie tam nie ma wyrzeźbionych i malujący tworzył coś z niczego :D jedno czy drugie, nieźle się uśmiałem jak się przyjrzałem)
Juz dawno temu popełniłem takiego posta... nie zrobiłem zdjęć innych armii (Brytyjczycy byli pierwsi w mojej kolekcji)
viewtopic.php?p=1368131&hilit=bolt+action#p1368131
Wcale nie wygląda to tak źle jak to przedstawiasz...
----------------
10% flamberg.com.pl
Cyel
Posty: 2820
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1388 times
Been thanked: 1670 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Cyel »

Hmm, na Twoich zdjęciach dokładnie tak źle to wygląda, w kwestii rzeźby. Nie tylko kwestia szczegółów (płaskie stroje, martwe twarze - serio, po 3 dniach ćwiczeń każdy powinien coś takiego ulepić z GSu) Wielkość głowy u człowieka w proporcji do ciała to 1:7, u tych modeli to 1:4? 1:5? To są proporcje krasnala ogrodowego.

Ja akceptuję, że w sztuce (jak np w rzeźbieniu figurek) proporcje mogą być zachwiane, dla osiągnięcia konkretnego efektu, celu. Np w jakimś Warhammerze głowy będą mniejsze by cały model wydawał się potężniejszy i heroiczny. No to w jakim celu tu te proporcje są zachwiane w drugą stronę, tak, żeby model był bardziej goofy? Czemu o taki efekt chodzi rzeźbiarzowi?

(W ramach porównania o co mi chodzi, nasz rodzimy rzeźbiarz, Ścibor, którego ulepki znam jeszcze z CMON z początku lat 2000, gdy była to galeria dla malarzy figurek a nie producent gier. Starocie, żywy green stuff a nie jakieś nowoczesne rzeźbienie na kompie. Porównaj
-ubranie. Jak się układa, załamuje
-proporcje. Nie tylko głowa-reszta ciała
-pozy
-twarze. Detale, wyraz

https://www.coolminiornot.com/463153

A to oczywiście i tak porównanie umyślnie wybrane tak by było maksymalnie na korzyść Bolta - stare modele robione przez na wpół amatorskiego rzeźbiarza. Gdybym chciał naprawdę pocisnąć tym boltowym skrzatom wrzuciłbym pewnie coś w stylu:
https://warcrow.com/universe/nations/he ... f-embersig
I oczywiście nie o styl tu chodzi, bo to kwestia gustu, tylko o jakość, jakość, jakość.
)
kolosm
Posty: 426
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 725 times
Been thanked: 103 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: kolosm »

System wydaje się faktycznie bardzo interesujący!
Czy wiadomo coś, kiedy ta polska edycja wydana przez WarFactory może się pojawić?
Golfang
Posty: 2035
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 254 times
Been thanked: 324 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Golfang »

kolosm pisze: 12 lut 2025, 07:44 System wydaje się faktycznie bardzo interesujący!
Czy wiadomo coś, kiedy ta polska edycja wydana przez WarFactory może się pojawić?
2 / 3 kwartał tego roku ma wyjść .... a jak wyjdzie to się zobaczy :)
----------------
10% flamberg.com.pl
foxikos
Posty: 521
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 273 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: foxikos »

System jest bardzo fajny
I można w niego wejść porównując do innych bitewniakow w miarę tanio za 300-400 zł masz wszytsko
A jak masz dostęp do drukarki 3d to można to jeszcze zmniejszyć.

Zdjęcia z ostatniego grania
Spoiler:
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
orfius
Posty: 1
Rejestracja: 13 lut 2025, 08:07

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: orfius »

Bardzo bym chciał zaimplementować Bolt Action w naszym klubie gier planszowych. Czy możecie pomóc jak w to wejść najtańszym kosztem, mamy drukarkę 3d i sporo żywicy :) Co kupić, gdzie coś pobrać, od kogo wybłagać? Plany mamy dalsze, ale musimy sprawdzić jak się przyjmie. Mieszkamy w miejscu gdzie jest kilkadziesiąt bunkrów linii Mołotowa które chcemy wykorzystać to tworzenia swoich map i scenariuszy, więc interesuje nas armia rosyjska i niemiecka.
foxikos
Posty: 521
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 273 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: foxikos »

Popatrz na figurki od RKX lub Eskice (te lekko brzydsze).
Dodatkowo strona wargaming3d.

Do tego trzeba jak piszesz tereny, piny (do wydrukowania na fdm), i templatka. Kostki z rozkazami można też wydrukować na FDM albo używać zwykłe kostki dwóch kolorów.

Rulebook jest dostępny w papierze i pdfie.

Pisz może z pytaniami na prywatne wiadomości
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
foxikos
Posty: 521
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 273 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: foxikos »

Post pod postem… zaraz mi się dostanie

Ale wczoraj udało nam się zagrać 2vs2 i obok stół 1vs1

Atak na Berlin prowadzony przez USA i USSr zakończył się zdobyciem Reichstagu (ale i tak przegrali na punkty) - graliśmy 7 rund ok 4h30m, to nie nasza pierwsza rozgrywka dlatego w miarę płynnie to szło
Kości rozkazów w worku było ok 56-57 (dokładnie nie pamiętam). Naprawdę mega zajawka

Obok koledzy na stole 1vs1 walczyli w wysokich górach w zimie na froncie wschodnim

Zdjęcia
Spoiler:
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
ppeter
Posty: 548
Rejestracja: 22 cze 2021, 17:15
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 168 times
Been thanked: 62 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: ppeter »

Kuba, masz rozpiski co było na stole?
krpi
Posty: 65
Rejestracja: 17 gru 2020, 22:32
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: krpi »

Polskie zasady do bitewniaka - wsteczny analfabetyzm...
Golfang
Posty: 2035
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 254 times
Been thanked: 324 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Golfang »

krpi pisze: 28 kwie 2025, 17:26 Polskie zasady do bitewniaka - wsteczny analfabetyzm...
ale wiesz że nie musisz kupować polskich książek... nadal wolno używać angielskich :)
----------------
10% flamberg.com.pl
foxikos
Posty: 521
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 273 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: foxikos »

ppeter pisze: 28 kwie 2025, 13:29 Kuba, masz rozpiski co było na stole?
Nie mam… mam tylko swoją. Mogę poprosić kolegów to podeślą

U mnie w USSR
- były dwa plutony piechoty - 4x Scout veterani po 5 chłopa, 2x piechota inexp po 11 chłop, komisarz, 2x transporty ZIS, transport gaz, oddział z psami wyposażonymi w bomby i snajper
- do tego pluton zmechanizowany z T34, BA-10 i KV-1S
Nie miałem żadnej artyleri, karabinów maszynowych i mortarow - to miał być szturm !

Ale w jednej dywizji Niemieckiej był Tygrys !
krpi pisze: 28 kwie 2025, 17:26 Polskie zasady do bitewniaka - wsteczny analfabetyzm...
Jak to ma pomóc propagować grę to jestem za a nawet dwa razy przeciw !
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
ppeter
Posty: 548
Rejestracja: 22 cze 2021, 17:15
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 168 times
Been thanked: 62 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: ppeter »

foxikos pisze: 28 kwie 2025, 20:55 Ale w jednej dywizji Niemieckiej był Tygrys !
Dlatego jestem ciekaw co było, bo Tygrys to trochę punktów jest.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 437
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 182 times
Been thanked: 99 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Backero »

Cześć, zastanawiam się ponownie nad tym Bolt Action i mam parę pytań.

- Rozważam armię fińską lub japońską. Jakie są plusy i minusy każdej z nich?
- Czy grając konkretną armią jestem ograniczony do grania jedynie w kanonicznym dla niej scenariuszu / teatrze?
- Ile czasu mniej więcej trwa standardowa partia? Najlepiej w porównaniu do WH40k lub Age of Sigmar.
- Jakie ogólnie są najważniejsze zasady i zmiany względem WH40k i Age of Sigmar? Wspominam te dwa systemy, bo jedyne, z którymi mam jakiekolwiek doświadczenie.
ODPOWIEDZ