Too Many Bones - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Oskar90
Posty: 12
Rejestracja: 19 sty 2021, 11:28
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Oskar90 »

Proszę o informację co się dzieje z żetonami złolców po ich pokonaniu. Czy od razu zdejmuje je z mapy ? Nie widzę żadnych informacji na ten temat w instrukcji
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 831
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 316 times
Been thanked: 498 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Nilis »

Oskar90 pisze: 05 wrz 2024, 15:47 Proszę o informację co się dzieje z żetonami złolców po ich pokonaniu. Czy od razu zdejmuje je z mapy ? Nie widzę żadnych informacji na ten temat w instrukcji
Od razu zdejmujemy złolca wraz z jego kością inicjatywy z toru inicjatywy
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
radarek
Posty: 255
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 117 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: radarek »

Gearlokowy Przewodnik Po Przygodzie, Sztuka Otwierania Zamków:
Jeśli nie uda ci się otworzyć Zamka w pierwszym rzucie Próby, możesz natychmiast wykonać drugą Próbę (raz na dzień).
Miałem wątpliwość czy ta druga Próba przysługuje także w przypadku, gdy w pierwszym rzucie na kości intuicji uzyskałem przerzut jednej kości i go wykonałem (czy to był drugi rzut w próbie czy nie?). Wersja angielska jednak inaczej definiuje ten aspekt:
If you fail to open the first Lock you face in an Attempt, you are able to make a second Attempt immediately (once per day).
Czyli mamy po prostu drugą próbę (raz dziennie), jeśli próba otwarcia pierwszego zamka się nie powiodła. Nie ma tu nic o pierwszym rzucie i wspomniana wątpliwość nie istnieje.
jediwolf
Posty: 447
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 111 times
Been thanked: 101 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: jediwolf »

Dwa pytanka:
1. Jak sąsiaduje ze złolcem, który ma atak dystansowy, to ten złolec atakuje najpierw gerlocka z którym sąsiaduje, czy może za cel wybrać innego zgodnie z tym jaki ma symbol na żetonie?
2. Umiejętność Ghillego - Naznaczenie. Jak rozumiem złolec dostaje podwójne obrażenia z aktualnego ataku, który wyturlał Ghillie, albo z ataku od innego gerlocka. I potem ta kostka się wyczerpuje, czyli działa tylko na obrażenia z jednego ataku.
radarek
Posty: 255
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 117 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: radarek »

jediwolf pisze: 12 paź 2024, 16:20 Dwa pytanka:
1. Jak sąsiaduje ze złolcem, który ma atak dystansowy, to ten złolec atakuje najpierw gerlocka z którym sąsiaduje, czy może za cel wybrać innego zgodnie z tym jaki ma symbol na żetonie?\
Złoce dystansowi atakują zawsze według ikon celu (x najsłabszych/najsilniejszych gearloców), niezależnie od dystansu na mapie. Sąsiedztwo nie ma tutaj żadnego znaczenia.
jediwolf pisze: 12 paź 2024, 16:20 2. Umiejętność Ghillego - Naznaczenie. Jak rozumiem złolec dostaje podwójne obrażenia z aktualnego ataku, który wyturlał Ghillie, albo z ataku od innego gerlocka. I potem ta kostka się wyczerpuje, czyli działa tylko na obrażenia z jednego ataku.
Tak. Warto tu podkreślić, że chodzi o obrażenia tylko i wyłączenie z kości Ataku. Inne obrażenia nie są podwajane.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 831
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 316 times
Been thanked: 498 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Nilis »

Umiejętność "Lava Flow" z Unbrakable. Doczytalem na BGG że złolec pojawiający się na Battle Mat zmienia to miejsce na Lawę. Następnie jak się poruszy to każde miejsce przez, które przeszedł również oraz to na którym zakończył.
Natomiast Czy jeżeli w mojej turze odrzuce Loot albo w inny sposób zmienię lawę pod która on stoi na skały to skały te pozostaną przez cała moją turę? Czy ta zdolność jest pasywna i po flipnięciu lawy na skały natychmiast zmienia się ponownie w lawę?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 831
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 316 times
Been thanked: 498 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Nilis »

Nikt nie zna odpowiedzi na "Lava Flow"?

To kolejne pytanie. Czy po zapoznaniu się z Nugget dobrze widzę i ona nie może zadać żadną umiejętnością obrażeń przeciwnikom "nietargetowalnym", ponieważ wszystkie jej umiejętności targetuja.

"Długie Ostrze" - zadaj X obrażeń celowi... czyli innemu celowi niż ten który atakuje oraz może być nie przyległym do mnie?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
radarek
Posty: 255
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 117 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: radarek »

Nilis pisze: 23 paź 2024, 21:56 Nikt nie zna odpowiedzi na "Lava Flow"?
Niestety nie posiadam tego dodatku więc nie odpowiem.
Nilis pisze: 23 paź 2024, 21:56 "Długie Ostrze" - zadaj X obrażeń celowi... czyli innemu celowi niż ten który atakuje oraz może być nie przyległym do mnie?
Po tym pytaniu nie jestem pewien czy dobrze rozumiesz kwestię celu (targetu) w tej grze. W swojej turze Gearloc może objąć jednego i tylko jednego złolca za cel (zgodnie z zasadami obierania za cel dla odpowiedniego ataku - wręczy bądź dystansowo). Wszystkie efekty, które używają słowa "cel" w opisie odnoszą się dokładnie do tego obranego celu. Jeśli dany efekt nie używa takiego słowa to znaczy, że można go zastosować do innej jednostki (efekt najczęściej jasno precyzuje do jakiego złolca można go zastosować).

Zatem, skoro opis Długiego Ostrza mówi "zadaj X obrażeń celowi" to znaczy, że zadajesz obrażenia konkretnie temu złolcowi, który obrałeś za cel. W przypadku Nugget celem może być dowolny złolec na mapie, jednakże należy pamiętać, że obierając jednostkę niesąsiednią i chcąc rzucić koścmi Ataku, należy wydać 1 kamień za każdą rzucaną kość Ataku. Inne kości, w tym kość Długiego Ostrza, tego nie wymagają bo nie są kośćmi ataku.
Nilis pisze: 23 paź 2024, 21:56 Czy po zapoznaniu się z Nugget dobrze widzę i ona nie może zadać żadną umiejętnością obrażeń przeciwnikom "nietargetowalnym", ponieważ wszystkie jej umiejętności targetuja.
Zgadza się. Nugget nie ma żadnego ataku, który można przydzielić złolcowi nie będącym celem.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 831
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 316 times
Been thanked: 498 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Nilis »

Dzięki za odpowiedź. Rozumiem kwestie celu w grze ale dzięki za objaśnienie.
Zwyczajnie nie wierzyłem że może być taka głupia sytuacja u Nuggeta że atakując złolca procą oddalonego 3 miejsca ode mnie, mogę go również sieknąć 5 metrowym mieczem. :?: Myślałem że może na polskiej karcie coś źle przetłumaczono :roll:
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
venomik
Posty: 656
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Nie. To jest po prostu naprawdę długi miecz ;)
Fujis
Posty: 119
Rejestracja: 01 lut 2022, 17:20
Has thanked: 48 times
Been thanked: 13 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Fujis »

Hej, pytanko pewnie gdzieś już się pojawiło ale chodzi mi o riposte, np:
Wróg ma ripostę 1
Rzucam 2 kosciami ataku i 1 kością obrony
Wyrzucam 1 atak i nie zabijam zlolca ale wyrzucam też 2 obrony, więc najpierw jest riposta ? I tracę 1 hp czy dzięki temu że wyrzuciłem obronę to riposta wchodzi w obronę ? Bardziej logiczne wydaje mi się to drugie podejście ale chce się upewnić :)
radarek
Posty: 255
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 117 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: radarek »

Kości gearloka rozpatrujesz w dowolnej kolejności. Więc jeśli najpierw dasz sobie tarczę, a potem zaatakujesz to riposta zbije ci tarczę. Ale jeśli najpierw zaatakujesz to riposta zada ci -1hp (zakładając, że nie miałeś żadnej tarczy przed rzutem), a następnie jak rozpatrzysz tarczę to zostanie ci na kolejne tury. Informacja ta znajduje się w instrukcji na stronie 19: "Po rzucie kośćmi Gearlok może wykonać dowolną z poniższych czynności, w dowolnej kolejności:".
Fujis
Posty: 119
Rejestracja: 01 lut 2022, 17:20
Has thanked: 48 times
Been thanked: 13 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Fujis »

rozumie, dzieki za opd :)
marper81
Posty: 63
Rejestracja: 08 lut 2021, 13:01
Has thanked: 66 times
Been thanked: 13 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: marper81 »

Mam pytanie odnośnie umiejętności Nugget:
Sparowanie (A) - kiedy Złolec atakuje i/albo używa umiejętności unikasz obrażeń oraz efektów skierowanych przeciw tobie.
Jako że jest to kość w slocie aktywnym, czy to oznacza że mogę np przez całą bitwę nie otrzymać żadnego obrażenia czy negatywnego efektu? Trochę to mocne się wydaje..
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 831
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 316 times
Been thanked: 498 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Nilis »

marper81 pisze: 16 sty 2025, 18:42 Mam pytanie odnośnie umiejętności Nugget:
Sparowanie (A) - kiedy Złolec atakuje i/albo używa umiejętności unikasz obrażeń oraz efektów skierowanych przeciw tobie.
Jako że jest to kość w slocie aktywnym, czy to oznacza że mogę np przez całą bitwę nie otrzymać żadnego obrażenia czy negatywnego efektu? Trochę to mocne się wydaje..
Hehe no nie przez całą bitwę. Jednorazowo możesz tego użyć na jednego złolca:) no i przed jego rzutem kośćmi
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
radarek
Posty: 255
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 117 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: radarek »

Warto dodać, że domyślnie efekty kości są jednorazowe (natychmiastowe, w slotach A i Z), chyba, że opis jasno mówi, że tak nie jest.
Instrukcja, strona 14:
• Aktywne kości pozostają w slotach, dopóki nie zostaną użyte i muszą zostać z nich usunięte na koniec bitwy lub
jeśli Gearlok zostanie Znokautowany.
• Kości Umiejętności z tych slotów muszą zostać Wyczerpane po
użyciu (chyba że zaznaczono inaczej).
(...)
• Zablokowane kości pozostają tutaj także pomiędzy bitwami, do momentu
ich użycia. Muszą zostać usunięte, jeśli Gearlok zostanie Znokautowany
(chyba że gracie w trybie Poszukiwacza Przygód – zob. str. 23).
• Kości Umiejętności z tych slotów muszą zostać Wyczerpane po
użyciu (chyba że zaznaczono inaczej).
Ostatnio zmieniony 17 sty 2025, 10:29 przez radarek, łącznie zmieniany 1 raz.
radarek
Posty: 255
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 117 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: radarek »

Nilis pisze: 16 sty 2025, 19:05
marper81 pisze: 16 sty 2025, 18:42 Mam pytanie odnośnie umiejętności Nugget:
Sparowanie (A) - kiedy Złolec atakuje i/albo używa umiejętności unikasz obrażeń oraz efektów skierowanych przeciw tobie.
Jako że jest to kość w slocie aktywnym, czy to oznacza że mogę np przez całą bitwę nie otrzymać żadnego obrażenia czy negatywnego efektu? Trochę to mocne się wydaje..
Hehe no nie przez całą bitwę. Jednorazowo możesz tego użyć na jednego złolca:) no i przed jego rzutem kośćmi
Sposób w jaki jest opisana ta umiejętność (zarówno polska wersja jak i angielska) sugeruje raczej, że to się po prostu samo wyzwala przy następnym ataku/użyciu umiejętności skierowanym na Nugget.
venomik
Posty: 656
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

marper81 pisze: 16 sty 2025, 18:42 Trochę to mocne się wydaje..
Postać stałaby się w sporej części nieśmiertelna. Więc tak, 'trochę' mocne ;)
marper81
Posty: 63
Rejestracja: 08 lut 2021, 13:01
Has thanked: 66 times
Been thanked: 13 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: marper81 »

Dzięki za odpowiedzi. Niestety błędnie skojarzyłem to z umiejętnością Picketa ciągły ruch/obrażenia/prowokacja, dopiero teraz przypomniałem sobie że tam kość jest w slocie zablokowanych.
venomik pisze: 16 sty 2025, 21:51 Postać stałaby się w sporej części nieśmiertelna. Więc tak, 'trochę' mocne
God Mode :twisted:
radarek
Posty: 255
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 117 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: radarek »

marper81 pisze: 17 sty 2025, 10:20 Dzięki za odpowiedzi. Niestety błędnie skojarzyłem to z umiejętnością Picketa ciągły ruch/obrażenia/prowokacja, dopiero teraz przypomniałem sobie że tam kość jest w slocie zablokowanych.
Nie ma znaczenia, że ta kość jest w zablokowanych. Istotny jest opis tych umiejętności, który mówi, że trwa ona przez całą bitwę.
Constant Regen (L) - At the start of your turn, heal for # HP. Lasts for entire Adventure.
Gdyby nie ten dopisek, że trwa przez całą przygodę to tę kość też trzeba byłoby wyczerpać po użyciu.
Przykładowo, efekt "Improved Def Training" (kość nr 15, tarcza na niebieskiej zębatce) wyczerpuje kość po użyciu, pomimo, że sama kość jest w slocie kości zablokowanych.
szmajchel
Posty: 657
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 24 times
Been thanked: 20 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: szmajchel »

1) Kiedy kończy się walka? W momencie jak zginą wszyscy przeciwnicy (Gearlockowie) czy dogrywamy daną rundę do końca?
2) Co się dzieje jeśli w tym samym momencie zginie ostatni wróg i postać? Walka jest przegrana czy wygrana?
3) Czy żeby wygrać z Tyranem wystarczy pokonać tylko jego żeton czy także wszystkich inny wrogów?
4) Tantrum - licznik ciał i toporków resetuje się po walce?
AntyS86
Posty: 4
Rejestracja: 04 sty 2023, 07:56
Been thanked: 2 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: AntyS86 »

1. Jak zginą wszyscy przeciwnicy albo WSZYSCY Gearlocy.
2. Przegrana - nie ma kto Cię ocucić. Z tego co pamiętam to jedynie walka z Tyranem jest wtedy zaliczona jako zwycięstwo.
3. Trzeba pokonać Tyrana.
4. Nie
venomik
Posty: 656
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Dobre pytanie z tym Tyranem i ostatnim gearlockiem ginącymi razem. Jeśli dobrze pamietam to w zasadach jest, że:
- aby spotkanie było wygrane to przynajmniej jeden gearlock musi przetrwać walkę
- aby wygrać grę nalezy pokonać Tyrana
Nie ma chyba, że trzeba pokonać spotkanie. Wiec teoretycznie logika podpowiada, że pokonanie Tyrana i śmierć ostatniego gearlocka w tym samym momencie może oznaczać wygraną grę. Aczklwiek internet raczej jest zgodny, że to jednak przegrana.
szmajchel pisze: 25 sty 2025, 22:22 Tantrum - licznik ciał i toporków resetuje się po walce?
Zdaje się, że ogólna idea jest taka, że wsszelkie countery na macie gearlocka nie są resetowane po walce, a jedynie przez swoje warunki. Przynajmniej nie przychodzi mi żaden przykład, który by to kontrował.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 831
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 316 times
Been thanked: 498 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Nilis »

venomik pisze: 26 sty 2025, 23:27 Dobre pytanie z tym Tyranem i ostatnim gearlockiem ginącymi razem. Jeśli dobrze pamietam to w zasadach jest, że:
- aby spotkanie było wygrane to przynajmniej jeden gearlock musi przetrwać walkę
- aby wygrać grę nalezy pokonać Tyrana
Nie ma chyba, że trzeba pokonać spotkanie. Wiec teoretycznie logika podpowiada, że pokonanie Tyrana i śmierć ostatniego gearlocka w tym samym momencie może oznaczać wygraną grę. Aczklwiek internet raczej jest zgodny, że to jednak przegrana.
Może i Internet uznaje to za porażkę ale jeżeli zabijesz Tyrana ostatnim tchnieniem to zostajesz bohaterem, który zrealizował misję i uwlonił Dealor od nikczemnego zła. Dla mnie to wielkie zwycięstwo
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1756
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 263 times
Been thanked: 866 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Ayaram »

Jak mamy zajęte miejsce na przedmioty i dobieramy coś co możemy od razu użyć to możemy to od razu użyć bez odrzucania czegokolwiek? czy formalnie najpierw muszę coś odrzucić, nowy przedmiot wziąć na "rękę" i dopiero wtedy go mogę użyć?
ODPOWIEDZ