Too Many Bones - pytania, zasady
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sty 2021, 11:28
- Lokalizacja: Tarnów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Proszę o informację co się dzieje z żetonami złolców po ich pokonaniu. Czy od razu zdejmuje je z mapy ? Nie widzę żadnych informacji na ten temat w instrukcji
- Nilis
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 498 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Od razu zdejmujemy złolca wraz z jego kością inicjatywy z toru inicjatywy
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Gearlokowy Przewodnik Po Przygodzie, Sztuka Otwierania Zamków:
Miałem wątpliwość czy ta druga Próba przysługuje także w przypadku, gdy w pierwszym rzucie na kości intuicji uzyskałem przerzut jednej kości i go wykonałem (czy to był drugi rzut w próbie czy nie?). Wersja angielska jednak inaczej definiuje ten aspekt:Jeśli nie uda ci się otworzyć Zamka w pierwszym rzucie Próby, możesz natychmiast wykonać drugą Próbę (raz na dzień).
Czyli mamy po prostu drugą próbę (raz dziennie), jeśli próba otwarcia pierwszego zamka się nie powiodła. Nie ma tu nic o pierwszym rzucie i wspomniana wątpliwość nie istnieje.If you fail to open the first Lock you face in an Attempt, you are able to make a second Attempt immediately (once per day).
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Dwa pytanka:
1. Jak sąsiaduje ze złolcem, który ma atak dystansowy, to ten złolec atakuje najpierw gerlocka z którym sąsiaduje, czy może za cel wybrać innego zgodnie z tym jaki ma symbol na żetonie?
2. Umiejętność Ghillego - Naznaczenie. Jak rozumiem złolec dostaje podwójne obrażenia z aktualnego ataku, który wyturlał Ghillie, albo z ataku od innego gerlocka. I potem ta kostka się wyczerpuje, czyli działa tylko na obrażenia z jednego ataku.
1. Jak sąsiaduje ze złolcem, który ma atak dystansowy, to ten złolec atakuje najpierw gerlocka z którym sąsiaduje, czy może za cel wybrać innego zgodnie z tym jaki ma symbol na żetonie?
2. Umiejętność Ghillego - Naznaczenie. Jak rozumiem złolec dostaje podwójne obrażenia z aktualnego ataku, który wyturlał Ghillie, albo z ataku od innego gerlocka. I potem ta kostka się wyczerpuje, czyli działa tylko na obrażenia z jednego ataku.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Złoce dystansowi atakują zawsze według ikon celu (x najsłabszych/najsilniejszych gearloców), niezależnie od dystansu na mapie. Sąsiedztwo nie ma tutaj żadnego znaczenia.
Tak. Warto tu podkreślić, że chodzi o obrażenia tylko i wyłączenie z kości Ataku. Inne obrażenia nie są podwajane.
- Nilis
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 498 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Umiejętność "Lava Flow" z Unbrakable. Doczytalem na BGG że złolec pojawiający się na Battle Mat zmienia to miejsce na Lawę. Następnie jak się poruszy to każde miejsce przez, które przeszedł również oraz to na którym zakończył.
Natomiast Czy jeżeli w mojej turze odrzuce Loot albo w inny sposób zmienię lawę pod która on stoi na skały to skały te pozostaną przez cała moją turę? Czy ta zdolność jest pasywna i po flipnięciu lawy na skały natychmiast zmienia się ponownie w lawę?
Natomiast Czy jeżeli w mojej turze odrzuce Loot albo w inny sposób zmienię lawę pod która on stoi na skały to skały te pozostaną przez cała moją turę? Czy ta zdolność jest pasywna i po flipnięciu lawy na skały natychmiast zmienia się ponownie w lawę?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- Nilis
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 498 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nikt nie zna odpowiedzi na "Lava Flow"?
To kolejne pytanie. Czy po zapoznaniu się z Nugget dobrze widzę i ona nie może zadać żadną umiejętnością obrażeń przeciwnikom "nietargetowalnym", ponieważ wszystkie jej umiejętności targetuja.
"Długie Ostrze" - zadaj X obrażeń celowi... czyli innemu celowi niż ten który atakuje oraz może być nie przyległym do mnie?
To kolejne pytanie. Czy po zapoznaniu się z Nugget dobrze widzę i ona nie może zadać żadną umiejętnością obrażeń przeciwnikom "nietargetowalnym", ponieważ wszystkie jej umiejętności targetuja.
"Długie Ostrze" - zadaj X obrażeń celowi... czyli innemu celowi niż ten który atakuje oraz może być nie przyległym do mnie?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Niestety nie posiadam tego dodatku więc nie odpowiem.
Po tym pytaniu nie jestem pewien czy dobrze rozumiesz kwestię celu (targetu) w tej grze. W swojej turze Gearloc może objąć jednego i tylko jednego złolca za cel (zgodnie z zasadami obierania za cel dla odpowiedniego ataku - wręczy bądź dystansowo). Wszystkie efekty, które używają słowa "cel" w opisie odnoszą się dokładnie do tego obranego celu. Jeśli dany efekt nie używa takiego słowa to znaczy, że można go zastosować do innej jednostki (efekt najczęściej jasno precyzuje do jakiego złolca można go zastosować).
Zatem, skoro opis Długiego Ostrza mówi "zadaj X obrażeń celowi" to znaczy, że zadajesz obrażenia konkretnie temu złolcowi, który obrałeś za cel. W przypadku Nugget celem może być dowolny złolec na mapie, jednakże należy pamiętać, że obierając jednostkę niesąsiednią i chcąc rzucić koścmi Ataku, należy wydać 1 kamień za każdą rzucaną kość Ataku. Inne kości, w tym kość Długiego Ostrza, tego nie wymagają bo nie są kośćmi ataku.
Zgadza się. Nugget nie ma żadnego ataku, który można przydzielić złolcowi nie będącym celem.
- Nilis
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 498 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Dzięki za odpowiedź. Rozumiem kwestie celu w grze ale dzięki za objaśnienie.
Zwyczajnie nie wierzyłem że może być taka głupia sytuacja u Nuggeta że atakując złolca procą oddalonego 3 miejsca ode mnie, mogę go również sieknąć 5 metrowym mieczem.
Myślałem że może na polskiej karcie coś źle przetłumaczono 
Zwyczajnie nie wierzyłem że może być taka głupia sytuacja u Nuggeta że atakując złolca procą oddalonego 3 miejsca ode mnie, mogę go również sieknąć 5 metrowym mieczem.


Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Hej, pytanko pewnie gdzieś już się pojawiło ale chodzi mi o riposte, np:
Wróg ma ripostę 1
Rzucam 2 kosciami ataku i 1 kością obrony
Wyrzucam 1 atak i nie zabijam zlolca ale wyrzucam też 2 obrony, więc najpierw jest riposta ? I tracę 1 hp czy dzięki temu że wyrzuciłem obronę to riposta wchodzi w obronę ? Bardziej logiczne wydaje mi się to drugie podejście ale chce się upewnić
Wróg ma ripostę 1
Rzucam 2 kosciami ataku i 1 kością obrony
Wyrzucam 1 atak i nie zabijam zlolca ale wyrzucam też 2 obrony, więc najpierw jest riposta ? I tracę 1 hp czy dzięki temu że wyrzuciłem obronę to riposta wchodzi w obronę ? Bardziej logiczne wydaje mi się to drugie podejście ale chce się upewnić

Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Kości gearloka rozpatrujesz w dowolnej kolejności. Więc jeśli najpierw dasz sobie tarczę, a potem zaatakujesz to riposta zbije ci tarczę. Ale jeśli najpierw zaatakujesz to riposta zada ci -1hp (zakładając, że nie miałeś żadnej tarczy przed rzutem), a następnie jak rozpatrzysz tarczę to zostanie ci na kolejne tury. Informacja ta znajduje się w instrukcji na stronie 19: "Po rzucie kośćmi Gearlok może wykonać dowolną z poniższych czynności, w dowolnej kolejności:".
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Mam pytanie odnośnie umiejętności Nugget:
Sparowanie (A) - kiedy Złolec atakuje i/albo używa umiejętności unikasz obrażeń oraz efektów skierowanych przeciw tobie.
Jako że jest to kość w slocie aktywnym, czy to oznacza że mogę np przez całą bitwę nie otrzymać żadnego obrażenia czy negatywnego efektu? Trochę to mocne się wydaje..
Sparowanie (A) - kiedy Złolec atakuje i/albo używa umiejętności unikasz obrażeń oraz efektów skierowanych przeciw tobie.
Jako że jest to kość w slocie aktywnym, czy to oznacza że mogę np przez całą bitwę nie otrzymać żadnego obrażenia czy negatywnego efektu? Trochę to mocne się wydaje..
- Nilis
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 498 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Hehe no nie przez całą bitwę. Jednorazowo możesz tego użyć na jednego złolca:) no i przed jego rzutem kośćmimarper81 pisze: ↑16 sty 2025, 18:42 Mam pytanie odnośnie umiejętności Nugget:
Sparowanie (A) - kiedy Złolec atakuje i/albo używa umiejętności unikasz obrażeń oraz efektów skierowanych przeciw tobie.
Jako że jest to kość w slocie aktywnym, czy to oznacza że mogę np przez całą bitwę nie otrzymać żadnego obrażenia czy negatywnego efektu? Trochę to mocne się wydaje..
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Warto dodać, że domyślnie efekty kości są jednorazowe (natychmiastowe, w slotach A i Z), chyba, że opis jasno mówi, że tak nie jest.
Instrukcja, strona 14:
Instrukcja, strona 14:
• Aktywne kości pozostają w slotach, dopóki nie zostaną użyte i muszą zostać z nich usunięte na koniec bitwy lub
jeśli Gearlok zostanie Znokautowany.
• Kości Umiejętności z tych slotów muszą zostać Wyczerpane po
użyciu (chyba że zaznaczono inaczej).
(...)
• Zablokowane kości pozostają tutaj także pomiędzy bitwami, do momentu
ich użycia. Muszą zostać usunięte, jeśli Gearlok zostanie Znokautowany
(chyba że gracie w trybie Poszukiwacza Przygód – zob. str. 23).
• Kości Umiejętności z tych slotów muszą zostać Wyczerpane po
użyciu (chyba że zaznaczono inaczej).
Ostatnio zmieniony 17 sty 2025, 10:29 przez radarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Sposób w jaki jest opisana ta umiejętność (zarówno polska wersja jak i angielska) sugeruje raczej, że to się po prostu samo wyzwala przy następnym ataku/użyciu umiejętności skierowanym na Nugget.Nilis pisze: ↑16 sty 2025, 19:05Hehe no nie przez całą bitwę. Jednorazowo możesz tego użyć na jednego złolca:) no i przed jego rzutem kośćmimarper81 pisze: ↑16 sty 2025, 18:42 Mam pytanie odnośnie umiejętności Nugget:
Sparowanie (A) - kiedy Złolec atakuje i/albo używa umiejętności unikasz obrażeń oraz efektów skierowanych przeciw tobie.
Jako że jest to kość w slocie aktywnym, czy to oznacza że mogę np przez całą bitwę nie otrzymać żadnego obrażenia czy negatywnego efektu? Trochę to mocne się wydaje..
-
- Posty: 656
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 318 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Postać stałaby się w sporej części nieśmiertelna. Więc tak, 'trochę' mocne

Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Dzięki za odpowiedzi. Niestety błędnie skojarzyłem to z umiejętnością Picketa ciągły ruch/obrażenia/prowokacja, dopiero teraz przypomniałem sobie że tam kość jest w slocie zablokowanych.

God Mode

Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Nie ma znaczenia, że ta kość jest w zablokowanych. Istotny jest opis tych umiejętności, który mówi, że trwa ona przez całą bitwę.
Gdyby nie ten dopisek, że trwa przez całą przygodę to tę kość też trzeba byłoby wyczerpać po użyciu.Constant Regen (L) - At the start of your turn, heal for # HP. Lasts for entire Adventure.
Przykładowo, efekt "Improved Def Training" (kość nr 15, tarcza na niebieskiej zębatce) wyczerpuje kość po użyciu, pomimo, że sama kość jest w slocie kości zablokowanych.
-
- Posty: 657
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 20 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
1) Kiedy kończy się walka? W momencie jak zginą wszyscy przeciwnicy (Gearlockowie) czy dogrywamy daną rundę do końca?
2) Co się dzieje jeśli w tym samym momencie zginie ostatni wróg i postać? Walka jest przegrana czy wygrana?
3) Czy żeby wygrać z Tyranem wystarczy pokonać tylko jego żeton czy także wszystkich inny wrogów?
4) Tantrum - licznik ciał i toporków resetuje się po walce?
2) Co się dzieje jeśli w tym samym momencie zginie ostatni wróg i postać? Walka jest przegrana czy wygrana?
3) Czy żeby wygrać z Tyranem wystarczy pokonać tylko jego żeton czy także wszystkich inny wrogów?
4) Tantrum - licznik ciał i toporków resetuje się po walce?
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
1. Jak zginą wszyscy przeciwnicy albo WSZYSCY Gearlocy.
2. Przegrana - nie ma kto Cię ocucić. Z tego co pamiętam to jedynie walka z Tyranem jest wtedy zaliczona jako zwycięstwo.
3. Trzeba pokonać Tyrana.
4. Nie
2. Przegrana - nie ma kto Cię ocucić. Z tego co pamiętam to jedynie walka z Tyranem jest wtedy zaliczona jako zwycięstwo.
3. Trzeba pokonać Tyrana.
4. Nie
-
- Posty: 656
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 318 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Dobre pytanie z tym Tyranem i ostatnim gearlockiem ginącymi razem. Jeśli dobrze pamietam to w zasadach jest, że:
- aby spotkanie było wygrane to przynajmniej jeden gearlock musi przetrwać walkę
- aby wygrać grę nalezy pokonać Tyrana
Nie ma chyba, że trzeba pokonać spotkanie. Wiec teoretycznie logika podpowiada, że pokonanie Tyrana i śmierć ostatniego gearlocka w tym samym momencie może oznaczać wygraną grę. Aczklwiek internet raczej jest zgodny, że to jednak przegrana.
- aby spotkanie było wygrane to przynajmniej jeden gearlock musi przetrwać walkę
- aby wygrać grę nalezy pokonać Tyrana
Nie ma chyba, że trzeba pokonać spotkanie. Wiec teoretycznie logika podpowiada, że pokonanie Tyrana i śmierć ostatniego gearlocka w tym samym momencie może oznaczać wygraną grę. Aczklwiek internet raczej jest zgodny, że to jednak przegrana.
Zdaje się, że ogólna idea jest taka, że wsszelkie countery na macie gearlocka nie są resetowane po walce, a jedynie przez swoje warunki. Przynajmniej nie przychodzi mi żaden przykład, który by to kontrował.
- Nilis
- Posty: 831
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 498 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Może i Internet uznaje to za porażkę ale jeżeli zabijesz Tyrana ostatnim tchnieniem to zostajesz bohaterem, który zrealizował misję i uwlonił Dealor od nikczemnego zła. Dla mnie to wielkie zwycięstwovenomik pisze: ↑26 sty 2025, 23:27 Dobre pytanie z tym Tyranem i ostatnim gearlockiem ginącymi razem. Jeśli dobrze pamietam to w zasadach jest, że:
- aby spotkanie było wygrane to przynajmniej jeden gearlock musi przetrwać walkę
- aby wygrać grę nalezy pokonać Tyrana
Nie ma chyba, że trzeba pokonać spotkanie. Wiec teoretycznie logika podpowiada, że pokonanie Tyrana i śmierć ostatniego gearlocka w tym samym momencie może oznaczać wygraną grę. Aczklwiek internet raczej jest zgodny, że to jednak przegrana.
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- Ayaram
- Posty: 1756
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 263 times
- Been thanked: 866 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Jak mamy zajęte miejsce na przedmioty i dobieramy coś co możemy od razu użyć to możemy to od razu użyć bez odrzucania czegokolwiek? czy formalnie najpierw muszę coś odrzucić, nowy przedmiot wziąć na "rękę" i dopiero wtedy go mogę użyć?