Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Takie są zasady. Inna interpretacja będzie zawsze wprowadzała zamieszanie i może boostować stronę atakującą. Wg twojej propozycji to mamy dwie akcje atak i ruch. Graj jak uważasz, nikt Ci nie broni stosowania home rules. Główne zasady i ich późniejsze klaryfikacje powodują, że balans w tym momencie jest bardzo dobry wg win ratio.
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
No właśnie nie ma tego opisanego nigdzie w zasadach ani faq. To jest po prostu założone na podstawie nie pełnych zasad które są. Można je rozumieć dwojako conajmniej. Nie pytał bym gdyby było to w zasadach a nie jest. Chciałbym grać poprawnie a nie po swojemu.akustyk pisze: ↑30 sty 2025, 07:28 Takie są zasady. Inna interpretacja będzie zawsze wprowadzała zamieszanie i może boostować stronę atakującą. Wg twojej propozycji to mamy dwie akcje atak i ruch. Graj jak uważasz, nikt Ci nie broni stosowania home rules. Główne zasady i ich późniejsze klaryfikacje powodują, że balans w tym momencie jest bardzo dobry wg win ratio.
W zasadach jest zapis że atak się robi na region SĄSIADUJĄCY a taka akcja specjalna nie jest atakiem na region sąsiadujący tylko oddalony i nie jest sprecyzowane jak to interpretować. Jest tylko zdanie że można tymi akcjami zaatakować region do którego można się DOSTAĆ. słowo klucz DOSTAĆ a nie ma słowa "który jest w ZASIĘGU". To są inne pojęcia. Dla mnie to się mocno gryzie.
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Są 2 strony konfliktu: atakujący oraz broniący.
wg zasad gra pozwala na:
- atakującemu na kontynuacje ataku albo wstrzymanie ataku.
- broniący może bronić się albo wykonać odwrót.
Tutaj podejrzewam, że chciałbyś, aby atakujący miał możliwość odwrotu.
Na tą chwilę widzę 2 rozwiązania: 1) granie wg własnych zasad; 2) apel do autorów gry o zmianę zasad.
wg zasad gra pozwala na:
- atakującemu na kontynuacje ataku albo wstrzymanie ataku.
- broniący może bronić się albo wykonać odwrót.
Tutaj podejrzewam, że chciałbyś, aby atakujący miał możliwość odwrotu.
Na tą chwilę widzę 2 rozwiązania: 1) granie wg własnych zasad; 2) apel do autorów gry o zmianę zasad.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Tu jedna zasada:
https://boardgamegeek.com/thread/336737 ... g-a-combat
i tu Kevin napisał:
https://boardgamegeek.com/thread/341578 ... -of-troops
Po prostu nie robisz ruchu po ataku. W związku z tym, legion zostaje na oryginalnym polu. Kevin ma kontakt z autorami gry i był głównym testerem gry. Jego słowa/interpretacje uznaje się za wiążące dla WoP-a jak i dla WoA.
https://boardgamegeek.com/thread/336737 ... g-a-combat
i tu Kevin napisał:
https://boardgamegeek.com/thread/341578 ... -of-troops
Po prostu nie robisz ruchu po ataku. W związku z tym, legion zostaje na oryginalnym polu. Kevin ma kontakt z autorami gry i był głównym testerem gry. Jego słowa/interpretacje uznaje się za wiążące dla WoP-a jak i dla WoA.
-
- Posty: 856
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 202 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Jak Ty grasz i to interpretujesz to mnie za bardzo nie obchodzi. Możesz grać według swoich dowolnych zasad bo to twoja gra i nic mi do tego.
Jednak poprawne granie według zasad z instrukcji i oficjalnego FAQu. Wstrzymanie ataku powoduje powrót atakującego na pole startu. Czy to było 1/2/3 czy 11 pól dalej.
Tutaj nie rozważamy homerules, interpretacji, zasadności czy logiczności zasad tylko ich wierne działanie.
Dla mnie Instrukcja nie pozostawia wątpliwości żadnych:
Po wstrzymaniu ataku figurki pozostają na obszarach z których wyruszały do walki. Zero możliwości interpretacji.
A jak chcesz grać inaczej droga wolna jak już mówiłem, jednak innych nie wprowadzaj w błąd
Jednak poprawne granie według zasad z instrukcji i oficjalnego FAQu. Wstrzymanie ataku powoduje powrót atakującego na pole startu. Czy to było 1/2/3 czy 11 pól dalej.
Tutaj nie rozważamy homerules, interpretacji, zasadności czy logiczności zasad tylko ich wierne działanie.
Dla mnie Instrukcja nie pozostawia wątpliwości żadnych:
Po wstrzymaniu ataku figurki pozostają na obszarach z których wyruszały do walki. Zero możliwości interpretacji.
A jak chcesz grać inaczej droga wolna jak już mówiłem, jednak innych nie wprowadzaj w błąd

Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Ja tam w ogóle proponuję w trakcie ataku nie przesuwać atakującego legionu na atakowane pole tylko podjąć decyzję po zakończonej bitwie.
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Gdzieś bylo napisane (możliwe ze w FAQ), że dopiero po wygranej bitwie decydujemy czy ruszamy się na pole pokonanego legionu czy zostajemy tam gdzie jesteśmy.
Jeżeli zdecydujemy się przejść na pole pokonanego gracza i była tam osada lub Sicz to dopiero wtedy otrzymujemy z niej punkty. Możemy zostać tam gdzie jesteśmy - załóżmy że atak był z dystansu

-
- Posty: 856
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 202 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Tak ale tutaj jest mowa o wstrzymaniu ataku a nie wygranej bitwie. W takiej sytuacji instrukcja jest zabójczo precyzyjna 

Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Kolega nie daje za wygraną:
https://boardgamegeek.com/thread/345242 ... ove-on-aft
"You're on your own there, buddy. And there are so many other good games out there, no need to fix what ain't broke."
well well well
https://boardgamegeek.com/thread/345242 ... ove-on-aft
"You're on your own there, buddy. And there are so many other good games out there, no need to fix what ain't broke."
well well well

-
- Posty: 856
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 202 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Nie za bardzo rozumiem tej krucjaty. Przecież może sobie grać jak chce w domu jeśli druga strona się zgodzi 
Dla mnie ma to tematyczny sens, że zaatakował legion na czerwiach lub Orniropterach ewentualnie fregatach
Jednak po ataku (udanym bądź nie) wycofał się na pozycję startowe.
Np. Z filmu to jest akcja z Bestią Rabbanem i jego wejściem na pełnej z Ornitopterow a potem tą samą drogą ewakuacja kiedy dostał wtrzepane.
I ma to więcej sensu tematycznego i mechanicznego niż przesuwanie się zawsze na pole sąsiadujące, ewentualnie na pole zdobyte jeśli wygraliśmy walkę (tutaj szczególnie Atrydzi są tą stroną która częściej to wykorzystuje dla swoich celów).

Dla mnie ma to tematyczny sens, że zaatakował legion na czerwiach lub Orniropterach ewentualnie fregatach
Jednak po ataku (udanym bądź nie) wycofał się na pozycję startowe.
Np. Z filmu to jest akcja z Bestią Rabbanem i jego wejściem na pełnej z Ornitopterow a potem tą samą drogą ewakuacja kiedy dostał wtrzepane.
I ma to więcej sensu tematycznego i mechanicznego niż przesuwanie się zawsze na pole sąsiadujące, ewentualnie na pole zdobyte jeśli wygraliśmy walkę (tutaj szczególnie Atrydzi są tą stroną która częściej to wykorzystuje dla swoich celów).
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
gra może być uproszczeniem rzeczywistości, ale nawet w rzeczywistości armie po starciu wracają do bazy wypadowej z której zrobili wymarsz... no ewentualnie pacyfikują zdobytą bazę wroga.
nie umiem sobie wyobrazić czemu mieli zrobić powrót "zza miedzę" tuż obok wroga...
nie umiem sobie wyobrazić czemu mieli zrobić powrót "zza miedzę" tuż obok wroga...
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Spoko, ale widzisz, że wszyscy Ci piszą na około jakie są zasady. Nikt Ci nie broni grać sobie wg własnych. Możesz robić co chcesz z własną grą tylko nie wiem kogo chcesz przekonać do swoich zasad? Co chcesz tak naprawdę osiągnąć?
- Michałku
- Posty: 407
- Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Kilka wątpliwości po pierwszej grze:
1. Gdy mam akcję „zrób coś tam a następnie zagraj jedną kartę planu” czy za zagranie tej dodatkowej karty planu muszę wydać dodatkową kostkę płacąc de facto dwie (za zagranie oryginalnej akcji plus karty planu z niej wynikającej) czy jest to już dodatkowe zagranie karty w ramach tej samej kostki?
2. Karty jasnowidzenia na koniec rundy mogę wtasowac lub odrzucić. Ale czy mogę sobie jakieś zostawić i w następnej rundzie mieć więcej niż trzy odkryte czy zawsze są to tylko trzy a te z poprzednich rund spatają w ten czy inny sposób?
3. Czy niebronioną Sicz / osadę atakuję z pola obok wykonując akcję ataku i po tym ataku (który automatycznie wygrywam) wchodzę na pole z siczą i ją zdobywam czy od razu muszę mieć fizycznie możliwość wejścia na pole z niebronioną siczą żeby ją zdobyć?
1. Gdy mam akcję „zrób coś tam a następnie zagraj jedną kartę planu” czy za zagranie tej dodatkowej karty planu muszę wydać dodatkową kostkę płacąc de facto dwie (za zagranie oryginalnej akcji plus karty planu z niej wynikającej) czy jest to już dodatkowe zagranie karty w ramach tej samej kostki?
2. Karty jasnowidzenia na koniec rundy mogę wtasowac lub odrzucić. Ale czy mogę sobie jakieś zostawić i w następnej rundzie mieć więcej niż trzy odkryte czy zawsze są to tylko trzy a te z poprzednich rund spatają w ten czy inny sposób?
3. Czy niebronioną Sicz / osadę atakuję z pola obok wykonując akcję ataku i po tym ataku (który automatycznie wygrywam) wchodzę na pole z siczą i ją zdobywam czy od razu muszę mieć fizycznie możliwość wejścia na pole z niebronioną siczą żeby ją zdobyć?
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
- Yooreck
- Posty: 395
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 162 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
1. nie musisz wydawać dodatkowej kostkiMichałku pisze: ↑04 lut 2025, 07:23 Kilka wątpliwości po pierwszej grze:
1. Gdy mam akcję „zrób coś tam a następnie zagraj jedną kartę planu” czy za zagranie tej dodatkowej karty planu muszę wydać dodatkową kostkę płacąc de facto dwie (za zagranie oryginalnej akcji plus karty planu z niej wynikającej) czy jest to już dodatkowe zagranie karty w ramach tej samej kostki?
2. Karty jasnowidzenia na koniec rundy mogę wtasowac lub odrzucić. Ale czy mogę sobie jakieś zostawić i w następnej rundzie mieć więcej niż trzy odkryte czy zawsze są to tylko trzy a te z poprzednich rund spatają w ten czy inny sposób?
3. Czy niebronioną Sicz / osadę atakuję z pola obok wykonując akcję ataku i po tym ataku (który automatycznie wygrywam) wchodzę na pole z siczą i ją zdobywam czy od razu muszę mieć fizycznie możliwość wejścia na pole z niebronioną siczą żeby ją zdobyć?
2. nie możesz zostawić sobie, tylko wtasować i liczyć na szczęście
3. nie zrozumiałem pytania

- Michałku
- Posty: 407
- Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Spróbuję ponownie z trzecim punktem 
Żeby zdobyć Sicz muszę wykonać atak - ale jeśli jest niebroniona to automatycznie go wygrywam. Czy ten atak wykonuję standardowo z pola przylegającego do siczy i dopiero jako następstwo zwycięstwa przesuwam legion na pole z siczą i tym samym ją zdobywam, czy też muszę wejść normalnym ruchem na niebronione pole z siczą i wtedy dopiero wykonać standardowy atak stojąc już na polu z siczą?

Żeby zdobyć Sicz muszę wykonać atak - ale jeśli jest niebroniona to automatycznie go wygrywam. Czy ten atak wykonuję standardowo z pola przylegającego do siczy i dopiero jako następstwo zwycięstwa przesuwam legion na pole z siczą i tym samym ją zdobywam, czy też muszę wejść normalnym ruchem na niebronione pole z siczą i wtedy dopiero wykonać standardowy atak stojąc już na polu z siczą?
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
- Yooreck
- Posty: 395
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 162 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Ok, jasne, teraz rozumiemMichałku pisze: ↑04 lut 2025, 09:23 Spróbuję ponownie z trzecim punktem
Żeby zdobyć Sicz muszę wykonać atak - ale jeśli jest niebroniona to automatycznie go wygrywam. Czy ten atak wykonuję standardowo z pola przylegającego do siczy i dopiero jako następstwo zwycięstwa przesuwam legion na pole z siczą i tym samym ją zdobywam, czy też muszę wejść normalnym ruchem na niebronione pole z siczą i wtedy dopiero wykonać standardowy atak stojąc już na polu z siczą?

- Michałku
- Posty: 407
- Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Jeszcze jedno - karta ze specjalną akcją nazwanego przywódcy. Czy jeśli taki przywódca wszedł już do gry i dostaliśmy jego kartę, ale w wyniku walki został z planszy usunięty, przeszedł przez cały zbiornik regeneracyjny i znajduje się w rezerwach a nie na planszy, to można używać jego akcji specjalnej z karty czy musi być wystawiony na planszy?
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
- Yooreck
- Posty: 395
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 162 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Możesz użyć jak jest w rezerwach, nie musi być na planszy.Michałku pisze: ↑04 lut 2025, 10:47 Jeszcze jedno - karta ze specjalną akcją nazwanego przywódcy. Czy jeśli taki przywódca wszedł już do gry i dostaliśmy jego kartę, ale w wyniku walki został z planszy usunięty, przeszedł przez cały zbiornik regeneracyjny i znajduje się w rezerwach a nie na planszy, to można używać jego akcji specjalnej z karty czy musi być wystawiony na planszy?
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Używasz Ornitoptera który "pochodzi" z sektora połączonego. Lecisz nim gdzie chcesz wg zasad.
Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Cześć 
Jestem po pierwszym przeczytaniu instrukcji i zastanawia mnie jedna rzecz.
Na stronie 20 w fazie pustynnych zagrożeń, jest napisane, że najpierw należy usunąć wszystkie żetony Znaku Czerwia z obszarów z Legionami Atrydów oraz obszarów z Czerwiami Pustyni.
W jaki sposób jest w ogóle możliwe aby żeton Znaku Czerwia znalazł się na jednym obszarze z samym Czerwiem?
Akcja Potęgi Pustyni wyklucza obszary z Czerwiem/Znakiem Czerwia i Siczami.
Ruch Czerwiem jest możliwy do obszaru niezawierającego żadnych żetonów ani figurek (z wyjątkiem stacji ekologii).
Czy coś może przeoczyłem, że nie widzę fizycznej możliwości na obecność Czerwia i Znaku Czerwia w jednym obszarze?

Jestem po pierwszym przeczytaniu instrukcji i zastanawia mnie jedna rzecz.
Na stronie 20 w fazie pustynnych zagrożeń, jest napisane, że najpierw należy usunąć wszystkie żetony Znaku Czerwia z obszarów z Legionami Atrydów oraz obszarów z Czerwiami Pustyni.
W jaki sposób jest w ogóle możliwe aby żeton Znaku Czerwia znalazł się na jednym obszarze z samym Czerwiem?
Akcja Potęgi Pustyni wyklucza obszary z Czerwiem/Znakiem Czerwia i Siczami.
Ruch Czerwiem jest możliwy do obszaru niezawierającego żadnych żetonów ani figurek (z wyjątkiem stacji ekologii).
Czy coś może przeoczyłem, że nie widzę fizycznej możliwości na obecność Czerwia i Znaku Czerwia w jednym obszarze?

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
jest taka możliwość jak zagrałeś najpierw żetony, a następnie przesunięto czerwia.
są różne sytuacje, dlaczego ktoś tak zagrałby - nie wiem.
są różne sytuacje, dlaczego ktoś tak zagrałby - nie wiem.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG