Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
-
- Posty: 261
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 97 times
Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Czy byłby ktoś tak dobry i wytłumaczył mi zmianę jak zaszła przy okazji FAQ 3.0 nazywająca się:
"Limit Zakazu Imperium został zniesiony".
Nie rozumiem jej oryginalnego brzmienia a tym bardziej po zmianach.
Poprosił bym o proste i przystępne opisanie jak to wyglądało oryginalnie i jaka nastąpiła reorganizacja przepisu.
Najprawdopodobniej bardzo dziękuje.
"Limit Zakazu Imperium został zniesiony".
Nie rozumiem jej oryginalnego brzmienia a tym bardziej po zmianach.
Poprosił bym o proste i przystępne opisanie jak to wyglądało oryginalnie i jaka nastąpiła reorganizacja przepisu.
Najprawdopodobniej bardzo dziękuje.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Chodzi tutaj o fazę wydobywania przyprawy. Kiedy już policzysz ile wydobyłeś przyprawy musisz to wydać na utrzymanie albo podniesienie znaczników Imperium, których masz trzy. Jeżeli nie utrzymasz albo nie podniesiesz znacznika to znacznik idzie w dół.
W oryginalnej instrukcji było tak, że jeżeli jeden bądź więcej znaczników spadło w dół podczas tej fazy to wybierałeś sobie tylko jeden zakaz imperium odpowiadający jednemu ze znaczników, który spadł w dół. Po zmianach FAQ 3.0 liczba znaczników, która spadła w dół równa się ilości zakazom Imperium na następną rundę. W najgorszym wypadku jeżeli trzy znaczniki spadną w dół to otrzymujesz trzy zakazy Imperium.
W oryginalnej instrukcji było tak, że jeżeli jeden bądź więcej znaczników spadło w dół podczas tej fazy to wybierałeś sobie tylko jeden zakaz imperium odpowiadający jednemu ze znaczników, który spadł w dół. Po zmianach FAQ 3.0 liczba znaczników, która spadła w dół równa się ilości zakazom Imperium na następną rundę. W najgorszym wypadku jeżeli trzy znaczniki spadną w dół to otrzymujesz trzy zakazy Imperium.
-
- Posty: 1132
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 1034 times
- Been thanked: 665 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Ktoś napisał, że są 4 zmiany w najnowszej instrukcji:
1. Po wycofie przeciwnik decyduje o polu wycofania
2. Zakazy Imperium po fazie przyprawy
3. Natychmiastowe zwycięstwo Atrydow po zdobyciu stolicy Harkow
4. I co czwarte?
1. Po wycofie przeciwnik decyduje o polu wycofania
2. Zakazy Imperium po fazie przyprawy
3. Natychmiastowe zwycięstwo Atrydow po zdobyciu stolicy Harkow
4. I co czwarte?
-
- Posty: 261
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 97 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Tryb dla 3-4 graczy: Grający Atrydami może dać
kartę Planu Fremenów grającemu Sojusznikiem:
Fremenami.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Cześć, mam problem z zrozumieniem różnicy między Rozmieszczeniem a Umieszczeniem. Rozmieszczenie to, jak podaje instrukcja, wzięcie komponentów gry, których nie ma na planszy.(i to rozumiem). Natomiast, Umieszczenie to zabranie komponentów gry z dowolnego miejsca i umieszczenie ich na planszy (tego nie rozumiem). Jeżeli akcja RÓD pozwala umieścić 2 wybrane pojazdy, to dakładam nowe na planszę, czy przestawiam znajdujące się na planszy. Podobnie z akcją POTĘGA PUSTYNI - umieść 2 żetony znaku czerwia, dokładam nowe czy przestawiam.
1.Jeżeli "Umieszczeniem" mogę przestawić pojazdy, to jak wytłumaczyć zapis w instrukcji Str 13 "pojazdy", który mówi, że pojazdy nigdy nie ruszają się że swego miejsca?
2 Jeżeli karta przyprawy mówi mi że w tej rundzie mam 3 żniwiarki, to czy mogę Umieszczeniem dołożyć 2 kolejne i mieć 5? albo przestawić 2. Nie jest to co prawda akcja ruchu ale wychodzi na to że te żniwiarki się przesuną,
Co o tym sądzicie? wytłumaczcie proszę.
1.Jeżeli "Umieszczeniem" mogę przestawić pojazdy, to jak wytłumaczyć zapis w instrukcji Str 13 "pojazdy", który mówi, że pojazdy nigdy nie ruszają się że swego miejsca?
2 Jeżeli karta przyprawy mówi mi że w tej rundzie mam 3 żniwiarki, to czy mogę Umieszczeniem dołożyć 2 kolejne i mieć 5? albo przestawić 2. Nie jest to co prawda akcja ruchu ale wychodzi na to że te żniwiarki się przesuną,
Co o tym sądzicie? wytłumaczcie proszę.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Co do pierwszego punktu to nie jest to zmiana. Na stronie 26 instrukcji masz napisane, że to przeciwnik wybiera pole w razie odwrotu legionu. Trzeci punkt, który poruszyłeś też działa troszkę inaczej.
4 zmiany zawarte w FAQ 3.0 to:
1.Limit Zakazu Imperium został zniesiony - Zamiast aktywowania 1 Zakazu Imperium spośród tych znaczników, które poruszyły się w dół, aktywowane są WSZYSTKIE Zakazy odpowiadające znacznikom, które poruszyły się w dół.
2. Natychmiastowa wygrana grającego Atrydami po zdobyciu Arrakin - Gdy Arrakin zostanie zniszczone, po przesunięciu znaczników Jasnowidzenia, grający Atrydami sprawdza czy spełnił warunki na swojej karcie Sekretnego Celu. Jeśli tak, grający Atrydami natychmiast wygrywa grę (zamiast podczas fazy Końca Rundy).
3. Zwycięski legion nie musi posuwać się naprzód. - Jeśli bitwa zakończy się zwycięstwem atakującego gracza, jego zwycięski Legion może poruszyć się na zaatakowany Obszar albo pozostać na swoim miejscu.
4. Tryb dla 3-4 graczy. Grający Atrydami może dać kartę Plany Fremenów grającemu Sojusznikiem czyli Fremenami. - Grający Atrydami może dobierać karty z talii swojego Sojusznika Fremena. Jeśli tak zrobi musi przekazać tę kartę swojemu Sojusznikowi, ale zanim to zrobi, może zapoznać się z treścią tej karty.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 02 sie 2016, 07:08
- Has thanked: 2 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Ad.3
A co z osadą. Harkonen zaatakował obszar z siczą i legionem Atrydow, wygrał i nie porusza się na obszar siczy. Czy sisz jest niszczona? Czy harkonen musi wejść na obszar siczy żeby ją zniszczyć? Przychylam się do ostatniej wersji, ale wola rozwiać wątpliwości.
A co z osadą. Harkonen zaatakował obszar z siczą i legionem Atrydow, wygrał i nie porusza się na obszar siczy. Czy sisz jest niszczona? Czy harkonen musi wejść na obszar siczy żeby ją zniszczyć? Przychylam się do ostatniej wersji, ale wola rozwiać wątpliwości.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Harkonen musi wejść na obszar siczy po wygranej walce aby ta sicz została zniszczona.Piratrahim pisze: ↑05 wrz 2024, 12:17 Ad.3
A co z osadą. Harkonen zaatakował obszar z siczą i legionem Atrydow, wygrał i nie porusza się na obszar siczy. Czy sisz jest niszczona? Czy harkonen musi wejść na obszar siczy żeby ją zniszczyć? Przychylam się do ostatniej wersji, ale wola rozwiać wątpliwości.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
A także, na starcie rundy aktywujesz wszystkie z najniższego rzędu.Jwill5555 pisze: ↑03 wrz 2024, 23:58 Chodzi tutaj o fazę wydobywania przyprawy. Kiedy już policzysz ile wydobyłeś przyprawy musisz to wydać na utrzymanie albo podniesienie znaczników Imperium, których masz trzy. Jeżeli nie utrzymasz albo nie podniesiesz znacznika to znacznik idzie w dół.
W oryginalnej instrukcji było tak, że jeżeli jeden bądź więcej znaczników spadło w dół podczas tej fazy to wybierałeś sobie tylko jeden zakaz imperium odpowiadający jednemu ze znaczników, który spadł w dół. Po zmianach FAQ 3.0 liczba znaczników, która spadła w dół równa się ilości zakazom Imperium na następną rundę. W najgorszym wypadku jeżeli trzy znaczniki spadną w dół to otrzymujesz trzy zakazy Imperium.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sie 2021, 16:08
- Been thanked: 1 time
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Czy jeśli podniosę wszystkie trzy znaczniki imperium, które są na tym samym poziomie to na następną rundę dostaje wszystkie trzy zakazy?
-
- Posty: 1024
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 213 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis
DragonOmen pisze: ↑11 wrz 2024, 09:18 Czy jeśli podniosę wszystkie trzy znaczniki imperium, które są na tym samym poziomie to na następną rundę dostaje wszystkie trzy zakazy?
Jesli opuscisz znaczniki to dostajesz, tak wszystkie 3, za kazdy opuszczony, co z faqu wynika.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Trickerion Too Many Bones PL i inne
NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Trickerion Too Many Bones PL i inne
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Dostajesz wszystkie z najniższego poziomu oraz wszystkie, które spadły._leigam_ pisze: ↑11 wrz 2024, 09:24DragonOmen pisze: ↑11 wrz 2024, 09:18 Czy jeśli podniosę wszystkie trzy znaczniki imperium, które są na tym samym poziomie to na następną rundę dostaje wszystkie trzy zakazy?
Jesli opuscisz znaczniki to dostajesz, tak wszystkie 3, za kazdy opuszczony, co z faqu wynika.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Odwrotnie. Jak podniesiesz wszystkie 3 to nie dostajesz zakazów.DragonOmen pisze: ↑11 wrz 2024, 09:18 Czy jeśli podniosę wszystkie trzy znaczniki imperium, które są na tym samym poziomie to na następną rundę dostaje wszystkie trzy zakazy?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sie 2021, 16:08
- Been thanked: 1 time
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Chodzi o sytuację, w której mam 9 przyprawy, podnoszę wszystkie 3 znaczniki i są one na jednym poziomie. Wszystkie wciąż są na najniższym poziomie. Wrzucam zdjęcie dla zobrazowania.


Re: Dune:Wojna o Arrakis
Mylisz pojęcia najniższego poziomu. Najniższy poziom to ten, który jest zaznaczony na czerwono na samym dole. Po prawej stronie masz nawet adnotację o zakazie imperium.DragonOmen pisze: ↑11 wrz 2024, 22:25 Chodzi o sytuację, w której mam 9 przyprawy, podnoszę wszystkie 3 znaczniki i są one na jednym poziomie. Wszystkie wciąż są na najniższym poziomie. Wrzucam zdjęcie dla zobrazowania.
![]()
Robisz w ten sposób:
1. Wydajesz zebraną przyprawę na podniesienie (3 przyprawy) lub utrzymanie (2 przyprawy) każdego ze znaczników Imperium.
2. Jeżeli, któryś ze znaczników nie został podniesiony albo utrzymany to dajesz go o poziom w dół.
3. Dla wskaźników, które spadły w dół lub znajdują się na najniższym poziomie na karcie Przyprawa Musi Płynąć (kolor czerwony) przydzielasz odpowiadający zakaz Imperium, który obowiązuje przez całą następną rundę aż do kolejnej fazy, w której będziesz wydawał przyprawę.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Czyli zakazy wchodzą dopiero jak znaczniki znajdują się na samym dole lub dany znacznik spadnie w danej rundzie?
Instrukcja mówi, że najniższy zajmowany poziom to ten, na którym znajduje się najniżej położony znacznik, a nie na najniższy rząd na planszetce w ogóle.

Zagmatwane to.
[EDIT]
OK, wszystko jasne. Tłumacz Portalu dał ciała i zagmatwał. Oryginalna instrukcja mówi jasno "bottom step of The Spice Must Flow board", a nie najniższy zajmowany poziom.
Instrukcja mówi, że najniższy zajmowany poziom to ten, na którym znajduje się najniżej położony znacznik, a nie na najniższy rząd na planszetce w ogóle.

Zagmatwane to.
[EDIT]
OK, wszystko jasne. Tłumacz Portalu dał ciała i zagmatwał. Oryginalna instrukcja mówi jasno "bottom step of The Spice Must Flow board", a nie najniższy zajmowany poziom.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sie 2021, 16:08
- Been thanked: 1 time
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Czy ktoś może w jednoznaczny sposób opisać w jakiej sytuacji figurka czerwia jest usuwana po ataku, bądź rozpatrzeniu potęgi pustyni w końcowej fazie rundy?
Instrukcja nie precyzuje jednoznacznie tych sytuacji.
Instrukcja nie precyzuje jednoznacznie tych sytuacji.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Proszę:
1. Atak czerwia - zawsze czerw znika. Efekt ataku na żniwiarkę - żniwiarka znika, efekt ataku na legion - rzucasz kostkami i rozpatrujesz wyniki wg tabeli
2. Jeśli umieszczasz czerwia w wyniku odkrycia żetonu w miejscu gdzie jest żniwiarka - usuwasz żniwiarkę, chyba że masz zgarniarkę wtedy możesz uratować tą żniwiarkę (to nie jest atak). WAŻNE: o ile odkrycie nastąpiło w fazie Pustynnych zagrożeń.
3. Jeśli umieszczasz czerwia w wyniku odkrycia żetonu w miejscu gdzie jest legion - robisz odwrót legionem (ty decydujesz gdzie jako gracz Atrydami) i to nie jest wtedy atak, chyba że nie ma gdzie zrobić odwrotu wtedy atakujesz i wtedy jest to już definicja ataku i usuwasz czerwia i lecisz wg pkt. 1.
Rozbijając pkt 2: może się zdarzyć sytuacja, że będzie trzeba rozpatrzyć znak czerwia w fazie rozpatrywania akcji np. jak wejdziesz legionem Harkonnenów na obszar z żetonem czerwia. Wtedy musisz rozpatrzyć ten żeton od razu i są 3 opcje:
a) jeśli był tam wcześniej tylko legion to musisz dla połączonego legionu wykonać odwrót wg definicji (czyli Atrydzi Ci go przesuwają)
b) wkroczyłeć tylko tym legionem bo obszar był pusty - wtedy robisz odwrót tego legionu jak powyżej
c) była tam żniwiarka to legion robi odwrót jak powyżej a żniwiarka zostaje zniszczona i nie możesz w tym momencie użyć zgarniarki ponieważ nie jest to faza 3 (pustynne zagrożenia)
Uwaga dotyczy wszystkich punktów ZAWSZE: jeśli nie możesz zrobić odwrotu to czerw atakuje i znika.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Za instrukcją:andrzej pisze: ↑04 wrz 2024, 17:54 Cześć, mam problem z zrozumieniem różnicy między Rozmieszczeniem a Umieszczeniem. Rozmieszczenie to, jak podaje instrukcja, wzięcie komponentów gry, których nie ma na planszy.(i to rozumiem). Natomiast, Umieszczenie to zabranie komponentów gry z dowolnego miejsca i umieszczenie ich na planszy (tego nie rozumiem). Jeżeli akcja RÓD pozwala umieścić 2 wybrane pojazdy, to dakładam nowe na planszę, czy przestawiam znajdujące się na planszy. Podobnie z akcją POTĘGA PUSTYNI - umieść 2 żetony znaku czerwia, dokładam nowe czy przestawiam.
1.Jeżeli "Umieszczeniem" mogę przestawić pojazdy, to jak wytłumaczyć zapis w instrukcji Str 13 "pojazdy", który mówi, że pojazdy nigdy nie ruszają się że swego miejsca?
2 Jeżeli karta przyprawy mówi mi że w tej rundzie mam 3 żniwiarki, to czy mogę Umieszczeniem dołożyć 2 kolejne i mieć 5? albo przestawić 2. Nie jest to co prawda akcja ruchu ale wychodzi na to że te żniwiarki się przesuną,
Co o tym sądzicie? wytłumaczcie proszę.
Umieszczenie oznacza zabranie komponentów z dowolnego miejsca (za wyjątkiem tych w Zbiorniku Regeneracyjnym) i umieszczenie ich na planszy.
Masz tu dowolność, możesz wziąć z zasobów ale jeśli ich tam brakuje to możesz (czasami musisz) przestawić coś co już wcześniej się na planszy znalazło.
Jeśli masz umieścić 2 żetony czerwia to jeśli masz je w zasobach to stamtąd je zabierasz ale jeśli już miałbyś wszystkie wyłożone na plansze to przestawiasz któreś z nich. To dobrze widać na przykładzie czerwi. W grze są 4 figurki zwykłych czerwi, jeśli masz umieścić czerwia, a wszystkie znajdują się już na planszy to musisz któregoś przestawić.
Ad 1. Moim zdaniem tu chodzi o Ruch w sensie akcji, a nie ich przestawienie czyli pojazdy nie ruszają się czyli nie podlegają akcji ruchu.
Ad 2. Musiałbyś pokazać zapis na tej karcie ale prawdopodobnie chodzi o to że możesz dołożyć 2 kolejne żniwiarki do tych które już posiadasz na planszy.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Kojarzycie może co się dzieje, jeśli w jednej z talii skończą się karty planów? Tracimy możliwość dobierania z tej talii czy przetasowujemy odrzucone i stają się znów dostępne?
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Str. 19 instrukcji:
Jeśli dana talia się wyczerpie, odrzucone karty nie są ponownie tasowane. Nie można już dobierać kart z tej talii.
Także niestety, ale nie tasujesz ponownie.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Akcja PRZYWÓDZTWO Harkonenów. Czy jeśli chcesz wykonać akcję porusz legion z przywódcą a nie masz żadnego przywódcy na planszy to nie możesz wykonać tej akcji a kości przepadają?
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Jeśli nie możesz lub nie chcesz wydać tych kości na zagranie karty planu to wg mnie niestety przepadają w myśl zasady z ramki "Wybieranie efektów akcji" mówiącej o tym, że efekty akcji nigdy nie są obowiązkowe. Wiem, że ramka odnosi się do sytuacji kiedy gracz sam chce, a nie jest zmuszony nie rozpatrywać całości lub części akcji ale chyba możemy tu przedstawioną przez Ciebie sytuację podciągnąć.