Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12705
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3707 times
Been thanked: 3889 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: japanczyk »

Ja sie nie zgodze, ze gola podstawka to 6/10 - to wciaz swietna gra, taka mocna 7, ale wszystkie dodatki - extra ammo, asymetria, kafle dodaja tej grze niesamowitego kolorytu - odkrycie 2022 roku i zaluje, ze tak rzadko na stole ladowalo do tej pory, ale dobrze, ze wrocilo jako maximum chrome

PS. jakby ktos chcial extender/wypraski to dajcie znac, bo wymienilem na Folded Space jednak.
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 1063
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 377 times
Been thanked: 445 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: yrq »

Czy poratowalibyście tekstem kart z Extra Ammo?
Jak wspomniałem, mam samą podstawkę retailową, dodatki duże w drodze, ale tej talii nie udało się kupić.
A i tak będę musiał przetłumaczyć na polski, żeby z córką grać (bo część jest niejawna), to po angielsku są mi mniej potrzebne.

tu są jakieś wczesne teksty, które potem się nieco zmieniły

edit: dzięki japanczyk za pomoc!!!
Ostatnio zmieniony 10 sty 2025, 14:15 przez yrq, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 222
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 236 times
Been thanked: 83 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: The Fifth Horseman »

Patrząc na temat który zlinkowałeś, prototypowe wersje są na początku wpisu, później po "And now the actual cards" masz ich finalny tekst. Sprawdziłem, zgadza się co do joty.

One-shots: Rozdzielasz po jednym na gracza na początku gry. Są jednorazowe.
Advanced Airstrikes: Rozdzielasz po jednym na gracza na początku gry. Są jednorazowe.
Bounties: Rozdzielasz po jednym na gracza na początku gry. Kiedy gracz spełni warunek, może natychmiast zagrać kartę i wykonać bonus który na niej jest. Są jednorazowe.
Bonus commands: Rozdzielasz po jednej na gracza na początku gry. Gracze mogą jej używać ile razy chcą.
Road Conditions: Losujesz jedną na każdy kafel drogi jaki wykładasz poza kaflem startowym

PS. Oryginalne karty możesz zamówić od wydawcy: https://restorationgames.com/shop/extra ... l-edition/
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 1063
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 377 times
Been thanked: 445 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: yrq »

The Fifth Horseman pisze: 10 sty 2025, 01:12 Patrząc na temat który zlinkowałeś, prototypowe wersje są na początku wpisu, później po "And now the actual cards" masz ich finalny tekst. Sprawdziłem, zgadza się co do joty.
Sprawdziłem, nie zgadza się co do joty ;) Parę poprawek redakcyjnych musiało jeszcze być po drodze. Nic wielkiego, ale są różnice.
Spoiler:
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 222
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 236 times
Been thanked: 83 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: The Fifth Horseman »

yrq pisze: 10 sty 2025, 20:30 Sprawdziłem, nie zgadza się co do joty ;) Parę poprawek redakcyjnych musiało jeszcze być po drodze. Nic wielkiego, ale są różnice.
W sensie: podany finalny tekst zgadza się z produkcyjnymi kartami.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2025, 00:08 przez The Fifth Horseman, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 1063
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 377 times
Been thanked: 445 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: yrq »

The Fifth Horseman pisze: 10 sty 2025, 22:07
yrq pisze: 10 sty 2025, 20:30 Sprawdziłem, nie zgadza się co do joty ;) Parę poprawek redakcyjnych musiało jeszcze być po drodze. Nic wielkiego, ale są różnice.
W sensie: podany finalny tekst zgadza się z produkcyjnymi kartami.
A ja Ci mówię, że się nie zgadza wszędzie, sprawdzałem karta po karcie ze skanami ;)
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 222
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 236 times
Been thanked: 83 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: The Fifth Horseman »

yrq pisze: 10 sty 2025, 22:24 A ja Ci mówię, że się nie zgadza wszędzie, sprawdzałem karta po karcie ze skanami ;)
Ja też sprawdzałem karta po karcie - z talią Extra Ammo którą mam z pierwszego kickstartera:
Spoiler:
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 1063
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 377 times
Been thanked: 445 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: yrq »

Flux Capacitator:
tekst na bgg: ... movement dice.
karta: ... your dice.

Down and Dirty
tekst na bgg: Peet at all...
karta: Peek at all...

Jeszcze w paru miejscach mniejsze rzeczy, myślniki czy kropki. Jak mówiłem, nic wielkiego ale te teksty z wątku przeszły jeszcze przez korektę zanim zostały wydrukowane.
W każdym razie, wyżej już wrzuciłem przetłumaczone, spróbujemy z nimi zagrać następnym razem.
rogal
Posty: 327
Rejestracja: 14 maja 2020, 19:15
Has thanked: 41 times
Been thanked: 68 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: rogal »

Lucky duck - wydadza tę grę w formie wspieraczki na gamefoundzie.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12705
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3707 times
Been thanked: 3889 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: japanczyk »

Zodyn się nie spodziewał, trzeba sprzedac EN xD
DatGuyRedux
Posty: 16
Rejestracja: 12 lis 2020, 15:01
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: DatGuyRedux »

Fajnie, wiecej osob w polsce sie gierka zainteresuje bo warto :D Ja nie zaluje, wiadomo, czlowiek by wolal po polsku w sumie ale z drugiej strony roznicy to wielkiej nie robi.
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 222
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 236 times
Been thanked: 83 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: The Fifth Horseman »

japanczyk pisze: 07 lut 2025, 19:36Zodyn się nie spodziewał, trzeba sprzedac EN xD
Zatrzymuję EN bo wolę. Jeżeli będzie opcja tylko na pakiet translacyjny, to może wesprę.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5188
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1554 times
Been thanked: 1120 times
Kontakt:

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: Hardkor »

Udało się zagrać na egzemplarzu znajomego i oh boy jakie to jest dobra. Absolutnie WSZYSTKIM z którymi grałem się podobało. Zagraliśmy 3x partie w weekend w różnych składach + gra była też grana przez znajomych, którzy również byli zachwyceni. Jestem w ogromnym szoku jakie to jest dobre. Dobra, a teraz już bardziej poukładanie:

Ogólny opis

Totalnie losowa gra Ameri. Dobra, eurogracze już odsiani więc można coś więcej napisać. Każdy gracz posiada 3 auta - małe, średnie i duże. Cel? Dojechać do mety? Gdzie jest meta? Pojawia się na końcu planszy po tym jak JAKIKOLWIEK gracz zostanie wyeliminowany z gry. Ktoś dojechał do końca mapy? Ok to usuwamy ostatni kafel i wszystko na nim (w tym auta graczy) i dokładamy na końcu nowy. Na początku rundy rzucamy 4 kośćmi, a następnie przypisujemy w swojej turze 2 na swojej planszetce. 1 kości per auto + ewentualnie jedną można przypisać do umiejętności postaci (przywołanie helikoptera do strzelania o czym później, naprawa auta, unikniecie zderzenia oraz zwiększenie ruchu). Kość jakiej użyjemy na danym aucie mówi nam ile mamy tym autem ruchu. Tyle tylko, że to nie jest DO. Masz 4 ruchy, a 2 przed tobą są auta i zablokowana droga? Well sorry, no to wbijasz się w nich i rozpatrujemy zderzenie (slam). Rzucamy kością kierunku (gdzie leci auto) oraz auta (to które się wbiło czy to które zostało uderzone), z czego właściciel większego auta może zrobić przerzut kości. Dodatkowo na planszy jest masa różnych typów terenu (lód, który ślizga nasz w kierunku, w którym jedziemy, błoto, które spowalnia, asfalt który przyśpiesza, zielone coś co całkowicie nas wyhamowuje), góry i wraki, które blokują przejazd, rampy które nas wystrzeliwują w przód jak na nie najedziemy (ale jak to zrobimy z boku to sie rozbijamy), plamy oleju, które ślizgają, miny itp No jest tego masa, gdzie część mapy jest zakryta, więc dopiero wjeżdżając dowiadujemy się co się dzieje. Z tego powodu w tej grze nie da się dużo zaplanować. Co każdy ruch gracza (a robi w turze 2) plansza się może mega zmienić, dodatkowo fun z wywoływania reakcji łańcuchowych (auto A wjeżdża w B, które jest wyrzucone na C, które jest wyrzucone na D, które leci na rampę od boku i się rozbija). Gra jeśli chodzi o grywalność jest absolutnie w top czegokolwiek grałem. Frajda jaka jest płynie z rozgrywki jest ogromna. Owszem losowości jest masa, ale tego tak nie czuć, bo ona po prostu bije każdego. Dodatkowo mamy mechanikę strzelania. Jeśli skończy jakieś auto za innym to strzela do niego. Rzucamy kością na trafienie i tyle. Im większe auto tym łatwiej trafic. Ponadto mamy możliwość przysłania helikoptera, który nie dość, że strzela do przeciwników to zrzuca pod siebie bomby - auto skończy ruch na polu z helikopterem i wybucha (oczywiście jak zostanie zrzucone tam w wyniku kraksy to też...). Dla mnie pod względem grywalności 10/10. A i jest jak coś tryb grania kartami niczym w turbo zamiast rzucania kośćmi, ale nie okłamujmy się. Kto go wyciągnie :P

Są również dodatki, ale nie mam pojęcia jak się nazywają i bardzo krótko o nich opowiem. Na pewno jest dodanie asymetrii w postaci kart ulepszeń (draft na początku gry, 1 karta na auto), asymetria postaci (zmienia umiejetnosci oraz wartosci kosci na nich, dodaje pasywna umiejetnosc na cala gre). Również są specjalne pojazdy (ktoś gra motorami, które są słabe, ale jest ich wiele lub ogromnym konwojem aut, które jest długie na parę pojazdów). Również jest dodatek na arene - nie ścigamy się tylko rozbijamy i dostajemy za to punkty. Kto ma najwięcej ten wygrywa (nie gralismy tego trybu). Gra to absolutna topka czego grałem i daje ogromną ilość przyjemności.

Wykonanie
Bardzo dobre, wręcz topowe. Graliśmy na Maximum Chrome. Auta są bardzo ładne z washem, karty i planszetki okej, grafiki fajne (proste, ale zabawne), kości bardzo duże do rzucania. Pudło robi ogromne wrażenie i podobno wypraska jest okej. Na ogromny minus niestety jest instrukcja. Nie czytałem jej, ale wielokrotnie trzeba było szukać jakiś mikrozasad po bgg.

Zależność językowa
W podstawce chyba tylko instrukcja. W dodatkach dochodzą karty. Karty są zawsze odkryte, więc zależność moim zdaniem niewielka.

Podsumowanie

Absolutny sztos, genialna gra i masa zabawy. Każdemu serdecznie polecam i samemu mocno myslę nad kupnem tylko z jednego powodu - znajomi już kupili angielskie wersje. Ja poczekam na cenę kaczek, ale jest duża szansa, że wesprę.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 1063
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 377 times
Been thanked: 445 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: yrq »

Hardkor pisze: 09 lut 2025, 23:45 Zależność językowa
W podstawce chyba tylko instrukcja. W dodatkach dochodzą karty. Karty są zawsze odkryte, więc zależność moim zdaniem niewielka.
Nawet na odsłoniętych elementach zależność językowa jest ;) Oczywiście mniej przeszkadza w graniu gdy ktoś nie zna języka ale pozostali podpowiedzą co dana rzecz robi.

Za to parę elementów jest zależnych i ukrytych:
- parę rodzajów kart z dodatku Extra Ammo (tam są efekty jednorazowe)
- Party tokens z Carnival of Chaos, te żetony, które podnosimy z areny

O ile te pierwsze to taki opcjonalny moduł i niewiele tracimy nawet jak zagramy w odkryte karty, to te żetony to już celowa doza niepewności - czy przeciwnik trzyma żeton na później, bo to punkty, czy czeka aż wjedziemy na filar, żeby go podnieść i nas wyeliminować.

To żeby dołożyć wrażenia z rozgrywek:
- partia w 3 osoby, pierwsza runda, zaczynamy się trochę przepychać, moja żona wjeżdza na planszę drugim ze swoich samochodów i wrzuca mnie na żeton zagrożenia. Odkrywamy a tam Sand Worm (usuń pojazd który jest na ostatnim miejscu). Uznaliśmy, że samochody poza planszą jeszcze nie są na ostatnim miejscu, więc z planszy ściągamy obydwa samochody żony (tak się ustawiły). Miała za to gostka, który wyniki 6 zamienia na 7 i może przydzielać nawet 4 do nitro, więc swoim ostatnim, małym samochodem unikała ostrzału i przedarła się na prowadzenie, żeby szybko dołożyć kolejne kafle i nas zrzucić z planszy. Pomógł jej na końcu ogień, który sprawił, że coast poruszał nie o 1 ale o parę pól.
- partia 2 osoby na arenie z córką. Dołożyliśmy sobie rampy i skakaliśmy po całej planszy starając się mieć do siebie zasięg strzału. Działo się wszystko, wpadaliśmy na siebie, stamtąd na rampę, w ogień, w helikopter. W ostatniej rundzie i tak córka wygrywała na punkty, ale jeszcze mnie dogoniła i dobiła :)

Jak dla mnie ta gra jest hitem pod względem wywoływania emocji. Chcemy ryzykować, chcemy robić niebezpieczne rzeczy, żeby zdobyć przewagę. Witness Me! :)

Jedyny mój problem z grą jest taki, że potrafi zakończyć się błyskawicznie. Parę dobrych rzutów na trafienia, tu wyrzucenie kogoś z planszy, tam nie wyrzucił 6, żeby się naprawić, gdzie indziej ogień był mniej łaskawy.
Gdy graliśmy w samą podstawkę bardziej było czuć, że gramy w wyścig, trochę więcej zależało od dobrego ustawienia się, przebicia się na prowadzenie w odpowiednim momencie. Im więcej modułów i dodatków, tym pojazdy i trasy są bardziej zabójcze i tym mniej można sobie zaplanować.
Nie jest to koniecznie zła rzecz, tylko musieliśmy się przestawić, że gra może się rozstrzygnąć w zaledwie parę rund.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12705
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3707 times
Been thanked: 3889 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: japanczyk »

yrq pisze: 10 lut 2025, 00:40 Jedyny mój problem z grą jest taki, że potrafi zakończyć się błyskawicznie. Parę dobrych rzutów na trafienia, tu wyrzucenie kogoś z planszy, tam nie wyrzucił 6, żeby się naprawić, gdzie indziej ogień był mniej łaskawy.
Gdy graliśmy w samą podstawkę bardziej było czuć, że gramy w wyścig, trochę więcej zależało od dobrego ustawienia się, przebicia się na prowadzenie w odpowiednim momencie. Im więcej modułów i dodatków, tym pojazdy i trasy są bardziej zabójcze i tym mniej można sobie zaplanować.
Nie jest to koniecznie zła rzecz, tylko musieliśmy się przestawić, że gra może się rozstrzygnąć w zaledwie parę rund.
Ale to ejst tez plus, bo podstawka bez tych modulow potrafi sie ciagnac i dwie godziny, i troszke na takim etapie miala efekt "overstays it's welcome"
Cale szczescie sa to rzadkie przypadki :P
Awatar użytkownika
MarekB
Posty: 248
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: MarekB »

Znamy już tytuł polskiej wersji!
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2025, 13:23 przez MarekB, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 1063
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 377 times
Been thanked: 445 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: yrq »

A, myślałem, że będzie Alesander Fredro: Zemsta, takie przeniesienie w nasze realia. Karety, powozy, konie niemechaniczne i pierwsza kolej.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5188
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1554 times
Been thanked: 1120 times
Kontakt:

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: Hardkor »

MarekB pisze: 01 kwie 2025, 12:41 Znamy już tytuł polskiej wersji!
Daj to w spoiler
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Pomnik
Posty: 644
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 393 times
Been thanked: 267 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: Pomnik »

MarekB pisze: 01 kwie 2025, 12:41 Znamy już tytuł polskiej wersji!
Spoiler:
Weź pod uwagę datę publikacji tytułu >:D
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
azazelmo
Posty: 1097
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 195 times
Been thanked: 371 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: azazelmo »

ha, ja się nabrałem. "Wróżda" - świetny podtytuł
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2259
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1694 times
Been thanked: 1294 times

Re: Thunder Road: Vendetta (D. Chalker, N.Cohen, R.Daviau, J.D. Jacobson, B.Myers, B.Neff)

Post autor: Bruno »

azazelmo pisze: 01 kwie 2025, 14:56 ha, ja się nabrałem. "Wróżda" - świetny podtytuł
Nie tylko podtytuł, zwróćcie uwagę na maskę samochodu "polskiej" okładki :wink:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
ODPOWIEDZ