Łowcy AD 1492 czy Folklore the Affliction - Solo/2 os.

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Phate
Posty: 938
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 34 times

Łowcy AD 1492 czy Folklore the Affliction - Solo/2 os.

Post autor: Phate »

Witajcie.
Szukam rozbudowanej gry kampanijnej w która wsiąknę na dłużej (tak jak to było z Tainted Grail).
Generalnie wolę klimat dark fantasy lub sci-fi (cukierkowe i bajkowe Dungeon Crawler'y odpadały zawsze w przedbiegach).
W trakcie poszukiwań wpadłem na te dwa tytuły - Oba właściwie tematycznie wydają się podobne.
O łowcach jest teraz wszędzie głośno i jestem szczerze (pomimo znanych błędów w produkcji) zainteresowany tym tytułem.
O Folklore the Affliction kiedyś słyszałem a teraz zgłębiłem teoretycznie temat bardziej (YT).
Gry zdają mi się baaaardzo podobne. Temat, mechanika kości, "wymóg" prowadzenia 2-3 postaci (z medykiem na czele ;) ), rozwój postaci itp.
Łowcy są na start w PL a Folklore (dzięki olbrzymiej pracy Sir_Yaro) można spolszczyć plikami z forum.

Zastanawiam Mnie czy jest na forum ktoś kto ma praktyczne doświadczenie z oboma tytułami i mógłby jakoś podpowiedzieć która była by lepszym wyborem. Zakładam że po wstępnym zachwycie współmałżonki nad którymkolwiek z wymienionych tytułów ostatecznie kampanie dokończę Solo - dlatego ważne jest dla Mnie aby gra nadawała się pod prowadzenie w pojedynkę całej drużyny.

P.S. A może przychodzi Wam jakiś inny tytuł który można by postawić do porównania obok powyższych ?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4085
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1419 times
Been thanked: 2971 times

Re: Łowcy AD 1492 czy Folklore the Affliction - Solo/2 os.

Post autor: Ardel12 »

W nowych łowców jeszcze nie grałem, nawet paczki nie odebrałem, ale ograłem poprzednią część i choć zmiany są, to jednak można spokojnie założyć wiele punktów wspólnych. Folklore jak i Łowców 2114 grałem solo i w 2os.

Folklore by błyszczał potrzebuje w sumie obu dodatków. Podstawka jest bardzo dobra, ale z nowymi mechanikami jest grą kompletną. Jak w pierwszej kampanii medyk jest dość przydatny, tak im więcej mamy doświadczenia tym łatwiej ogarnąć się na zwykłych potionkach i leczeniu w mieście niż zdolnościami jednej postaci, które są przeważnie mocno ograniczone. Prowadziłem zawsze 3 postacie i moim zdaniem to jest próg bólu. Dodanie kolejnej zawaliłoby już do końca stół, a przeliczanie % stałoby się dla mnie przegięciem. IMHO 3 postacie to idealna drużyna i taka akurat by mieć różne postacie.

Łowcy pamiętam, że podstawka miała też trochę błędów. Z częścią dało się żyć, z częścią średnio(baza była całkowicie zbędna). Obecnie znowu słychać o bugach, ale tutaj wyglądają na pierdoły.

Tak czy siak, porównując oba tytuły to moim zdaniem mają sporo podobieństw(rozbudowana fabuła z wyborami, subquesty, rozwój postaci - w obu spory wpływ na bohaterów ma sprzęt, walka - też rzucanie na trafienie, ale w Łowcach to nasza talia decyduje co finalnie możemy zrobić, w Folklore mamy dostęp do wszystkiego aż do wyczerpania).

Kurde, ja powiem, że nie wiem xD Obie świetnie działają solo jak i na 2os. W obu klimacik był wyraźny, a granie przyjemne. W sumie jedyne co widzę, to to, że Łowców obecnie łatwiej złapiesz, a Folklore z dodatkami chodzi zapewne drożej. Ja bym powiedział, why not both :D
Phate
Posty: 938
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 34 times

Re: Łowcy AD 1492 czy Folklore the Affliction - Solo/2 os.

Post autor: Phate »

Dzięki za "krótkie" podsumowanie i porównanie obu tytułów :)

A gdyby tak wziąć pod uwagę następujące założenia:
1) gra solo - czyli trzeba prowadzić samodzielnie trzy postacie w obu tytułach (jak wypadają one wówczas jeśli chodzi o prostotę/trudność obsługi i rozwoju postaci ?)
2) Porównujemy Folklore podstawkę z oboma dodatkami i pełnych Hunters'ów (zakładamy że cena jest dokładnie taka sama)

Z chęcią wziąłbym oba ale muszę wybrać jeden tytuł (a na horyzoncie pojawił się jeszcze Lands of Evershade od AR - pewnie realizacja za 2 lata jeśli się wesprze) :/
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 615
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 165 times
Been thanked: 393 times

Re: Łowcy AD 1492 czy Folklore the Affliction - Solo/2 os.

Post autor: Poochacz »

Phate pisze: 05 lut 2025, 21:54 Dzięki za "krótkie" podsumowanie i porównanie obu tytułów :)

A gdyby tak wziąć pod uwagę następujące założenia:
1) gra solo - czyli trzeba prowadzić samodzielnie trzy postacie w obu tytułach (jak wypadają one wówczas jeśli chodzi o prostotę/trudność obsługi i rozwoju postaci ?)
2) Porównujemy Folklore podstawkę z oboma dodatkami i pełnych Hunters'ów (zakładamy że cena jest dokładnie taka sama)

Z chęcią wziąłbym oba ale muszę wybrać jeden tytuł (a na horyzoncie pojawił się jeszcze Lands of Evershade od AR - pewnie realizacja za 2 lata jeśli się wesprze) :/
Ja grając już w oba powiedziałbym że prowadząc solo po trzech bohaterów nie jest do końca komfortowo.
W Łowcach masz do obsługi 3 talie i do każdej zagranej karty akcji bohatera możesz jeszcze dodać reakcję od innego bohatera. Przy fazie wroga zaś masz do sprawdzenia 15 kart żeby stwierdzić czy i co warto zagrać. Także musisz cały czas mieć wgląd w te 3 talię żeby grać optymalnie.
W Folklorze z kolei grając za 3 postaci ciężko to wszystko spamiętać. Atakując jednym musisz doliczyć do wyniku wartości z przedmiotów, wartości ze statusów, czy jest ciemność czy nie, ewentualne umiejki z tabeli bohatera. To wszystko albo gdzieś trzeba regularnie notować albo powtarzać co chwilę obliczenia a jeśli to pomnożysz przez 3 to masa roboty. Dlatego obie się wg mnie średnio nadają do solo - w obu przypadkach wolałbym żeby każdy kontrolował swojego bohatera. Ale gdybym miał wybrać to chyba prościej miałbym w Łowcach.
Phate
Posty: 938
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 34 times

Re: Łowcy AD 1492 czy Folklore the Affliction - Solo/2 os.

Post autor: Phate »

Właśnie się tego obawiam :(

Obie gry strasznie mi się podobają ze względu na klimat (z nowości mam też Fateforg'a ale mi że na papierze wszystko wygląda świetnie jakoś mi nie siadła ta gra - i cukierkowy klimat też w tym niestety nie pomaga :/)

Może przychodzi Wam na myśl jakiś inny tytuł tego typu w który łatwiej by się grało solo ?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4085
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1419 times
Been thanked: 2971 times

Re: Łowcy AD 1492 czy Folklore the Affliction - Solo/2 os.

Post autor: Ardel12 »

Tutaj to już zależy jaką złożoność jesteś w stanie przyjąć :) Dla przykładu w Folklore grałem na 3os i to był mój limit, bliski granicy rozsądku, ale dało radę robiąc notatki by tego liczenia co wspomina @Poochacz było jak najmniej, ale i tak na to narzekałem, bo jest to upierdliwe. Do tego dochodzi sporo dodatków zaklęć, które wpływają na nasz modyfikator, to czy gdzieś stoimy, przy kim itd. potrafi to zmęczyć a na 2 postacie Folklore moim zdaniem straci.

Łowcy z kolei byli u mnie ogrywani na 2 postacie i tam moim zdaniem nie było problemu z ogarnięciem jak i tym, że to za mało. W sam raz by popróbować wszystkiego i różnych buildów, bo tam postacie są łatwiejsze w przebudowie, a mając komplet możesz zawsze zagrać kolejną kampanię(2144) innymi.

Z kolei jakbym miał polecać coś pod true solo, to na pewno odradzam Primal, bo mi mózg parował i po przejściu 1 kampanii w taki sposób już bym do kolejnej nie siadł, ale tutaj szukasz czegoś z DS, a nie boss battlera, to ja obecnie rzucę nówką, która jest bardzo przyjemna w obyciu a jej imię to... Nanolith. Gram na zmianę solo i w 2os. Prowadzi się tutaj zawsze komplet postaci, ale ich ogarnięcie jest bardzo proste, nasze opcje zależą od naszych rzutów(yatzee), więc dalej niż obecną rundę się nie zaplanuje. Postacie mają po trzy umiejki plus specjala, więc dużo nie ma, a każdy ma jasny archetyp, typu tank, atakujący, leczący i hacker. Gra dzieje się w odległej dystopijnej cyberpunkowej wizji, w której Ziemię w sumie szlag trafił i wredne korporacje traktują ludzi niczym zasób do utylizacji po zużyciu(w sumie dzisiejsze korpo wiele się nie różnią). Powiem tak, jestem gdzieś w 1/3 lub połowie i jest moc. Każda walka daje sporą satysfakcję i zawsze myślę, że scenariusz jest przegięty, ale potem udaje się znaleźć myk i go rozwalić. Na plus jest to, że każda misja ma swoje cele i całkowicie różne wymagania. Raz mamy bossa, który ma potężną tarczę i musimy ją hackować by zdjąć mu i ubić dziada, innym razem trafia się przeciwnik, którego jak nie wrzucimy w oznaczone pole to nic mu nie zrobimy. Różnorość jest spora, a gra często też dzieli nasz zespół na dwa obszary, więc zawsze jest coś do pokombinowania. Kolejnym plusem jest to, że wszystko jest w księdze spotkań, żadnego rozkładania prawie, otwieramy, ustawiamy nas i wrogów plus kilka znaczników i gramy. Plansze są średniej wielkości, by wróg zawsze trzymał się blisko. Na razie bardzo fajne. Jak ogram do końca wleci opinia i będzie do zakupu wink wink :D
Awatar użytkownika
strid3rr
Posty: 627
Rejestracja: 24 wrz 2017, 21:53
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 75 times
Been thanked: 234 times

Re: Łowcy AD 1492 czy Folklore the Affliction - Solo/2 os.

Post autor: strid3rr »

Przytoczę mój stary post z wątku o Łowcach, może pomoże ;)
Spoiler:
ODPOWIEDZ