Stress Botics (Fernando Barbanoj)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1308
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 138 times
Been thanked: 208 times
Kontakt:

Stress Botics (Fernando Barbanoj)

Post autor: orzeh »

Gra z projektowana przez 9 lat, co wzbudza niemałe wątpliwości, pokazana na Essen'24.

Obrazek

Duża gra gdzie główną mechanika jest programowanie akcji.
Podstawka jest nazywana przez autora jako "tutorial game", pelna gra to podstawka + dodatek Odyssey - to już zmienia dużą grę w "kobyłę".

W grze wydobywamy zasoby z planety i w odpowiednim czasie musimy (lub nie musimy) wysłać je na przelatujące statki, trzeba być dokładnie o wyznaczonym czasie i miejscu aby "wystrzelić" zasoby na orbitę gdzie przelatujący transportowiec je zabierze.

Rozgrywka HC wraz z tłumaczeniem zasad podstawki
Ostatnio zmieniony 09 gru 2024, 15:18 przez orzeh, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1308
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 138 times
Been thanked: 208 times
Kontakt:

Re: Stress Botics

Post autor: orzeh »

Zagrałem już 3 razy na TTS, w podstawkę* (nie ma odyssey na TTS, przynajmniej publicznie dostępnie).
Gra jest świetna, dla mnie w końcu powiew świeżości.
Jest zaprojektowana tak, jakby autor "nie wiedział" o świecie gier i troszkę sam "wymyślał", co oznacza że czasem są pewne niedoszlifowane rogi i wyjątki, co akurat w tym wypadku imo dodaje uroku grze.
Instrukcja nie należy do najlepszych ala autor jest aktywny na BGG oraz wiem że jest przygotowywane oficjalne FAQ.


* moduł TTS na chwilę pisania niestety różni się nieco od fizycznej gry, wygląda że jest to któraśtam iteracja przed końcową wersją. Jednakże z instrukcją da się zagrać bez problemu.
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1328
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 570 times
Been thanked: 425 times

Re: Stress Botics (Fernando Barbanoj)

Post autor: Propi »

Czy jest jakieś racjonalne wyjaśnienie, dlaczego tłumaczenie Stress Track na HC trwa... dwie godziny i 5 minut? :)
Gra do mnie idzie, ale sensownego tutoriala video ani skrótowych pomocy gracza ni dudu, ni słychu, a instrukcja podobno nieprzyjazna użytkownikom.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1308
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 138 times
Been thanked: 208 times
Kontakt:

Re: Stress Botics (Fernando Barbanoj)

Post autor: orzeh »

Myśle że jest - on tłumaczy każda jedną sub-akcję z osobna (imo nie potrzebnie bo nie są jakieś super zawiłe per-se/konsekwencje są nie zawsze jasne)


Edit tutaj jest link do skróconych zasad podstawki (imo całkiem nieźle to zrobił ale zasady trzeba znać żeby z niej korzystać):
https://boardgamegeek.com/filepage/2896 ... summary-en
buhaj
Posty: 1134
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 666 times

Re: Stress Botics (Fernando Barbanoj)

Post autor: buhaj »

Gra mi się podoba ale od kilku dni rozwalam dodatek i serio to jest inny wymiar, inny rozmiar kapelusza. Dodatkowa akcja Interact, rozszerzona planszetka Main Vault, elitarny cylindroid, itd. w nawale nowych zasad i nowych możliwości rodzi się nieodparte wrażenie, że teraz gra ma ręce i nogi. Akcje się zazębiają i nie ma już wrażenia z podstawki, że w zasadzie pod koniec rozgrywki, nie ma co robić poza obniżaniem stresu. Zagrałem dzisiaj wieczorem (późno , bo długo w pracy byłem) w wersję solową i jest bardzo dobrze. Nie dograłem wprawdzie do końca (przerwałem w połowie) ale bardzo mi się podobało. Nasz betabot ma kumpla deltabota i razem próbują ogarnąć problemy plus "zdobyć trochę punktów". No cóż na ten czas widzę jedna wadę: czas trwania rozgrywki. Serio, myślę, że solówka to około 3,5 h. Nawet nie chcę myśleć ile to będzie trwało na czterech graczy
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1328
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 570 times
Been thanked: 425 times

Re: Stress Botics (Fernando Barbanoj)

Post autor: Propi »

Zagrałem, nastresowałem się i napociłem, ale napisałem :)

Obrazek

Stress Botics – miłość, panika i roboty na GamesFanatic.pl

Obrazek
ODPOWIEDZ