Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hej. Mam pytanie ta karta pomija wszystkie akcje w wybranej krainie, ale czy chodzi o konkretną wybrana krainę czyli np. jedna z dwóch pustyń na mapie, czy jako wybraną krainę określamy ogólnie pustynię i na mapie pomija wtedy akcje na wszystkich pustyniach?
Zbaviec pisze: ↑18 mar 2025, 21:01
Hej. Mam pytanie ta karta pomija wszystkie akcje w wybranej krainie, ale czy chodzi o konkretną wybrana krainę czyli np. jedna z dwóch pustyń na mapie, czy jako wybraną krainę określamy ogólnie pustynię i na mapie pomija wtedy akcje na wszystkich pustyniach?
Na karcie jest napisane "w wybranej krainie".
Według instrukcji kraina to "obrysowany obszar na planszy Wyspy (inny niż Ocean)." Co dość jednoznacznie oznacza że chodzi o konkretną krainę.
Mam pytanie odnośnie rozpatrywania kart. Wiem, że w instrukcji jest, że albo wszystko albo nic, ale wolę się upewnić.
1. Mając np kartę "Powstańcie drzewa i głazy!" - 2 obrażenie, wypchnij 1 odkrywcę. Czy muszę go wtedy wypychać czy jest to opcjonalne?
2. Mając np kartę "Wezwanie do wędrówki" - Zgromadź DO 3 wiosek Dahan, wypchnij DO 3 wiosek Dahan - do oznacza limit, czyli mogę teoretycznie zgromadzić/wypchnąć 0, 1, 2 lub 3, prawda?
peterps1 pisze: ↑25 mar 2025, 14:25
Gram duchem kolosalna siła ziemi, jak rozumieć wrodzone moce dotyczące energii?
Wybierasz ducha, który może powtórzyć użycie mocy o koszcie <= 1/3/6
Nie płacisz za ponowne użycie tej mocy, nie dostajesz podwójnych symboli, powtórzona moc zachowuje oryginalną prędkość.
scraber pisze: ↑25 mar 2025, 15:32
powtórzona moc zachowuje oryginalną prędkość.
Jeżeli oryginał został zmodyfikowany, to kopia przejmuje wszystkie modyfikacje oryginału. Więc jeśli ktoś przyśpieszy działanie wolnej mocy jakimś efektem, to taka skopiowana wolna moc również będzie szybka.
Czy tylko mi się wydaję, czy niektóre karty zostały przetłumaczone w google translate?
Zerknijcie proszę na "daleką eksplorację". Nie dało się tego jakoś lepiej ująć? Miałem wczoraj mętlik w głowie i koniec końców wziąłem kolejną kartę wydarzeń.
Czy tylko mi się wydaję, czy niektóre karty zostały przetłumaczone w google translate?
Zerknijcie proszę na "daleką eksplorację". Nie dało się tego jakoś lepiej ująć? Miałem wczoraj mętlik w głowie i koniec końców wziąłem kolejną kartę wydarzeń.
Jeśli najeźdźcy eksplorują normalnie obszary przyległe do miast/osad i oceanu. To teraz eksplorują o jedno pole dalej.
Tzn. jesli eksplorują z oceanu no. dżunglę, a dżungla nie przylega do oceanu, tylko jest jedno pole dalej to i tak tam się pojawią (między oceanem a dżunglą jest jeszcze jeden inny obszar).
Co w tym niezrozumiałego?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2025, 13:53 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:Cytowanie
bdm pisze: ↑26 cze 2025, 14:49
Możliwe żeby zabrakło żetonów obecności w ostatnich rundach gry? Miał ktoś tak kiedyś?
Przegrać możecie na trzy sposoby:
(...)
• Zniszczenie Ducha: kiedy którykolwiek Duch straci całą swoją Obecność na Wyspie
(...)
Obecności nie straciłem. Wręcz przeciwnie. Wszystkie miałem na planszy i nie było już z czego dokładać. Gra zepsuta czy mój błąd gdzieś?
Grałem Duchem Kolosalną Siłą Ziemi gdzie w każdej akcji rozwoju jest dodanie obecności.
bdm pisze: ↑26 cze 2025, 19:06
Obecności nie straciłem. Wręcz przeciwnie. Wszystkie miałem na planszy i nie było już z czego dokładać. Gra zepsuta czy mój błąd gdzieś?
A czemu zepsuta albo błąd? Instrukcja mówi: 'Za każdym razem, gdy chcecie dodać na planszę Obecność z jednego z Torów, możecie zamiast tego wykorzystać jedną Obecność znajdującą się już na Wyspie. Jest to najbardziej użyteczne, gdy już wystawiliście całą swoją Obecność z obu Torów. Możecie ją zawsze przemieścić."
Ostatnio zmieniony 26 cze 2025, 19:25 przez venomik, łącznie zmieniany 1 raz.
bdm pisze: ↑26 cze 2025, 19:06
Obecności nie straciłem. Wręcz przeciwnie. Wszystkie miałem na planszy i nie było już z czego dokładać. Gra zepsuta czy mój błąd gdzieś?
A czemu zepsuta albo błąd? Instrukcja mówi: 'Za każdym razem, gdy chcecie dodać na planszę Obecność z jednego z Torów, możecie zamiast tego wykorzystać jedną Obecność znajdującą się już na Wyspie. Jest to najbardziej użyteczne, gdy
już wystawiliście całą swoją Obecność z obu Torów. Możecie ją zawsze przemieścić."
A widzisz... mój błąd. Nie wiedziałem, że mogę przemieścić już istniejącą. Dzięki.
bdm pisze: ↑06 lip 2025, 20:09
Czy nadrukowana zaraza na planszy najeźdźców jest ok? 5x ilość graczy?
A jak jest w przypadku kart? Gdzieś wyczytałem, że jest tam błąd. Że trzeba dodać +1.
To nie jest błąd. Powstała errata, która nakazuje traktować każdą z tych liczb jako +1, czyli jeśli nie grasz z kartami wyspy to liczysz 5xG + 1: czyli odpowiednio 21/16/11/6 dla 4/3/2/1 graczy. Jeśli grasz z kartami wyspy, czyli 2xG + 1, to wychodzi odpowiednio 9/7/5/3 na ich początkowej stronie.
Ta errata została oficjalnie wprowadzona w dodatku Nature Incarnate (i działa wstecz), ale ma minimalny wpływ na balans (minimalnie ułatwia grę). Jest też uwzględniona w Horizons.
Możesz grać tak jak nadrukowane albo dodawać +1 (ale nie po obróceniu karty wyspy na stronę zarażoną). Tak czy siak, to co nadrukowane jest poprawne, bo errata weszła w życie dopiero niedawno.