Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- jazzy
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 sty 2022, 14:09
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Cytując instrukcję:
Rozgrywka dobiega końca, gdy:
– co najmniej jeden z graczy kontroluje przynajmniej 3 metropolie
I/LUB
– gracz został całkowicie wyeliminowany w trakcie danego cyklu.
Rozgrywka dobiega końca, gdy:
– co najmniej jeden z graczy kontroluje przynajmniej 3 metropolie
I/LUB
– gracz został całkowicie wyeliminowany w trakcie danego cyklu.
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
To przeczytaj raz jeszcze

Ja uzupełnię wrażenia po kolejnej (pełnej tym razem rozgrywce).
Jestem praktycznie pewien priorytetu na Herę - kupienie 2 bohaterów w 2 pierwszych rundach wygrało mi grę bo zbudowałem 3 metropolię w jednej turze.
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Może źle rozumiem ale skoro gra się kończy po wyeliminowaniu gracza to chyba jest to warunek pozwalający na atak xD
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
- jazzy
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 sty 2022, 14:09
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Z interpretacji jaką ja słyszałem i jak gramy - Nie wolno atakować gracza jeśli ma ostatnie terytorium a na nim nie ma metropolii - zgadza się natomiast można zaatakować gracza jeśli to jego ostatnie terytorium z metropolią - właśnie podbicie i wyeliminowanie tego gracza w takim przypadku skończy grę jako warunek zwycięstwa (nie musi mieć 3 metropolii bo wyeliminował gracza).
- Elros.
- Posty: 239
- Rejestracja: 01 lis 2020, 16:55
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 206 times
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Ułatwię Wam tę wspaniałą dyskusję odsyłając do źródła XD
https://galakta.pl/download/cyklady_edy ... %20(1).pdf
https://galakta.pl/download/cyklady_edy ... %20(1).pdf
-
- Posty: 1141
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 516 times
- Been thanked: 579 times
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Czyli, jesli masz dwie metropolie i przeciwnik trzyma jedną i jest to jego ostatni obszar lądowy, to możesz. Eliminując go, zdobywasz trzecią metropolię, ale do końca cyklu możesz trzech nie utrzymać. Gra się kończy albo przez utrzymanie przez Ciebie 3 metropolii, albo poprzez wyeliminowanie jednego z graczy.Uwaga: Nie można atakować ostatniego obszaru lądowego gracza, chyba że atakujący zyskałby w ten sposób kontrolę nad wystarczającą liczbą metropolii, aby zakończyć rozgrywkę. W takim przypadku na końcu cyklu gra dobiega końca, nawet jeżeli atakujący straci jedną z metropolii, które zainicjowały koniec gry. Zwycięzcą zostanie wtedy gracz kontrolujący najwięcej metropolii, a ewentualne remisy rozstrzygnie liczba posiadanych SZ (patrz str. 10).
Jeśli masz jedną metropolię, to nie możesz zaatakować ostatniego obszaru lądowego gracza z metropolią, bo nawet zdobycie jej, nie daje ci zwycięstwa.
Tyle.
-
- Posty: 252
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 94 times
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
A co jeśli mam 2 metropolie i 3 budynki podstawowe ,a gracz posiadający brakujący mi budynek przebywa na ostatnim swoim terytorium?
Mogę mu lutnąć czy nie?
Mogę mu lutnąć czy nie?
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Udało mi się wczoraj zagrać w Legendarną Edycję, więc podzielę się krótkimi wrażeniami.
W pierwsze Cyklady, gołą podstawkę, grałem kilka razy kilka lat temu. Było okej, ale niczego specjalnie nie urwało. No i w porównaniu do tej starej gołej podstawki nowa edycja wypada o lepiej:
- modularna plansza zdecydowanie na plus;
- Herosi to wręcz gamechanger (pierwotnie byli w jakimś dodatku?), bardzo zwiększają manewrowość oddziałów, a ich zdolności specjalne też są ciekawe;
- drewienka i standisy zamiast figurek... no cóż, mnie to nie przeszkadzało;
- graficznie nie moje klimaty, ale jest okej;
- dobrym pomysłem jest nowy (?) warunek końca gry w postaci wyeliminowania jednego z graczy (dzięki temu kolega uniknął dojechania przez pozostalych, bo nikt nie chciał konczyć, a później sam nawet otarł się o zwycięstwo);
- niestety pozostały dwie rzeczy, które mnie uwierają: w kazdej rundzie ktoś musi pauzować (Apollo), a i bez tego gra potrafi się dłużyć.
Podsumowując: najważniejsze zmiany, które zauważyłem, są bardzo pozytywne. O ile stare Cyklady oceniłem na 7/10, to tym nowym dałbym 8/10.
To dobra gra (choć ma swoje wady). Jak ktoś przyniesie, to chętnie zagram, ale sam nie potrzebuję mieć na półce (bo z gier po podobnej ciężkości i feelingu mam np. lepszych wg mnie Tytanów).
W pierwsze Cyklady, gołą podstawkę, grałem kilka razy kilka lat temu. Było okej, ale niczego specjalnie nie urwało. No i w porównaniu do tej starej gołej podstawki nowa edycja wypada o lepiej:
- modularna plansza zdecydowanie na plus;
- Herosi to wręcz gamechanger (pierwotnie byli w jakimś dodatku?), bardzo zwiększają manewrowość oddziałów, a ich zdolności specjalne też są ciekawe;
- drewienka i standisy zamiast figurek... no cóż, mnie to nie przeszkadzało;
- graficznie nie moje klimaty, ale jest okej;
- dobrym pomysłem jest nowy (?) warunek końca gry w postaci wyeliminowania jednego z graczy (dzięki temu kolega uniknął dojechania przez pozostalych, bo nikt nie chciał konczyć, a później sam nawet otarł się o zwycięstwo);
- niestety pozostały dwie rzeczy, które mnie uwierają: w kazdej rundzie ktoś musi pauzować (Apollo), a i bez tego gra potrafi się dłużyć.
Podsumowując: najważniejsze zmiany, które zauważyłem, są bardzo pozytywne. O ile stare Cyklady oceniłem na 7/10, to tym nowym dałbym 8/10.
To dobra gra (choć ma swoje wady). Jak ktoś przyniesie, to chętnie zagram, ale sam nie potrzebuję mieć na półce (bo z gier po podobnej ciężkości i feelingu mam np. lepszych wg mnie Tytanów).
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Póki co tylko rozpakowane i posortowane:
Zaskakująco ładne grafiki i bardzo dobra jakość elementów. Ciekawie zrobiony insert. Może przegapiłem ale meeple są z nadrukami a nie gołe tylko w innych kolorach, więc miłe zaskoczenie.
Pierwsze wrażenie mega pozytywne
Zaskakująco ładne grafiki i bardzo dobra jakość elementów. Ciekawie zrobiony insert. Może przegapiłem ale meeple są z nadrukami a nie gołe tylko w innych kolorach, więc miłe zaskoczenie.
Pierwsze wrażenie mega pozytywne
- E2MD
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
- Lokalizacja: 43-518
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 156 times
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
W ciągu dwóch tygodni udało nam się kilka razy zagrać nowe Cyklady (w wersji KS) - w 4, 5 oraz 6 osób.
Tryb 2 vs 2 vs 2 - po prostu wymiata! Wspólny cel ale rozbieżne indywidualne metody dojścia opłacane z jednej kiesy - generuje emocje. Co ciekawe - rozgrywki były albo tak samo długie albo wręcz krótsze niż 5- osobowe. Na 6 os. - 2:15 oraz 1:45 vs 2:30 oraz 2:00 na 5 osób.
Ta gra jest prawie idealna dla mojej ekipy - szybka, agresywna, dużo zwrotów akcji, wiele dróg dojścia do zwycięstwa, regrywalność (głównie dzięki modularnej planszy i dociągu potworów). Szybki setup, świetny insert, wykonanie pierwsza klasa (monety - rewelacja!). Super pomysł z dwustronnymi kaflami - na 6 osób graliśmy na wersji "monochromatycznej" i to rewelacyjnie poprawiło przejrzystość na planszy.
W porównaniu do starej wersji Cyklad praktycznie wszystkie zmiany nam się podobają. To, że buduje się obowiązkowo i za darmo przyśpiesza grę. Tor licytacji przez nieliniowość wymusza przemyślane decyzje. Herosi dodają mobilności jednostkom. Ruch opłacany pieniędzmi robi potężne zamieszanie. Te małe bonusy (de facto podwójne dla pierwszego gracza) dla metropolii powodują, że warto ją budować nawet jeżeli miało by się ją zaraz stracić . Myślę, że w skali BGG Cyklady zyskały na liftingu 1,5-2 punkty do oceny.
Największy zarzut mamy do instrukcji - zbyt dużo sytuacji nie jest jasnych i często dwie zupełnie różne interpretacje wydają się logiczne. Drugi duży zarzut jest do napisów / czcionki na kartach - gra zajmuje dużo miejsca i dobrze gdyby można było odczytać tekst bez chodzenia dookoła stołu.
Odnosząc się do wcześniejszych postów
- nie widzieliśmy problemu ostatniego gracza w pierwszej rundzie. Jedyny zgrzyt mieliśmy podczas pierwszej gry 6 osobowej - połączenie zespołów i kolejności na torze rozstawiania. Tak się złożyło, że drużyny rozstawiały się w kolejności i powstało wrażenie, że to jest mocno utrudniające dla tych co na końcu
- wg mnie nie ma większego problemu z utknięciem na jednej wyspie - Apollo daje pieniądze i można się relatywnie szybko przygotować do ciekawej licytacji. Jedynym problemem jest gdy wyspa jest bardzo mała (np. jedno miejsce na budynek lub wręcz zero)
- bohaterowie są ważni, ale nie przesadzał bym z ich znaczeniem, z czasem wydaje się że poświęcenie jest ważniejsze niż ich cecha główna. Może by było inaczej gdyby się przewijali co rundę (np. jeden spada, jeden wchodzi). Widziałem tez kilka ruchów, że ktoś licytuje Herę by blokować zakup innym graczom
Nie wypowiem się jak Cyklady działają na mniejszą liczbę graczy niż 5 (bo w 4 osoby graliśmy tylko raz). Za tryb na 6 osób daję 9,5 a za 5 osób - 9.
Tryb 2 vs 2 vs 2 - po prostu wymiata! Wspólny cel ale rozbieżne indywidualne metody dojścia opłacane z jednej kiesy - generuje emocje. Co ciekawe - rozgrywki były albo tak samo długie albo wręcz krótsze niż 5- osobowe. Na 6 os. - 2:15 oraz 1:45 vs 2:30 oraz 2:00 na 5 osób.
Ta gra jest prawie idealna dla mojej ekipy - szybka, agresywna, dużo zwrotów akcji, wiele dróg dojścia do zwycięstwa, regrywalność (głównie dzięki modularnej planszy i dociągu potworów). Szybki setup, świetny insert, wykonanie pierwsza klasa (monety - rewelacja!). Super pomysł z dwustronnymi kaflami - na 6 osób graliśmy na wersji "monochromatycznej" i to rewelacyjnie poprawiło przejrzystość na planszy.
W porównaniu do starej wersji Cyklad praktycznie wszystkie zmiany nam się podobają. To, że buduje się obowiązkowo i za darmo przyśpiesza grę. Tor licytacji przez nieliniowość wymusza przemyślane decyzje. Herosi dodają mobilności jednostkom. Ruch opłacany pieniędzmi robi potężne zamieszanie. Te małe bonusy (de facto podwójne dla pierwszego gracza) dla metropolii powodują, że warto ją budować nawet jeżeli miało by się ją zaraz stracić . Myślę, że w skali BGG Cyklady zyskały na liftingu 1,5-2 punkty do oceny.
Największy zarzut mamy do instrukcji - zbyt dużo sytuacji nie jest jasnych i często dwie zupełnie różne interpretacje wydają się logiczne. Drugi duży zarzut jest do napisów / czcionki na kartach - gra zajmuje dużo miejsca i dobrze gdyby można było odczytać tekst bez chodzenia dookoła stołu.
Odnosząc się do wcześniejszych postów
- nie widzieliśmy problemu ostatniego gracza w pierwszej rundzie. Jedyny zgrzyt mieliśmy podczas pierwszej gry 6 osobowej - połączenie zespołów i kolejności na torze rozstawiania. Tak się złożyło, że drużyny rozstawiały się w kolejności i powstało wrażenie, że to jest mocno utrudniające dla tych co na końcu
- wg mnie nie ma większego problemu z utknięciem na jednej wyspie - Apollo daje pieniądze i można się relatywnie szybko przygotować do ciekawej licytacji. Jedynym problemem jest gdy wyspa jest bardzo mała (np. jedno miejsce na budynek lub wręcz zero)
- bohaterowie są ważni, ale nie przesadzał bym z ich znaczeniem, z czasem wydaje się że poświęcenie jest ważniejsze niż ich cecha główna. Może by było inaczej gdyby się przewijali co rundę (np. jeden spada, jeden wchodzi). Widziałem tez kilka ruchów, że ktoś licytuje Herę by blokować zakup innym graczom
Nie wypowiem się jak Cyklady działają na mniejszą liczbę graczy niż 5 (bo w 4 osoby graliśmy tylko raz). Za tryb na 6 osób daję 9,5 a za 5 osób - 9.
Nie przyszedłem tutaj wygrać
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Może mnie ktoś oświeci ale według tego co widzę w sieci to wersja miniatures posiada więcej potworów/bohaterów niż pozostałe edycje? Naliczyłem około 30 figurek a pakiet dostępny osobno to 15. Rozumiem, że te dodatkowe to exclusive dla KS ?
Kupując te pakiety do meeple edycji nie wyjdzie nam to samo co z miniature
Kupując te pakiety do meeple edycji nie wyjdzie nam to samo co z miniature
- Hardkor
- Posty: 5187
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1118 times
- Kontakt:
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Dokładnie. Tylko wersja KS posiada więcej potworów i herosów.Lailonn pisze: ↑20 kwie 2025, 18:03 Może mnie ktoś oświeci ale według tego co widzę w sieci to wersja miniatures posiada więcej potworów/bohaterów niż pozostałe edycje? Naliczyłem około 30 figurek a pakiet dostępny osobno to 15. Rozumiem, że te dodatkowe to exclusive dla KS ?
Kupując te pakiety do meeple edycji nie wyjdzie nam to samo co z miniature
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Czyli dokupienie potworów i herosów mając wersję ks to strata kasy, bo będzie mieszanka figurek i standisów.
Ciekawe czy w przyszłości to jakoś wyrównają
Ciekawe czy w przyszłości to jakoś wyrównają
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
ktoś chyba wspominał, że planują KS potwory/herosów wydać jako dodatek w przyszłym roku więc jeżeli ktoś planuje zatrzymać grę to może kupić te figurki teraz i za rok kolejną paczkę
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
To pozostaje kwestia zakupu "podstawki" figurek, bo galakta nie dowiozła. Dalej widnieje jako pre-order i raczej się tu nic nie zmieni. Zamówili piekielnie mało a za granicą ceny kosmos.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12703
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3707 times
- Been thanked: 3887 times
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
No nie do końca, to wersja ultimate je ma
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Mając wersję KS meeple dokupienie potworów nic nie da. Dokupienie wojsk chyba też nie, bo nie pomieszczą się w pudle? Zresztą galakta nie zaopatrzyła się w zapas. Inna sprawa to jak wizualnie prezentuje się mieszanka figurek/standisów/meepli
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Było przerabiane (wcześniej w temacie, bliżej premiery). Potwory zmieszczą się do pudełka z KS meeple ale trzeba wyjąć (wyciąć?) wbudowaną wypraskę i zastąpić ją inną/woreczkami.
A mieszanka meeple wojowników + figurki potworów wygląda wcale nie gorzej niż gumoludki + figurki potworów.
Natomiast masz rację, że obecnie KS meeple + figurki potworów poskutkuje brakiem niektórych figurek potworów i będzie (nawet dla takiego zwyrola co łączy figurki i meeple jak ja) już nieco dziwnie
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Zatu posiada w ofercie pakiet stworów z ks ale z adnotacją że 4.07 ma być dostawa, bo czekaja na reprint. Zestawy „gumoludków” też mają takie daty. Najwidoczniej wiedzą coś więcej 
- Zet
- Posty: 1407
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 196 times
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Zatu ma na stronie przedsprzedaż dodruku Antike II, który miał najpierw termin chyba 01.12.2024, potem 01.04, a teraz ma 1.07.. Nie nastawiałbym się na wiele po ich prognozach.
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
ZATU z czapy nagle miało dostawę:
https://www.board-game.co.uk/product/cyclades-minis/
180zł wychodzi za 29 figurek. Patrząc po dostępności, to może być jedyna okazja ulepszyć swoją edycję.
https://www.board-game.co.uk/product/cyclades-minis/
180zł wychodzi za 29 figurek. Patrząc po dostępności, to może być jedyna okazja ulepszyć swoją edycję.
Re: Cyclades: Legendary Edition / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)
Czy jest tutaj inna ilość figurek niż w wersji cyklad z tym pudełkiem z postaciami innymi niż armie? Sorry ale nie wiem już jak ta wersja się nazywa - ultimate, complete, czy inne dyrdymały?