Poddaje się. Wszelkie pytania o zasady kierujcie do 8rown. On wie najlepiej.
Heroes of Land, Air & Sea - Pytania o zasady
Re: Heroes of Land, Air & Sea - Pytania o zasady
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
Re: Heroes of Land, Air & Sea - Pytania o zasady
Miałem taką sytuację.
W armii gracza był 1 Wojownik (SIŁA 2) i gracz nie posiadał ŻYWNOŚCI.
Gracz zagrał kartę taktyki "POSIŁKI".
W związku z brakiem ŻYWNOŚCI, gracz za kartę taktyki chce zapłacić SIŁA poświęconych jednostek.
Pytanie:
Czy mogę poruszyć jednostki do limitu 5 (4 + obecny Wojownik) i zapłacić (4 ŻYWNOŚCI) za poruszone jednostki, poświęcając odpowiednią ilość poruszonych jednostek (opłata za "POSIŁKI").
Czy też mogę poruszyć do bitwy tylko 2 jednostki, bo SIŁA Wojownika jest 2?
Ogólnie rzecz biorąc.
Czy za kartę taktyki "POSIŁKI" można płacić siłą poruszonych do bitwy, z innych regionów, jednostek (poświęcając je)?
W armii gracza był 1 Wojownik (SIŁA 2) i gracz nie posiadał ŻYWNOŚCI.
Gracz zagrał kartę taktyki "POSIŁKI".
W związku z brakiem ŻYWNOŚCI, gracz za kartę taktyki chce zapłacić SIŁA poświęconych jednostek.
Pytanie:
Czy mogę poruszyć jednostki do limitu 5 (4 + obecny Wojownik) i zapłacić (4 ŻYWNOŚCI) za poruszone jednostki, poświęcając odpowiednią ilość poruszonych jednostek (opłata za "POSIŁKI").
Czy też mogę poruszyć do bitwy tylko 2 jednostki, bo SIŁA Wojownika jest 2?
Ogólnie rzecz biorąc.
Czy za kartę taktyki "POSIŁKI" można płacić siłą poruszonych do bitwy, z innych regionów, jednostek (poświęcając je)?
Re: Heroes of Land, Air & Sea - Pytania o zasady
Najpierw płacisz, więc możesz tylko 2 jednostki poruszyć.Protheus pisze: ↑15 kwie 2025, 18:14 Miałem taką sytuację.
W armii gracza był 1 Wojownik (SIŁA 2) i gracz nie posiadał ŻYWNOŚCI.
Gracz zagrał kartę taktyki "POSIŁKI".
W związku z brakiem ŻYWNOŚCI, gracz za kartę taktyki chce zapłacić SIŁA poświęconych jednostek.
Pytanie:
Czy mogę poruszyć jednostki do limitu 5 (4 + obecny Wojownik) i zapłacić (4 ŻYWNOŚCI) za poruszone jednostki, poświęcając odpowiednią ilość poruszonych jednostek (opłata za "POSIŁKI").
Czy też mogę poruszyć do bitwy tylko 2 jednostki, bo SIŁA Wojownika jest 2?
Ogólnie rzecz biorąc.
Czy za kartę taktyki "POSIŁKI" można płacić siłą poruszonych do bitwy, z innych regionów, jednostek (poświęcając je)?
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
Re: Heroes of Land, Air & Sea - Pytania o zasady
Dzięki za wyjaśnienie 
Bo na tym dylemacie skończyliśmy ostatnią, a zarazem pierwszą rozgrywkę. Było gorąco....
P.S.
Mylące było trochę to, że w tekście pod obrazkiem był użyty czas przeszły.
Czyli tak jakby poruszamy, a później płacimy za poruszone (tak jakbyśmy mogli poświęcać przesunięte jednostki, celem opłacenia kosztu).

Bo na tym dylemacie skończyliśmy ostatnią, a zarazem pierwszą rozgrywkę. Było gorąco....

P.S.
Mylące było trochę to, że w tekście pod obrazkiem był użyty czas przeszły.
Czyli tak jakby poruszamy, a później płacimy za poruszone (tak jakbyśmy mogli poświęcać przesunięte jednostki, celem opłacenia kosztu).
Re: Heroes of Land, Air & Sea - Pytania o zasady
Po przeczytaniu FAQ zgadzam się z qreqorek.
Ponadto w polskiej instrukcji (str. 11) jest napisane:
I ze słowniczka w polskiej instrukcji:... a niektórych (kart taktyk) nie można zagrać, jeżeli w twojej armii są jedynie chłopi i nie masz w danym regionie żadnej budowli.
Armia - 1-5 jednostek jednej frakcji, znajdujących się w tym samym regionie.
...bohaterowie, wojownicy, chłopi i statki to jednostki
Wieże i poziomy stolicy to budowle
Re: Heroes of Land, Air & Sea - Pytania o zasady
Tak, po przeanalizowaniu ponownym przyznaję, że nie miałem racji. Ale oprócz tej kwestii pojawiło się u mnie jeszcze kilka innych i ostatecznie - mimo że sam fun z gry był - sprzedałem ją. Nie mam czasu i sił odgruzowywać odpowiedzi przed każdą partią, a instrukcja pozostawia wiele do życzenia.