Too Many Bones - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
radarek
Posty: 255
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 117 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: radarek »

NIe jest to wprost wyjaśnione w instrukcji, ale idea 4 slotów, które posiada każdy gearlok sugeruje, że przedmiot musi znajdować się w slocie a dopiero potem może zostać użyty.
venomik
Posty: 657
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Jak dla mnie jest to wprost wyjaśnione w instrukcji jednak:

You are limited to 4 loot per Gearloc at any time (when exceeded, choose 4 to keep and discard the remaining).

W żadnym momencie gearlock nie może posiadać więcej niż 4 przedmioty. Więc nie widzę opcji aby móc użyc przedmiotu natychmiastowego mając już 4 wcześniej.
marper81
Posty: 63
Rejestracja: 08 lut 2021, 13:01
Has thanked: 66 times
Been thanked: 13 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: marper81 »

Hej.
Mam dwa pytania dotyczące Tinka:
1. Czy efekty z planu awaryjnego dotyczące botów, tj. Na gorąco i Samozniszczenie również wymagają zmniejszenia (a więc posiadania) Mocy Baterii? Niby nie ma tego w arkuszu Tinka, ale kurde skąd on bierze energię na np. przypalanie?
2. Umiejętność Poszycie Pancerza jest stała, czy do pierwszego użycia?
venomik
Posty: 657
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

marper81 pisze: 21 kwie 2025, 22:01 1. Czy efekty z planu awaryjnego dotyczące botów, tj. Na gorąco i Samozniszczenie również wymagają zmniejszenia (a więc posiadania) Mocy Baterii? Niby nie ma tego w arkuszu Tinka, ale kurde skąd on bierze energię na np. przypalanie?
Nie musisz posiadać baterii. Do samozniszczenia - wiadomo. Każdy bot ma wbudowany ładunek wybuchowy, który można odpalić zdalnie. Wszystko logiczne.
Z tymi gorącymi uszczelkami faktycznie sprawa trudniejsza. Ale z drugiej strony można sobie też łatwo wyobrazic, że jednak zasilenie takiego bota tak aby się ruszał i używał swoich dodatków wymaga dużej ilosci energii, a pozostałe rzeczy są zasilane z jakiejś małej wbudowanej baterii, która jest za mała aby zasilac bota, ale wystarczająco duża aby odpalać jego backup plany w nieskonczoność ;)

2.
Pytasz czy jego tarcza wraca na prer area czy jest wyczerpana po użyciu? Jeśli tak - to wraca na prep area. Ona działa tak samo jak inne kości.
marper81
Posty: 63
Rejestracja: 08 lut 2021, 13:01
Has thanked: 66 times
Been thanked: 13 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: marper81 »

venomik pisze: 22 kwie 2025, 11:07
marper81 pisze: 21 kwie 2025, 22:01 1. Czy efekty z planu awaryjnego dotyczące botów, tj. Na gorąco i Samozniszczenie również wymagają zmniejszenia (a więc posiadania) Mocy Baterii? Niby nie ma tego w arkuszu Tinka, ale kurde skąd on bierze energię na np. przypalanie?

Nie musisz posiadać baterii.
Dzięki, druga mała bateria wydaje się wielce prawdopodobna ;)
venomik pisze: 22 kwie 2025, 11:07 2.
Pytasz czy jego tarcza wraca na prer area czy jest wyczerpana po użyciu? Jeśli tak - to wraca na prep area. Ona działa tak samo jak inne kości.
Miałem nadzieję, że jest permanentną i działa dopóki bot żyje. Ale rozumiem, że chroni tylko przed jednym atakiem, schodzi na matę i potem za zręczność mogę ją położyć znowu na bocie.
radarek
Posty: 255
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 117 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: radarek »

marper81 pisze: 22 kwie 2025, 12:41 Miałem nadzieję, że jest permanentną i działa dopóki bot żyje. Ale rozumiem, że chroni tylko przed jednym atakiem, schodzi na matę i potem za zręczność mogę ją położyć znowu na bocie.
Zauważ, że ta kość ma oznaczenie Bot/Licz co oznacza, że jest licznikiem. Każda kość będąca licznikiem w tej grze (o ile jej opis nie mówi inaczej) działa przez X wystąpień pewnej sytuacji. W przypadku kości Poszycie Pancerza, każde zaabsorbowane 1 obrażenie obniża ten licznik o 1. Zatem ta kość chroni bota przed maksymalnie 2 obrażeniami, a potem wraca na obszar przygotowania (skąd może zostać ponownie użyta przez tego konkretnego bota w następnej turze).
Morgon
Posty: 740
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 65 times
Been thanked: 134 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Morgon »

Pytanie o karty spotkań, które zakazują używania kości umiejętności przez x rund. W instrukcji znalazłem, że kość używamy gdy chcemy nią rzucić. Jednak co z tymi w aktywnych/zablokowanych slotach i tymi które są licznikami? Ja grałem tak, że te kości wyczerpujemy/zmniejszamy licznik i odpalamy efekt ale nie jest to użycie umiejętności bo nią nie rzucam. Dobrze grałem czy źle?
Drugie pytanie o kości liczniki typu toporki i ciała u Tantrum. Czy zmniejszenie/wyzerowanie tej kości dla efektu wymaga użycia zręczności? Ja grałem, że nie bo zręczność używamy by się poruszać i rzucać kostkami ale wolę się upewnić.
venomik
Posty: 657
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Morgon pisze: 03 maja 2025, 12:16 Pytanie o karty spotkań, które zakazują używania kości umiejętności przez x rund. W instrukcji znalazłem, że kość używamy gdy chcemy nią rzucić. Jednak co z tymi w aktywnych/zablokowanych slotach i tymi które są licznikami? Ja grałem tak, że te kości wyczerpujemy/zmniejszamy licznik i odpalamy efekt ale nie jest to użycie umiejętności bo nią nie rzucam. Dobrze grałem czy źle?
Jeżeli spotkanie zakazuje używania kości umiejętności, to jedynce to możesz zrobić, to przewracać ścianki na kościach, które są licznikami. Ale już aktywować ich umiejętnosci nie możesz. Czyli taki Tantrum może zarządzać koścmi gniewu, ale nie może wyczerpać żadnej w celu odpalenia efektu.
Morgon pisze: 03 maja 2025, 12:16 Drugie pytanie o kości liczniki typu toporki i ciała u Tantrum. Czy zmniejszenie/wyzerowanie tej kości dla efektu wymaga użycia zręczności? Ja grałem, że nie bo zręczność używamy by się poruszać i rzucać kostkami ale wolę się upewnić.
Dobrze grałeś.
Morgon
Posty: 740
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 65 times
Been thanked: 134 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Morgon »

venomik pisze: 03 maja 2025, 12:48 Jeżeli spotkanie zakazuje używania kości umiejętności, to jedynce to możesz zrobić, to przewracać ścianki na kościach, które są licznikami. Ale już aktywować ich umiejętnosci nie możesz. Czyli taki Tantrum może zarządzać koścmi gniewu, ale nie może wyczerpać żadnej w celu odpalenia efektu.
To doprecyzujmy.
1. Mogę awansować kość gniewu na 2.0 (nie wyczerpuje to kości tylko się je zamienia) ?
2. Mogę rzucić toporkiem albo wyzerować licznik ciał żeby się wyleczyć?
ODPOWIEDZ