Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
szczudel
Posty: 1756
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 128 times
Been thanked: 194 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: szczudel »

Nie to, że nie doceniam - wiem jak wygląda fanbase tych produkcji. Nie oderwiesz graczy LoLa i FNa od ekranów. Oni nie są zainteresowani innym hobby. Jeżeli w boosterach nie będzie skórek do gry to możliwe, że nawet się nie sprzedadzą.
Pomijając już koszty, oni nie będą mieli czasu na to aby skłądać decki, chodzić gdzies i grać :P
Niewykluczone, że w MTG by się troche boosterów sprzedało - osobna gra? No jakoś tego nie widzę. To już lepsza przyszłośc upatruję przed Gundamem. Nie byłem tak sceptyczny na Lorcanę ani na SW:unlimited. Ta pierwsza moze czerpać garściami z ludzi, którzy kilka razy do roku jeżdżą do Dinseylandu a druga... tyle się gier planszowych sprzedaje, to i na karciankę jest miejsce.

Chciałbym aby to jasno wybrzmiało: nie dewaluuję tych pozycji ani ich graczy. Specyfika tych gier: karnety, passy, wydarzenia, turnieje, sprawia, że graczy się "przykleja" do ekranu na stałe. To nie Final Fantasy (chociaż na tej samej zasadzie uważam, że gracze FF14 nie będa zainteresowani karcianką) czy Metal Gear Solid gdzie zagrasz grę, masz miłe wspomnienia to sięgniesz po produkt jako przedłużenie doświadczania świata przedstawianego. Lol i FN się nie kończą, nie daja od siebie odpocząć - tam nie ma miejsca na dalsze eksplorowanie lore. To FN eksploruje inne lore byleby tylko przykleić graczy mocniej do ekranu.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1777
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 268 times
Been thanked: 886 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Ayaram »

Ja tak tylko przypomnę, że mieliśmy komputerową karciankę w świecie LOLa która tak raczej średnio świat zwojowała (a mechanicznie była naprawdę niezła! :) ) i już od dawna nie ukazuje się do niej nic nowego (czy serwery są dalej otwarte to nie powiem), więc tak raczej mit obalony :wink:
Xyhoo
Posty: 285
Rejestracja: 13 lis 2021, 18:34
Has thanked: 452 times
Been thanked: 241 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Xyhoo »

Ja grałem w LoLa z przerwami jakieś 12 lat, teraz już z 3 lata nie gram, przerzuciłem się na na gry planszowe, bo mniej uzależniają i nie izolują od ludzi.
Z perspektywy byłego heroinisty powiem, że mało kogo obchodzi lore, gracze znają jakieś strzępki, powiązania między dwoma postaciami, a same postaci to jakiś dziwny zbiór niepasujących postaci. Jakieś ninje, piraci, niedźwiedzie polarne i małe wróżki. Dla mnie chybiony pomysł, mechanika musiałaby być genialna, żeby to pociągnąć
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6420
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 2015 times
Kontakt:

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: BOLLO »

Archon planuje wypuścić karciankę Heroes of Might & Magic ale jeszcze sami nie wiedzą czy to będzie TCG czy LCG :lol:
Sloth
Posty: 504
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 142 times
Been thanked: 121 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Sloth »

BOLLO pisze: 15 maja 2025, 09:53 Archon planuje wypuścić karciankę Heroes of Might & Magic ale jeszcze sami nie wiedzą czy to będzie TCG czy LCG :lol:
Tylko to jest karcianka pojedynkowa dla 2 osób. Solo w to nie wejdziesz, fabuły nie zaznasz, czyli jak dla mnie kompletnie zerowa niestety przydatność ..... A szkoda, w tym IP można by ratować dziewice i uganiać się za smokami, bądź na odwrót :)
Freshus
Posty: 348
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 63 times
Been thanked: 130 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Freshus »

Sloth pisze: 18 maja 2025, 19:10
BOLLO pisze: 15 maja 2025, 09:53 Archon planuje wypuścić karciankę Heroes of Might & Magic ale jeszcze sami nie wiedzą czy to będzie TCG czy LCG :lol:
Tylko to jest karcianka pojedynkowa dla 2 osób. Solo w to nie wejdziesz, fabuły nie zaznasz, czyli jak dla mnie kompletnie zerowa niestety przydatność ..... A szkoda, w tym IP można by ratować dziewice i uganiać się za smokami, bądź na odwrót :)
Strasznie dużo komentów na gamefound ad solo/co-op i potencjalnego skipu z tego powodu. Archoni zaczynają odpisywać, że będą myśleć. Nie zdziwię się jak za to pół roku zobaczymy jakiś solo mode... byle nie był dodany na siłę, a rzeczywiście miał vibe "co-opowych" lcgów.

Zresztą, nawet jak w tej kampanii się nie wyrobią to i tak pewnie wejdę, bo obstawiam, że kolejny expansion będzie już wprowadzał tryb solo 100%.
bosik111
Posty: 441
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 13 times
Been thanked: 60 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: bosik111 »

Teraz to już trochę za późno, wrzucając grę na wspieraczke powinni mieć już solidny projekt gotowy, w jak zaczną do tego na siłę dokładać PvE to może się z tego ni zły Frankenstein zrobić. W WoW tcg faktycznie była opcja PvE mimo tego że była pojedynkowa, ale design brał to pod uwagę. Tutaj moze być różnie.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6420
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 2015 times
Kontakt:

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: BOLLO »

Bez sensu jak dla mnie... brzmi to tak jakby: " Hej gracze, przygotujcie się bo wypuszczamy karcięnkę na IP Herosów, czekacie prawda? O czym będzie gra? O znanym i lubianym na całym świecie przełożeniu gry cyfrowej o tym samym tytule ale tym razem nie planszówka którą wydaliśmy a karcianka. No więc robimy TCG....ale w sumie to nie wiemy co to określenie znaczy więc zrobimy LCG ale pod nazwą TCG aby móc powiedzieć że to projekt innowacyjny z extra mechanikami. Standardowo będzie to pojedynek 1vs1.....co....że nie chcecie 1vs1...że już tego jest dużo na rynku? Naprawdę? Ahhh...nie wiedzieliśmy o tym bo przecież my się figurkami zajmujemy a ta krcianka to taki pomysł na razie. Ale fajnie że nas uświadomiliście to skipniemy kampanię i zrobimy solo-mode i jakiegoś coopa może? Dobra wrócimy z informacją"
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4051
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1390 times
Been thanked: 2932 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Ardel12 »

Też preferowałbym grę pod solo/coop niż pvp, bo to jest upierdliwe(samemu tworzenie dwóch talii do walki między nimi jest średnie, bo nieraz chciałoby się użyć danych kart w obu, a nie posiada się tylu, a do tego ja znam obie talie, ale gracz, który ze mną powalczy nic nie wie ALBO trzeba szukać innego zapaleńca).

Podjęli taką decyzję by robić pvp to powinni w to cisnąć. Też wątpię by mając ten cel w głowie nagle mogli dodać solo/coop. O grze na razie nic nie wiadomo. Jak będzie rozwiazane łażenie po mapie, jak walki ze stworkami a jak z innymi bohaterami, czy bohater to słup czy będzie coś robił prócz zaklęć itd.

Z drugiej strony piszecie, że pvp jest dużo, a ja bym powiedział, że coop też jest sporo na rynku. To po co kolejny? Heroski to marka, która może wciągnąć nowe osoby, jeśli zasady nie zniszczą ich xD

Ja przyglądam się z zaciekawieniem, ale pewnie sam nie wejdę, bo pvp lgc/tcg to nie moja bajka.
Freshus
Posty: 348
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 63 times
Been thanked: 130 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Freshus »

Przypuszczam, że chodzenia po mapie nie uświadczymy. Strzelam w coś podobnego do starego duel of champions, co było na kompie. Będziemy mieć karty lokacji, które pewnie po wprowadzeniu będą wprowadzać modyfikacje, a takto typowe naparzanie się po mordzie. Obstawiam, że hero będzie warunkował z jakiego zamku można brać stwory + szkoły magii, których może używać..
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4051
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1390 times
Been thanked: 2932 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Ardel12 »

Freshus pisze: 19 maja 2025, 11:49 Przypuszczam, że chodzenia po mapie nie uświadczymy. Strzelam w coś podobnego do starego duel of champions, co było na kompie. Będziemy mieć karty lokacji, które pewnie po wprowadzeniu będą wprowadzać modyfikacje, a takto typowe naparzanie się po mordzie. Obstawiam, że hero będzie warunkował z jakiego zamku można brać stwory + szkoły magii, których może używać..
To jak to będzie gra typu stwórz sobie talię pod wybranego bohatera, dobierz jednostki i spelle to...nic ciekawego? W sensie głównym clue pvp jest zarządzanie eksploracją, ruchem, to co zbierzemy, jak jednostki rozdzielimy itd. A co z rozbudową miasta? Walka to w sumie niezbędny element, ale też nie jest to w turnieju coś najważniejszego(przez te wszystkie łamania systemu, to większość walk rozpykuje się jak chce).
Awatar użytkownika
Zaan84
Posty: 672
Rejestracja: 16 wrz 2015, 15:14
Has thanked: 42 times
Been thanked: 284 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Zaan84 »

Ardel12 pisze: 19 maja 2025, 22:04 To jak to będzie gra typu stwórz sobie talię pod wybranego bohatera, dobierz jednostki i spelle to...nic ciekawego? W sensie głównym clue pvp jest zarządzanie eksploracją, ruchem, to co zbierzemy, jak jednostki rozdzielimy itd. A co z rozbudową miasta? Walka to w sumie niezbędny element, ale też nie jest to w turnieju coś najważniejszego(przez te wszystkie łamania systemu, to większość walk rozpykuje się jak chce).
Obawiam się ze masz odrobinę zawyżone oczekiwania w stosunku do tej gry. Moim zdaniem na 95% szans będzie to właśnie:
gra typu stwórz sobie talię pod wybranego bohatera, dobierz jednostki i spelle
Jak chcesz eksploracji mapy rozbudowę miasta itp to masz planszówkę.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1777
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 268 times
Been thanked: 886 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Ayaram »

Ughh "nic ciekawego" jako odpowiedź do "będzie jak duel of champions" - moje serduszko krwawi :)

A z tym pvp/solo to coś powoli kombinują. Ashes reborn było grą pvp, do której dorzucili tryb coop, ostatnia Lorcana miała jakiś dodatek kooperacyjny, więc kto wie - może kiedyś stworzą grę TCG/LCG pvp z dobrym solo (tj. taką w którą warto będzie wejść dla samego trybu solo). Chociaż fakt, to trzeba by mieć w celach na samym początku tworząc grę i mieć mocno na uwadzę cały czas tworząc dodatki. Np. ostry power creep o ile nie jest nie wiadomo jak zły w grach pvp, tak taki solo tryb może zarżnąć raz dwa.

Pytanie tylko czy jest sens. Gry tego typu są zdecydowanie za drogą sprawą, by się bawić w "noo.. dorzuciliśmy tryb solo, nawet znośne". Bardziej dalej czekam na dobry solo tytuł naśladujący gry typu duel of champions. Skytear horde już jest całkiem niezłym startem, chociaż czuć, że to jeszcze to, ale daje już podstawę myślenia, że da się w tym temacie zrobić coś ciekawego.
menelobej
Posty: 456
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 103 times
Been thanked: 247 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: menelobej »

Na miejscu Archonów to bym się zastanowił do kogo miałaby być skierowana gra TCG/LCG w świecie Heroesów. Ludzie grają w Heroesy i ta gra nadal żyje bo w swojej zamkniętej formie jest regrywalna i nie trzeba na dobrą zabawę z nią wydawać milionów monet. A grono odbiorców TCG/LCG nie jest wcale takie duże (gdzie odbiorców LCG jest znacząco mniej niż TCG, ale i konkurencja tytułów mniejsza) i dość często już mocno nastawione na 1 czy 2 tytuły.
Natomiast może lepszym pomysłem byłoby przeformatowanie gry planszowej na grę karcianą, do której co jakiś czas można by wypuszczać dodatki.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2537
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 645 times
Been thanked: 313 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Markus »

Chyba nie rozumiem obecnego świata planszowek:)
1. Firma wrzuca kampanie nie majac pelnego projektu gry i pod wplywem fundujacych zaczyna w nim rzeźbić w trakcie kampani??? Gracze naprawdę przestali szanować swoje pieniądze.

2. Tryb Solo w karciance pojedynkowej? Serio?
To cale solo w planszowkach/karciankach to największy rak branży jaki sie trafił.

Zastanawiam się jaki procent całkowitego czasu projektowania gry zajmuje zaprojektowanie porzadnego trybu solo do gry nastawionej na konfrontację z żywymi graczami. 10? 30%? 50%?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6420
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 2015 times
Kontakt:

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: BOLLO »

Markus pisze: 20 maja 2025, 10:12 2. Tryb Solo w karciance pojedynkowej? Serio?
Np. udane Hero Realms: The Ruin of Thandar Campaign Deck
samuraj1369
Posty: 1220
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 539 times
Been thanked: 643 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: samuraj1369 »

BOLLO pisze: 20 maja 2025, 11:08
Markus pisze: 20 maja 2025, 10:12 2. Tryb Solo w karciance pojedynkowej? Serio?
Np. udane Hero Realms: The Ruin of Thandar Campaign Deck
Dodatkowo:
Star Realms Frontiers
Fanowski tryb solo do Radlands
2 tryby solo do Shards of Infinity
Karciana Wojna o Pierścień.

@Markus w jaki sposób tryby solo są rakiem, kiedy to tryby solo zazwyczaj są doklejone do gry, a nie gra z solowej jest przekształcana w pojedynkową? Czy ktoś gorącym prętem zmusza Cię do grania w te tryby?
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2537
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 645 times
Been thanked: 313 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: Markus »

Bo wydawcy zamiast skupić się na porządnym przetestowaniu multi w grze to zaczynają przepalać zasoby czasowo/finansowe na doklejenie solo.
Na szczęście nikt w dawnych czasach nie myslal o solo i do dziś można grac w takie genialnie zaprojektowane perelki jak Tygrys i Eufrat, Torres, Puerto Rico. Nie bardzo wyobrażam sobie doklejanie do nich trybu solo, zwłaszcza do T&E
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6420
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 2015 times
Kontakt:

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: BOLLO »

Markus pisze: 20 maja 2025, 11:43 Bo wydawcy zamiast skupić się na porządnym przetestowaniu multi w grze to zaczynają przepalać zasoby czasowo/finansowe na doklejenie solo.
Na szczęście nikt w dawnych czasach nie myslal o solo i do dziś można grac w takie genialnie zaprojektowane perelki jak Tygrys i Eufrat, Torres, Puerto Rico. Nie bardzo wyobrażam sobie doklejanie do nich trybu solo, zwłaszcza do T&E
Ale to nic złego że wydawcy dokładają grywalny tryb solo do swoich pozycji. Kilka lat temu nie interesowało mnie żeby na pudełku była liczba graczy zaczynająca się od 1 gracza. Dziś może nie jest to jedyny i najważniejszy wyznacznik przy wyborze pozycji ale nie ukrywam że dość istotny bo czasem nie mam z kim lub wolę dosłownie sam zagrać z sobą, miło przy tym spędzając czas. Więc tak...dobrze że wydawcy myślą o grach solo. :mrgreen:
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5914
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 144 times
Been thanked: 487 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: KubaP »

Markus pisze: 20 maja 2025, 11:43 Bo wydawcy zamiast skupić się na porządnym przetestowaniu multi w grze to zaczynają przepalać zasoby czasowo/finansowe na doklejenie solo.
Na szczęście nikt w dawnych czasach nie myslal o solo i do dziś można grac w takie genialnie zaprojektowane perelki jak Tygrys i Eufrat, Torres, Puerto Rico. Nie bardzo wyobrażam sobie doklejanie do nich trybu solo, zwłaszcza do T&E
To ja tylko powiem z doświadczenia, że istnieją na rynku specjaliści od trybów solo - np David Turczi, których zatrudnia się od początku powstawania gry i oni równolegle rozwijają tryb solo, który nie jest wcale doklejony, a stanowi integralną część designu.

Dodajmy też, że tryb gracze solo to bardzo ważny segment rynku, więc chyba nic dziwnego, że wydawcy chcą zaspokoić ich potrzeby.
Forum nie jest dobrem publicznym. To nie jest dotowane społecznie miejsce w sieci, w którym każdy ma prawo przebywać i pisać co mu się podoba. Jak któregoś dnia właściciel forum zdecyduje, że odtąd korzystanie z forum jest odpłatne, to tak się stanie.
szczudel
Posty: 1756
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 128 times
Been thanked: 194 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: szczudel »

Markus pisze: 20 maja 2025, 11:43 Bo wydawcy zamiast skupić się na porządnym przetestowaniu multi w grze to zaczynają przepalać zasoby czasowo/finansowe na doklejenie solo.
To jest bardzo dobry argument. W przypadku gry TCG/LCG o tyle ważniejszy, że ten tryb solo się ciągnie potem za grą i teoretycznie trzeba też pod niego balansować karty. Warto tutaj dodać, że w przypadku karcianek podobnie może być z trybem Multiplayer.
Fajnie jak jest taka opcja, ale realistycznie oznacza to obcięcie kosztów gdzie indziej, więc lepiej jeśli to jest jakiś doklejony na ślinie tryb niż założenie gry. Zawsze wolę aby rywalizacyjna karcianka była dopieszczona i zaopiekowana (ban/resticted listy) niż by były jakieś tryby, które może 10% graczy spróbuje.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 861
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 882 times
Been thanked: 895 times
Kontakt:

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: anitroche »

Spokojnie, w planszówkach i karciankach to zazwyczaj właśnie tak wygląd, że tryb solo jest doklejony na siłę i widać, że za bardzo przemyślany nie był. Więc o przepalanie czasu i kasy bym się nie martwiła :p. Poza tym myślę, że wydawcom dodanie trybu solo się zwraca w kosztach, bo jednak te 10% więcej osób kupi grę dzięki temu trybowi. Jeśli dodawanie trybów solo by się miało nie zwrócić, to by ich nie dodawano, przecież wydawanie gier to biznes, więc gdzieś tam te tryby muszą się jednak opłacać.

I nie kojarzę karcianki, w której tryb solo miałby wpływać na balans kart - ktoś zna taki przykład? To raczej zasady solo dopasowuje się do tego, żeby sensownie wykorzystywać działania kart, a nie w drugą stronę
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
szczudel
Posty: 1756
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 128 times
Been thanked: 194 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: szczudel »

Raczej potrafię wskazać karcianki, gdzie karty były modyfikowane pod tryb multi, ale nie pod solo.

Nie wydaje mi się, że tryb solo sprzedaje gry rywalizacyjne. On tam jest i po prostu w niego czasem ktoś zagra, ale, żeby kupić grę dla solo - to mi sie to w głowie nie mieści ;)
Inna sprawa gry kooperacyjne - tam to ma sens i faktycznie wynika z mechaniki. Chociaż takie Zewnętrzne Rubieże miały dodatkowe komponenty do gry solo.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6420
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 2015 times
Kontakt:

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: BOLLO »

szczudel pisze: 20 maja 2025, 15:34 Chociaż takie Zewnętrzne Rubieże miały dodatkowe komponenty do gry solo.
Tylko jedna talia kart składająca się chyba z 9 kart. Takie samo rozwiązanie jest w Białym Zamku i wielu innych grach.
szczudel
Posty: 1756
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 128 times
Been thanked: 194 times

Re: Nadchodzące karcianki TCG i LCG

Post autor: szczudel »

Dodatek zdaje się miał dodatkowe karty "AI", także ile by ich nie było, ktoś do tego siadł i musiał to wymyślić całkowicie pod prąd.

Tytułowe "karcianki LCG", jak już wspominałem, mocno zaciemniają obraz, bo o ile solo w kooperacyjnych LCG od FFG jest absolutnie wpisane w doświadczenie, to raczej sobie cięzko wyobrazić aby w Pokemonach, Keyforge'u czy MTG tryb solo miał jakikolwiek sens.
ODPOWIEDZ