Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
tomp pisze: ↑24 lis 2024, 21:18
Inna rzecz. Jak wygląda zatrudnianie specjalistów w trakcie gry (już po rozpoczęciu gry).
Czy przy zatrudnieniu również dostajemy bonusy tak jak opisano na stronie 10 "tak samo jak przy przygotowaniu"?
Czy też dostajemy tylko nową planszetkę, zaś nowy pracownik pojawia się przy powrocie na zakończenie rundy?
Czy bonusy są powiązane z przygotowaniem gry czy też są połączone bezpośrednia ze specjalistami?
To, że nie dostajemy bonusu startowego rekrutując specjalistę już zostało wyjaśnione, ale dodałbym jeszcze sprostowanie, że ze specjalisty możemy skorzystać bez potrzeby przenoszenia pomocnika/sztuczki/materiału z głównej planszy w momencie gdy otrzymujemy nowego pomocnika/sztuczkę/materiał, możemy umieścić je od razu na planszetce specjalisty. Trochę się tego naszukałem w weekend na bgg, więc stwierdziłem że się podzielę
hmm to wydawało mi się jasne.
planszetka jest dodana do obszaru gry, czyli jest już w grze.
nowy specjalista zostaje przy "oberży" do momentu powrotu pracowników.
PS. nie pasuje mi określenie "oberża" w tym tłumaczeniu. Karczma, gospoda, zajazd tyle synonimów do dyspozycji...
Witam
1. Każdą akcję poza jedną można spamować jeżeli ma się dość punktów akcji?
2. Kiedy przygotowuje trik w warsztacie z 2 miejscami na żetony to muszę wydać 2 punkty akcji żeby położyć na tym 2 żetony czy wystarczy 1pa żeby go refilować do pełna ?
Kitshu pisze: ↑29 lis 2024, 11:42
Witam
1. Każdą akcję poza jedną można spamować jeżeli ma się dość punktów akcji?
2. Kiedy przygotowuje trik w warsztacie z 2 miejscami na żetony to muszę wydać 2 punkty akcji żeby położyć na tym 2 żetony czy wystarczy 1pa żeby go refilować do pełna ?
Ad 1. Tak, chyba że o czymś nie pamiętam
Ad 2. Wydajesz tyle punktów akcji, ile widnieje obok ikonki piorunka na karcie sztuczki, a następnie kładziesz na tej karcie żetony sztuczek "w liczbie równej liczbie nachodzących na siebie kwadratom" - czyli do pełna
Ostatnio zmieniony 29 lis 2024, 12:08 przez aeiou871, łącznie zmieniany 1 raz.
Kitshu pisze: ↑29 lis 2024, 11:54
Czyli wykonując 2 akcje zakupu surowca mogę kupić ich 6?
Jeśli pytasz o zakup 6 sztuk jednego składnia, to nie - jest limit 3 sztuk każdego składnika na magazyn (ale żadna sztuczka nie wymaga więcej niż 3 sztuk danego składnika).
Jeśli pytasz o zakup 3 sztuk 2 różnych składników, to tak, jak najbardziej możesz to zrobić za 2 punkty akcji.
tomp pisze: ↑27 lis 2024, 17:44
hmm to wydawało mi się jasne.
planszetka jest dodana do obszaru gry, czyli jest już w grze.
nowy specjalista zostaje przy "oberży" do momentu powrotu pracowników.
PS. nie pasuje mi określenie "oberża" w tym tłumaczeniu. Karczma, gospoda, zajazd tyle synonimów do dyspozycji...
no nie, planszetkę specjalisty dostajesz dopiero w fazie końca rundy, więc dopiero w kolejnej rundzie można tam umieszczać nowych pracowników/sztuczki/komponenty.
Z instrukcji, faza końca rundy, s. 19
Spoiler:
• Powrót Postaci: Odłóżcie każdą Postać na planszę jej właściciela,
wliczając w to Postacie zatrudnione w fazie Rozmieszczania
Postaci. Jeśli zatrudniono nowego Specjalistę, umieśćcie jego
odpowiednią planszetkę obok planszy Gracza jego właściciela
Kitshu pisze: ↑29 lis 2024, 11:42
Witam
1. Każdą akcję poza jedną można spamować jeżeli ma się dość punktów akcji?
2. Kiedy przygotowuje trik w warsztacie z 2 miejscami na żetony to muszę wydać 2 punkty akcji żeby położyć na tym 2 żetony czy wystarczy 1pa żeby go refilować do pełna ?
Ad 1. Tak, chyba że o czymś nie pamiętam
Ad 2. Wydajesz tyle punktów akcji, ile widnieje obok ikonki piorunka na karcie sztuczki, a następnie kładziesz na tej karcie żetony sztuczek "w liczbie równej liczbie nachodzących na siebie kwadratom" - czyli do pełna
Dzięki za zwrócenia uwagi. Grałem wg polskiego tłumaczenia. Niezły chochlik pojawił się.
Wg mnie zmienia to mocno możliwości, de facto o rundę krócej
Sprawdziłem wersję angielską, wystarczyło przetłumaczyć poprawnie, bez dodawaniu wstawki dotyczącej "momentu wydarzenia".
Więcej w spoilerze:
Spoiler:
polskie tłumaczenie
(...) Podczas kroku Powrót Postaci w fazie Końca Rundy zatrudniona Postać zostaje dodana do zespołu gracza. Jeśli zatrudniono Specjalistę, jego planszetka jest również dokładana do planszy Gracza. (...)
wersja angielska:
During the ‘Return Characters’ phase, the hired Character is added to the player’s team. If it was a Specialist, its Board Extension is also added to the player’s Game Board.
tłumaczenie wg google
Podczas fazy „Powrót Postaci” wynajęta Postać jest dodawana do drużyny gracza. Jeśli był to Specjalista, jego Rozszerzenie Planszy jest również dodawane do Planszy Gry gracza
tłumaczenie wg deepl
Podczas fazy „Powrót postaci” wynajęta postać jest dodawana do drużyny gracza. Jeśli był to specjalista, jego rozszerzenie planszy jest również dodawane do planszy gracza.
Ewentualnie wystarczyło przetłumaczyć: "Jeśli powraca nowy Specjalista..."
Fragmenty dotyczące powrotów. Tutaj już klarownie.
Powrót Postaci: Odłóżcie każdą Postać na planszę jej właściciela, wliczając w to Postacie zatrudnione w fazie Rozmieszczania Postaci. Jeśli zatrudniono nowego Specjalistę, umieśćcie jego odpowiednią planszetkę obok planszy Gracza jego właściciela.
return Characters: Every Character (including the ones hired during the turn) is returned to their owner’s Game Board. If a Specialist was hired, its respective Board Extension is added to its owner’s Game Board.
tomp pisze: ↑29 lis 2024, 12:17
Dzięki za zwrócenia uwagi. Grałem wg polskiego tłumaczenia. Niezły chochlik pojawił się.
Wg mnie zmienia to mocno możliwości, de facto o rundę krócej
Sprawdziłem wersję angielską, wystarczyło przetłumaczyć poprawnie, bez dodawaniu wstawki dotyczącej "momentu wydarzenia".
Więcej w spoilerze:
Spoiler:
polskie tłumaczenie
(...) Podczas kroku Powrót Postaci w fazie Końca Rundy zatrudniona Postać zostaje dodana do zespołu gracza. Jeśli zatrudniono Specjalistę, jego planszetka jest również dokładana do planszy Gracza. (...)
wersja angielska:
During the ‘Return Characters’ phase, the hired Character is added to the player’s team. If it was a Specialist, its Board Extension is also added to the player’s Game Board.
tłumaczenie wg google
Podczas fazy „Powrót Postaci” wynajęta Postać jest dodawana do drużyny gracza. Jeśli był to Specjalista, jego Rozszerzenie Planszy jest również dodawane do Planszy Gry gracza
tłumaczenie wg deepl
Podczas fazy „Powrót postaci” wynajęta postać jest dodawana do drużyny gracza. Jeśli był to specjalista, jego rozszerzenie planszy jest również dodawane do planszy gracza.
Ewentualnie wystarczyło przetłumaczyć: "Jeśli powraca nowy Specjalista..."
Fragmenty dotyczące powrotów. Tutaj już klarownie.
Powrót Postaci: Odłóżcie każdą Postać na planszę jej właściciela, wliczając w to Postacie zatrudnione w fazie Rozmieszczania Postaci. Jeśli zatrudniono nowego Specjalistę, umieśćcie jego odpowiednią planszetkę obok planszy Gracza jego właściciela.
return Characters: Every Character (including the ones hired during the turn) is returned to their owner’s Game Board. If a Specialist was hired, its respective Board Extension is added to its owner’s Game Board.
Troche nie wiem jak mogles to zinterpretowac inaczej.
@japanczyk ale zgodzisz się pewnie z tym, że tłumaczenie w tym przypadku nie jest ani wierne, ani kalką, pozwolono sobie na zmianę zapisu przez to może wprowadzać w błąd.
PS. nie będę tłumaczył kwestii, że w różnych grach rozpoczęcie zdania od "jeśli..." to jest zazwyczaj mikrozasada/wyjątek.
Znajdę gdzieś PDFy instrukcji dodatków do polskiej wersji edycji kolekcjonerskiej od Portalu?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze. Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Podczas dzisiejszej gry miałem ciekawy przypadek i nie wiem co powinno się zrobić.
Otóż w trakcie rundy miałem powiedzmy 17 punktów sławy. Nauczyłem się nowej sztuczki poziomu 2. Udało mi się ja nawet przygotować.
Następnie podczas wypłaty wynagrodzenia okazało się brakuje mi jednej monety. Cofnąłem się zatem zgodnie z zasadami o dwa pola sławy lądując na polu 15.
Co się dzieje w takim przypadku z nauczoną przeze mnie sztuczką poziomu 2? Czy mogę ją zachować czy w takim przypadku muszę ją odrzucić?
Podczas dzisiejszej gry miałem ciekawy przypadek i nie wiem co powinno się zrobić.
Otóż w trakcie rundy miałem powiedzmy 17 punktów sławy. Nauczyłem się nowej sztuczki poziomu 2. Udało mi się ja nawet przygotować.
Następnie podczas wypłaty wynagrodzenia okazało się brakuje mi jednej monety. Cofnąłem się zatem zgodnie z zasadami o dwa pola sławy lądując na polu 15.
Co się dzieje w takim przypadku z nauczoną przeze mnie sztuczką poziomu 2? Czy mogę ją zachować czy w takim przypadku muszę ją odrzucić?
Możesz zachować jak najbardziej. Możesz zdobywać sztuczki także dopłacając różnice między aktualną a wymaganą sławą, więc to "wymaganie" nie jest aż tak wiążące.