Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Michałku
- Posty: 413
- Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Co myślicie o wariancie 4-osobowym? Sprawdza się czy nie koniecznie?
NIe udało mi się go jeszcze wypróbować, ale wydaje mi się wciśnięty nieco na siłę.
NIe udało mi się go jeszcze wypróbować, ale wydaje mi się wciśnięty nieco na siłę.
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Grałem i mi się podobało. Aczkolwiek ja jestem dziwny i lubię grać w Rebelię w 4 osoby. WoP już mniej, tam wciśnięte jest to na siłę.
W przypadku Dune - nie zgadzam się z Trzewikiem, który chwalił jak to jest świetne i przemyslane. Jest podobnie jak w Rebelii - jeden gracz kontroluje jedną pod-frakcje, drugi drugą. Fajne jest to, że mamy stożki ciszy. Nie można planować niczego wspólnie po cichu, chyba, że użyje się stożka ciszy, wtedy moża wyjść i porozmawiać. Dodatkowo jest zakaz mówienia o kartach na ręce, więc to pomaga wyeliminowac alfa gracza. Fajny tryb, jednak podobnie jak w Rebelii - jest dodany na siłę trochę. Mi to nie przeszkadza

When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?
______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 05 lut 2025, 01:45 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Powód: Cytowanie
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Zagrałem dwukrotnie, z ekipami, które nie grały solo. Raz z osobami, które grały WoP - ta grupa chwaliła grę za krótszy czas od WoPa przy podobnych emocjach, chcą jeszcze zagrać. Drugi raz z ludźmi, którzy nie grali w podobne gry - nie siadło, spodziewali się mniej losowości i głębszego podziału na frakcje wewnątrz drużyny, nie chcą już grać 2vs2.
Moja opinia - jest ok, ale tryb jest nieco sztucznie nałożony. Gra się wydłuża mocno bo jednak trzeba się kalibrować, sporo ustalać wspólnie. Raczej nie zyskuje niczego względem 1vs1. Nie będę szukał możliwości gry drużynowej, chyba że ekipa będzie bardzo nalegać. 1vs1 bardzo mi się ta gra podoba.
- SwistakCZC
- Posty: 228
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 39 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Mam i ja. Już po pierwszej partii. Też się tak złożyło że wygrali baronowie, Atrydzi (ja) not even close, bo bym jeszcze kolejnej całej rundy gry potrzebował żeby robić żółte jasnowidzenie do 9. Aczkolwiek to polepsza asymetrię, bo jedna frakcja jest łatwiejsza na start, a drugą trzeba trochę pograć żeby zmasterowac i to jest spoko bo jako właściciel gry pewnie będę grać więcej atrydami. Co prawda graliśmy edukacyjnie, z na pewno niepełną znajomością zasad i bez FAQ (co podobno trochę zmienia balans).
Mam dwa pytania to grających:
1. Żniwiarki - dość ciężko to niszczyć, olałem to całkiem, ale przez to Harkonenowie nie spadali praktycznie na torze bo mieli sporo przyprawy. Chyba trzeba jednak trochę poprzeszkadzac im w harvestowaniu melanżu, żeby jakieś kostki czasem im uciekały. Skupiłem się na misjach i utrudnianiu drogi do siczy.
2. Dodatki. W języku polskim jest tylko Gildia Kosmiczna (choć pudło Dune kupiłem za 400 i jakoś ultra drogo mi się wydaje skromny dodatek za 190). Warto iść w gildię i dokładać jeszcze jakaś kolejną planszetke z boku? Jak inne dodatki? Ktoś grał wszystkie, który najlepszy? Czy któryś zwiększa mobilność atrydow?
Mam dwa pytania to grających:
1. Żniwiarki - dość ciężko to niszczyć, olałem to całkiem, ale przez to Harkonenowie nie spadali praktycznie na torze bo mieli sporo przyprawy. Chyba trzeba jednak trochę poprzeszkadzac im w harvestowaniu melanżu, żeby jakieś kostki czasem im uciekały. Skupiłem się na misjach i utrudnianiu drogi do siczy.
2. Dodatki. W języku polskim jest tylko Gildia Kosmiczna (choć pudło Dune kupiłem za 400 i jakoś ultra drogo mi się wydaje skromny dodatek za 190). Warto iść w gildię i dokładać jeszcze jakaś kolejną planszetke z boku? Jak inne dodatki? Ktoś grał wszystkie, który najlepszy? Czy któryś zwiększa mobilność atrydow?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Gildia kosmiczna da Atrydom trochę więcej zysku za niszczenie żniwiarek, więc miałbyś większą motywację do ich rozwalania. Oczywiście dla balansu Harkowie też bardziej się wzmacniają przyprawą jak już ja wydobędą.
Fajne jednostki, ulepszenia jednostek i nowe karty.
Z drugiej strony: posiłki dla Atrydów z tego dodatku chyba maksymalnie 2x doleciały mi na Arrakis. Harkonnenowie jakby więcej razy w ciągu gry z tych dostaw skorzystali. Ale to wrażenie po zaledwie kilku rozgrywkach więc proszę nie traktować tego zbyt poważnie
Fajne jednostki, ulepszenia jednostek i nowe karty.
Z drugiej strony: posiłki dla Atrydów z tego dodatku chyba maksymalnie 2x doleciały mi na Arrakis. Harkonnenowie jakby więcej razy w ciągu gry z tych dostaw skorzystali. Ale to wrażenie po zaledwie kilku rozgrywkach więc proszę nie traktować tego zbyt poważnie
- SwistakCZC
- Posty: 228
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 39 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Dzieki! Kilka gier to już całkiem spoko próba do wyrobienia sobie opinii, ja pułap kilku gier to pewnie nie wcześniej niż za pół roku osiągnę w ogóled0man pisze: ↑04 maja 2025, 10:35 Gildia kosmiczna da Atrydom trochę więcej zysku za niszczenie żniwiarek, więc miałbyś większą motywację do ich rozwalania. Oczywiście dla balansu Harkowie też bardziej się wzmacniają przyprawą jak już ja wydobędą.
Fajne jednostki, ulepszenia jednostek i nowe karty.
Z drugiej strony: posiłki dla Atrydów z tego dodatku chyba maksymalnie 2x doleciały mi na Arrakis. Harkonnenowie jakby więcej razy w ciągu gry z tych dostaw skorzystali. Ale to wrażenie po zaledwie kilku rozgrywkach więc proszę nie traktować tego zbyt poważnie![]()

Brzmi jak dodatek który warto mieć, pozostaje poczekać aż cena trochę stopnie albo jakaś używka wleci na OLX w dobrym pieniądzu

- Yooreck
- Posty: 486
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 211 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Gra nie wymaga dodatków generalnie, ale przyjemnie urozmaicają. Co do gildii kosmicznej: się ogracie, to 1 dostawa na grę wleci po każdej ze stron, bo za szybko gra się kończy.
Smugglers jakoś mi średnio podszedł, ale pewnie jeszcze trzeba więcej z nim pograć. Desert War zobaczymy jak go w końcu wydadzą
Smugglers jakoś mi średnio podszedł, ale pewnie jeszcze trzeba więcej z nim pograć. Desert War zobaczymy jak go w końcu wydadzą

- brutusss
- Posty: 320
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 345 times
- Been thanked: 80 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Przemytnicy i zestaw dodatków i ulepszeń zapowiedziany w wersji PL przez Portal.
https://planszowenewsy.pl/2025/05/aktua ... wtS6WpgOzA

Tyle z ekskluzywności kickstartera CMON
https://planszowenewsy.pl/2025/05/aktua ... wtS6WpgOzA

Tyle z ekskluzywności kickstartera CMON

- psia.kostka
- Posty: 4885
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 1296 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Bylo tez wspomniane, ze poprzedni posiadacze Smuglersow ENG ze sklepiku Portalu, moze cos dostana na pocieszke. W sumie to ledwo kilka kart, to moze zamowia takie PL pakieciki dodatkowe.
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
- brutusss
- Posty: 320
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 345 times
- Been thanked: 80 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Bardziej chodzi o fakt tej ekskluzywnosci której to CMON się tak zawsze trzymał. Jak widać wspierający znowu wydymani kosztem łatania wyniku finansowego 

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Eh... w jaki sposób ktoś został wydymany?
- brutusss
- Posty: 320
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 345 times
- Been thanked: 80 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Bardzo prosty - jeśli te dodatki nie byłyby ogłaszane jako ex a jasno powiedziane że będą dostępne w retailu, wiele osób by nie kupowało ich na KS za dużo wyższe kwoty.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Ex od c'mon oznacza że nie pojawia się w normalnej dystrybucji retailowej ale mogą być dostępne na przyszłych kampaniach, konwentach i w ograniczonej dystrybucji. Zawsze tak było. Nikt nie został "wydymany" tylko ktoś nie dosczyał co znaczy EX 

- brutusss
- Posty: 320
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 345 times
- Been thanked: 80 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

"Remaining stock" to kluczowe słowo, ten "stock" nigdy nie istniał w języku polskim więc jak może być "remaining"

Oczywiście chałwa Portalowi za ogarnięcie tego

Edit:
Już koniec tego offtopu

- brutusss
- Posty: 320
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 345 times
- Been thanked: 80 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
To już było ogłoszone na portalconie chyba

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
prosze, coś przegapiłem. dzieki za info.
na szybko sprawdziłem stronkę z zapowiedziami - jest już zaktualizowana.
wnoszę po statusach, że pustynna wojna będzie najpierw. pozniej to co dzisiaj zapowiedziano.
na szybko sprawdziłem stronkę z zapowiedziami - jest już zaktualizowana.
wnoszę po statusach, że pustynna wojna będzie najpierw. pozniej to co dzisiaj zapowiedziano.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- brutusss
- Posty: 320
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 345 times
- Been thanked: 80 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Obstawiam, że to będzie w ramach tego samego druku KS co desert war, i pójdzie do druku z pozostałymi wersjami językowymi dostępnymi na tej kampanii.
Jeśli tak jest to wszystko powinno wjechać w tym samym czasie
Jeśli tak jest to wszystko powinno wjechać w tym samym czasie

-
- Posty: 883
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 658 times
- Been thanked: 218 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Gadu gadu a jak tam ocena Dune po paru już miesiącach ogrywania?
U mnie to perła w koronie mojej kolekcji. Na tyle ważna, że zleciłem pomalowanie figurek liderów a wcześniej dokupiłem insert z GAMU wraz z elementami 3D.
I jestem pewien, że kupię też dodatkowo te elementy które pojawią się w PL.
U mnie to perła w koronie mojej kolekcji. Na tyle ważna, że zleciłem pomalowanie figurek liderów a wcześniej dokupiłem insert z GAMU wraz z elementami 3D.
I jestem pewien, że kupię też dodatkowo te elementy które pojawią się w PL.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
-
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 551 times
- Been thanked: 656 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Ja chętnie posłucham o balansie tej gry po tych miesiącach, bo tylko to mnie wstezymuje przed kupnem do kolekcji aby zasiadło elegancko obok WoPa i Rebeli (ona też w kolejce do kupna czeka
)

-
- Posty: 883
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 658 times
- Been thanked: 218 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Trzeba się po prostu nauczyć grać Atrydami. Harkonenowie są bardziej odporni na błędy i łatwiej się ich prowadzi.
Atrydzi mają więcej rzeczy do zrobienia i wykonania na planszy. Więc trzeba nimi umiejętnie grać a to zajmie kilka rozgrywek zanim gdzieś tam się zacznie to zazębiać.
Ja gram zawsze z Gildia Kosmiczną i Smuglerami. Gdzie obydwie strony są w stanie coś wyciągnąć z tej gry, ale Atrydzi dzięki wysokim rodom a potem Smuglerom mogą uzyskać dodatkowe jednostki wojskowe (ja ich używam np. do pilnowania siczy) co przy głodzie żołnierzy Atrydów jest bardzo ważne.
ale fakt, że Atrydzi są bardziej podatni na niechlujne wybory lub brak strategii.
Jednak jak już się zazębiać zaczną mechanizmy to jest to naprawdę przyjemny pojedynek na planszy. Jednak trzeba przetrwać ten pierwszy moment a potem już leci.
Atrydzi mają więcej rzeczy do zrobienia i wykonania na planszy. Więc trzeba nimi umiejętnie grać a to zajmie kilka rozgrywek zanim gdzieś tam się zacznie to zazębiać.
Ja gram zawsze z Gildia Kosmiczną i Smuglerami. Gdzie obydwie strony są w stanie coś wyciągnąć z tej gry, ale Atrydzi dzięki wysokim rodom a potem Smuglerom mogą uzyskać dodatkowe jednostki wojskowe (ja ich używam np. do pilnowania siczy) co przy głodzie żołnierzy Atrydów jest bardzo ważne.
ale fakt, że Atrydzi są bardziej podatni na niechlujne wybory lub brak strategii.
Jednak jak już się zazębiać zaczną mechanizmy to jest to naprawdę przyjemny pojedynek na planszy. Jednak trzeba przetrwać ten pierwszy moment a potem już leci.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...