Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Atk
Posty: 1585
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 562 times
Been thanked: 350 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: Atk »

Malował ktoś może figurki? Myślę machnąć je shade tylko, ale nie wiem czy będzie trzeba podkład dawać. Miałem w planie dobrać kolor farbek pod kolor figurek i lecieć, ale ziomek ostatnio mi nawinął taki temat, że jak plastik słaby to może się farba nie trzymać 🤔
antonio3333
Posty: 941
Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
Has thanked: 65 times
Been thanked: 105 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: antonio3333 »

Ja malowałem i mam wszystkie orki pomalowane, a ludzi jestem w trakcie. Nie widzę problemów, żeby farba na podkładzie się nie trzymała. Tutaj przykład jak pomalowałem jednego herosa z taranem.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
pawianlsm
Posty: 215
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 51 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: pawianlsm »

Speed painty i jestes w domu 🙂

Obrazek
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 485
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 217 times
Been thanked: 637 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: qreqorek »

Nie chciałbym zniechęcać kolegów, ale czy graliście już w grę? Chodzi mi o to, że jeśli pomalujecie wszystko pięknie jak w typowej planszówce, gdzie bohaterowie walczą z potworami, to na planszy przy 4 graczach będzie taka pstrokacizna, że ciężko będzie rozpoznać, które jednostki są czyje.

Ja figurki frakcji potraktowałem lakierem bezbarwnym jako podkład i malowałem im tylko kubraczki dla wojowników i nieco więcej dla bohaterów, a chłopków nie malowałem wcale. Dzięki temu wszystko na planszy jest bardzo czytelne. Zwłaszcza niepomalowana podstawka pomaga rozpoznać jednostki.
antonio3333
Posty: 941
Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
Has thanked: 65 times
Been thanked: 105 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: antonio3333 »

@qreqorek spokojnie da się odróżnić plus pomalowałem boki podstawki (pierścienie) na kolor odpowiadający frakcji. Jest fajnie bo wszystko przykuwa oko, a jakoś nie udaje się zgubić.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6514
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1332 times
Been thanked: 2035 times
Kontakt:

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: BOLLO »

qreqorek pisze: 18 cze 2025, 11:33 Chodzi mi o to, że jeśli pomalujecie wszystko pięknie jak w typowej planszówce, gdzie bohaterowie walczą z potworami, to na planszy przy 4 graczach będzie taka pstrokacizna, że ciężko będzie rozpoznać, które jednostki są czyje.
Wiem o co Ci chodzi ale myślę że potraktowanie jakiegoś detalu (płaszcz, tarcza,włosy...)+ podstawke w kolor frakcji powinno załatwić sprawę. A zdecydowanie to lepiej wygląda.
pawianlsm
Posty: 215
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 51 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: pawianlsm »

qreqorek pisze: 18 cze 2025, 11:33 Nie chciałbym zniechęcać kolegów, ale czy graliście już w grę? Chodzi mi o to, że jeśli pomalujecie wszystko pięknie jak w typowej planszówce, gdzie bohaterowie walczą z potworami, to na planszy przy 4 graczach będzie taka pstrokacizna, że ciężko będzie rozpoznać, które jednostki są czyje.

Ja figurki frakcji potraktowałem lakierem bezbarwnym jako podkład i malowałem im tylko kubraczki dla wojowników i nieco więcej dla bohaterów, a chłopków nie malowałem wcale. Dzięki temu wszystko na planszy jest bardzo czytelne. Zwłaszcza niepomalowana podstawka pomaga rozpoznać jednostki.
Właśnie ja nie pomalowanych nie mogłem rozróżnić w obrębie frakcji. Każda frakcja u mnie ma inny motyw przewodni i wszystko ładnie widać 🙂.
Atk
Posty: 1585
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 562 times
Been thanked: 350 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: Atk »

Spoiler:
No właśnie o to chodzi, że ja chcę dać tylko shade bez podkładu i pytam czy ktoś to robił w ten sposób.
pawianlsm pisze: 18 cze 2025, 10:19 Speed painty i jestes w domu 🙂

Obrazek
Jakbym był malarzem to może i tak ale ze mnie jest beztalencie, dlatego chcę machnąć je shade pod kolor figurek.
pawianlsm
Posty: 215
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 51 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: pawianlsm »

Nie da rady shade bez podkładu. Farba nie będzie się trzymać i będzie się zmazywac. Minimum to podkład, shade i lakier.
Atk
Posty: 1585
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 562 times
Been thanked: 350 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: Atk »

pawianlsm pisze: 20 cze 2025, 00:34 Nie da rady shade bez podkładu. Farba nie będzie się trzymać i będzie się zmazywac. Minimum to podkład, shade i lakier.
Ok dzięki, a podkład jaki? Przecież jak dam biały/czarny to ten kolorowy shade tego nie pokryje.
antonio3333
Posty: 941
Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
Has thanked: 65 times
Been thanked: 105 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: antonio3333 »

Spoiler:
Robisz podkład, potem farbka danego koloru, a na koniec robisz dry brush jaśniejszym/ciemniejszym odcieniem tego samego kolorku. Ja chyba tylko takie rozwiązanie tutaj widzę.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2025, 15:01 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Atk
Posty: 1585
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 562 times
Been thanked: 350 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: Atk »

Spoiler:
To słabo, bo to brzmi już jak malowanie, a ja chciałem tylko pocieniowac żeby szczegóły wyszły 🙆
Ostatnio zmieniony 20 cze 2025, 15:01 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6514
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1332 times
Been thanked: 2035 times
Kontakt:

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: BOLLO »

Spoiler:
Podkład to zawsze must have....bez tego nic nie zrobisz ale za pomocą spreja zrobisz to expresowo więc nie ma strachu. Zajrzyj najlepiej do wątku o malowaniu. Tam się wszystkiego dowiesz i doradzą co i jak. Ja sam jeszcze się waham w jaki sposób zacząć malować HoLAS. Tak aby było jednocześnie i czytelnie i ładnie. Tam na planszy jednak jest sporo figurek jednocześnie.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 485
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 217 times
Been thanked: 637 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: qreqorek »

BOLLO pisze: 24 cze 2025, 07:39 ...malować HoLAS....
HLAS nie HoLAS.

Kłuje to moje oczy już od dłuższego czasu, więc spieszę z wyjaśnieniem (a używa tego wiele osób, nic osobistego BOLLO).
W języku angielskim zapisując nazwę w postaci skrótu (tzw. abbreviation) zawierającego "of" bądź "and" ogólną zasadą jest włączenie ich do skrótu, tylko jeśli są one częścią oficjalnej nazwy lub akronimu, w przeciwnym razie je ignorujemy.

Tak więc: Department of Financial zapiszemy jako DOF, ale Heroes of Land, Air & Sea tylko jako HLAS.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6514
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1332 times
Been thanked: 2035 times
Kontakt:

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: BOLLO »

qreqorek pisze: 24 cze 2025, 11:23 Kłuje to moje oczy
Przepraszam ale chyba tego nie będę w stanie zmienić bo posługuję się polską odmianą a HoLAS nadaje się po prostu do tego lepiej wedle mojej oceny od HLAS. Dodatkowo jąkam się/mam problemy z wymową co można zauważyć w moich filmach i łatwiej mi po prostu fonetycznie wypowiedzieć HoLAS od HLAS. Sylaba HO jest łatwiejsza w wymowie od HL.
Oba brzmią głupio to wiadomo- przyznaję ale jakoś bliżej mi do "Idziemy grać w holasa niż w hlasa" :mrgreen:

A poza tym BGG też używa HoLAS: https://boardgamegeek.com/thread/238912 ... ter-1-play więc taki chłoptyś z prowincji jak nie nie będzie nic przekręcał.
Awatar użytkownika
nidhog
Posty: 1989
Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 21 times
Been thanked: 435 times
Kontakt:

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: nidhog »

qreqorek pisze: 24 cze 2025, 11:23
BOLLO pisze: 24 cze 2025, 07:39 ...malować HoLAS....
HLAS nie HoLAS.

Kłuje to moje oczy już od dłuższego czasu, więc spieszę z wyjaśnieniem (a używa tego wiele osób, nic osobistego BOLLO).
W języku angielskim zapisując nazwę w postaci skrótu (tzw. abbreviation) zawierającego "of" bądź "and" ogólną zasadą jest włączenie ich do skrótu, tylko jeśli są one częścią oficjalnej nazwy lub akronimu, w przeciwnym razie je ignorujemy.

Tak więc: Department of Financial zapiszemy jako DOF, ale Heroes of Land, Air & Sea tylko jako HLAS.
Nawet jeśli masz rację, to nie masz racji ;) to zawsze było HoLAS - łącznie z tym, że twórcy gry używali tego skrótu. Podobnie wcześniej graliśmy w HoMM (Heroes of Might Magic), HotS (Heroes of the Storm), CoD (Call of Duty), LotR (Lord of the Ring), GoT (Game of Thrones).
I jeśli przyjąć Twoje argumenty:
tylko jeśli są one częścią oficjalnej nazwy
A czy gra nie ma w oficjalnej nazwie of?:)
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 485
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 217 times
Been thanked: 637 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: qreqorek »

Ja tylko wskazuję jakie są zasady i moja interpretacja. Na popracie mogę podać KS do 2nd printing, w którym autorzy używają właśnie skrótu HLAS (tytuł na samej górze): https://www.kickstarter.com/projects/co ... ri/creator
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2599
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 337 times
Been thanked: 567 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: tomp »

Wg mnie "of" znajduje się w tytule i nie ma błędu w nazwie tego tematu.
Nidhog przytoczył bardzo znane tytuły, które podlegają wymienionej zasadzie. Bardziej zastanawiam się, czemu jest ignorowane "and"/"&". Czyli wg przytoczonej zasady powinno być HoLAaS?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 485
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 217 times
Been thanked: 637 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: qreqorek »

"Of," podobnie jak "the," "and," "a," etc., są wyrazami funkcyjnymi. Ich pomijanie wpływa korzystnie na tworzenie skrótów, są po prostu bardziej zwiezłe. Fakt, że w necie ludzie używają własnej interpretacji tworzenia skrótów, nawet jeśli stanowią większość, nie czyni ich pisowni poprawną.
samuraj1369
Posty: 1269
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 564 times
Been thanked: 666 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: samuraj1369 »

Skróty tworzą się tak, aby ludziom pasowało.
Wypowiedzenie HOLAS jest dużo łatwiejsze dla języka niż HLAS.
qreqorek pisze: 24 cze 2025, 12:33 "Of," podobnie jak "the," "and," "a," etc., są wyrazami funkcyjnymi. Ich pomijanie wpływa korzystnie na tworzenie skrótów, są po prostu bardziej zwiezłe. Fakt, że w necie ludzie używają własnej interpretacji tworzenia skrótów, nawet jeśli stanowią większość, nie czyni ich pisowni poprawną.
Heroes of Might & Magic III - HOMM3, od zawsze taki skrót funkcjonował.
Skróty tworzą się samoistnie i nawet jeśli podlegają jakimś zasadom, to nikt ich nie respektuje na co dzień.
Muadib
Posty: 87
Rejestracja: 06 lut 2020, 09:03
Has thanked: 45 times
Been thanked: 17 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: Muadib »

Atk pisze: 20 cze 2025, 14:49
Spoiler:
To słabo, bo to brzmi już jak malowanie, a ja chciałem tylko pocieniowac żeby szczegóły wyszły 🙆
Hej jak mozesz sobie pozwolic to speedpainty to jest napwrde swietne rozwiazanie--czasowo podobnie ci to zajmie-jak bys mial pokrywac tylko cieniami-po prostu pokrywasz figurke danym kolorem a ta farba sama ci zrobi cienie :)
Oczywiscie jak wspomnieli koledzy wyzej podklad to podstawa.- ale to tez zajmie ---max 1-4 min
Atk
Posty: 1585
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 562 times
Been thanked: 350 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: Atk »

Muadib pisze: 26 cze 2025, 12:15
Atk pisze: 20 cze 2025, 14:49
Spoiler:
To słabo, bo to brzmi już jak malowanie, a ja chciałem tylko pocieniowac żeby szczegóły wyszły 🙆
Hej jak mozesz sobie pozwolic to speedpainty to jest napwrde swietne rozwiazanie--czasowo podobnie ci to zajmie-jak bys mial pokrywac tylko cieniami-po prostu pokrywasz figurke danym kolorem a ta farba sama ci zrobi cienie :)
Oczywiscie jak wspomnieli koledzy wyzej podklad to podstawa.- ale to tez zajmie ---max 1-4 min
Tak biorę to pod uwagę.
ODPOWIEDZ