Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4701
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1131 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

szczudel pisze: 27 cze 2025, 09:02 No i jak wam się podopa pomysł na PvP?

Ciekawe, że w gruncie rzeczy nie da się wymieniać ciosów między graczami i na dobrą sprawę atakuje się tylko lidera. Orginalne odświeżenie formuły, inna sprawa, nie wiem ile 4 osobowych ekip gra w tą grę. Poczekam na trym PvP w jakimś dodatku z X-menami aby go wtedy spróbować.

Podobało mi się, że grafika PvP pokazuje bohaterów z Podstawki. Takie małe przypomnienie, że ta podstawka jeszcze do czegoś może słuzyć :P
Na moje to tylko ciekawostka. Osobiście nie zagram pvp. Tak jak zapewne większość nabywców dodatku. Można grać 1vs1. Nie muszą być 4 osoby.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
szczudel
Posty: 1795
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 130 times
Been thanked: 201 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

Jak się zrobi krok wstecz, to ten PvP to realnie 2 osobne gry grane obok i "kto pierwszy ten lepszy". No ale na pudełku można wpisać, że jest już tryb VS.
c08mk
Posty: 2542
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 110 times
Been thanked: 321 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: c08mk »

szczudel pisze: 27 cze 2025, 09:33 Jak się zrobi krok wstecz, to ten PvP to realnie 2 osobne gry grane obok i "kto pierwszy ten lepszy". No ale na pudełku można wpisać, że jest już tryb VS.
Recykling z LotRa. Jeżeli dobrze pamiętam to mechanika dorzucania wrednych kart przez przeciwników była w ostatnich dodatkach Print on Demand. Jakiegoś entuzjazmu wtedy nie było ale tutaj kto wie, może się przyjmie.
Dla mnie ważne czy nowe pudełko da się wykorzystać w true solo. Jeżeli pól zawartości będzie grywalne (np. bohaterowie i karty gracza) to mi starczy za pretekst do zakupu.
Muadib
Posty: 87
Rejestracja: 06 lut 2020, 09:03
Has thanked: 45 times
Been thanked: 17 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Muadib »

Hej,

Pomysl ciekawy i widac ze ekipa z FFG ma potencja i nie boja sie eksperymentowac.
Ciekawe jak to bedzie sie gralo.
Jedyna rzecz ktora troche mnie odrzuca to zachowanie tym samych grafik przy niektorych kartach ( tematycznie niby ok w koncu to te same uniwersum...i te same postacie), po prostu wizualny aspekt ma dla mnie duze znaczenie i troche mimo wszystko zalatuje wtornoscia, i wcale nie dziala tu aspekt lubie bo znam:(
Troche to wyglada jakby dostajemy to samo tylko jest dodany mod PvP.
Pojawia sie w mojej glowie pytanie ,czy tzn ze obiecane "reprinty" czy "refreshe" niedostepnych bohaterow to wlasnie ma byc to?
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1804
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 277 times
Been thanked: 911 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

szczudel pisze: 27 cze 2025, 09:02 No i jak wam się podopa pomysł na PvP?
Co do zasady nie podoba. Pomysł jest ok, jako taki "eventowy", coś co odmienia na chwilę Marvela, robi szał na jutubie itp. itd. Dla mnie to taka identyczna wariacja na temat gry jak w poprzednim zapowiedzianym dodatku - czyli grą na wiele stołów. Coś co bardziej robi szał przy zapowiedziach niż w rozgrywce. Przede wszystkim to nie jest pełnoprawne PVP i jakbym miał ochotę na coś PVP "w stylu MC" to myślę, że bym znalazł lepsze pozycje niż ten tryb.

Sam dodatek nie wiem. Na papierze brzmi fajnie ta modułowatość, w praktyce nie wiem. Przy 50ciu scenariuszach dostępnych i tak to nie robi wrażenia i ta inność może zadziałać na niekorzyść. Dwa, że ma odmienny klimat więc szacher-macher z modular setami może się średnio spinać klimatycznie.

Strasznie ciekawi mnie swoją drogą sprzedaż tego pudła. Niby wprowadza dodatkowy tryb więc wydaje się bardzo wartościowym pudłem, z drugiej jak przeglądałem reddita to dużo osób bardziej niż na to patrzy na "eee... Tigra? no bez jaj, skip"

Z innej beczki a pro po rotacji, evergreenów itp. ciekawe czy przy okazji nie wpadną na pomysł dodruku Kapitana Ameryki, bo tak trochę przykro się robi w tym momencie jak ktoś nie zdążył kupić..
Freshus
Posty: 353
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 65 times
Been thanked: 130 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Freshus »

c08mk pisze: 27 cze 2025, 11:22
Recykling z LotRa. Jeżeli dobrze pamiętam to mechanika dorzucania wrednych kart przez przeciwników była w ostatnich dodatkach Print on Demand. Jakiegoś entuzjazmu wtedy nie było ale tutaj kto wie, może się przyjmie.
Dla mnie ważne czy nowe pudełko da się wykorzystać w true solo. Jeżeli pól zawartości będzie grywalne (np. bohaterowie i karty gracza) to mi starczy za pretekst do zakupu.
Tak. Wszystkie scenariusze będą w pełni grywalne solo. Z tego co tylko się będzie rzucać w oczy to zamiast "villian" będzie na kartach "enemy leader". Ale każdy scenariusz i modular można używać w innych scenariuszach też.

Tak naprawdę aspekt pvp to ten dodatkowy modular set "standard pvp"
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 790
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 305 times
Been thanked: 335 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Scamander »

Nic mnie tam nie ciągnie do tego pudełka, ani bitka z bohaterami, ani PVP, ani dwóch nowych hero.

Jeszcze mają szansę mnie kupić mocnymi kartami aspektowymi. Ale póki co to pierwsze w historii Marvel Champions duże pudło które mam ochotę pominąć.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 536
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 175 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: ArnhemHorror »

W tryb PVP pewnie nigdy nie zagram, ale dodatek wzbudza moją uwagę. Ogólnie bardzo podoba mi się powrót do starszych archetypów i „odświeżanie” starych bohaterów zapoczątkowane w fali S.H.I.E.L.D., a tutaj dostajemy jeszcze dobrych znajomych jako złoli. Tym bardziej podoba mi się zabieg użycia tych samych grafik na kartach, które konwertują znane efekty z kart graczy na wersje złolowe. Można poczuć jak to jest być po drugiej stronie takiego Energy Channel.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Freshus
Posty: 353
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 65 times
Been thanked: 130 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Freshus »

A ja mam wręcz przeciwnie. Użycie tych samych grafik odbieram jako recykling, bo można coś szybko ogarnąć i puścić dodatek małym nakładem.

A same podejście do scenariuszy, które można grać solo, ale wtedy "enemy leader" traktuj jak "villian" odbieram jak w wiedźminie starym świecie czytanie mag zamiast wiedźmin na kartach przygód xD.

Czyli chcieli wrzucić pvp, bo stwierdzili, że to dobry pomysł, ale jednocześnie wiedzą, że ludzie by się wkurzyli, bo to przecież solo/co-op, więc trzeba go dorzucić.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4701
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1131 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Patrząc na to, że pvp to kilka-killanascie kart z całego dodatku to dla mnie jest to odwrotnie. Szczególnie, że całe to pvp to niemal coop side by side.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Freshus
Posty: 353
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 65 times
Been thanked: 130 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Freshus »

Karty skrojone są w większości pod pvp. Wrzucisz sobie taki modular "Maria hill" do rhino, dobierzesz kartę z modularu i będziesz zastanawiać czym jest "enemy leader". Albo dobierzesz side scheme "the enemy team search encounter deck for a minion"...

I co w przypadku solo? Kim jest enemy team? Mam czekać aż mi rhino deck przeszuka :D?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4701
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1131 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Freshus pisze: 28 cze 2025, 12:15 Karty skrojone są w większości pod pvp. Wrzucisz sobie taki modular "Maria hill" do rhino, dobierzesz kartę z modularu i będziesz zastanawiać czym jest "enemy leader". Albo dobierzesz side scheme "the enemy team search encounter deck for a minion"...

I co w przypadku solo? Kim jest enemy team? Mam czekać aż mi rhino deck przeszuka :D?
Nie są skrojone pod pvp a pod walkę z bohaterami. To co mówisz nie ma związku tylko z pvp a z tym, że po drugiej stronie jest Iron man czy Cap a nie villain. Nie sądzę by rozsądne było mieszkanie modulatorow z tego dodatku z resztą gry.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Freshus
Posty: 353
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 65 times
Been thanked: 130 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Freshus »

brazylianwisnia pisze: 28 cze 2025, 14:12
Nie są skrojone pod pvp a pod walkę z bohaterami. To co mówisz nie ma związku tylko z pvp a z tym, że po drugiej stronie jest Iron man czy Cap a nie villain. Nie sądzę by rozsądne było mieszkanie modulatorow z tego dodatku z resztą gry.
Sami autorzy zanim cokolwiek powiedzieli o nowościach to na samym początku zaznaczają, że można mieszac je z całym pozostałym kontentem, bo dobrze wiedzą jaka byłaby reakcja community gdyby było inaczej...

Więc oceniam to co zostało mi przedstawione i w jaki sposób.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 536
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 175 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: ArnhemHorror »

Freshus pisze: 28 cze 2025, 12:15 Karty skrojone są w większości pod pvp. Wrzucisz sobie taki modular "Maria hill" do rhino, dobierzesz kartę z modularu i będziesz zastanawiać czym jest "enemy leader". Albo dobierzesz side scheme "the enemy team search encounter deck for a minion"...

I co w przypadku solo? Kim jest enemy team? Mam czekać aż mi rhino deck przeszuka :D?
Serio będziesz udawał, że nie wiesz co zrobić w tym wypadku?
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4701
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1131 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Freshus pisze: 28 cze 2025, 16:01
brazylianwisnia pisze: 28 cze 2025, 14:12
Nie są skrojone pod pvp a pod walkę z bohaterami. To co mówisz nie ma związku tylko z pvp a z tym, że po drugiej stronie jest Iron man czy Cap a nie villain. Nie sądzę by rozsądne było mieszkanie modulatorow z tego dodatku z resztą gry.
Sami autorzy zanim cokolwiek powiedzieli o nowościach to na samym początku zaznaczają, że można mieszac je z całym pozostałym kontentem, bo dobrze wiedzą jaka byłaby reakcja community gdyby było inaczej...

Więc oceniam to co zostało mi przedstawione i w jaki sposób.
No tak ale w moim odczuciu wyciągasz z tego błędny wniosek, że te "problemy" wynikają z trybu pvp ale gdyby ten tryb wywalić to wciąż zostałoby tak samo. Bohaterowie to nie są przecież złoczyńcy i tak to uzasadniło FFG. Zresztą to i tak tylko pierdoła. Niemal całą zawartość jest grywalna coop a fakt, że pvp to dwa równoległe coopy też wskazuje na to co tu jest głównym daniem a co przystawka.
Mechanicznie można mieszać pytanie czy warto tak się bawić z klimatem jak jest już tyle innych modulatorow. No ale to, że jest taka opcja to plus.
Wszelkie problemy z enemy leader i tak dalej zostana zapewne rozwiązane przez odpowiedni wpis w zasadach, że należy traktować jako villain dla wszystkich efektów kart itd.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
venomik
Posty: 668
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 330 times
Been thanked: 323 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: venomik »

Dobrze rozumiem, że zmieniają słowa kluczowe tylko dlatego, że będzie grane przeciwko 'dobrej' postaci? :o
Bez sensu. W dodatku Civil War do gry Legendary Marvel w ogole się tym nie przejmowali. Jako Mastermind był Iron Man (dorzucono mu jedynie do nazwy słówko 'Authoritarian' :D ), tak samo Maria Hill. Do pomocy mieli złoczyńców takich jak Ms. Marvel czy She-Hulk. A jak była potrzeba to w ramach dodatków o symbiotach jest grywalny Carnage, a w innym dodatku jest normalnie Thanos. Ten w ramach żartu ma mechanikę opartą na zabijaniu cywilów. A jak mechanicznie ma ich ratować, to na karcie dodano jedynie cudzysłów i było [r]"rescue" 3 bystanders[/i] w ramach żartu.
I grało sie znacznie sensowniej niz w momencie jak były mieszane normalne dodatki wersją Villains - gdzie faktycznie grało się przeciwko dobrym postaciom i część słów została zamieniona by się do tego dopasować.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 536
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 175 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: ArnhemHorror »

Wydaje mi się, że jeśli chodzi tobie o enemy leader/your leader, to zostały one wprowadzone nie z powodu bycia „dobrą”, czy „złą” postacią (w tej grze mieliśmy już te same postaci będące zarówno bohaterami, jak i złoczyńcami), a na potrzeby wsparcia przez ten dodatek zarówno PVP, jak i standardowego trybu solo/coop, i zaznaczenie swój/nie swój villain w PVP.

Weźmy pod uwagę tę kartę: https://images-cdn.fantasyflightgames. ... ttakes.png. Zamiast „The enemy leader attacks your leader”, można było napisać „Your villain attacks the enemy villain” (tudzież „other team’s villain”?). Teoretycznie działa, i powiedzmy że jest zgodne z dotychczasowym nazewnictwem.

Patrząc na tę kartę, https://images-cdn.fantasyflightgames. ... kecage.png, w alternatywnej postaci tekst brzmiałby „Stun enemy villain. Otherwise you are stunned”. Może stwierdzili, że to mogłoby wprowadzić trochę zamieszania w trybie solo/coop i mieszaniu tych modularów z innymi scenariuszami, bo przecież jest jeden villain i jest przeciwnikiem. Może dlatego chcieli podkreślić tę różnicę, bo w trybie solo/coop „your leader” nie istnieje (tak się domyślam na podstawie tekstu na karcie Luke’a Cage, którego nawiasem nie bali się zrobić minionem)?
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Muadib
Posty: 87
Rejestracja: 06 lut 2020, 09:03
Has thanked: 45 times
Been thanked: 17 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Muadib »

Weźmy pod uwagę tę kartę: https://images-cdn.fantasyflightgames. ... ttakes.png. Zamiast „The enemy leader attacks your leader”, można było napisać „Your villain attacks the enemy villain” (tudzież „other team’s villain”?). Teoretycznie działa, i powiedzmy że jest zgodne z dotychczasowym nazewnictwem.

Hej, nie do konca rozumiem:

Jak jestes w >Alter form atakuje twojego leader.
Jak jestes w Hero form atakuje ciebie (you).

Jak to rozumiec skoro twoj leader to rowniez ty?
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1804
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 277 times
Been thanked: 911 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Muadib pisze:Hej, nie do konca rozumiem:

Jak jestes w >Alter form atakuje twojego leader.
Jak jestes w Hero form atakuje ciebie (you).

Jak to rozumiec skoro twoj leader to rowniez ty?
Ja to rozumiem, że grając PVP mamy
a) Leadera - czyli Villaina po naszej stronie (taki powiedzmy NPC)
b) Naszego hero, czyli "You"
c) Sojuszników - czyli postacie które są pod naszą kontrolą.
d) ewentualnie 2giego gracza z własnymi sojusznikami.

Przeciwnik będzie mógł targetować albo nas (You), albo Leadera. Mniemam, że gracz będzie mógł wybrać obie opcje, a nie będą mogli targetować sojuszników (bo sojusznicy staliby się totalnie useless). Targetując nas (you) atak leci w nas, możemy się bronić, odpalają się wszystkie rzeczy związanie z atakowaniem nas itp. Jak atak będzie nieobroniony to wchodzą obrażenia również w nas. Atak w leadera na potrzeby gry to trochę tak z naszej perspektywy jak atak na 2giego gracza. Więc zakładam, możemy go obronić, ale jak go olejemy to atak na leadera nie ma nic wspólnego z nami jako z naszą częścią stołu. Choćby karta boost z tekstem "odrzuć upgrade" dotyczyć ma tylko upgrade leadera, nie upgrade który my kontrolujemy.
ODPOWIEDZ