Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Apos pisze: ↑07 mar 2024, 13:39
Dla mnie tej interakcji mogło być więcej . Jesteśmy przyzwyczajeni do "dżentelmeńskiej" walki na noże rodem z Paxów, Splotterów czy 18XX.
Dodatek ten kupiłbym tylko dla elementów innych niż autora, bo z takich rozwiązań nie korzystamy. Zawsze mamy pełny skład na Hegemony
Ja mam dodatek i od razu te karty dorzuciłem, więc nawet nie wiem które to są. Na pewno nie robią jakiegoś spektakularnego "kuku" i więcej można zaszkodzić innym zmianami polityk czy chytrym niekupowaniem ich produktów.
Natomiast karty alternatywne kryzysów Państwa i karty alternatywnych interwencji MFW są świetne. W wyniku tych drugich może zajść np. rewolucja komunistyczna. Generalnie są one o wiele ciekawsze i częściej wtedy komuś się opłaca grać na upadek państwa (czasem nawet samemu państwu może się opłacić upaść chyba).
Wiadomo może czy będzie jakiś dodruk dodatku tego z automami?
Przegapiłem tą gierę a jako że przeważnie grywam na 2 osoby to dodatek ten wydaje się być wskazany/wymagany...
Udostępnione na BGG polskie instrukcje, karty a czasem też żetony do:
Power Plants, Hands in the Sea, Triumph & Tragedy Atlantis Rising, Polis, Churchill, Yellow & Yangtze,
Tytani,Path of Glory, Concordia: Rzym i Sycylia oraz Balearica i Cyprus
Te dodatkowe karty mają dość mały wpływ, czasami ktoś jakiś wpływ zabierze. Z dodatku najlepiej spisują się alternatywne zadania dla "państwa", grałem tak że dobierałem po jednej ze starej i nowej talii i działało dobrze.
Alternatywny imf ciekawy ale tylko raz póki co wszedł więc jeszcze nie mam zdania.
Generalnie dodatek nie jest krytyczny, poleciałbym bardziej fanom lub solo pasjonatom. Bez niego da się grać :-)
Dodruk może będzie przy okazji kickstartera ich nowej gry pod koniec roku.
Udostępnione na BGG polskie instrukcje, karty a czasem też żetony do:
Power Plants, Hands in the Sea, Triumph & Tragedy Atlantis Rising, Polis, Churchill, Yellow & Yangtze,
Tytani,Path of Glory, Concordia: Rzym i Sycylia oraz Balearica i Cyprus
Gameplayowo dostępne jest wszystko ale rozbite na pudełka.
Gra główna, dodatek ( automa do solo, kilka ekstra kart i alternatywne "zadania" dla panstwa) i historyczne wydarzenia. Do ks brakuje tylko książki o tym jak gra powstawała.
Czy wasze planszetki klasy społecznej też się wyginają "w banana " ? Zastanawiam się czy to u mnie jakaś ponad przeciętna wilgoć jest w pokoju czy to jakaś wada fabryczna czy ten typ tak ma ?
Sixshot pisze: ↑06 kwie 2025, 09:14
Czy wasze planszetki klasy społecznej też się wyginają "w banana " ? Zastanawiam się czy to u mnie jakaś ponad przeciętna wilgoć jest w pokoju czy to jakaś wada fabryczna czy ten typ tak ma ?
Edit: U kolegi w polskim wydaniu też są bananowe i kręcące się. Natomiast u mnie, w angielskim wydaniu extended (to z KSa), wszystko jest idealnie płaskie i chyba nawet tektura planszetek jest trochę grubsza.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2025, 18:02 przez Zet, łącznie zmieniany 1 raz.
Zet pisze: ↑06 kwie 2025, 12:18U kolegi w polskim wydaniu też są bananowe i kręcące się.
Jeśli masz mnie na myśli, to coś ci się pomyliło, bo moje polskie planszetki do Hegemony są płaskie jak stół (mogę ci pokazać w najbliższy piątek). Bananowe i powyginane to mam planszetki do Trickeriona, tyle że mój Trickerion jest angielski, a nie polski.
Sixshot pisze: ↑06 kwie 2025, 09:14
Czy wasze planszetki klasy społecznej też się wyginają "w banana " ? Zastanawiam się czy to u mnie jakaś ponad przeciętna wilgoć jest w pokoju czy to jakaś wada fabryczna czy ten typ tak ma ?
To jest generalnie problem wszystkich fabrycznie sklejanych dwuwarstowych planszetek. Nie pamiętam już dokładnie jaki było powód ale coś z klejem. Niestety, ale to jest loteria kto dostanie płaskie, a kto wygięte.
Zacząłem ogrywać Hegemony i pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne: mega klimat (jak na euro), ciekawe mechaniki, naturalnie wytwarzająca się gra nad stołem, zażarta walka klas do ostatniej rundy.
Ze względu na asymetryczność frakcji rodzi się jednak pytanie o ich zbalansowanie. Gramy w 3 osobowym składzie i mamy dopiero 3 rozgrywki, jednakże za każdym razem wygrał kapitalista. Pierwsza rozgrywka była właściwie szkoleniowo-zapoznawcza, popełnialiśmy błędy w zasadach, więc można jej nie liczyć. W kolejnej kapitalista mocno nam odjechał i nie byliśmy w stanie go dogonić, wygrał z dużą przewagą. W ostatniej grze zwycięstwo ważyło się do ostatniej rundy, ostatecznie znowu wygrał kapitalista o kilka punktów przed klasą średnią i kilkunastu nad robotnikami.
Wiem, że 3 partie to żałośnie mała próba, ale czy macie jakieś obserwacje na temat balansu, czy jest tu coś na rzeczy? Czy po prostu najłatwiej ogarnąć kapitalistą dobrą strategię na zwycięstwo, a pozostałe klasy wymagają więcej ogrania?
Shodan pisze: ↑09 lip 2025, 19:40
Zacząłem ogrywać Hegemony i pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne: mega klimat (jak na euro), ciekawe mechaniki, naturalnie wytwarzająca się gra nad stołem, zażarta walka klas do ostatniej rundy.
Ze względu na asymetryczność frakcji rodzi się jednak pytanie o ich zbalansowanie. Gramy w 3 osobowym składzie i mamy dopiero 3 rozgrywki, jednakże za każdym razem wygrał kapitalista. Pierwsza rozgrywka była właściwie szkoleniowo-zapoznawcza, popełnialiśmy błędy w zasadach, więc można jej nie liczyć. W kolejnej kapitalista mocno nam odjechał i nie byliśmy w stanie go dogonić, wygrał z dużą przewagą. W ostatniej grze zwycięstwo ważyło się do ostatniej rundy, ostatecznie znowu wygrał kapitalista o kilka punktów przed klasą średnią i kilkunastu nad robotnikami.
Wiem, że 3 partie to żałośnie mała próba, ale czy macie jakieś obserwacje na temat balansu, czy jest tu coś na rzeczy? Czy po prostu najłatwiej ogarnąć kapitalistą dobrą strategię na zwycięstwo, a pozostałe klasy wymagają więcej ogrania?
Ja mam trochę większą (z 5-10 partii, nie pamiętam ile dokładnie), ale klasy wydają się dość zbalansowane. W tyle jest wg mnie klasa średnia, która tylko raz wygrała i najczęściej jest ostatnia, ale pozostałe klasy często kończą blisko siebie na punktacji.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
To mnie uspokoiliście. Skoro przy również niedużej liczbie rozegranych partii macie odmienne doświadczenia, to wskazuje, że rzecz w ograniu i przyjętej strategii, a nie w balansie frakcji..
Shodan pisze: ↑09 lip 2025, 19:40
naturalnie wytwarzająca się gra nad stołem
(...)
Wiem, że 3 partie to żałośnie mała próba, ale czy macie jakieś obserwacje na temat balansu, czy jest tu coś na rzeczy? Czy po prostu najłatwiej ogarnąć kapitalistą dobrą strategię na zwycięstwo, a pozostałe klasy wymagają więcej ogrania?
Widocznie tej gry nad stołem mieliście za mało, bo wysokie podatki bolą wszystkich, ale kapitalistę zdecydowanie najbardziej. Przegłosować je, wysoką płacę minimalną (klasa średnia piwotuje wtedy z samozatrudnienia) i patrzeć, jak płynął niebieskie łzy