Gwiezdny Kupiec
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Gwiezdny Kupiec
Jeśli kogoś interesuje posiadam skany Gwiezdnego Kupca. Problem może być tylko z wysłaniem bo wszystko zajmuje ponad 40MB. Najlepiej jakby ktoś ftpa udostępnił.
Prawa chyba nie łamię bo kupić tego się nie da.....
Prawa chyba nie łamię bo kupić tego się nie da.....
Tak to są jpgi i są już spakowane. Od biedy mógłbym wysyłać każdy plik osobno mailem. Największy ma niecałe 5MB.blazej pisze:Hmm, a nie da się tego jakoś skompresować? To są JPG? Nie znam się na skanerach, ale rzeczywiście jakoś dziwnie dużo zajmują, ale chya da się obniżyć jakość czy coś..
pozdrawiam
Rzeczywiście bardzo ciężkie...
Polecam Adobe Photoshop(w internecie dostępna wersja trial), w którym można łatwo, znacząco obniżyć rozmiar obrazów bez utraty jakości...
I jak już będzie mniej poproszę sztukę na majcher.marek@gmail.com
Pozdrawiam
Polecam Adobe Photoshop(w internecie dostępna wersja trial), w którym można łatwo, znacząco obniżyć rozmiar obrazów bez utraty jakości...
I jak już będzie mniej poproszę sztukę na majcher.marek@gmail.com
Pozdrawiam
morciba, podeslij mi to na cersster@gmail.com, a ja to wrzuce na FTP, bedzie mozna spokojnie sciagnac
a zmieści Ci się na skrzynce? i jaki masz limit wagi jednego załącznika?Cers pisze:morciba, podeslij mi to na cersster@gmail.com, a ja to wrzuce na FTP, bedzie mozna spokojnie sciagnac
- Wallenstein
- Posty: 970
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Wallenstein
- Posty: 970
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
GK - online
Dla maniaków jest wersja online GK którą polecam
http://gilar.mogiel.net/gk/gra/s/gkserv.log.gry
zresztą odpowiedni topic jest tu:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?t=545
http://gilar.mogiel.net/gk/gra/s/gkserv.log.gry
zresztą odpowiedni topic jest tu:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?t=545
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 maja 2006, 13:42
Powoli chciałbym zacząć odświeżyć temat, i zrobić z niego małe FAQ do GK dla maniaków którzy jeszcze w to grają czyli na przykład dla mnie
W związku z powyższym kilka pytań, a nóż ktoś znalazł odpowiedź i ma all rozpracowane:
1. Siła modułów bojowych, Jak wiadomo moduły bojowe mają dwie wartości bojowe Konwencjonalna oraz Rakietowa.
przykład :
Broń lekka 3(5)
Zamontowana na Kadłubie
Klarnet siła konwencjonalna bojowa : 3 ładowność modułów 5.
Teraz przy założeniu że jest jeden moduł broni lekkiej na klarnecie mamy:
siłą konwencjonalna: 6
rakietowa: 5
Rakietowa ma to do siebie że po zadaniu obrażeń może zniszczyć całkowicie statek.
I teraz wyobraźmy sobie załadowany Klarnet 5 modułami broni lekkiej:
Klarnet: siła 3
BL: 3(5) x5
CO w sumie daje:
siła bojowa konwencjonalna: 18
Siła bojowa Rakietowa: 25
Co oznacza ze używając siły rakietowej zadajemy każdemu przeciwnikowi (nawet z najdoskonalszym kadłubem bojowym minimum 2 obrażenia) i jest szansa 1-2 (na k6) że statek przeciwnika zostanie zniszczony całkowicie.
Konkluzja nie warto kupować nielegalnych a zarazem drogich kadłubów, gdyż tanim klarnet z najtańszymi legalnymi modułami można zniszczyć wszystkie statki.
Pytanie: czy przypadkiem siła rakietowa nie liczy się jako salwa z pojedynczego modułu bojowego (toznaczy nei sumuje się z siła rakietową innych modułów na statku) (bo w innym wypadku kupno i walka wojskowymi statkami mija się z sensem. Oraz wlaka siła bojowa także, gdyż rakietowa wartość zawsze jest większa od konwencjonalnej)
PS:
-------------------------------------
Zasady do Gwiezdnego Kupca:
http://www.republika.pl/nest/kupiec.html - opis (wstęp)
http://www.republika.pl/nest/kupiec1.html - zasady
http://www.republika.pl/nest/kupiec2.html - tabele
W związku z powyższym kilka pytań, a nóż ktoś znalazł odpowiedź i ma all rozpracowane:
1. Siła modułów bojowych, Jak wiadomo moduły bojowe mają dwie wartości bojowe Konwencjonalna oraz Rakietowa.
przykład :
Broń lekka 3(5)
Zamontowana na Kadłubie
Klarnet siła konwencjonalna bojowa : 3 ładowność modułów 5.
Teraz przy założeniu że jest jeden moduł broni lekkiej na klarnecie mamy:
siłą konwencjonalna: 6
rakietowa: 5
Rakietowa ma to do siebie że po zadaniu obrażeń może zniszczyć całkowicie statek.
I teraz wyobraźmy sobie załadowany Klarnet 5 modułami broni lekkiej:
Klarnet: siła 3
BL: 3(5) x5
CO w sumie daje:
siła bojowa konwencjonalna: 18
Siła bojowa Rakietowa: 25
Co oznacza ze używając siły rakietowej zadajemy każdemu przeciwnikowi (nawet z najdoskonalszym kadłubem bojowym minimum 2 obrażenia) i jest szansa 1-2 (na k6) że statek przeciwnika zostanie zniszczony całkowicie.
Konkluzja nie warto kupować nielegalnych a zarazem drogich kadłubów, gdyż tanim klarnet z najtańszymi legalnymi modułami można zniszczyć wszystkie statki.
Pytanie: czy przypadkiem siła rakietowa nie liczy się jako salwa z pojedynczego modułu bojowego (toznaczy nei sumuje się z siła rakietową innych modułów na statku) (bo w innym wypadku kupno i walka wojskowymi statkami mija się z sensem. Oraz wlaka siła bojowa także, gdyż rakietowa wartość zawsze jest większa od konwencjonalnej)
PS:
-------------------------------------
Zasady do Gwiezdnego Kupca:
http://www.republika.pl/nest/kupiec.html - opis (wstęp)
http://www.republika.pl/nest/kupiec1.html - zasady
http://www.republika.pl/nest/kupiec2.html - tabele
Ja zawsze grałem i gram sumując siłę rakietową poszczególnych modułów.
Co do konkluzji, masz rację, a wiesz co można zrobić z monarchą z 15 -stoma modułami BL ? Żadna włócznia nie ma startu.
Wszystko zależy od sposobu rozgrywki, ja częściej stawiam na handel i rozwój(oraz przemyt), ponieważ:
a) zakup wojskowego kadłuba jest drogi i nie zawsze dostępny
b)w takim kadłubie prawie nic nie da się przewieźć/przemycić (jedynie narkotyki, ale one są najrzadsze)
c)napadanie na innych graczy jest nudne
Co do konkluzji, masz rację, a wiesz co można zrobić z monarchą z 15 -stoma modułami BL ? Żadna włócznia nie ma startu.
Wszystko zależy od sposobu rozgrywki, ja częściej stawiam na handel i rozwój(oraz przemyt), ponieważ:
a) zakup wojskowego kadłuba jest drogi i nie zawsze dostępny
b)w takim kadłubie prawie nic nie da się przewieźć/przemycić (jedynie narkotyki, ale one są najrzadsze)
c)napadanie na innych graczy jest nudne
"Z mojego rozkazu i dla dobra Państwa właściciel tego dokumentu uczynił to, co uczynił.
3 grudnia 1627.
Richelieu"
3 grudnia 1627.
Richelieu"
i daltego to jest bez sensu, bo Klarnet z siłą 3 i osłoną 2 za 160
+5x17 (Bron lekka 3(5)) = 245 HT jest skuteczny na tyle aby zniszczyc statek:
Włócznia z siłąbojową 5 i osłoną 4 za 600
+ 5x100 (arsenal (7(14)) = 1100 HT
dlatego tez bez sensem jest kupowanie wojskowych statkow IMHO przy takim zalozeniu, tak jak i bez sensem jest walczyc sila konwencjonalna.
Dlatego tez moim zdaniem kazdy statek moglby tylko raz za modul wystrzelic rakiety (o sile jaką posiada moduł) w przeciwnika.
teraz Klarnet z siłą rakietową5 i max na kości (6) nie ma sznasy zniszczenia ciężkiego pancernika o osłonie 4.
Ale gdyby sięwyposazyl w modul ciezszy albo leprzy kadlub wtedy juz moze starac sie zniszczyc rakietami statek bojowy.
+5x17 (Bron lekka 3(5)) = 245 HT jest skuteczny na tyle aby zniszczyc statek:
Włócznia z siłąbojową 5 i osłoną 4 za 600
+ 5x100 (arsenal (7(14)) = 1100 HT
dlatego tez bez sensem jest kupowanie wojskowych statkow IMHO przy takim zalozeniu, tak jak i bez sensem jest walczyc sila konwencjonalna.
Dlatego tez moim zdaniem kazdy statek moglby tylko raz za modul wystrzelic rakiety (o sile jaką posiada moduł) w przeciwnika.
teraz Klarnet z siłą rakietową5 i max na kości (6) nie ma sznasy zniszczenia ciężkiego pancernika o osłonie 4.
Ale gdyby sięwyposazyl w modul ciezszy albo leprzy kadlub wtedy juz moze starac sie zniszczyc rakietami statek bojowy.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
My gralismy kompletnie zmieniajac parametry modulow - tak, ze wartosc broni rakietowej zawsze byla nizsza niz konwencjonalnej. W ten sposob byl dylemat - walic rakietowa z mniejszymi szansami, ale z szansa pelnego zniszczenia czy konwencjonalna zadac wieksze straty.
Zeskanowalem karte z naszymi modyfikacjami do modulow (nie mam juz tego w formie elektronicznej):
Zeskanowalem karte z naszymi modyfikacjami do modulow (nie mam juz tego w formie elektronicznej):
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Przeszukam jeszcze swoje zasoby i moze znajde te zmienione wydarzenia / okazje oraz specyfikacje statkow pirackich.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Znalazlem spis zmian, ktore najczesciej stosowalismy:
1) Brak automatycznego przechwytywania sie statkow znajdujacych sie w jednej Przestrzeni Wokolplanetarnej
2) Mozliwosc przechwytywania statkow zarowno wlatujacych jak i wylatujacych z Przestrzeni Wokolplanetarnej
3) Nakaz ujawniania typu kadluba przy spotkaniu dwoch statkow
4) Jednoczesnosc oddawania salw w czasie bitwy
5) Mozliwosc sabotowania Agentow - Agent ma Zywotnosc = 5, leczenie 1 pkt. Zywotnosci kosztuje 10 HT (faza Inwestycji). Przy Żyw < 3 Agent nie moze wykorzystywac swoich zdolnosci.
6) Ukrycie Agenta: 5 HT / etap (platne w fazie Okazji)
7) W 1. Etapie liczba nowych Wiadomosci = k6 (zamiast k6/2)
Statek moze kontynuowac ruch po zakonczeniu walki / przechwytywania
1) Brak automatycznego przechwytywania sie statkow znajdujacych sie w jednej Przestrzeni Wokolplanetarnej
2) Mozliwosc przechwytywania statkow zarowno wlatujacych jak i wylatujacych z Przestrzeni Wokolplanetarnej
3) Nakaz ujawniania typu kadluba przy spotkaniu dwoch statkow
4) Jednoczesnosc oddawania salw w czasie bitwy
5) Mozliwosc sabotowania Agentow - Agent ma Zywotnosc = 5, leczenie 1 pkt. Zywotnosci kosztuje 10 HT (faza Inwestycji). Przy Żyw < 3 Agent nie moze wykorzystywac swoich zdolnosci.
6) Ukrycie Agenta: 5 HT / etap (platne w fazie Okazji)
7) W 1. Etapie liczba nowych Wiadomosci = k6 (zamiast k6/2)
Statek moze kontynuowac ruch po zakonczeniu walki / przechwytywania
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =