Ja tak właśnie patrzę na pierwszy wrzucony szkic planszy i ten ostatni. Zdecydowanie bardziej podoba mi się ten pierwszy - jest taki... ręcznie rysowany.jax pisze:Z pewnością klimatyczne, estetyczne, nastrojowe i w ogóle, ale [...]
Boże Igrzysko / God's Playground (Martin Wallace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: God's Playground
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
- Comandante
- Posty: 572
- Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 22 times
Re: God's Playground
bo to szkic - szkice są najczęściej ręcznie rysowane
plansza zachowuje charakter narysowanej ręcznie - tak zostały przygotowane wszystkie elementy - najlepiej to widać w skali 1:1 (w takiej skali był ten pierwszy rysunek ale nie jest w niej ten ostatni)
plansza zachowuje charakter narysowanej ręcznie - tak zostały przygotowane wszystkie elementy - najlepiej to widać w skali 1:1 (w takiej skali był ten pierwszy rysunek ale nie jest w niej ten ostatni)
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
- Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
Re: God's Playground
Zdecydowanie bardziej podobała mi się pierwsza wersja planszy. Zrezygnowaliście z zaznaczenia miejsc większych i mniejszych potyczek armii koronnych?
- Comandante
- Posty: 572
- Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 22 times
Re: God's Playground
zrezygnowalismy
a rowniez z bitew armii litewskich
powod jest prozaiczny - na planszy dzieje sie tyle, ze te znaczki bitew niemozliwie ją pstrzyły
sprobujemy jeszcze jednego podejscia ale jesli nie bedziemy zadowoleni, to bedzie plansza bez znaczkow bitew
priorytetem jest dla nas przygotowac ladną plansze i wydac gre maksymalnie szybko
a rowniez z bitew armii litewskich
powod jest prozaiczny - na planszy dzieje sie tyle, ze te znaczki bitew niemozliwie ją pstrzyły
sprobujemy jeszcze jednego podejscia ale jesli nie bedziemy zadowoleni, to bedzie plansza bez znaczkow bitew
priorytetem jest dla nas przygotowac ladną plansze i wydac gre maksymalnie szybko
- Comandante
- Posty: 572
- Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 22 times
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: God's Playground
A co z tą podwójną punktacją dla trybu trzy- i czteroosobowego? Na opublikowanym fragmencie mapy jej nie dostrzegam.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Comandante
- Posty: 572
- Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 22 times
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: God's Playground
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: God's Playground
I jaka piękna awanturka się zrobiła!
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: God's Playground
Mamy nadzieję, że uda się dotrzymać terminu przełomu listopada i grudnia. Cena typowa dla gier tej wielkości, bez wielkich skoków w dół czy w górę.Richtie pisze:Kiedy gra będzie do kupienia w Polsce ? I za ile ?
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: God's Playground
Przygotowując się do jutrzejszej rozgrywki przestudiowałem kilkukrotnie uważnie instrukcję i powiem krótko - chłam. Wallace znów się skompromitował nie wyjaśniając kilku podstawowych spraw (kurczę - wystarczy przed drukiem dać ją do lektury średnio rozgarniętemu graczowi i już mamy wyłapaną całą serię luk!). Szczególnie kwestie habsburskie nie są do końca wyjaśnione, idę studiować bgg
EDIT: poprawiam się, zgadzając się w 100% ze zdaniem Kanadyjczyka: "Can you please fully explain the whole Ottoman/Habsburg thing, separately from the rulebook, since the rulebook is virtually useless in trying to decipher the intent. "
EDIT: poprawiam się, zgadzając się w 100% ze zdaniem Kanadyjczyka: "Can you please fully explain the whole Ottoman/Habsburg thing, separately from the rulebook, since the rulebook is virtually useless in trying to decipher the intent. "
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: God's Playground
OK, przeczytałem, bgg jest zabagnione w temacie pytań do God's Playground - tzn. mnóstwo pytań i odpowiedzi ale wielu odpowiedzi jest brak albo są niepełne/niejasne.
Coś się dowiedziałem, ale nadal nie wiem:
1.) co się dzieje ze znacznikami wpływów habsburskich umieszczonymi w POLSCE, gdy Ottomani zdobędą Wiedeń?
2.) co się dzieje ze znacznikami wpływów habsburskich umieszczonymi w POLSCE, gdy Ottomani nie zdobędą Wiednia? (chodzi o 3 i 4 turę gry)
3.) co się dzieje w przypadku ekspansji wpływów habsburskich, gdy w miejscu na które robią ekspansję są kostki obcych sił? (nie da się tego wyczytać z bgg -
* czy znaczniki habsburskie pozostają tam gdzie są nie mogąc wejść (i NIE są tracone)
* wchodzą ale od razu po wejściu SĄ tracone w wyniku kontaktu z kostkami obcych sił (niepolskich)
* wchodzą, niszczą kostki polskiej szlachty a ew. nadwyżka wpływów habsburskich od razu JEST tracona w wyniku
kontaktu z kostkami obcych sił (niepolskich))
Coś się dowiedziałem, ale nadal nie wiem:
1.) co się dzieje ze znacznikami wpływów habsburskich umieszczonymi w POLSCE, gdy Ottomani zdobędą Wiedeń?
2.) co się dzieje ze znacznikami wpływów habsburskich umieszczonymi w POLSCE, gdy Ottomani nie zdobędą Wiednia? (chodzi o 3 i 4 turę gry)
3.) co się dzieje w przypadku ekspansji wpływów habsburskich, gdy w miejscu na które robią ekspansję są kostki obcych sił? (nie da się tego wyczytać z bgg -
* czy znaczniki habsburskie pozostają tam gdzie są nie mogąc wejść (i NIE są tracone)
* wchodzą ale od razu po wejściu SĄ tracone w wyniku kontaktu z kostkami obcych sił (niepolskich)
* wchodzą, niszczą kostki polskiej szlachty a ew. nadwyżka wpływów habsburskich od razu JEST tracona w wyniku
kontaktu z kostkami obcych sił (niepolskich))
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Re: God's Playground
to znaczy uspokajasz nas, czy straszysz, Ozy (mówię o tych, którzy nie mogą sobie na wszystko, zawsze pozwolić) mam nieodparte wrażenie, że typowa cena gier planszowych mocno ostatnio wzrosła i powoli dobija do granic rozsądkuozy pisze:Mamy nadzieję, że uda się dotrzymać terminu przełomu listopada i grudnia. Cena typowa dla gier tej wielkości, bez wielkich skoków w dół czy w górę.Richtie pisze:Kiedy gra będzie do kupienia w Polsce ? I za ile ?
utrzymajcie termin (kurczę, właściwie to już zaraz )
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: God's Playground
@ Jax
Odpowiadam z pamięci.
1. Nic, stoją sobie jak stały, póki ich nie ściągnie wstawienie tam kostki wroga (wystarczy 1) albo wstawienie tam polskiej kostki (1 za 1).
2. J.w.
3. Dokonują ekspansji, ale są niszczone od razu w momencie zetknięcia z jakąkolwiek kostką wroga. Nawet tylko jedną. Nie ściągają wtedy kostek szlachty. Czyli druga '*'.
@ Adalbert
Staramy się znaczy nie jestem jeszcze w stanie podać wiążących liczb. Wiesz jak jest z drukarniami. Walczymy i o termin i o cenę.
Odpowiadam z pamięci.
1. Nic, stoją sobie jak stały, póki ich nie ściągnie wstawienie tam kostki wroga (wystarczy 1) albo wstawienie tam polskiej kostki (1 za 1).
2. J.w.
3. Dokonują ekspansji, ale są niszczone od razu w momencie zetknięcia z jakąkolwiek kostką wroga. Nawet tylko jedną. Nie ściągają wtedy kostek szlachty. Czyli druga '*'.
@ Adalbert
Staramy się znaczy nie jestem jeszcze w stanie podać wiążących liczb. Wiesz jak jest z drukarniami. Walczymy i o termin i o cenę.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: God's Playground
Ad.1 i 2 - To, co napisal Ozy wywnioskowalismy to z faktu, ze w End of Turn nic nie pisze o redukcji Habsburg pieces tylko o enemy strength.
Choc wlasnie sie zaczalem zastanawiac, czy jednak Habsburgow tez sie nie powinno sciagac pod koniec tury (kolejne z serii 100 pytan do Martina) - wtedy nie byliby az tacy mocni.
Czekamy na kolejne trudne pytania, Jax Tak, zebysmy zdazyli umiescic odpowiedzi na nie przed wydrukowaniem instrukcji PL
Choc wlasnie sie zaczalem zastanawiac, czy jednak Habsburgow tez sie nie powinno sciagac pod koniec tury (kolejne z serii 100 pytan do Martina) - wtedy nie byliby az tacy mocni.
Czekamy na kolejne trudne pytania, Jax Tak, zebysmy zdazyli umiescic odpowiedzi na nie przed wydrukowaniem instrukcji PL
Re: God's Playground
Czy tak samo będzie w fazie Enemies attack czy raczej jaxowa trzecia '*' ? W instrukcji stoi, że najpierw likwidujemy z habsburskiego enemy box tyle żetonów wpływów ile jest kostek szlachty w Wielkopolsce, a dopiero później pozostałe żetony wpływu lądują w Wielkopolsce. Czyli dopiero po anihilacji polskiej szlachty habsburskie żetony wpływu miałyby możliwość trafić na kostki wroga i zniknąć. Ale mogę sie mylić - mam wrażenie, ze instrukcję 'urozmaicono' pewną ilością fałszywych tropów wiodących gracza na manowceozy pisze:3. Dokonują ekspansji, ale są niszczone od razu w momencie zetknięcia z jakąkolwiek kostką wroga. Nawet tylko jedną. Nie ściągają wtedy kostek szlachty. Czyli druga '*'.
Re: God's Playground
Czy to nie oznaczaloby kompletnej likwidacji wyplywow Habsburgow? Jesli w jakims rejonie zostaly ich zetony, to nie moze tam byc kostek szlachty. Czyli trzeba by ich zawsze redukowac do zera. Czy nie byliby wtedy dla odmiany zbyt slabi? Z drugiej strony byc moze wplywy polityczne powinny byc mniej trwale niz brutalne zajecie jakiegos obszaru?Lord Voldemort pisze:Ad.1 i 2 - To, co napisal Ozy wywnioskowalismy to z faktu, ze w End of Turn nic nie pisze o redukcji Habsburg pieces tylko o enemy strength.
Choc wlasnie sie zaczalem zastanawiac, czy jednak Habsburgow tez sie nie powinno sciagac pod koniec tury (kolejne z serii 100 pytan do Martina) - wtedy nie byliby az tacy mocni.
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: God's Playground
Tak sobie to tłumaczyłem. Poza tym - wstawianie polskiej kostki powoduje usunięcie 1 kostki wpływów - bardzo logiczne, szkoda, że nie ma o tym słowa w instrukcji, ale tak chyba trzeba grać.ozy pisze:1. Nic, stoją sobie jak stały, póki ich nie ściągnie wstawienie tam kostki wroga (wystarczy 1) albo wstawienie tam polskiej kostki (1 za 1).
2. J.w.
Aha - kolejne podstawowe pytanie - czy w OBU przypadkach te wpływy co przetrwały dokonują ekspansji w kolejnej turze??
Wydaje mi się sensowne - tak będę głosił (do czasu innej interpretacji Martina ).ozy pisze: 3. Dokonują ekspansji, ale są niszczone od razu w momencie zetknięcia z jakąkolwiek kostką wroga. Nawet tylko jedną. Nie ściągają wtedy kostek szlachty. Czyli druga '*'.
Lordzie Voldemorcie - na pewno trzeba w PL instrukcji zawrzeć informacje, że redukcja kostek Ottomanów w boksie habsburskim na koniec tury następuje do 2 kostek (fundamentalna rzecz której oczywiście brakuje w instrukcji), no i parę jeszcze rzeczy wyjasnionych jak dotąd na bgg. Teraz po raz n-ty łapię się za instrukcję. To plus jutrzejsza rozgrywka z pewnością zapweni mi kolejną porcję wątpliwości.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: God's Playground
Jax, to co wyjasniono na BGG plus wyjasnienia Martina ktore dostalem bezposrednio sa juz uwzglednione w PL instrukcji. Sek w tym, ze co chwile pojawiaja sie nowe watpliwosci. Ja i Ozy wiemy jak gralismy i jak sobie pewne rzeczy wytlumaczylismy, a teraz zaczynam dostrzegac inne mozliwosci interpretacji zasad, w zaleznosci od sposobu zadania pytania i podania argumentow na ta, czy na inna strone.jax pisze: Lordzie Voldemorcie - na pewno trzeba w PL instrukcji zawrzeć informacje, że redukcja kostek Ottomanów w boksie habsburskim na koniec tury następuje do 2 kostek (fundamentalna rzecz której oczywiście brakuje w instrukcji), no i parę jeszcze rzeczy wyjasnionych jak dotąd na bgg. Teraz po raz n-ty łapię się za instrukcję. To plus jutrzejsza rozgrywka z pewnością zapweni mi kolejną porcję wątpliwości.
Stad tez z niecierpliwoscia czekam na kolejna porcje Twoich pytan
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: God's Playground
Zauwaz, ze kostki wrogow nie eliminuja kostek szlachty. A i tak sa redukowane na koniec tury do ilosci rownej kostkom szlachty w danej prowincji.Marvin pisze:Czy to nie oznaczaloby kompletnej likwidacji wyplywow Habsburgow? Jesli w jakims rejonie zostaly ich zetony, to nie moze tam byc kostek szlachty. Czyli trzeba by ich zawsze redukowac do zera. Czy nie byliby wtedy dla odmiany zbyt slabi? Z drugiej strony byc moze wplywy polityczne powinny byc mniej trwale niz brutalne zajecie jakiegos obszaru?Lord Voldemort pisze:Ad.1 i 2 - To, co napisal Ozy wywnioskowalismy to z faktu, ze w End of Turn nic nie pisze o redukcji Habsburg pieces tylko o enemy strength.
Choc wlasnie sie zaczalem zastanawiac, czy jednak Habsburgow tez sie nie powinno sciagac pod koniec tury (kolejne z serii 100 pytan do Martina) - wtedy nie byliby az tacy mocni.
Gdyby sciagnac Habsburgow pod koniec tury opierajac sie na tej samej zasadzie ogolnej, tzn. skoro juz nie ma w prowincji kostek szlachty, to sciaga sie wszystkie znaczniki wplywow/kostki wroga, to dajemy "nowe otwarcie" dla graczy na poczatku nowej tury.
Zaniedbanie Habsburgow i tak mialoby dla graczy gorsze skutki niz nieobronienie sie przed 'zwyklym' najazdem wrogow: utrata zamoznosci prowincji i latyfundiow, a oprocz tego jeszcze kostek szlachty. W przypadku 'zwyklego' najazdu i ekspansji tracisz "tylko" zamoznosc i latyfundia.
Musze raz jeszcze doczytac, czy jest gdzies w instrukcji wyraznie zapisana zasada, ze do Habsburgow stosuje sie zasady odnoszace sie do kostek wroga, chyba ze instrukcja wyraznie mowi inaczej - wtedy interpretacja bylaby duzo prostsza.
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: God's Playground
To na dobry początek odpowiedz na to co przed chwilą pytałem : czy wpływy Habsburgów, które przetrwały na planszy (zarówno w wariancie zdobycia jak i nie zdobycia Wiednia) w 3 i 4 turze dokonują ekspansji?Lord Voldemort pisze:Stad tez z niecierpliwoscia czekam na kolejna porcje Twoich pytan
W najprostszym przypadku (Wiedeń nie zdobyty i trwa tura 3) rozumiem, że dokonują ekspanasji. Co z pozostałymi trzema waraintami?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: God's Playground
Jakimi pozostalymi trzema wariantami? Przypomnij, o ktore Ci chodzi, bo miales 3 pytania, z czego trzecie z trzema podwariantami. Jeszcze troche, a Twoje pytania stana sie bardziej zakrecone niz sama instrukcjajax pisze:To na dobry początek odpowiedz na to co przed chwilą pytałem : czy wpływy Habsburgów, które przetrwały na planszy (zarówno w wariancie zdobycia jak i nie zdobycia Wiednia) w 3 i 4 turze dokonują ekspansji?
W najprostszym przypadku (Wiedeń nie zdobyty i trwa tura 3) rozumiem, że dokonują ekspanasji. Co z pozostałymi trzema waraintami?
Najlepiej jest rozmawiac na konkretach. Habsburgowe z Wielkopolski moga ekspandowac do Prus i do Malopolski. W sumie, to mam coraz wieksze watpliwosci, jak nalezy czytac to zdanie: "When Habsburg influence pieces expand they will result in the loss of Polish cubes, in the same manner as described previously". Chyba raczej ekspansja Habsburgow polega na usuwaniu kostek graczy, a nie dostawianiu nowych znacznikow wplywow - w zaleznosci od tego, czy "previously" odnosi sie do atakow wroga w wykonaniu Habsburgow, czy do standardowej ekspansji kostkami wroga.
Zakladajac, ze w ogole cos Habsburgom zostanie w Wielkopolsce, i ze nie sa sciagani na koniec tury, to moga dokonac ekspansji na Prusy/Malopolske.
"An enemy cannot expand into a region that it already has strength points in". Ciekawe, czy to tez sie odnosi odpowiednio do znacznikow wplywow Habsburgow - moim zdaniem tak, ale ja sie nie nazywam Wallace Jesli wiec Habsburgom zostaloby cos np. w Wielkopolsce i Prusach, to do prus nie mogloby byc juz powtornej ekspansji.
W praktyce wazna jest wspolpraca graczy i wystawianie tyle kostek szlachty w Wielkopolsce w pierwszych 2 turach, zeby Habsburgowie sie nie rozlezli. W trzeciej turze, nie mozna za mocno bic Osmana (ostroznie z udzialem armii koronnej w kampaniach), zeby jednak wieden byl oblezony. A w czwartej turze wchodza kostki wroga Habsburgow i jest luz