Runewars (Corey Konieczka)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Runewars
To by było bez sensu bo rzeki zamarzają w zimie i można przez nie przechodzić. Zresztą prawdopodobnie nie było to możliwe ze względu na budowę elementów.
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Re: Runewars
Videocast "Gry planszowe u Wookiego" Runewars:
http://www.gryplanszowe.net/videocast/g ... ewars.html
http://www.gryplanszowe.net/videocast/g ... ewars.html
- Christoforos
- Posty: 437
- Rejestracja: 22 lut 2009, 22:51
- Lokalizacja: Lublin / Czerniejów
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Runewars
Hmm jakoś nie zauważyłem na videocascie olbrzymiej liczby elementów więc skąd ta cena pytam?
Re: Runewars
Ja uważam, że powinny być jeszcze 5-ta i 6-ta armia (chyba o tym mówiłem w videocaście), ale paru znajomych zaczęło się poważnie zastanawiać nad zakupem, widząc na własne oczy, co jest w pudełku.Christoforos pisze:Hmm jakoś nie zauważyłem na videocascie olbrzymiej liczby elementów więc skąd ta cena pytam?
Pytanie tylko, czy Galakta wyda grę po naszemu. (a takie mam przeczucia)
- Martin_Valdez
- Posty: 329
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Runewars
Wookie no ja właśnie zastanawiam się nad zakupem ale wciąż są te "wredne" spekulacje na temat Runewars Zaraz się okaże, że jak kupię to wydadzą w wersji PL i będę się musiał mocno zdenerwować Kurde co tu robić.......
Re: Runewars
Udało mi się wczoraj zagrać 6/7 gry (wiosną 6 roku miałem autobus) i tak mi się nasunęło, że RW to właściwie MOCNO podrasowany planszowy Warcraft- dodano wydarzenia losowe, system wcześniejszego wydawania rozkazów (zmarnowany potencjał dla mnie- aż się prosi, żeby każda rasa miała odrobinę inne rozkazy) i nieszczęsnych bohaterów, którzy wydłużają rozgrywkę nie dając wiele w zamian. Prócz tego doszła masa mniejszych lub większych przeróbek, ale czuję baaardzo mocno ducha starego Warcrafta.
Wielką wadą jest niezwykła losowość bitew (jak w Wrcft) i długość rozgrywki w porównaniu do stopnia komplikacji- 4h za grę, w której w sumie wiele się nie dzieje. No i rasy- niby cztery całkowicie inne strony konfliktu, a jednak są mimo wszystko zbyt podobne. A na koniec uderza koszmarna losowość kart, szczególnie taktyki- od zniszczenia KONTROLOWANEGO PRZEZ SIEBIE miasta, po założenie nowej twierdzy na neutralnym terenie- w naszej rozgrywce zająłem bez strat leżącą tuż przy wrogim home ringu twierdzę, tylko dla tego, że znalazłem (karta) ścieżkę przez góry i miast tracić kilka tur HOP! i twierdza moja.
Cenę gry usprawiedliwia tylko bajeczny wygląd figurek i góry w 3D (jak Avatar ) ale lepszą inwestycją jest kupno Gry o Tron (a jakże!), Warrior Knights, Szoguna, Twilight Imperium (do której gra jest absolutnie niesłusznie porównywana), czy nawet starego Warcrafta (cena)- gry w większości tańsze a oferujące podobny typ rozgrywki.
Ale i tak chętnie zagram, bo to mój typ gry
Wielką wadą jest niezwykła losowość bitew (jak w Wrcft) i długość rozgrywki w porównaniu do stopnia komplikacji- 4h za grę, w której w sumie wiele się nie dzieje. No i rasy- niby cztery całkowicie inne strony konfliktu, a jednak są mimo wszystko zbyt podobne. A na koniec uderza koszmarna losowość kart, szczególnie taktyki- od zniszczenia KONTROLOWANEGO PRZEZ SIEBIE miasta, po założenie nowej twierdzy na neutralnym terenie- w naszej rozgrywce zająłem bez strat leżącą tuż przy wrogim home ringu twierdzę, tylko dla tego, że znalazłem (karta) ścieżkę przez góry i miast tracić kilka tur HOP! i twierdza moja.
Cenę gry usprawiedliwia tylko bajeczny wygląd figurek i góry w 3D (jak Avatar ) ale lepszą inwestycją jest kupno Gry o Tron (a jakże!), Warrior Knights, Szoguna, Twilight Imperium (do której gra jest absolutnie niesłusznie porównywana), czy nawet starego Warcrafta (cena)- gry w większości tańsze a oferujące podobny typ rozgrywki.
Ale i tak chętnie zagram, bo to mój typ gry
"Uwielbiam kiedy jazdy zwał
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"
http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"
http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
Re: Runewars
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Re: Runewars
Moglbys podac linka do tej strony bo ten wyzej nie dziala.
Jesli chodzi o Runewars to po okolo 10 rozgrywkach moge powiedziec tylko ze gra jest genialna. Warta kazdej zlotowki wydanej. Owszem mozna sie przyczepic ze nie ma zgrzewki na zetony, kruche postacie etc co nie zmienia faktu ze gra jest genialnym polaczeniem strategi z RPG. Wygrac mozna na wiele sposobow i ten militarny wcale nie jest najlatwiejszym. Bohaterzy wbrew niektorym opiniom daja bardzo duzo i pomagaja wygrac gre.
Polecam wszystkim gre w wariancie epickim bo jednak ten pierwszy trwa o wiele za krotko, przynajmniej w wersji 2-3 osobowej.
Jesli chodzi o Runewars to po okolo 10 rozgrywkach moge powiedziec tylko ze gra jest genialna. Warta kazdej zlotowki wydanej. Owszem mozna sie przyczepic ze nie ma zgrzewki na zetony, kruche postacie etc co nie zmienia faktu ze gra jest genialnym polaczeniem strategi z RPG. Wygrac mozna na wiele sposobow i ten militarny wcale nie jest najlatwiejszym. Bohaterzy wbrew niektorym opiniom daja bardzo duzo i pomagaja wygrac gre.
Polecam wszystkim gre w wariancie epickim bo jednak ten pierwszy trwa o wiele za krotko, przynajmniej w wersji 2-3 osobowej.
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Runewars
Nie działa bo już wyprzedali towar.berto pisze:Moglbys podac linka do tej strony bo ten wyzej nie dziala.
Jedynie na "stronach aukcyjnych" można szukać (bez reklamy ) po wygórowanych cenach...
Jeśli chcesz nowe figurki to proponuję zakup DungeonQuest - tam jest 6 nowych postaci do gry...
Ale czy dla samych 6 herosów warto wydawać ponad 160 zł ? (ja wydałem)
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Runewars
http://www.boardgamegeek.com/image/781108/dungeonquestberto pisze:Masz gdzies link do tych postaci (karta plus figurka)?
Figurki możesz pooglądać na innych zdjęciach tej gry
Re: Runewars
Nie moge znalesc tych 4 na ebayu. Nie wiesz jak ich wyszukac bo po nazwach bohaterow sie nie da...
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Runewars
Zaczyna chodzić za mną ta gra.
1. Jaki jest w niej stosunek RPG do wojennej strategii wielograczowej?
2. Jak duża jest losowość? Generalnie losowość w walkach jest dla mnie naturalna, pod warunkiem, że albo się uśrednia z powodu wielu potyczek (jak np. w Chaos in the Old World), albo można efekt zniwelować poprzez atakowanie tylko w kluczowych momentach, za to z przytłaczającą przewagą (jak w Cykladach).
3. Wracacie do tej gry teraz, gdy początkowe zachłyśnięcie się wykonaniem minęło?
4. Ile trwa realnie rozgrywka, zarówno wśród nowych graczy jak i takich wyrobionych?
1. Jaki jest w niej stosunek RPG do wojennej strategii wielograczowej?
2. Jak duża jest losowość? Generalnie losowość w walkach jest dla mnie naturalna, pod warunkiem, że albo się uśrednia z powodu wielu potyczek (jak np. w Chaos in the Old World), albo można efekt zniwelować poprzez atakowanie tylko w kluczowych momentach, za to z przytłaczającą przewagą (jak w Cykladach).
3. Wracacie do tej gry teraz, gdy początkowe zachłyśnięcie się wykonaniem minęło?
4. Ile trwa realnie rozgrywka, zarówno wśród nowych graczy jak i takich wyrobionych?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: Runewars
schizofretka:
1.To jest planszówka, rpg w niej nie ma żadnego. No, chyba, że Ci chodzi raczej o element przygodowy. W takim to jakaś 1/10 gry. Gażdy gracz ma po jednym bohaterze (później można dokupić kolejnych ale generalnie nie ma ich dużo), który rusza się co 4 tury gry (żeby było śmieszniej to on często wygrywa grę).
2. Losowość w samych walkach nie jest taka tragiczna. System walki jest rozwinięciem systemu stosowanego w Warrior knights. Da się mniej więcej ocenić jakie masz szanse na wygraną. Gorzej z innymi rzeczami. Karty taktyk (losowe jakie dostaniesz) potrafią mocno dać przewagę, wydarzenia co sezon mogą namieszać (chociaż one dotyczą po równo wszystkich) ale najgorzej jest chyba z bochaterami. Zupełną losowością jest jakie dostaniesz questy - jak daleko musisz iść po nie bohaterami, czy Ci się powiedzie czy nie oraz to jaką nagrodę dostaniesz (za niektóre nagrody od razu dostajesz smoczą runę - celem gry jest uzbieranie jakiejś-tam liczby)
3. Owszem, wracam ale zdecydowanie wyżej cenię sobie np Twilight Imperium.
4. To zależy. Realnie około 3-4 godziny ALE jeśli dodasz opcjonalne wydarzenia to gra może się skończyć szybciej ale jest też bardziej losowa, jeżeli zmodyfikujesz ilość smoczych run i wyeliminujesz fałszywki to gra się wydłuża ale jest mniej losowa wtedy. Jest więc spore pole do manewrów.
1.To jest planszówka, rpg w niej nie ma żadnego. No, chyba, że Ci chodzi raczej o element przygodowy. W takim to jakaś 1/10 gry. Gażdy gracz ma po jednym bohaterze (później można dokupić kolejnych ale generalnie nie ma ich dużo), który rusza się co 4 tury gry (żeby było śmieszniej to on często wygrywa grę).
2. Losowość w samych walkach nie jest taka tragiczna. System walki jest rozwinięciem systemu stosowanego w Warrior knights. Da się mniej więcej ocenić jakie masz szanse na wygraną. Gorzej z innymi rzeczami. Karty taktyk (losowe jakie dostaniesz) potrafią mocno dać przewagę, wydarzenia co sezon mogą namieszać (chociaż one dotyczą po równo wszystkich) ale najgorzej jest chyba z bochaterami. Zupełną losowością jest jakie dostaniesz questy - jak daleko musisz iść po nie bohaterami, czy Ci się powiedzie czy nie oraz to jaką nagrodę dostaniesz (za niektóre nagrody od razu dostajesz smoczą runę - celem gry jest uzbieranie jakiejś-tam liczby)
3. Owszem, wracam ale zdecydowanie wyżej cenię sobie np Twilight Imperium.
4. To zależy. Realnie około 3-4 godziny ALE jeśli dodasz opcjonalne wydarzenia to gra może się skończyć szybciej ale jest też bardziej losowa, jeżeli zmodyfikujesz ilość smoczych run i wyeliminujesz fałszywki to gra się wydłuża ale jest mniej losowa wtedy. Jest więc spore pole do manewrów.
How about a game of GoT?
Re: Runewars
Witam
Mam taki mały problem z figurkami - w moim egzemplarzu jest 17 kościotrupów wojowników (Reanimates) ale tylko 7 kościotrupów łuczników (Skeleton archers)
- czy ktoś może ma nadmiar Skeleton archersów i odstąpi jednego (oczywiście odpłatnie) ...zamiana za Reanimates-a też była by ok.
- a może ktoś wie jak wybłagać FFG żeby dosłali brakujący element ...bardzo proszę o pomoc
Mam taki mały problem z figurkami - w moim egzemplarzu jest 17 kościotrupów wojowników (Reanimates) ale tylko 7 kościotrupów łuczników (Skeleton archers)
- czy ktoś może ma nadmiar Skeleton archersów i odstąpi jednego (oczywiście odpłatnie) ...zamiana za Reanimates-a też była by ok.
- a może ktoś wie jak wybłagać FFG żeby dosłali brakujący element ...bardzo proszę o pomoc
Gry w które grałem i / lub chętnie zagram
Gry którymi dysponuję - „proście a będzie wam grane” (czyt. "Błagam, niech ktoś ze mną w to zagra")
Gry które szukają właścicieli
We are Board Game Players ...Expect Us
Gry którymi dysponuję - „proście a będzie wam grane” (czyt. "Błagam, niech ktoś ze mną w to zagra")
Gry które szukają właścicieli
We are Board Game Players ...Expect Us
Re: Runewars
A po co masz błagać? To oni ci mają lizać tyłek, bo jesteś ich klientem. Napisz do nich maila, podaj numer produktu z żetonika i ci wyślą.Sezostris pisze:- a może ktoś wie jak wybłagać FFG żeby dosłali brakujący element ...bardzo proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 11:04 przez SeeM, łącznie zmieniany 1 raz.
+ (BGG)
Re: Runewars
SeeM pisze:A po co masz błagać? To oni ci mają lizać tyłek, bo jesteś ich klientem. Napisz do nich maila, podaj numer produktu z żetonika i ci wyślą.Sezostris pisze:- a może ktoś wie jak wybłagać FFG żeby dosłali brakujący element ...bardzo proszę o pomoc
Dwa tygodnie temu wysłałem zgłoszenie do FFG prosząc o tą figurkę, podałem numer dowodu zakupu, mało tego - dołączyłem nawet fotki - ...przyszło automatycznie generowane potwierdzenie zgłoszenia i tyle ...do tej pory cisza
.....
13.04.2011 r. n.e. - dzisiaj dostałem figórkę ...tylko 7 tygodni czekania
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2011, 16:24 przez Sezostris, łącznie zmieniany 1 raz.
Gry w które grałem i / lub chętnie zagram
Gry którymi dysponuję - „proście a będzie wam grane” (czyt. "Błagam, niech ktoś ze mną w to zagra")
Gry które szukają właścicieli
We are Board Game Players ...Expect Us
Gry którymi dysponuję - „proście a będzie wam grane” (czyt. "Błagam, niech ktoś ze mną w to zagra")
Gry które szukają właścicieli
We are Board Game Players ...Expect Us
Re: Runewars
Dziwne bo akurat z FFG do tej pory każdy miał bardzo dobre doświadczenia w takich przypadkach.Dwa tygodnie temu wysłałem zgłoszenie do FFG prosząc o tą figurkę, podałem numer dowodu zakupu, mało tego - dołączyłem nawet fotki - ...przyszło automatycznie generowane potwierdzenie zgłoszenia i tyle ...do tej pory cisza
Re: Runewars
Jak runewars wychodzi przy zalozeniu ze graczy jest 2 ? nuda ? problemy ze skalowaniem ?
Re: Runewars
Grałem w Runewars tylko raz, właśnie na dwóch graczy, więc nie mam porównania do gry w więcej osób. Na nudę nie narzekałem, grało się dobrze i bez przestojów. Nie było zbyt wiele bezpośredniej konfrontacji, bardziej wzajemne straszenie się możliwością ataku i gromadzenie wojsk na granicy wspólnych terytoriów, ale wydaje mi się że przy grze w wiele osób może być podobnie.
Re: Runewars
Gra się identycznie. Jak zauważył przedpiśca nie jest to gra wyłącznie o bitwach, ale ich ilość nie ma bezpośredniego przełożenia na emocje.Inf pisze:Jak runewars wychodzi przy zalozeniu ze graczy jest 2 ? nuda ? problemy ze skalowaniem ?
+ (BGG)
Re: Runewars
Dla mnie to najlepsza gra strategiczna RPG wydana do tej pory. Zreszta na BGG docenili to i jest w strategiach prawie na topie. Gram glownie we dwojke z kolega i czasami emocje siegaja zenitu. Bitwy wcale nie sa losowe i w wiekszosci przypadkow obrana przez ciebe strategia i liczba poszczegolnych oddzialow ma odzwierciedlenie w koncowym wyniku. Gra jest z elementami RPG i jak ktos mi pisze ze bohaterowie maja marginalne znaczenie po prostu nie umie grac. Wygrywalem wiele razy gre murujac dostepu do mojego terytorium i zbierajac runy bohaterami. Genialne zrownowazona dajac niesamowita zabawe i zmuszajaca do kombinowania a zarazem nie jak twilight wymagajaca nocki na gre. Gralem kilkdziesiat razy i ciagle odkrywam ja na nowo.
Gra ma kilka wspanialych rozwiazan: rozkazy 4 na ture wymagajace od gracza sporo glowkowania, bywaly gry gdzie nad rozkazem myslalem i dobre 15 minut, wspanialy pomysl na wygrana na runy, genialne resourcy w grze i ich wplyw na przebieg gry. Wspaniale rozwiazanie walk, limit jednostek, etc etc
Goraco polecam i pamietajcie to nie typowa strategia bitewna, przynajmniej rownie latwo mozesz wygrac przez elementy RPG.
Teraz wyszedl dodatek dodajacy sporo nowych ciekawych elementow.
Gra ma kilka wspanialych rozwiazan: rozkazy 4 na ture wymagajace od gracza sporo glowkowania, bywaly gry gdzie nad rozkazem myslalem i dobre 15 minut, wspanialy pomysl na wygrana na runy, genialne resourcy w grze i ich wplyw na przebieg gry. Wspaniale rozwiazanie walk, limit jednostek, etc etc
Goraco polecam i pamietajcie to nie typowa strategia bitewna, przynajmniej rownie latwo mozesz wygrac przez elementy RPG.
Teraz wyszedl dodatek dodajacy sporo nowych ciekawych elementow.
Re: Runewars
Muszę przyznać, że Runewars u mnie okazał się prawdziwym hitem. Długo ociągałem się z zakupem bo wydawało mi się że jest to kolejny zubożony Warrior Knights, ale tak nie jest - mimo kilku podobieństw jest to całkiem inna gra i świetne wprowadzenie do "cięższych strategii". Tak więc mimo że elementów i dróg do zwycięstwa jest sporo, to jednak większość osób nie ma problemu z ogarnięciem tego systemu. Natomiast co do samej walki to jest świetnie rozwiązana oraz idzie szybko, co wydatnie przyspiesza całość rozgrywki. Nie mogę się już doczekać dodatku (kupiony, ale jeszcze nie ograny).