Formuła 1 od Granny
- poooq
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 167 times
- Been thanked: 74 times
Re: Formuła 1 od Granny
Ja bym zaczął tak: każdy z graczy (kierowca) ma talię kart odcinków ułożonych w kolejności występowania po sobie, w układzie zależnym od kształtu trasy, odcinkami do góry (na drugiej stronie rewers), może mieć jednocześnie odkryte tylko dwie karty, poruszając się przed siebie o jeden odcinek odkłada drugą kartę na stos odwróconych i dobiera nową kartę z talii. Kiedy talia początkowa skończy się, odwraca on talię odrzuconych kart i zaczyna kolejne okrążenie. Elementem wspólnym dla wszystkich graczy jest plansza z polami w liczbie poszczególnych odcinków trasy: pionkiem każdy z graczy zaznacza zmianę aktualnego położenia na trasie.
Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
Re: Formuła 1 od Granny
hm, jeżeli tor jest znany to po co wykładać te karty ?konev pisze:Proszę czytać mi tutaj ze zrozumieniem i nie oczerniać mojego genialnego pomysłu. Tor jest cały znany w przypadku F1. Talię odcinków składa się przed grą. W trakcie gry gracze widzą na kartach tylko 2 następne odcinki, ale obok mają jedną kartę z rozrysowanym całym torem i odcinkami. No...
mimo że ten pomysł mi się podoba ale ja tego nie łapie

ale może załapie z czasem

Re: Formuła 1 od Granny
Ależ mnożysz elementy
.
Wystarczy w zupełności do grania jedna talia trasy. Każdy gracz nie potrzebuje swojej talii. Byłoby tych kart 4 razy za dużo (przy 4 graczach) i dodatkowo trzeba by każdą talię przed grą ustawiać. Za dużo roboty
. Dodatkowo nie jest potrzebna plansza z zaznaczonymi wszystkimi polami trasy, gdyż w tym wypadku łatwiej by było po prostu zrobić planszę trasy
.
.

Wystarczy w zupełności do grania jedna talia trasy. Każdy gracz nie potrzebuje swojej talii. Byłoby tych kart 4 razy za dużo (przy 4 graczach) i dodatkowo trzeba by każdą talię przed grą ustawiać. Za dużo roboty


Fakt. Przy znanym torze ma to mniejszy sens, ale dalej ma zalety o których wspomniałem wcześniej (mniej miejsca zajmuje, efekt "jechania", łatwiej konstruować nowe tory). Dodatkowo zastosowanie kart daje nowe możliwości. Zresztą najprostszy przykład wykorzystania wykładanych kart. Tor jest znany. OK. Ale wiemy BARDZO OGÓLNIE, że tutaj mamy zakręt w lewo, tutaj w prawo i mniej więcej pod jakim kątem. Karty by nam już DOKŁADNIE mówiły, że w ten zakręt możemy wejść z taką prędkością, a w ten z mniejszą, a na tej się zbiera bardziej woda. To trzeba by zapamiętać. Można jeszcze kilka innych właściwości pod to podpiąćacidpet pisze: hm, jeżeli tor jest znany to po co wykładać te karty ?

Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- poooq
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 167 times
- Been thanked: 74 times
Re: Formuła 1 od Granny
Dodatkowe ustawianie talii przed wyścigiem byłoby równoważne z nauką trasy podczas przygotowania. Lubię jak jest dużo... Za pomocą jednej talii, mówisz...konev pisze:Ależ mnożysz elementy.
To może tak, sposób mniej elegancki, bo ze zmienną kolejnością wykonywania działań: każdy uczestnik wyścigu ma kartę z kolejnym numerem (1-4 przy 4 graczach), 1 to lider, inicjatywa jest zgodna rosnąco, lider sprawdza kolejne karty trasy, odkładając przejechane etapy na talię dla gracza 2 graczowi, następnie on pokonuje swój fragment trasy odkładając przejechane karty 3 itp. Jeśli ktoś wyprzedzi innego gracza zmienia się ich numeracja i kolejność w turze. Jeśli dwóch graczy jest na jednym obszarze następuje pojedynek który rozstrzyga o kolejności w następnej turze.
Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
- Andy
- Posty: 5136
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 195 times
Re: Formuła 1 od Granny
Tyle, że to już nie byłaby Formuła 1.konev pisze:Tor jest znany. OK. Ale wiemy BARDZO OGÓLNIE, że tutaj mamy zakręt w lewo, tutaj w prawo i mniej więcej pod jakim kątem. Karty by nam już DOKŁADNIE mówiły, że w ten zakręt możemy wejść z taką prędkością, a w ten z mniejszą
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Formuła 1 od Granny
Wydawca chyba nie lubi jak jest dużo elementów, których nie musi być
.
Co do Twojego rozwiązania. Tak jak powiedziałeś - bardzo nieeleganckie
. Lider sam patrzy na swoje trasy, a inni gracze nie mogą go sprawdzić. Potem odkłada to 2 graczowi, który sam sobie rozstrzyga zakręty itd. Koniec końcem wszyscy grają sami ze sobą i trwa to kilka razy dłużej niż w sytuacji gdy wszyscy jednocześnie rozstrzygają trasy.
.
P.S. Jak tak dalej pójdzie to zaraz gra będzie gotowa
.

Co do Twojego rozwiązania. Tak jak powiedziałeś - bardzo nieeleganckie

No jest to wszystko trochę naciągane, bo i mechanika nie była robiona pod F1. Ale czasami bez kompromisów się nie obędzie. Zawsze to, że nie znamy wszystkich szczegółów trasy w 100% można zrzucić na barki umiejętności kierowców. Kierowcy na początku mogą sobie przejrzeć trasę i zobaczyć wszystkie zakręty (mają 1 minutę), a potem jak na jakimś się pomylą to po prostu tak jakby się pomylili w rzeczywistości co do wejścia w zakręt. Nie będą to pomyłki skutkujące powiedzmy wypadnięciem z toru (choć i takie się będą zdarzać), ale pomyłki skutkujące tym, że jeden kierowca na zakręcie urwie setną sekundy więcej niż drugi, gdyż się lepiej wstrzelił w optymalny tor i prędkość przy określonych oponach, pogodzie itd. To ma sens!Andy pisze:Tyle, że to już nie byłaby Formuła 1.konev pisze:Tor jest znany. OK. Ale wiemy BARDZO OGÓLNIE, że tutaj mamy zakręt w lewo, tutaj w prawo i mniej więcej pod jakim kątem. Karty by nam już DOKŁADNIE mówiły, że w ten zakręt możemy wejść z taką prędkością, a w ten z mniejszą

P.S. Jak tak dalej pójdzie to zaraz gra będzie gotowa

Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- poooq
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 167 times
- Been thanked: 74 times
Re: Formuła 1 od Granny
Czyli proponujesz tury jednoczesne ze wspólnym rozstrzyganiem trasy? A następnie podliczanie setnych sekundy w celu ustalenia zwycięzcy danego okrążenia? Niby tak, ale sprawiedliwa interakcja w czasie bez uciążliwej matematyki musi być związana z jakimś genialnym patentem.
Myślałeś o kartach manewrów wykonywanych przez kierowców?
Myślałeś o kartach manewrów wykonywanych przez kierowców?
Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
Re: Formuła 1 od Granny
Podsumowując:poooq pisze:Czyli proponujesz tury jednoczesne ze wspólnym rozstrzyganiem trasy? A następnie podliczanie setnych sekundy w celu ustalenia zwycięzcy danego okrążenia? Niby tak, ale sprawiedliwa interakcja w czasie bez uciążliwej matematyki musi być związana z jakimś genialnym patentem.
Myślałeś o kartach manewrów wykonywanych przez kierowców?
* Jednoczesne rozstrzyganie trasy: TAK
* Podliczanie setnych sekundy w celu ustalenia zwycięzcy okrążenia: NIE
* Sprawiedliwa interakcja w czasie: TAK
* Uciążliwa matematyka: NIE
Zwycięzca jest widoczny od razu po zakończeniu wyścigu bez jakiegokolwiek liczenia. Interakcja na torze występuje jak najbardziej bez jakiegokolwiek liczenia. Patent jest bardzo prosty i wydaje mi się, że działa


Karty manewrów w moim zamyśle oczywiście występowały. W końcu to gra karciana

Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- poooq
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 167 times
- Been thanked: 74 times
Re: Formuła 1 od Granny
女芸者 mogłyby się od Ciebie uczyć, jak odsłaniając malutki fragment wzbudzić pożądanie całości. Nie zgaduję więcej, z tego co piszesz, Twój patent jest wystarczająco sprawnie działający, nie ma potrzeby go ani usprawniać ani zmieniać, przynajmniej na obecnym etapie. Czekam na postępy, życzę powodzenia na torze.
Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
Re: Formuła 1 od Granny
chyba zupełnie piszemy nie na temat
ale to mi nie przeszkadza
ciekawi mnie ten pomysł karcianki, Konev masz juz coś opracowanego?
Ja tych waszych rozważń zupełnie nie łapie ale śledzę
zawsze coś ciekawego mozna sie dowiedzieć

ale to mi nie przeszkadza

ciekawi mnie ten pomysł karcianki, Konev masz juz coś opracowanego?
Ja tych waszych rozważń zupełnie nie łapie ale śledzę

zawsze coś ciekawego mozna sie dowiedzieć

Re: Formuła 1 od Granny
Nie wiem czy w najbliższym czasie będę do tego wracał, ale jak tak pogadaliśmy to nabrałem chęci, by projekt odgrzebaćpoooq pisze:女芸者 mogłyby się od Ciebie uczyć, jak odsłaniając malutki fragment wzbudzić pożądanie całości. Nie zgaduję więcej, z tego co piszesz, Twój patent jest wystarczająco sprawnie działający, nie ma potrzeby go ani usprawniać ani zmieniać, przynajmniej na obecnym etapie. Czekam na postępy, życzę powodzenia na torze.



Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Re: Formuła 1 od Granny
poooq pisze:Nie odpuszczaj.



Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- Andy
- Posty: 5136
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 195 times
Re: Formuła 1 od Granny
Zmiana trendów: od przyszłego sezonu KERS wraca i będzie wprowadzone ruchome tylne skrzydło.Andy pisze:KERS wychodzi z mody. Pomyślcie o F-duct!
F-ductu zabronią, zapomnijcie o nim!

http://moto.pl/MotoPL/1,88571,8057605,K ... ule_1.html
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Formuła 1 od Granny
czytajac te wszystkie posty, doszedłem do wniosku że o F1 mozna by zrobic tak skomplikowana gre zrobić, uwzgledniającą setki czynników, tylko kto by chciał w to grać. Dlatego zgodzę sie że trzeba podejść do tematu tak jak MichalStajszczak, stworzyć coś lekkeigo i ogólnie dostepnego ale z mozliwością wprowadzenia zasad dla bardziej wymagajacych.
Pomyslcie te wszystkie F-duct, KERS, ruchome skrzydła, podwójny dyfuzor, oponym ich rodzaje, sporo innych rzeczy aż nie chce mi sie wymieniać
Pomyslcie te wszystkie F-duct, KERS, ruchome skrzydła, podwójny dyfuzor, oponym ich rodzaje, sporo innych rzeczy aż nie chce mi sie wymieniać