W podstawkę można się bawić bardzo długo. Kart Mitów i kart Bram jest bardzo dużo, żetonów potworów również, dzięki czemu fabuła każdej rozgrywki wygląda inaczej. Ponad to, masz do wypróbowania 16 różnych Badaczy, więc pomyśl ile różnych wariantów 2-3 osobowej drużyny jesteś w stanie stworzyć, stosując różne kombinacje dostępnych postaci. No i oczywiście nie można pominąć tego, że drużyna staje do walki z Przedwiecznym, których jest przecież 8 do wyboru, a każdy inaczej wpływa na rozgrywkę. Tak więc jedną drużyną, przeciw jednemu Przedwiecznemu, można grać wielokrotnie i za każdym razem gra będzie się toczyć inaczej, a co dopiero jeśli zaczniesz modyfikować skład drużyny i zmieniać Przedwiecznych.
Podstawka ma w zasadzie dwa minusy, które są łagodzone właśnie poprzez dodatki do gry. Pierwszym minusem jest niewielka ilość kart Dzielnic (7 na każdą dzielnicę), przez co spotkania odbywane w Arkham, zaczną się szybko powtarzać. Drugim minusem jest fakt, że niektóre lokacje w Arkham są praktycznie nie odwiedzane, bo zwyczajnie nie opłaca się tracić na nie czasu (nie mają opisu specjalnego spotkania i nigdy nie pojawiają się na nich żetony wskazówek)
Aktualnie dostępny jest w sprzedaży jeden polski karciany dodatek "Horror w Arkham: Klątwa Czarnego Faraona". Na ten rok planowany jest duży dodatek z dodatkową planszą "Horror w Dunwich". Ponad to polecam odwiedzić forum
Manufaktury Arkham, gdzie prężnie działa grupa fanów, polonizująca autorskie dodatki i tworząca nowe materiały, które na pewno urozmaicają rozgrywkę.