
51. Stan / 51st State (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- asiok
- Posty: 1427
- Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 78 times
Re: 51st state
trzewik pisze:W najbliższy piątek, na konwencie Avangarda w Warszawie odbędzie się oficjalna prezentacja 51 Stanu, będzie można nauczyć się zasad i nagrać do woli. W niedzielę zaś będzie turniej dla początkujących, także zapraszam wpierw do nauki gry (piątek/sobota), a w niedzielę do udziału w turnieju!
No i jak tam - wyniki były Avandardowe? I czy Bazik już podał strategię wygrywającą?

- Tycjan
- Posty: 3214
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: 51st state
asiok pisze:...I czy Bazik już podał strategię wygrywającą?


# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Tycjan
- Posty: 3214
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: 51. stan (51st state)
Kolejny (bardziej konkretny) wpis Trzewika na temat jak powstawał 51st (po ang.): http://boardgamenews.com/columns/ignacy ... -potential
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- gath
- Posty: 218
- Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: 51. stan (51st state)
I to samo co na BGN tylko bardziej po polsku http://www.gamesfanatic.pl/2010/08/30/p ... more-17571
Re: 51. stan (51st state)
Dokładniejsze rozpisanie idei wykorzystania 1 karty na 3 sposoby: http://www.boardgamegeek.com/thread/560 ... tem-part-1
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: 51. stan (51st state)
Część czwarta - http://boardgamegeek.com/article/5528038#5528038.
Dobijają potworzenia i generalnie dosc drewniane zastosowanie jezyka angielskiego, ale samo rozwiazanie interakcji jest naprawde interesujące. Popieram komentarze stwierdzajace, ze negatywna interakcja jest fe
Dobijają potworzenia i generalnie dosc drewniane zastosowanie jezyka angielskiego, ale samo rozwiazanie interakcji jest naprawde interesujące. Popieram komentarze stwierdzajace, ze negatywna interakcja jest fe

www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
- Markus
- Posty: 2533
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 311 times
Re: 51. stan (51st state)
trzewik pisze:Dokładniejsze rozpisanie idei wykorzystania 1 karty na 3 sposoby: http://www.boardgamegeek.com/thread/560 ... tem-part-1
czyli co , Polacy mają czytać o polskiej grze po angielsku

- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: 51. stan (51st state)
Well.. yesMarkus pisze:trzewik pisze:Dokładniejsze rozpisanie idei wykorzystania 1 karty na 3 sposoby: http://www.boardgamegeek.com/thread/560 ... tem-part-1
czyli co , Polacy mają czytać o polskiej grze po angielsku

Swoją drogą nie spodziewałem się, że Trzewik napisze coś takiego o interakcji w swej grze

Hej! Interact with me! Let be friends! Positive interaction.
Kim jesteś oszuście i co zrobiłeś z prawdziwym Trzewikiem?

Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: 51. stan (51st state)
Anglojęzyczni mają więcej wejść. To oni będą przede wszystkim kupować grę. Im gra "mniej euro", tym więcej gra w nią anglojęzycznych. Warto popatrzeć na statystyki consima - dla gier wojennych, więc skrajnej opcji, ale pouczające:Markus pisze:czyli co , Polacy mają czytać o polskiej grze po angielsku
http://s04.flagcounter.com/more/g3W
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: 51. stan (51st state)
W skrócie, za dużo hate psuje pasjansowe silniczki niszcząc grę, więc niszczenia nie będzie. Jest za to draft i możliwość korzystania z cudzych budynków za opłatą.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- Markus
- Posty: 2533
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 311 times
Re: 51. stan (51st state)
Ja rozumiem że rynek tam na dalekim zachodzie to dużo $$$$ do złowieniaozy pisze:Anglojęzyczni mają więcej wejść. To oni będą przede wszystkim kupować grę. Im gra "mniej euro", tym więcej gra w nią anglojęzycznych. Warto popatrzeć na statystyki consima - dla gier wojennych, więc skrajnej opcji, ale pouczające:Markus pisze:czyli co , Polacy mają czytać o polskiej grze po angielsku
http://s04.flagcounter.com/more/g3W

- Leviathan
- Posty: 2453
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 1237 times
- Kontakt:
Re: 51. stan (51st state)
No niestety...
Takie czasy
Zgadzam się też z tym co napisał Matio.K - razi masa błędów i poziom języka.
Co do samej gry, to myślę, że to będzie bardzo dobra pozycja. Z pewnością jedna z tych, które z wielką chęcią kupię.
Takie czasy
Zgadzam się też z tym co napisał Matio.K - razi masa błędów i poziom języka.
Co do samej gry, to myślę, że to będzie bardzo dobra pozycja. Z pewnością jedna z tych, które z wielką chęcią kupię.
Re: 51. stan (51st state)


Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Re: 51. stan (51st state)
Amerykanów i Anglików jakoś angielski Trzewika nie bulwersuje (przynajmniej nie na tyle, żeby się o tym rozpisywać). 

Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: 51. stan (51st state)
Mnie absolutnie nie dziwi, że Trzewik, który jest całkiem zajętym gościem, najpierw dany tekst pisze w języku dominującego rynku, a potem, gdy czas mu na to pozwoli, pisze ów tekst po polsku. On żyje z tej firmy, musi zachowywać się racjonalnie.
Inna sprawa - przecież Polacy nie są skazani na teksty z BGG. W 51's można było zagrać na każdym konwencie przez ostatnie pół roku, a egzemplarze playtestowe są w wielu miastach. Nie trzeba o tej grze czytać, bo łatwo można w nią samemu zagrać.
Mst - bo oni rozumieją, że dla Trzewika to język obcy. Tak samo jak u nas nie krytykuje się obcojęzycznych, którzy uczą się polskiego i nim się posługują, by ułatwić nam czytanie ich postów. Ale u nas jak widać norma wyższa obowiązuje niż na całym świecie. Jak zawsze.
Inna sprawa - przecież Polacy nie są skazani na teksty z BGG. W 51's można było zagrać na każdym konwencie przez ostatnie pół roku, a egzemplarze playtestowe są w wielu miastach. Nie trzeba o tej grze czytać, bo łatwo można w nią samemu zagrać.
Mst - bo oni rozumieją, że dla Trzewika to język obcy. Tak samo jak u nas nie krytykuje się obcojęzycznych, którzy uczą się polskiego i nim się posługują, by ułatwić nam czytanie ich postów. Ale u nas jak widać norma wyższa obowiązuje niż na całym świecie. Jak zawsze.

Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: 51. stan (51st state)
Dokladnie tak - jeski bledy jezykowe nie przenosza sie na bledy logiczne w opisie, to nic nie powinno razic.
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Re: 51. stan (51st state)
Ja mimo wszystko nie potrafię uwierzyć żeby Ignacy zrobił mało interakcyjną grę... chyba że to oznaka starości



-
- Posty: 416
- Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
- Lokalizacja: Pszczyna
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 18 times
Re: 51. stan (51st state)
Może nie mało, ale jak sam autor twietrdzi, bez negatywnej interakcji jest ta gra. A szkoda. Co prawda rozumiem argumenty na temat tego, ze zależności kart przestaną działąć ale jednak...
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: 51. stan (51st state)
Bo Amerykanie i Anglicy sami pisza po forach jak banda niedorozwojowmst pisze:Amerykanów i Anglików jakoś angielski Trzewika nie bulwersuje (przynajmniej nie na tyle, żeby się o tym rozpisywać).

trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- cezner
- Posty: 3180
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 120 times
Re: 51. stan (51st state)
Jakby to był świat Agricoli to ta karcianka tak samo dobrze by działałaLiarus pisze:Wracając do gry, to jednak brak negatywnej interakcji trochę razii, biorąc pod uwagę, ze to świat neuroshimy

Zbyt duża interakcja negatywna trochę by tutaj popsuła cały mechanizm. To nie jest karcianka wojenna, nic tutaj nie niszczymy a wręcz odwrotnie, budujemy.
Zapewne powstaną kiedyś dodatki, w których pojawi się pewnie jeszcze jakaś negatywna interakcja, ale zapewne w ograniczonym stopniu. Nie spodziewałbym się tutaj jakiejś rewolucji.
Ale może się mylę. Może Trzewik przygotuje taki dodatek, że będziemy mieli totalną rozpierduchę

Ale to tak jakby np. w Agricoli pojawiła się karta "Topór": Idź do sąsiada i wyrżnij mu wszystkich członków rodziny powyżej dwóch, albo "Baniaczek z naftą": idź do sąsiada i spal mu całe zasiane zboże.

- pan_satyros
- Posty: 6161
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 685 times
- Been thanked: 522 times
- Kontakt:
Re: 51. stan (51st state)
mmm piękna rzecz, Agricola nabrała by nowych barwcezner pisze: Ale to tak jakby np. w Agricoli pojawiła się karta "Topór": Idź do sąsiada i wyrżnij mu wszystkich członków rodziny powyżej dwóch, albo "Baniaczek z naftą": idź do sąsiada i spal mu całe zasiane zboże.


Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: 51. stan (51st state)
Moim zdaniem w tej grze negatywna interakcja na zasadzie:zniszcz budynek, zabij lidera faktycznie zepsułaby grę. Natomiast po jednej parti mam wrażenie, że bezpośrednia interakcja polegająca na blokowaniu, podbieraniu zasobów, wyprzedzaniu przeciwnika mogłaby się pojawić w większym natężeniu nie psując elementu budowania silnika. Natomiast czy ją wprowadzić czy nie to już decyzja projektanta. To kwestia tego jaką grę chce się zrobić a nie czy ona działa dobrze czy źle. Ta gra działa bardzo dobrze, po prostu jest nieco inna niż się spodziewałem i po Trzewiku i po świecie NS Hex
Ja po pierwszej partii nie odczułem interakcji odwiedzania budynków, bo nie ma tam blokowania i strachu że zaraz ktoś mi zajmie i ja nie będę mógł odpalić tej akcji. Mogę spasować i zablokować w ten sposób swoje budynki ale to kończy moją turę więc zrobię to pewnie jedynie w sytuacji gdy wykonałem już wszystkie ważne ruchy, albo jestem w kompletnej dupie, jest ostatnia runda i nie ma już na czym trzaskać punktów.
O ile dobrze zrozumiałem zasady gry to inny gracz widząc że jakaś akcja, która jest na moich kartach jest dla niego konieczna żeby wymaksować combo odpali ja jako jedną z pierwszych w rundzie, nie dając mi możliwości zablokowania tego budynku pasowaniem. Czy jest jakaś opcja kiedy timing wchodzenia do cudzego budynku jest wymuszony? Poza oczywiście posiadaniem jakiegoś surowca, ale ten będę miał pewnie z kontraktów albo w pierwszej akcji go zdobywam a w drugiej wchodzę do budynku współgracza. Więc o ile dobrze rozumiem zblokować kogoś pasem można tylko poświęcając dużo swoich akcji albo gdy przeciwnik się zagapi.
Jedynie w drafcie współgracze podbierali mi moje karty i to mnie mocno wkurzało czyli dobrze ten element działa
choć dociąg pojedynczych kart już w trakcie draftu zwiększa nieco losowość, bo czasem coś graczowi spada z nieba i nie ma jak mu tego podebrać.
Ponoć są jeszcze inne subtelne mechanizmy interakcji bezpośredniej. Czekam na grę żeby pograć więcej i je znaleźć bo samo silniczkowanie bardzo mi się spodobało tylko hejtu (pozdrawiam Cię Geko
) pragnę więcej bo zły ze mnie człowiek.


Ja po pierwszej partii nie odczułem interakcji odwiedzania budynków, bo nie ma tam blokowania i strachu że zaraz ktoś mi zajmie i ja nie będę mógł odpalić tej akcji. Mogę spasować i zablokować w ten sposób swoje budynki ale to kończy moją turę więc zrobię to pewnie jedynie w sytuacji gdy wykonałem już wszystkie ważne ruchy, albo jestem w kompletnej dupie, jest ostatnia runda i nie ma już na czym trzaskać punktów.
O ile dobrze zrozumiałem zasady gry to inny gracz widząc że jakaś akcja, która jest na moich kartach jest dla niego konieczna żeby wymaksować combo odpali ja jako jedną z pierwszych w rundzie, nie dając mi możliwości zablokowania tego budynku pasowaniem. Czy jest jakaś opcja kiedy timing wchodzenia do cudzego budynku jest wymuszony? Poza oczywiście posiadaniem jakiegoś surowca, ale ten będę miał pewnie z kontraktów albo w pierwszej akcji go zdobywam a w drugiej wchodzę do budynku współgracza. Więc o ile dobrze rozumiem zblokować kogoś pasem można tylko poświęcając dużo swoich akcji albo gdy przeciwnik się zagapi.
Jedynie w drafcie współgracze podbierali mi moje karty i to mnie mocno wkurzało czyli dobrze ten element działa

Ponoć są jeszcze inne subtelne mechanizmy interakcji bezpośredniej. Czekam na grę żeby pograć więcej i je znaleźć bo samo silniczkowanie bardzo mi się spodobało tylko hejtu (pozdrawiam Cię Geko



Re: 51. stan (51st state)
Przepraszam za małego off-topa, ale olśniło mnie dlaczego tak pasuje do eurograczy określenie eurodziewczynki... bo ciągle są w użyciu określenia "elegancka" mechanika, "subtelna" interakcjaFilippos pisze: Ponoć są jeszcze inne subtelne mechanizmy interakcji bezpośredniej.

Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook