Cywilizacja: Poprzez wieki (1. i 2. edycja)

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: mst »

Ad.2 Gdy dwie lub więcej cywilizacji mają przy rozstrzyganiu wydarzenia taki sam poziom siły wtedy najsilniejszym jest gracz, który zagrał wydarzenie, następnie kolejny po jego lewej stronie itd. (czyli im szybciej będzie rozgrywana tura danego gracza tym jest silniejszy). Bonus w przypadku remisu dostają wszyscy remisujący tylko w przypadku wzrostu populacji za największy poziom szczęśliwości cywilizacji. :-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Don Simon »

farmer pisze:Ad 2. Jeśli jest remis, to bonus/ stratę dostają wszyscy remisujący gracze :).
Nieprawda. Remisy rostrzyga "kolejnosc siedzenia". Gracz, ktore tura aktualnie jest jest najsilniejszy, nastepnie zgodnie z ruchem wskazowek zegara. Czyli ten kogo tura byla poprzednio jest w przypadku remisowania ostatni.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 381 times
Been thanked: 94 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: farmer »

No fakt - za długo już nie grałem :oops: :wink:
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

zaba pisze:2. Jeśli pisze ze np. najsłabsza cywilizacja traci ..... a gracze maja tyle samo sily kto traci wszyscy ? albo najsilniejsza zyskuje a w grze 3 osobowej 2 ma tyle samo sily
str. 12: Rozpatrywanie wydarzeń:
Wiele wydarzeń dotyczy wszystkich graczy, ale jest kilka dotyczących tylko niektórych. Niektóre z nich pomagają cywilizacjom z największą siłą militarną oraz szkodzą tym, które są najsłabsze (mają najmniejszą siłę militarną). JEŚLI DWIE LUB WIĘCEJ CYWILIZACJI POSIADA TAKĄ SAMĄ WARTOŚĆ SIŁY MILITARNEJ, NAJSILNIEJSZĄ Z NICH BĘDZIE TA, KTÓRA NAJWCZEŚNIEJ BĘDZIE WYKONYWAĆ SWOJĄ TURĘ, NAJSŁABSZĄ TA, KTÓRA BĘDZIE MUSIAŁA NAJDŁUŻEJ NA NIĄ CZEKAĆ.

Tak więc gracz aktualnie wykonujący swoją turę będzie najsilniejszym spośród tych, którzy mają taki sam jak on wskaźnik siły militarnej. Dzieje się tak dlatego, że gracz, którego tura aktualnie trwa będzie miał największy potencjał, aby stać się silniejszym, ponieważ jego cywilizacja już w tej turze będzie mogła zwiększyć swoją siłę militarną. Analogicznie, ten gracz, który wykonywał swoją turę przed chwilą będzie najsłabszym graczem, jeśli dojdzie do remisu w punktach siły, ponieważ jego cywilizacja już wykorzystała swoje możliwości do podbudowania swojej siły militarnej.

(...)

W GRZE DLA DWÓCH GRACZY, WYRAŻENIE „DWÓCH NAJSILNIEJSZYCH” OZNACZA „NAJSILNIEJSZY” A DWÓCH NAJSŁABSZYCH OZNACZA „NAJSŁABSZY”.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
zaba
Posty: 235
Rejestracja: 21 sie 2008, 09:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: zaba »

wszystko jasne dzieki :!:
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: rhcorvin »

a co z kartą z trzeciej ery która daje najsilniejszej cywilizacji punkty i zostanie brana pod uwagę dopiero po skończeniu gry podczas czytania pozostałych wydarzeń ? pytam o to kto dostaje te punkty w grze dwuosobowej w przypadku remisu obu cywilizacji w ilości siły militarnej.
rhcorvin
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: yosz »

Wtedy bierzemy pod uwagę kto był graczem startowym - po to jest ten dziwny żeton żeby pamiętać kto był graczem startowym na początku (na końcu gry jest tak jakby tura gracza startowego)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: ragozd »

dokladnie - by byc najsilniejszym, nie wystarczy wyrownac sile - trzeba ja przebic. Taka niewielka niedogodnosc ostatniego gracza ;)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
pizarro
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 2010, 00:40

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: pizarro »

witam, pierwszy post.
1. Kupiłem 2 tygodnie temu grę w sklepie, i brakuje w niej polskich kart ... można ten dodatek jakoż dokupić ??
2. Piszecie w postach o odpowiedziach w FAQ ... gdzie to jest w tym forum ... nie mogę znaleźć :D
z góry dzięki



1. Dzięki Nataniel, mail wysłany, czekam na informację.
2. to mogłem szukać na forum do Wielkanocy :lol:, czas to przestudiować
Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 10:58 przez pizarro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

1. mamy trochę w REBELu jeszcze, jak prześlesz maila na sklep@rebel.pl - coś tam wymyślimy
2. http://www.rebel.pl/product.php/1,302/1 ... wieki.html --- tam, w ramce "Podstawowe informacje", poniżej instrukcji do pobrania.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

Dziś przejechałam się na zasadzie (?), że remisy w impactach wygrywa gracz rozpoczynający lub mu najbliższy.
innymi słowy, czy dobrze myślę, że impacty na koniec gry są rozgrywane jakby na początku fazy politycznej pierwszego gracza?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

tak
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

Ha! Wczoraj kolejna niespodzianka. a myślałam, że znam już dobrze zasady ;)

Ze zdziwieniem przyjęłam fakt, że nie istnieje taka akcja jak ściągnięcie lidera. tylko wymiana :roll: wcześniej nie było mi to do szczęścia potrzebne, dopiero wczoraj...
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

A do czego to było Ci potrzebne?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: mst »

Hammurabi dał się we znaki? ;-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: yosz »

Albo Mojżesz ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

Pierre de Cubertin, czy jak go się pisze, lider III ery. daje kulturke, odejmuje sile z aren. bronilam sie w wojnie i chcialam goscia zdjac, zeby znowu liczyla sie sila.
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: BloodyBaron »

o, jest taki lider? kurczę, za mało, zdecydowanie za mało grałem w TtA...
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
abadura
Moderator
Posty: 6541
Rejestracja: 07 gru 2009, 10:22
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 30 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: abadura »

BloodyBaron pisze:o, jest taki lider? kurczę, za mało, zdecydowanie za mało grałem w TtA...
Jest ale w pół-oficjalnym dodatku (tak zwana wersja "extended"). W podstawce go nie ma.
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: muker »

[zły temat]
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, 22:14 przez muker, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

Jeśli o mnie chodzi to przyznam, że kompletnie nie rozumiem pytania :roll:
Na pewno dotyczy TTA czy może tej nowej Cywilizacji? :D
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: muker »

Oczywiście nie ta cywilizacja :D
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: vaski »

Jeśli odpowiedź na moją wątpliwość pojawiłą się już w tym wątku to przepraszam.
Proszę o pomoc, temat dotyczy karty wydarzeń.
Mamy karty wydażeń, na których jest napisane np. "Każda cywlizacja produkuje surowce, korupcja nie jest brana pod uwagę", mamy też karty w stylu "Każda cywilizacja produkuje surowce, korupcja jest brana pod uwagę"
W tych wypadkach jest wszystko jasne, ale co zrobić gdy do gry "wchodzi" karta: "Każda cywlizacja produkuje ileś tam surowców, a nie ma nic napisane na temat korupcji!!
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu:
Pozdrawiam
Vaski
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: mst »

W ostatnim przypadku nie bierzesz korupcji pod uwagę. Generalnie jest tak, że korupcja ma miejsce tylko po produkcji w turze konkretnego gracza - wyjątkiem jest karta wydarzenia mówiąca wprost o rozpatrzeniu korupcji (czyli drugi przypadek z twojego posta). :-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

Informacja o tym, czy korupcja jest brana pod uwagę czy nie występuje tylko w przypadku kart, w których WSZYSTKIE kopalnie / farmy produkują. Jeżeli produkowana jest określona liczba surowców - korupcja nie jest brana pod uwagę (bo jak miałaby być).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
ODPOWIEDZ