Osada-Alexander
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Osada-Alexander
Czy grał ktoś z was w tą grę planszową jeśli tak to co o niej myślicie? Są dwie wersje duża i mała
Re: Osada-Alexander
Tak się składa, że jestem autorem Osady, więc pokrótce opiszę co i i jak.
Wersja duża różni się tym od małej, że wszystkiego jest więcej. Czyli jest więcej żetonów i rycerzy. A poza tym niczym się nie różnią. Niestety wersja mała ma tę wadę, iż podczas rozgrywki może zabraknąć rzeczonych elementów. Wersja mała została wydana wg. mnie na siłę.
Odnośnie samej gry. Gra dla młodszych graczy z dużym elementem losowym. Pokrótce zasady:
Na początku tury gracz rzuca kostkami by określić jakie surowce udało mu się zebrać. Rzuty może powtarzać tak długo jak długo będzie się przesypywał piasek w klepsydrze. Następnie z otrzymanych surowców i z surowców które już posiada buduje budynki (np. tartak, kuźnia etc.). Na kostkach oprócz surowców są tez symbole 'R" czyli rycerz. Za każdym razem gdy to wypadnie dostajesz pionek rycerza. Rycerze służą do obrony własnych budynków oraz do atakowania osad przeciwników. Niestety wydawca naprędce z niewiadomych mi przyczyn dokonał kilku zmian w zasadach, bez wcześniejszej konsultacji ze mną oraz bez koniecznych testów. Dlatego jest w niej kilka niedomagań. Jeżeli jesteś zainteresowany otrzymaniem pierwotnej wersji zasad pisz PW.
Wersja duża różni się tym od małej, że wszystkiego jest więcej. Czyli jest więcej żetonów i rycerzy. A poza tym niczym się nie różnią. Niestety wersja mała ma tę wadę, iż podczas rozgrywki może zabraknąć rzeczonych elementów. Wersja mała została wydana wg. mnie na siłę.
Odnośnie samej gry. Gra dla młodszych graczy z dużym elementem losowym. Pokrótce zasady:
Na początku tury gracz rzuca kostkami by określić jakie surowce udało mu się zebrać. Rzuty może powtarzać tak długo jak długo będzie się przesypywał piasek w klepsydrze. Następnie z otrzymanych surowców i z surowców które już posiada buduje budynki (np. tartak, kuźnia etc.). Na kostkach oprócz surowców są tez symbole 'R" czyli rycerz. Za każdym razem gdy to wypadnie dostajesz pionek rycerza. Rycerze służą do obrony własnych budynków oraz do atakowania osad przeciwników. Niestety wydawca naprędce z niewiadomych mi przyczyn dokonał kilku zmian w zasadach, bez wcześniejszej konsultacji ze mną oraz bez koniecznych testów. Dlatego jest w niej kilka niedomagań. Jeżeli jesteś zainteresowany otrzymaniem pierwotnej wersji zasad pisz PW.
Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 sty 2010, 23:41
Re: Osada-Alexander
Ja zrobiłem kilka korekt z instrukcją. Dostajemy zyski za zniszczenie czyiś budynków. Korzyści za uniwersytet,zamek i katedrę. Bo nie było za nich żadnych korzyści.
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Osada-Alexander
Ja niestety miałem bardzo wątpliwą przyjemność (matoozik - no offence, ale to BARDZO SŁABE jestposzukiwacz pisze:Grał w to ktoś? Macie jakies komentarze?

Gra niby dla dzieci, ale naprawdę nie wiem co dobrego można by napisać, gdy jest tak wiele DUŻO lepszych tytułów.
Przede wszystkim: decyzje właściwie żadne, niby wybieramy które budynki budujemy, ale to naprawdę niewiele zmienia.
Rzucasz kostkami o zasoby (o ile pamiętam) i to jest bardzo losowe, w stopniu wręcz zabijającym kontrolę nad poczynaniami.
No i zdecydowanie wygrywającą strategią jest gra defensywna, podczas gdy dzieci próbują za wszelką cenę atakować (bo tylko to daje jakieś emocje w rozgrywce).
Z trudem próbowałem nie wygrać grając z dzieckiem (wtedy chyba 6 lat ), czyli miałem problemy grać tak, by nie zauważył rozpaczliwych działań by pomimo jego błędów musze wygrać bo nie atakuję...
A starszy gdy zobaczył że gra jest wyciągana przez młodszego po prostu wziął nogi za pas...
Gdybym miał oceniać na BGG to z przykrością i szczerością wystawiłbym 1
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
Re: Osada-Alexander
Tak jak pisałem wyżej. Wydawca bez konsultacji ze mną wprowadził kilka "udoskonaleń" które skutecznie zabiły te grę 

Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Osada-Alexander
Tym bardziej no offence... i łączę się w bólu, że Ci zepsuto pomysł.matoozik pisze:Tak jak pisałem wyżej. Wydawca bez konsultacji ze mną wprowadził kilka "udoskonaleń" które skutecznie zabiły te grę
Jak widać Alexander wie lepiej, jak zniechęcić do swojego produktu

I oczywiście szkoda, że zamiast robić produkt dobry (mechanicznie), decydują się na jakies zmiany (zapewne by obniżyć koszt o jakąś złotówkę czy trzy...) :/
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
Re: Osada-Alexander
Tzn.? Z czystej ciekawości - czy mógłbyś napisać jakie to zmiany?matoozik pisze:Tak jak pisałem wyżej. Wydawca bez konsultacji ze mną wprowadził kilka "udoskonaleń" które skutecznie zabiły te grę
Jeżęli z eurogry została wykonana kostkowa gra dla dzieci, to chyba zbiorowo możemy wykonać gest uderzenia otwartą dłonią w twarz.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Re: Osada-Alexander
hej
my właśnie gramy, już właściwie wszystko wybudowaliśmy i uzbieraliśmy armię, ale utknęliśmy bo instrukcja nam się gdzieś podziała.
Skoro twierdzisz, że założenia były lepsze to czy mógłbyś się podzielić swoimi pierwotnymi założeniami? Może warto je rozpropagować bo ta gra naprawdę ma potencjał.
A w tym momencie gry nasuwają mi się jeszcze pytania np: 2-gi poziom uniwersytetu, zamku i katedry co daje? oprócz zwiększenia ich obronności.A przede wszystkim brakuje nam zasad najazdów na wroga.
czekamy na info i pozdrawiamy znad morza
Filip

my właśnie gramy, już właściwie wszystko wybudowaliśmy i uzbieraliśmy armię, ale utknęliśmy bo instrukcja nam się gdzieś podziała.
Skoro twierdzisz, że założenia były lepsze to czy mógłbyś się podzielić swoimi pierwotnymi założeniami? Może warto je rozpropagować bo ta gra naprawdę ma potencjał.
A w tym momencie gry nasuwają mi się jeszcze pytania np: 2-gi poziom uniwersytetu, zamku i katedry co daje? oprócz zwiększenia ich obronności.A przede wszystkim brakuje nam zasad najazdów na wroga.
czekamy na info i pozdrawiamy znad morza
Filip
Re: Osada-Alexander
No mam pytanko co daje ta obronnosc i jeszcze co daje ta kamiennica tartak uniwersytet katedra itp procz portu bo to wiem chyba.Port jest po to żeby mieć statek i można kolesia jakiegoś zatłuc ale w pełni nie wiem więc wytłumaczcie mi to na maxa thx.
Re: Osada-Alexander
Ponieważ widzę pewne zainteresowanie moimi wypocinami, siadam na 4 litery i zaczynam pisać "właściwą" instrukcję. Myślę, że w okolicach weekendu będzie już dostępna. Tylko tak na szybko, wersja pierwotna nie posiada klepsydry lecz 32 dodatkowe karty. Ale spokojnie wystarczy fragment zwykłej talii kart, tj. w każdym kolorze 8 kart: as, 2, 3, 4, 5, J, Q, K. Poszczególne kolory kart odpowiadają poszczególnym surowcom: trefl - drewno, pik - stal (w wersji pierwotnej żelazo), karo - kamień, kier - złoto. Ponadto na planszy będzie trzeba dorysować kilka elementów.
to be continued ...
to be continued ...

Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
Re: Osada-Alexander
Czekam z niecierpliwością mam nadzieje że niedługo nam napiszesz zasady ;p. A wersje pierwotnej są zyski za uniwersytet, zamek, katedre itp. ??
Re: Osada-Alexander
Bardzo przepraszam za opóźnienie w publikacji instrukcji, ale muszę nadrobić zaległości w pracy i cała masa innych rzeczy się spiętrzyła. Szybka odpowiedź na Twoje pytanie: Tak, każdy budynek daje pewne przywileje.
Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
Re: Osada-Alexander
Na 50% po weekendzie 
Na 100% przed świętami.

Na 100% przed świętami.
Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
Re: Osada-Alexander
Będzie to na dużą wersje osady, oraz dodatek, co mozna zrobic z małą osadą - dziwnym pomysłem wydawcy 

Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
Re: Osada-Alexander
Czyli Osada Mała to będzie jakby dodatek do standardowej wersji jeśli ktoś ma obie w co wątpie xD
Re: Osada-Alexander
Nie o to mi chodziło. Zasadniczo mała osada jest jakimś dziwnym wymysłem wydawcy. W małej osadzie brak jest uniwersytetu i magazyn został zmniejszony z 6 surowców do 4. ponadto mniej jest pionków rycerzy (po 16 na gracza). Dlatego w redagowanej przeze mnie instrukcji będzie dodatkowo rozdział o tym jak w mała osadę grać przy danej ilości komponentów.Black13 pisze:Czyli Osada Mała to będzie jakby dodatek do standardowej wersji jeśli ktoś ma obie w co wątpie xD
Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
Re: Osada-Alexander
Pisałeś że jakieś elementy nowe będzie trzeba dorysować. Możesz mi napisać co mniej więcej. Budynki jakieś albo coś innego 

Re: Osada-Alexander
Tylko kilka kułeczek obok lub na budynkachBlack13 pisze:Pisałeś że jakieś elementy nowe będzie trzeba dorysować. Możesz mi napisać co mniej więcej. Budynki jakieś albo coś innego

Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
Re: Osada-Alexander
Matoozik wyrażnie napisał że będzie na 100% przed świętami i myśle że to wystarczająca informacja. Niech spokojnie pracuje nad nią.
Re: Osada-Alexander
właśnie nad nią siedzę, więc już tuż, tuż ... 

Małpa nie żyje. Przedstawienie skończone.
Moja skromna kolekcja: matoozik
Moja skromna kolekcja: matoozik
Re: Osada-Alexander
Dobra matoozik przedstawiaj swoje dzieło 

Ostatnio zmieniony 26 gru 2010, 22:49 przez Black13, łącznie zmieniany 1 raz.