Age of Conan

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
darkhulk
Posty: 25
Rejestracja: 06 lut 2010, 18:35
Lokalizacja: Białystok

Age of Conan

Post autor: darkhulk »

Witam

Kilka kwestii z zasad mnie nurtują, otóż mam 2 wersje - PL i angielską instrukcji, i nie wiem której bardziej ufać :)

1.W angielskiej jest napisane, że gracz podczas tury może usunąć żeton wyzwania [z toru] aby ruszyć Conana, a w polskiej napisane, że gracz-Conan może to zrobić, i obok napisane jeszcze o specjalnym ruchu[gracza-Conana], że jak 'przybliży' Conana do celu, to otrzymuje żeton [z toru wyzwania] :lol:
2. W intrydze, podliczamy oddzielnie emisariuszy/prowincje, czy można to łączyć- np. pole nasze z naszym emisariuszem by dawało 2 punkty?
3.W ruchu ruszamy dwie dowolne armie, nie jednostki 2 ?
4.Figurka Conana daje bonusy dla gracza-Conana, oraz dla neutralnej prowincji [przy bitwach] , a jakiś wpływ na pozostałych graczy ma?
Faszinating
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 380 times
Been thanked: 94 times

Re: Age of Conan

Post autor: farmer »

Ad. 1
Za każdym razem, gdy ruszysz Conana w kierunku misji, możesz wziąć żeton wyzwania (czy jest to gracz-Conan, czy inny gracz).
Jeśli ruszysz Conana nie przybliżając go do misji, żeton należy odrzucić.
Słowem, ZAWSZE gdy Conan się rusza, spada z toru jeden żeton, a zależnie od tego, czy ruszył się ku misji, czy nie, żeton wędruje do gracza ruszającego, albo do śmieci.

Ad. 2
Podliczamy sąsiadujące prowincje, które mają:
- wieżę i/lub,
- twierdzę i/lub,
- miasto i/lub
- emisariusza.
Każda prowincja liczy się oczywiście jeden raz.

Ad. 3
Dwie armie (każda składająca się maks 5 jednostek).

Ad. 4
Wpływ na pozostałych graczy wynika z tego co napisałeś...
Jeśli pozostały gracz zaatakuje gracza Conana z Conanem w danej prowincji, to sam się prosi o kłopoty.
Pozytywnego wpływu brak (poza zbieraniem żetonów wyzwań używszy kości Conana)

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
darkhulk
Posty: 25
Rejestracja: 06 lut 2010, 18:35
Lokalizacja: Białystok

Re: Age of Conan

Post autor: darkhulk »

Troche z innej beczki: Czy w angielskiej instrukcji są błędy w spisie zawartości? U mnie nie zgadzają się liczby tokenów wszystkich, oprócz adventure ,bidding i empire token. Mam po prostu więcej niż w książce [lub mniej, nie znam poprawnej wartości] :)
Faszinating
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 380 times
Been thanked: 94 times

Re: Age of Conan

Post autor: farmer »

Szczerze mówiąc, nie przyszło mi nawet do głowy, żeby to liczyć :D

A przy okazji dostrzegłem mały błąd w jednej ze swoich odpoiwiedzi:
farmer pisze:Ad. 1
[...]
Słowem, ZAWSZE gdy Conan się rusza, spada z toru jeden żeton, a zależnie od tego, czy ruszył się ku misji, czy nie, żeton wędruje do gracza ruszającego, albo do śmieci.
No więc, nie zawsze - jest wyjątek: kiedy Gracz Conan porusza Conana używając kości Conana, nie dostaje żetonu ani go nie odrzuca. W zamian, może ułożyć na planszy Żeton Plądrowania.

podzr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Yoshi
Posty: 177
Rejestracja: 28 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Raahe, Finlandia
Kontakt:

Re: Age of Conan

Post autor: Yoshi »

darkhulk pisze:Troche z innej beczki: Czy w angielskiej instrukcji są błędy w spisie zawartości? U mnie nie zgadzają się liczby tokenów wszystkich, oprócz adventure ,bidding i empire token. Mam po prostu więcej niż w książce [lub mniej, nie znam poprawnej wartości] :)
U mnie był o jeden żeton Raid mniej niż w instrukcji (chyba Raid).
Awatar użytkownika
darkhulk
Posty: 25
Rejestracja: 06 lut 2010, 18:35
Lokalizacja: Białystok

Re: Age of Conan

Post autor: darkhulk »

Na stronie wydawcy FFG jest faq z poprawkami zasad i zmienionym spisem elementów
Faszinating
Gerthard
Posty: 28
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:32
Lokalizacja: Zabrze

Re: Age of Conan

Post autor: Gerthard »

Wątek stary,ale problem bieżący.
Mam pytanie dotyczące kart wpływających na walkę (karty stategii i królestwa). Czy w sytuacji gdy prowadzimy oblężenie badź bitwę, czyli walka nie kończy sie na pojedyńczych rzutach kostkami ale trwa kilka "rund", karty te działąją przez całą walkę czy też tylko odnoszą sie do najbliższego rzutu kostkami? Czyli np. jeśli zagramy kartę królestwa która zmienia "topory" w sukcesy a potem walczymy z innym graczem o prowincję to czy w ramach naszej tury dostajemy te "toporo-sukcesy" do wszystkich rzutów kostkami? Czy też rzucamy raz np. 4 kostkami, liczymy sukcesy i odkładamy kartę królestwa na stos kart odrzuconych? A w kolejnej rundzie walki (zakładamy że przeciwnik ma jeszcze jakieś siły w tej prowincji) musimy zagrać inną kartę królestwa/strategii aby przekuć topory czy tarcze na sukcesy?
dziobanes
Posty: 216
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
Lokalizacja: Milanówek
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Re: Age of Conan

Post autor: dziobanes »

Gerthard pisze:Wątek stary,ale problem bieżący.
Mam pytanie dotyczące kart wpływających na walkę (karty stategii i królestwa). Czy w sytuacji gdy prowadzimy oblężenie badź bitwę, czyli walka nie kończy sie na pojedyńczych rzutach kostkami ale trwa kilka "rund", karty te działąją przez całą walkę czy też tylko odnoszą sie do najbliższego rzutu kostkami? Czyli np. jeśli zagramy kartę królestwa która zmienia "topory" w sukcesy a potem walczymy z innym graczem o prowincję to czy w ramach naszej tury dostajemy te "toporo-sukcesy" do wszystkich rzutów kostkami? Czy też rzucamy raz np. 4 kostkami, liczymy sukcesy i odkładamy kartę królestwa na stos kart odrzuconych? A w kolejnej rundzie walki (zakładamy że przeciwnik ma jeszcze jakieś siły w tej prowincji) musimy zagrać inną kartę królestwa/strategii aby przekuć topory czy tarcze na sukcesy?
Wiem , że "odgrzebuję trupa" , ale jako że ostatnio sporo grałem w Age of Conan , czuję się zobowiązany odpisać :D Walka w Age of Conan jest określona jako "contest" . Termin ten tyczy się jednej rundy, czyli jednego rzutu kośćmi zarówno przez atakującego, jak i obrońcę. Karta strategii działa właśnie przez jeden taki "contest", kartę zagrywa się koniecznie przed rzutem kośćmi obu stron, i od razu praktycznie kartę się odrzuca, tak że działa ona tylko na jeden rzut kośćmi. Jeśli walka toczy się dalej (forsowny marsz, bądź po prostu kolejny "contest" w walce między graczami) , trzeba zagrać kolejną kartę przed następnym rzutem kośćmi. Mam nadzieję, że napisałem to dość zrozumiale, gdyż tłumaczenie zasad w formie pisemnej to nie jest moja najmocniejsza strona :wink:
dziobanes
Posty: 216
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
Lokalizacja: Milanówek
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Re: Age of Conan

Post autor: dziobanes »

dodam jeszcze, że wyjątkiem jest użycie żetonu "sorcery" w celu przerzucenia wszystkich kości. Wtedy karta strategii zagrana wcześniej, jest cały czas aktywna
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 224
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Age of Conan

Post autor: Migdał »

Jak wszyscy odgrzewają, odgrzeje i ja.
Najpierw sprawa związana z podstawką. Czy Zawsze kiedy zdobywam adventure token to mogę go wymienić czy tylko w przypadku ukończenia przygody?
Pytanie związane z dodatkiem. Za instrukcję to powinni kogoś rozstrzelać.
1) Co się dzieje jeśli nie uda mi się zdać testu podczas wykonywania przygody? Nie dostaje nagrody, zrozumiałe ale czy traktuje się kartę przygody jako "successful play" czyli odpala się licytacja o Conana?
2) Szpiedzy - czy mogę użyć szpiega kiedy chce? Tzn, jestem w trakcie kampanii 3 stopniowej idę jak burza, robie forsowne marsze itp (wszystko robie w jednym "Military") i mam ostatni contest a w krainie szpiega, czy mogę go użyć dopiero teraz?
3) Conan step (zasady z dodatku) - czy jeśli już jestem na polu destynacji to dobieram żeton przygody? Bo zasady mówią tylko Że jeśli się zbliżę to biorę a jeśli się nie zbliżę to odrzucam a jak stoję w miejscu to mogę tylko szpiega zabić. A co jeśli stoję w miejscu destynacji?
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
dziobanes
Posty: 216
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
Lokalizacja: Milanówek
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Re: Age of Conan

Post autor: dziobanes »

Migdał pisze:Jak wszyscy odgrzewają, odgrzeje i ja.
Najpierw sprawa związana z podstawką. Czy Zawsze kiedy zdobywam adventure token to mogę go wymienić czy tylko w przypadku ukończenia przygody?
Pytanie związane z dodatkiem. Za instrukcję to powinni kogoś rozstrzelać.
1) Co się dzieje jeśli nie uda mi się zdać testu podczas wykonywania przygody? Nie dostaje nagrody, zrozumiałe ale czy traktuje się kartę przygody jako "successful play" czyli odpala się licytacja o Conana?
2) Szpiedzy - czy mogę użyć szpiega kiedy chce? Tzn, jestem w trakcie kampanii 3 stopniowej idę jak burza, robie forsowne marsze itp (wszystko robie w jednym "Military") i mam ostatni contest a w krainie szpiega, czy mogę go użyć dopiero teraz?
3) Conan step (zasady z dodatku) - czy jeśli już jestem na polu destynacji to dobieram żeton przygody? Bo zasady mówią tylko Że jeśli się zbliżę to biorę a jeśli się nie zbliżę to odrzucam a jak stoję w miejscu to mogę tylko szpiega zabić. A co jeśli stoję w miejscu destynacji?

1. W sumie to nic się nie dzieje, nie dostajesz nagrody, nie ma licytacji i przechodzisz do wyboru kości przeznaczenia "fate die" . Licytacja jest tylko w przypadku sukcesu.
2. Tak ,możesz go użyć przed którymkolwiek "contest" , nie musi to być początek kampanii.
3. Instrukcja mówi : "If the movement do not shortern the distance. or if the Conan player choses not to move Conan, the first adventure token is discarded" str.10 oraz errata str.14 z instrukcji dodatku. Myślę że tutaj sprawa będzie jasna :D

Pewnie i tak znalazłeś już wcześniej rozwiązania, bo z tego co widzę to trochę długo nikt nie odpisywał :wink: ale może przyda się to też innym graczom. Poza przyznam się bez bicia, że kiedy zobaczyłem Twój wpis, musiałem rozłożyć grę i zagrać partyjkę sam ze sobą, przypomnieć zasady, żeby znaleźć odpowiedzi. Przy okazji odświeżyłem sobie wszystko i na Croma! jestem teraz gotów na podbój Hyborii 8)
dziobanes
Posty: 216
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
Lokalizacja: Milanówek
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Re: Age of Conan

Post autor: dziobanes »

Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad :

- Akcja intrygi - opcja 3 (...)Then, the collects gold in an enemy province containing one of his emissaries. To do so, the player removes the emisssary from the board (...) - ja tu czegoś nie rozumiem. Muszę mieć dyplomate w prowincji która posiada fort/wieżę/miasto przeciwnika by go poświęcić i zebrać złoto? Tzn co ten dyplomata tam robi? Para się rozbojem?To poprawny zapis? Nie powinno być friendly? Wtedy takie zbieranie podatków ma sens.

- Siege - ta opcja występuje również jeśli w prowincji jest tylko wieża?

- Trochę głupie pytanie ale po co właściwie budujemy w tej grze miasta?

- W przypadku gry z dodatkiem licytacja o Conana ma miejsce tylko w dwóch przypadkach; po udanym rozegraniu story card (zamiast po zakończeniu przygody) i na początku nowej ery, tak?

- Ilość kości w teście - instrukcja mówi max 5 ta szósta to ingerencja Conana. Pytanie czy szpieg może zwiększyć ilośc kości do 6? Wydaje mi się, że tak. Ale jeśli w prowincji jest i mój szpieg i Conan którego ja kontroluje i armia(5) to wciąż max 6 kosci, dobrze myślę?

Odpowiedzi:

1. Akcja intrygi - wiem, może to wydawać się dziwne, ale dobrze to rozumiesz, zbierasz złoto z provincji przeciwnika. Ja tłumacze sobie to czymś w rodzaju "sabotażu politycznego", czyli to co robią często polscy politycy - wyprowadzeniem pieniędzy za granicę :lol:

2. Tak , Siege jest zawsze kiedy atakujesz prowincję przeciwnika, czy to wieża, czy fort, czy miasto. Znalazłem takie coś na BGG : "The defender rolls an amount of contest dice equal to the number of his army units occupying the province, or the province rating of the province, whichever is higher.The first icon on the contested province's campaign track indicates on what type of terrain the siege takes place. If the attacker win the contest roll, the defender must remove one of his army units from the contested province. If there are no defending army units, the control marker (fort, tower, or city ) must be removed instead.

If you eventually win the Siege, you can make the province friendly to you by then winning a Campaign against the now neutral province."

3. Dokładnie tak jak piszesz

4. Tak , może zwiększyć do 6 i to jest max ile możesz kości "wyciągnąć", nawet jeśli miałbyś szpiega i Conana u boku, nie możesz przekroczyć 6 kości
Awatar użytkownika
Gamleer
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2019, 09:33
Been thanked: 14 times

Re: Age of Conan

Post autor: Gamleer »

Odkopuje :-)
Wznosimu budowle:
Forty po zdobyciu neutralnego terenu przez wojsko
Wierze po zdobyciu terenu przez dyplomatów
Miasta po...???!!!?
Proszę o potwierdzenie
ODPOWIEDZ