Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ad. 1
Zdobywasz 12 PZ
ad. 2
Przerzucasz tyle razy ile chcesz (oczywiście, patrząc na ubywające wpływy)
ad. 3
Ludzie całe życie szukają takich kostek, a ty się martwisz
ad. 4
Możesz tak zagrać.
ok dzięki wielkie, to dopiero pierwsza gra, ale kapitan wydaje się bardzo mocny w związku z tym, może potem zauważę jeszcze jakieś inne mocne połączenia
Na 4 odp to oczywiście tak, możesz nawet wydać czerwoną 6 (liczoną podwójnie w czasie walki z czarnymi kośćmi) a usuwasz czarną kość z 1 (oczywiście, jeżeli to najwyższa wartość na kostce).
Zamieniam jedną białą na 3 takie same, żółte. Czy mogę dwie żółte olać i wykorzystać tą jedną do wypchnięcia kogoś z zółtego budynku?
Białe karty z opóźnionym działaniem, mogę wykorzystać podczas akcji. Przez akcje to rozumie fazę akcji tak, czyli nie można podczas walki z wydarzeniami na początku tury?
Zamieniam jedną białą na 3 takie same, żółte. Czy mogę dwie żółte olać i wykorzystać tą jedną do wypchnięcia kogoś z zółtego budynku?
Hmmm dobre pytanie, ale wg mnie odpowiedź brzmi tak. Używasz jednej kości aby ustawić obywatela, resztę, niestety odrzucasz, jako niewykorzystane (bo nie może być sytuacji, że kości użyte do akcji nadal są na planszy - a tak jest w tej sytuacji - nasza biała kość zamieniła się w 3 żółte, ale nadal traktujemy to jako "1 kość").
muker pisze:Białe karty z opóźnionym działaniem, mogę wykorzystać podczas akcji. Przez akcje to rozumie fazę akcji tak, czyli nie można podczas walki z wydarzeniami na początku tury?
muker pisze:
Zamieniam jedną białą na 3 takie same, żółte. Czy mogę dwie żółte olać i wykorzystać tą jedną do wypchnięcia kogoś z zółtego budynku?
Moim zdaniem nie można, bo w instrukcji jest napisane, że można użyć tylko jednej kostki, a po odpaleniu tej aktywności masz grupę trzech kostek, czyli błąd.
A przy okazji mam pytanie, czy można użyć zakumulowanych wcześniej akcji (kosteczek na kartach) żeby zmodyfikować kostkę, aby wejść do jakiegoś budynku albo katedry?
palladinus pisze:A przy okazji mam pytanie, czy można użyć zakumulowanych wcześniej akcji (kosteczek na kartach) żeby zmodyfikować kostkę, aby wejść do jakiegoś budynku albo katedry?
OK, mój błąd. Pomyślałem o hipotetycznej sytuacji, a przecież w opisie działania kart jest napisane, że do tych akcji nie można używać modyfikatorów.
Witam,
mam kilka wątpliwości po pierwszej rozgrywce:
1) Denary za (sprzedane kostki lub działania aktywacyjne na kartach w mieście) są kładzione na naszym regionie. Czyli każdy gracz otrzyma je dopiero jak się skończy runda (wszyscy spasują), czy może ich użyć jak jest jeszcze jego ruch?
2) Ja gracz nie ma kostek to automatycznie spasował - i przysługuje mu denar za każdą jego kolejkę? Czy zawsze musi powiedzieć, że pasuje.
3) Czy jak gracz nie ma już swoich kostek dostępnych to może kupić od innych graczy jak go na to stać? Czy tylko może wykonać akcje z użyciem własnej kostki.
4) jak działa dokładnie karta Ksiądz (Priest)? czy za każda użytą swoją kosteczkę na tej karcie do każdej swojej żółtej kostki dodaje +3, czy +3 do sumy wszystkich kostek.
5) Jak gracz zabierze swojego ludzika z karty działań to jak jeszcze raz będzie chciał aktywować tą kartę to musi ponownie zapłacić za umieszczenie najemnika/pracownika?
6) Czy wszystkie kości powinny być symetryczne (na obu przeciwnych ściankach kostki suma wynosi 7). Mi się wydaję, że tak nie mam. Czy mam jakieś felerne kostki?!!!
1) Dostajesz pieniądze od razu.
2) Spasowanie nie ma nic wspólnego z posiadaniem swoich kostek - możesz przecież kupować kostki od przeciwników/miasta.
3) Może kupić.
4) Nie pamiętam jak wygląda ta karta ale jeśli jest na niej narysowane "+3" 3 razy to dodaje do każdej kostki w grupie, a jeśli tylko raz to do całej grupy
5) Zawsze suma oczek na przeciwległych ściankach K6 wynosi 7
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów. magazyn
IMHO dostajesz kasę zawsze gdy spasujesz niezależnie od tego czy na planszy pozostały jeszcze jakieś twoje kostki czy nie (wiem, że zapis w angielskiej wersji instrukcji można w tym przypadku interpretować dwojako i że możnaby go minimalnie zmienić żeby nie zostawiał pola dla interpretacji; nie mam teraz czasu żeby sprawdzić co na ten temat mówi BGG ).
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów. magazyn
traxek pisze:Witam,
5) Jak gracz zabierze swojego ludzika z karty działań to jak jeszcze raz będzie chciał aktywować tą kartę to musi ponownie zapłacić za umieszczenie najemnika/pracownika?
Oczywiście, że tak, chyba że to jest karta z klepsydrą i posiada tam jeszcze niezużyte kosteczki.
PS: chyba przestaję być legalistą jeśli chodzi o reguły bo niezależnie od reguł zupełnie nie odpowiadało mi, że kasę za pasowanie otrzymywałoby się tylko w przypadku posiadania swoich kostek na planszy
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów. magazyn
PS: chyba przestaję być legalistą jeśli chodzi o reguły bo niezależnie od reguł zupełnie nie odpowiadało mi, że kasę za pasowanie otrzymywałoby się tylko w przypadku posiadania swoich kostek na planszy
Jest jeszcze jedna nieścisłość o wypchniętym kupcu z budynku. W instrukcji jest napisane, że dostaje się ich na końcu tury dopiero, a można wcześniej go zdjąć i użyć do postawienia gdzieś indziej.
Nie mam czasu na szukanie tego teraz w instrukcji ale zawsze tak grałem i na pewno sprawdzałem to też w instrukcji na prośbę mających wątpliwości. IMHO w instrukcji jest mowa o tym, że ludki wypchnięte z budynków wracają do graczy na koniec tury (w domyśle jesli nadal tam się znajdują) ale wcześniej jest mowa o tym, że ludki z planszy (czyli z kart akcji i budynków, w tym wypchnięte z budynków) można przestawić na dowolną kartę akcji lub do budynku.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów. magazyn
Może tak być, ale jeśli w jednym miejscu jest mowa, że można zdjąć ludziki, a w innym że z tego konkretnego pola leżą do końca tury, to powstaje domniemanie istnienia wyjątku.
Dokładnie, czyli nieścisłość się pojawia. Swoją drogą jakieś FAQ mogłoby się pojawić.
Niby jest napisane, że można zabrać kupca z dowolnego miejsca na planszy, ale generalnie instrukcja jest słabo zredagowana, mimo że ma bardzo wiele przykładów. Jeszcze z jednym zapisem miałem wątpliwości, ale teraz nie pamiętam.
melee pisze:Może tak być, ale jeśli w jednym miejscu jest mowa, że można zdjąć ludziki, a w innym że z tego konkretnego pola leżą do końca tury, to powstaje domniemanie istnienia wyjątku.
W tym przypadku nie ma żadnej wątpliwości - dodatkowo przy opisie umieszczania ludzi na kartach akcji jest wprost mowa o tym, że można użyć ludzika wyrzuconego z budynku.
IMHO instrukcja do Troyes jest napisana b.dobrze - zdecydowanie powyżej średniej dla złożonych eurogier.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów. magazyn