Proch i Stal - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Proch i Stal - pytania o zasady

Post autor: wojo »

Witam,

Przedwczoraj otrzymałem pytanie o zasady postanowiłem umieścić je tutaj wraz z odpowiedzią gdyby ktoś miał podobne wątpliwości. Ponadto dodam kilka pytań które pojawiały się przy tłumaczeniu zasad lub innych komunikacjach.

Podczas wczorajszej rozgrywki wkradła się jedna wątpliwość co do zasad:
- czy niwelując negatywne działanie karty wydarzeń poprzez odrzucenie wymaganej ilości kart akcji nie działają wszystkie zdarzenia zawarte na karcie, czy ruscy mimo tego przesuwają się/dokładają się, a nie działają jedynie skutki negatywne zawarte w górnej części karty (np. -1 załogi) ?


Odrzucenie kart akcji anuluje tylko tekst wydarzenia natomiast wojska rosyjskie poruszają/pojawiają się normalnie (tekst wydarzenia ma w tym przypadku klauzulę: "Aby zapobiec stratom odrzućcie łącznie tyle kart .." - czyli możemy zapobiec tylko stratom, a ruch Rosjan stratą nie jest).

Czy w grę można grać bez użycia pionków

Tak można - jednak jako autorzy nie polecamy tego gdyż powoduje to nagminne zapominanie o tym że niektóre akcje są zablokowane

W instrukcji nic nie pisze o tym że Rosjanie którzy dokonują szturmu na twierdzę (podczas meldunku) są zdejmowani. Czy to przeoczenie?

Rosjanie, którzy atakują bezpośrednio Tyniec podczas meldunku pozostają na przedpolach - nie są zdejmowani z planszy. Oznacza to że oddziały moskiewskie, które dostaną się na przedpola są piekielnie groźne jako że jeżeli nie zostaną pokonani (używając akcji Walka) to przy następnym meldunku ponownie zadadzą straty konfederackim oddziałom.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
ODPOWIEDZ